Se indlæg
Thai Post eller ingen post
|
|
leoibh |
Lagt på d. 28/06-2015 08:00
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Hej Er ny her på siden, selvom jeg har boet her i Thailand siden 2008. Modtager nu folkepensionens grundbeløb. Derfor skal jeg hvert år sende leveattest til rette myndighed i Danmark. Her opstår problemet. Hvert år har jeg store problemer med at modtage og få fremsendt post, d.v.s. leveattest, til rette myndighed. - Brevene forsvinder simpelthen. 800 Baht i forsendelsesomkostninger hver eneste gang jeg afsender. Nu ryger min enorme folkepension har ovennævnte myndighed meddelt mig, selvom jeg 2 gange har fremsendt omhandlede leveattest. Hvem kan hjælpe mig og hvordan i forhold til denne myndighed. En myndighed der har valgt den ringeste metode til at få tilsendt leveattest. Fax, email er sikre metoder. Men breve i Thailand, vorherre bevares. Og får man svar på spørgsmål til denne myndighed? Nej, det gør jeg ikke. Jøsses jeg er træt af det bøvl jeg blir udsat for. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/06-2015 08:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Du kan læse i andre tråde herinde, at det er helt fint at sende leveattesten som e-mail.
|
|
|
leoibh |
Lagt på d. 28/06-2015 08:24
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Hej Kim Ville være rart, hvis denne myndighed i DK orienterede om dette. Men tak for dit svar |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 28/06-2015 09:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
leoibh skrev: Hej Kim Ville være rart, hvis denne myndighed i DK orienterede om dette. Men tak for dit svar Der naevnes at forsendelsesomkostninger er THB 800.- det lyder meget dyrt. Jeg mener at kunne huske naar jeg sender anbefalet at porto er omkring lidt under/over THB 100.- plus man faar en kvittering som man kan fremsende via e-mail til Udbetaling Danmark som bevis for fremsendelsen. Udbetaling Danmark reklamerer ikke just med at man fremsende leveattesten elektronisk men naevner at den skal fremsendes i den vedlagte svarkuvert. Aarsagen hertil er en stregkode paa attesten som goer arbejdet letterefor UD's personale. Den 9. februar i aar spurgte jeg UD som foelger: "Vil det vaere muligt at fremsende Leveattesten elektronisk dvs. at fremsende en scannet attest per e-mail ? Eller er der andre muligheder ?" Efter adskillige rykkere for svar fik jeg endelig svar den 27. marts 2015 eller en ekspeditionstid paa over 6 uger: "Lad mig starte med at beklage, at du ikke tidligere har modtaget svar på dit spørgsmål. Du kan godt indsende leveattesten på mail. Grunden til at vi beder dig sende leveattesten i den medsendte svarkuvert er, at vi så kan aflæse den unikke kode din leveattest har og maskinelt indlæse den på din sag." Saa jeg sendte attesten per e-mail, men jeg maatte rykke et par gange for at faa en bekraeftelse. |
|
|
leoibh |
Lagt på d. 28/06-2015 11:00
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Hej og tak for din besvarelse. Jeg har kvittering, pålydende 800 Baht. Kvaliteten af denne kvittering er imidlertid så ringe at det er tvivlsomt hvorvidt en indscanning til email vil være læselig. Men men det er korrekt, at udbetaling Danmark ikke sadler samme måned, som den får en henvendelse fra en borger. Der er regler for besvarelse af email gældende for det offentlige. Men dem springer Udbetaling Danmark let og elegant henover. Elendig service det firma fremviser. mvh Leo |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 28/06-2015 20:24
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
leoibh skrev : Der er regler for besvarelse af email gældende for det offentlige. Men dem springer Udbetaling Danmark let og elegant henover. Elendig service det firma fremviser. og den service bliver med garanti ikke bedre med nye regering vi lige har fået. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 28/06-2015 21:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Scan dog de dokumenter og send en ganske alm. mail til , slut med det og færdig arbi. Hvorfor gøre det så kompliceret og betale formuer i post? Stregkoden kan de jo scanne alligevel da den er på dokumentet og ikke uden på kuverten. |
|
|
handy |
Lagt på d. 29/06-2015 12:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
JohnBKK skrev: Scan dog de dokumenter og send en ganske alm. mail til , slut med det og færdig arbi. Hvorfor gøre det så kompliceret og betale formuer i post? Stregkoden kan de jo scanne alligevel da den er på dokumentet og ikke uden på kuverten. ja det er da en god mulighed lukker de så af og siger de ikke har modtaget noget er det jo nemt at dokumentere kan vel også sendes via digetal post som jeg har gjort 3 gange andet emne stadig ikke noget svar sidste mail 27 feb mener jeg det var de skal jo også lige har tid til at læse mailen ha ha |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 30/06-2015 00:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Har prøvet det hele, også e-Boks og den læser de sgu´ikke, men alm. mail direkte til dem det virker. Såkaldt personfølsomme oplysninger vil de så ikke ha´at man sender, men det er jeg kold overfor sålænge det er scannede docs. - og hvem i det offentlige Danmark har egentlig ret til at kræve det når man tænker på alle de idiotiske IT sikkerheds fuck ups der har været i tidens løb? Så glem dem, amatører der kræver tip top security af os eksperter og nørder, det gider jeg simpelthen ikke høre på og heller ikke acceptere. |
|
Spring til debat: |