Se indlæg
Det rigtige visum.
|
|
farao54 |
Lagt på d. 28/06-2015 22:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
JohnBKK skrev: Kim: "Tak, det visa var jeg ikke faldet over. Fandt du et internt link til det? Jeg tænker på, om det måske er en side som måske ikke er blevet slettet, da de opdaterede hjemmesiden, men som stadig kan findes via Google." Der skal pinedød findes en forklaring der friholder dig selv? Hør nu her, du har en hjemmeside om Thailand, hvad er formålet egentlig med den? Tjene penge eller give korrekte oplysninger? Du efterlyser feedback, og når du får det og det ikke passer i din opfattelse af hvordan de oplysninger skal være, så kommer du med alle mulige søgte bortforklaringer. Er du egentlig istand til at håndtere det projekt? Hvorfor er du så hård mod Kim? Hvad har han gjort dig? Der er vel ingen grund til at 'jorde' andre på den måde. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 29/06-2015 00:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Jorde ham? Hør nu her, hvis man vil være ekspert på Thailand og køre en hjemmeside så skal man have evner til at skaffe viden, præcis og korrekt viden, ellers luk butikken. Jeg har i utallige debatter her på stedet bemærket at vedkommende altid ved bedst, altid vil korrekse, altid vil diskutere selv helt banale ting ud i det absurde. Hvorfor? Kun for at få ret går jeg ud fra, og måske fordi han har en hjemmeside der ligger i hans signatur. Når så det han påstår er facts og helt korrekt, men det viser sig ikke at være tilfældet så tænder jeg altså helt, helt af, jeg gider ikke den slags "eksperter". Bor han i Thailand? Eller er han turist på korte ophold? Jeg har 16 års erfaring med det land efterhånden, men ingen hjemmeside, hvem er mest troværdig, turisten med hjemmesiden der ikke engang formår at navigere på Thai Embassy i Kbh. så han kan finde det han vil, eller ham der har fat i hverdagen i LOS? Redigeret af JohnBKK d. 29/06-2015 00:12 |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/06-2015 00:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Kære John Du er hjertelig velkommen til at påvise fejl på min hjemmeside, både i artiklen om visa og andre artikler. Og er der fejl, retter jeg dem hjertens gerne. Du har ikke påvist fejl i denne tråd, du har bare brokket dig. Andre har påvist fejl eller muligheder for forbedringer, men det har du ikke. Du har i stedet snakket om nogle helt andre visa. Når jeg spurgte i tråden her, var det faktisk for at skaffe viden - præcis og korrekt viden. Du kunne ikke bidrage hertil, du kunne blot bidrage med fnidder. Men ligesom i debatten om, hvor længe man må være væk fra Danmark ad gangen som førtidspensionist, så kan du ikke indrømme, at du tager fejl. I den debat var det endda så grelt, at den oplysning, som jeg fremførte, og som du blev ved med at påstå var forkert, reelt var en oplysning, du selv tidligere var fremkommet med. Og selv da du blev gjort opmærksom herpå, kunne du ikke indrømme, at du havde taget fejl eller husket forkert. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/06-2015 00:27
|
Slettet: Dobbelt-post.
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 29/06-2015 00:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Kan sagtens indrømme fejl, det er værre med dig. Her fejlede jeg, huskede ikke at jeg selv havde postet den afgørelse. "Men ligesom i debatten om, hvor længe man må være væk fra Danmark ad gangen som førtidspensionist, så kan du ikke indrømme, at du tager fejl. I den debat var det endda så grelt, at den oplysning, som jeg fremførte, og som du blev ved med at påstå var forkert, reelt var en oplysning, du selv tidligere var fremkommet med. Og selv da du blev gjort opmærksom herpå, kunne du ikke indrømme, at du havde taget fejl eller husket forkert." Beklager meget... PS: Men jeg har heller ikke en "Ekspert hjemmeside om Thailand" - så jeg er undskyldt! Redigeret af JohnBKK d. 29/06-2015 01:07 |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 29/06-2015 01:38
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Husk nu at idéen med siden er at vi skal prøve at hjælpe hinanden og ikke jorde hinanden. Tak Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
pethan |
Lagt på d. 29/06-2015 01:46
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 88 |
Til Kim Ludvigsen. Jeg kender dig ikke, men jeg holder med dig. Sikke en selvretfærdig og selvhævdende, og i det hele taget aggressiv, person ham der JohnBkk er. Hvorfor kan man ikke bare komme med sobre argumenter? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/06-2015 02:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: Hej hugoboerge Den norske havde jeg ikke fået tjekket, men den ser stærkt forældet ud - den danske er blevet opdateret mindst to gange siden, de havde en lignende tekst. Da jeg søgte om mit første visa i 2009 havde den danske også teksten med fire kopier, som jeg troligt "adlød". Da jeg afleverede papirerne, blev der fisket en kopi af hver fra og jeg fik resten tilbage. Der gik så vist et par år, før de fik fjernet kravet om kopierne. Senere forsvandt kravene til lægeerklæring og straffeattest fra hjemmesiden. Og nu er siden så blevet opdateret igen i februar, hvor pengekravet til ægtefællevisaet er væk, og muligheden for penge i banken er væk for pensionistvisaet. Jeg skal ikke goere mig klog paa om den norske hjemmeside er staerkt foraeldet eller ej. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/06-2015 06:26
|
hugoboerge skrev: Jeg skal ikke goere mig klog paa om den norske hjemmeside er staerkt foraeldet eller ej. Siden er vist alligevel ikke forældet,som jeg mistænkte. Vi har faktisk en tilsvarende side på den danske hjemmeside (http://thaiembassy.dk/non-immigrant-visa/) - det er så blot ikke det almindelige pensionistvisa men et helårligt long stay-visa. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/06-2015 07:04
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Jeg skal ikke goere mig klog paa om den norske hjemmeside er staerkt foraeldet eller ej. Siden er vist alligevel ikke forældet,som jeg mistænkte. Vi har faktisk en tilsvarende side på den danske hjemmeside (http://thaiembassy.dk/non-immigrant-visa/) - det er så blot ikke det almindelige pensionistvisa men et helårligt long stay-visa. @Kim Ludvigsen - maaske var det en bedre ide blot at linke til: 1. Den thailandske ambassade 2. Immigrationsmyndighederne i Thailand Saa undgaar du nemlig selv at lave opdateringer paa din egen side. Hvis der er nogen tvivl omkring visa kan folk blot spoerge ambassaden eftersom man maa formode at ambassaden er velbevandret i udstedelse af visum. |
|
|
milex |
Lagt på d. 29/06-2015 07:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
@Kim - du skriver det er 'tolderne' der checker visa. Der burde vel stå 'immigration'. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/06-2015 07:48
|
@hugoboerge Jeg har også et link til hjemmesiden. Men jeg vil ikke nøjes med et link, fordi hjemmesiden har en historie med ikke at blive opdateret i takt med at reglerne ændres. Der var desuden en tid for nogle år siden, hvor visa-siden indeholdt åbenlyse fejl. Det var også derfor, jeg har set mig nødsaget til at spørge ambassaden nærmere om reglerne. Og da de ikke har svaret, valgte jeg så også at spørge herinde i håb om, at nogle havde ansøgt om ægtefælle-/pensionistvisa efter seneste opdatering af hjemmesiden. @milex Det er blot et sprogligt valg. I Danmark kalder vi dem for toldere, de er så ansat af immigration. Jeg bruger udtrykket "immigration" i artiklen, når det handler om myndighederne. |
|
|
milex |
Lagt på d. 29/06-2015 09:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Kim Ludvigsen skrev: @hugoboerge Jeg har også et link til hjemmesiden. Men jeg vil ikke nøjes med et link, fordi hjemmesiden har en historie med ikke at blive opdateret i takt med at reglerne ændres. Der var desuden en tid for nogle år siden, hvor visa-siden indeholdt åbenlyse fejl. Det var også derfor, jeg har set mig nødsaget til at spørge ambassaden nærmere om reglerne. Og da de ikke har svaret, valgte jeg så også at spørge herinde i håb om, at nogle havde ansøgt om ægtefælle-/pensionistvisa efter seneste opdatering af hjemmesiden. @milex Det er blot et sprogligt valg. I Danmark kalder vi dem for toldere, de er så ansat af immigration. Jeg bruger udtrykket "immigration" i artiklen, når det handler om myndighederne. Det må vist stå for din egen regning. Sådan har jeg ihvertfald aldrig hørt det. Derimod bruger man vel det uofficielle begreb 'pas-politi'. Men op til dig - det stødte blot mit øje. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/06-2015 11:26
|
milex skrev: Kim Ludvigsen skrev: @hugoboerge Jeg har også et link til hjemmesiden. Men jeg vil ikke nøjes med et link, fordi hjemmesiden har en historie med ikke at blive opdateret i takt med at reglerne ændres. Der var desuden en tid for nogle år siden, hvor visa-siden indeholdt åbenlyse fejl. Det var også derfor, jeg har set mig nødsaget til at spørge ambassaden nærmere om reglerne. Og da de ikke har svaret, valgte jeg så også at spørge herinde i håb om, at nogle havde ansøgt om ægtefælle-/pensionistvisa efter seneste opdatering af hjemmesiden. @milex Det er blot et sprogligt valg. I Danmark kalder vi dem for toldere, de er så ansat af immigration. Jeg bruger udtrykket "immigration" i artiklen, når det handler om myndighederne. Det må vist stå for din egen regning. Sådan har jeg ihvertfald aldrig hørt det. Derimod bruger man vel det uofficielle begreb 'pas-politi'. Men op til dig - det stødte blot mit øje. Det er hverken "toldere eller farisaeer". I Danmark er det pas kontrollen som hoerer under politiet. Tolderne hoerer under en anden afdeling dvs Told og Skat. I Thailand kan man ogsaa kalde immigrationen for pas kontrol og ligeledes som i Danmark hoerer denne myndighed under politiet. Tolderne moeder man foerst naar man skal ud af lufthavnen og de hoerer under Customs Department. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/06-2015 11:28
|
Kim Ludvigsen skrev: @hugoboerge Jeg har også et link til hjemmesiden. Men jeg vil ikke nøjes med et link, fordi hjemmesiden har en historie med ikke at blive opdateret i takt med at reglerne ændres. Der var desuden en tid for nogle år siden, hvor visa-siden indeholdt åbenlyse fejl. Det var også derfor, jeg har set mig nødsaget til at spørge ambassaden nærmere om reglerne. Og da de ikke har svaret, valgte jeg så også at spørge herinde i håb om, at nogle havde ansøgt om ægtefælle-/pensionistvisa efter seneste opdatering af hjemmesiden. @milex Det er blot et sprogligt valg. I Danmark kalder vi dem for toldere, de er så ansat af immigration. Jeg bruger udtrykket "immigration" i artiklen, når det handler om myndighederne. @Kim Ludvigsen - grunden til jeg giver dig raadet om KUN at linke til de to hjemmesider skyldes at du er hverken fagmand eller ekspert paa omraadet. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/06-2015 11:59
|
@hugoboerge og milex: Jeg har ændret til "pasbetjentene" i stedet for "tolderne". @hugoboerge: Man behøver nu heller ikke at være ekspert for at skrive om noget, man skal blot sætte sig ind i tingene og undersøge dem. Og det har jeg gjort med hensyn til visa. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/06-2015 12:37
|
Kim Ludvigsen skrev: @hugoboerge og milex: Jeg har ændret til "pasbetjentene" i stedet for "tolderne". @hugoboerge: Man behøver nu heller ikke at være ekspert for at skrive om noget, man skal blot sætte sig ind i tingene og undersøge dem. Og det har jeg gjort med hensyn til visa. Nu hedder det paskontrol og ikke "pasbetjentene". @Kim Ludvigsen - jeg ved ikke hvor meget du har undersoegt, men der var vist en smutter, derfor mit raad og det er referer til de to links jeg refererer til. Det er ligegyldigt hvor meget man "blot" saetter sig ind i tingene, hverken du og jeg bliver ekspert paa det omraade der hedder visa og dog, jeg henholder mig til de dokumenter jeg med webs hjaelp fik uploaded i sin tid og kilden var immigrationen i Chaeng Wattana eller "loevens hule". |
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 29/06-2015 13:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
@ Kim Det er en fin side du har, og den er fuld af gode råd og informationer omkring Thailand. Men det her med visa er lidt som den diskussion som vi havde tidligere herinde omkring hvor længe Pensionister/førtidspensionister må opholde sig uden for EU.Du havde din fortolkning og andre havde en anden eller oplevet en anden. Det samme gør sig gældende med hensyn til visa regler i Thailand. Det er fortolkning, det du skriver kan være rigtigt, men det kan lige så godt være urigtigt. Den danske lovgivning har et lille råderum for fortolkning, hvorimod den Thailandske er mere eller mindre ren fortolkning. Og vil du have en side der er korrekt og up to date, så henvis til de generelle regler og skriv at resten er op til hvem der behandler din visa ansøgning. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/06-2015 13:46
|
@hugoboerge Nu hedder det paskontrol og ikke "pasbetjentene". Men det er pasbetjente, der sidder i paskontrollen :-) @Hymmer De danske regler for ophold i udlandet er faktisk ret nemme at gå. Den debat gik vist mest på, at nogle ikke ville læse, hvad der står på borger.dk, eller at de blandede forskellige punkter på hjemmesiden sammen. JohnBKK linkede for et godt stykke tid siden til en afgørelse, der sagde at det var i orden at være væk i op til seks måneder i træk, hvis ellers nogle andre ting var opfyldt. Borger.dk rettede senere sin hjemmeside, og den var rettet, da vi havde den seneste debat herom. Visareglerne til Thailand er det ikke helt så nemt med, for som du skriver, har den, der behandler ansøgningen, ret meget at skulle have sagt. Det står faktisk også i artiklen, hvor jeg skriver, at man kan risikere, at de forlanger mere end nævnt i kravene, eller at de kan vælge at se stort på kravene. Og jeg advarer mod at indgå i en større diskussion med dem. Så jeg har faktisk gjort, hvad du foreslår. |
|
|
Nero |
Lagt på d. 29/06-2015 13:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 354 |
Kim Ludvigsen skrev: @hugoboerge Nu hedder det paskontrol og ikke "pasbetjentene". Men det er pasbetjente, der sidder i paskontrollen :-) Flueknepperi!!! Tænk at du gider. |
|
Spring til debat: |