Se indlæg
Det rigtige visum.
|
|
THansen |
Lagt på d. 21/03-2015 21:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
Nogen der ved om kravet "Copy of the roundtrip tickets or reservation" skal tages bogstaveligt ved ansøgning om non-imm (retirement) visa på den thailandske ambassade i Danmark? http://thaiembass...-thailand/ |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/03-2015 21:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Den første gang ville de ikke have en kopi af biletten, så næste gang tog jeg ikke en kopi med - med det resultat at jeg blev afvist og pænt måtte hjem og lave en kopi. Bemærk, at der her er tale om billet. Jeg er aldrig blevet bedt om at lave en rejseplan eller om at fremvise reservation af bolig/hotel.
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 27/06-2015 19:55
|
I har været så flinke at kommentere Rami Najmis side og dens (daværende) fejl. Jeg har lige begået en side om visa, og jeg vil være meget glad, hvis nogle af dem med styr på tingene gider at kommentere på den. Meget gerne nogle som har nye erfaringer med fx ægtefællevisa eller pensionistvisa, da man tilsyneladende er gået væk fra kravet om penge til ægtefællevisaet, og man ikke længere kan bruge penge i banken, hvis man ikke tjener nok til en pensionistvisa. Jeg har sendt en mail til ambassaden for at få dette nærmere belyst, men jeg har ikke fået svar. Siden er her: http://rejse-til-...nd.dk/visa |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 27/06-2015 21:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
"Meget gerne nogle som har nye erfaringer med fx ægtefællevisa eller pensionistvisa, da man tilsyneladende er gået væk fra kravet om penge til ægtefællevisaet, og man ikke længere kan bruge penge i banken, hvis man ikke tjener nok til en pensionistvisa. Jeg har sendt en mail til ambassaden for at få dette nærmere belyst, men jeg har ikke fået svar." - og jeg kunne godt tænke mig at vide hvor du har dette fra? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 27/06-2015 21:38
|
Det er ikke længere nævnt på hjemmesiden: http://thaiembass...-thailand/ |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 28/06-2015 10:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Måske du skulle nævne noget om at passet skal være gyldigt 6 måneder..!! |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 28/06-2015 10:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Helt korrekt. Saa er der ikke noget der hedder "Pensionist visa" eller "Aegtefaelle visa". Betegnelsen er "Forlaengelse af visa baseret paa "retirement" eller "marriage". |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/06-2015 11:26
|
Passets gyldighed er nævnt under kravene - det skal fx være gyldigt i længere tid til visse visa. Betegnelserne "pensionistvisa" og "ægtefællevisa" er populærbetegnelser. Jeg er meget spændt på, om nogle herinde har fået pensionistvisa på grundlag af en almindelig pension efter februar i år. Efter de er gået over til at præcisere, at de 65.000 baht er efter skat og der samtidig ikke længere er mulighed for at at benytte formue, så er det nok de færreste pensionister, der kan krave indkomstkravet. Ikke engang førtidspensionister kommer over med den nuværende kurs. |
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 28/06-2015 11:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
Kim Ludvigsen skrev: Passets gyldighed er nævnt under kravene - det skal fx være gyldigt i længere tid til visse visa. Betegnelserne "pensionistvisa" og "ægtefællevisa" er populærbetegnelser. Jeg er meget spændt på, om nogle herinde har fået pensionistvisa på grundlag af en almindelig pension efter februar i år. Efter de er gået over til at præcisere, at de 65.000 baht er efter skat og der samtidig ikke længere er mulighed for at at benytte formue, så er det nok de færreste pensionister, der kan krave indkomstkravet. Ikke engang førtidspensionister kommer over med den nuværende kurs. Hvis du bliver førtidspensionist og har været tilknyttet arbejdsmarkedet, vil en førtidspension ofte udløse en erstatning som udbetales pr.mrd. Dette på samme måde som hvis man har været ansat som tjenestemand eller på tjenestemands lignende vilkår. Beløbet du ender ud med er ca 90 % af din tidligere indtægt, og da du så ikke skal betale AMB. Udligner det sig selv. Så ja nogle/mange førtidspensionister vil kunne fremvise de 65.000 THB pr mrd. efter skat. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 28/06-2015 12:12
|
Kim Ludvigsen skrev: Passets gyldighed er nævnt under kravene - det skal fx være gyldigt i længere tid til visse visa. Betegnelserne "pensionistvisa" og "ægtefællevisa" er populærbetegnelser. Jeg er meget spændt på, om nogle herinde har fået pensionistvisa på grundlag af en almindelig pension efter februar i år. Efter de er gået over til at præcisere, at de 65.000 baht er efter skat og der samtidig ikke længere er mulighed for at at benytte formue, så er det nok de færreste pensionister, der kan krave indkomstkravet. Ikke engang førtidspensionister kommer over med den nuværende kurs. Hvor har du det fra? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 28/06-2015 12:15
|
Kim Ludvigsen skrev: Passets gyldighed er nævnt under kravene - det skal fx være gyldigt i længere tid til visse visa. Betegnelserne "pensionistvisa" og "ægtefællevisa" er populærbetegnelser. Jeg er meget spændt på, om nogle herinde har fået pensionistvisa på grundlag af en almindelig pension efter februar i år. Efter de er gået over til at præcisere, at de 65.000 baht er efter skat og der samtidig ikke længere er mulighed for at at benytte formue, så er det nok de færreste pensionister, der kan krave indkomstkravet. Ikke engang førtidspensionister kommer over med den nuværende kurs. Det er nogle faa ambassader der har indfoert deres egen regel omkring at det er THB 65,000 efter skat. I reglerne fra myndighederne i Thailand dvs Immigrationen staar der intet om at det er EFTER skat. Nu naevner Kim Ludvigsen en "almindelig" pension og hvis det er lig med grundbeloebet saa er der et paent stykke vej op til THB 65,000 pm og selv en forlaengelse ifm marriage kan heller ikke lade sig goere for her er kravet THB 40,000 p.m. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 28/06-2015 12:29
|
Hvorfor bruge info. fra den elendige Ambassade i Kbh? Her, gå til hovedet istedet: http://bangkok.im...p?page=faq "22. Question : What is the required age of the alien wisthing to stay in Thailand with the reason of Retirement? Answer : For reasons to stay of Retirement, the alien must be 50 year of age or older and must have been granted a Non-Immigrant visa, firstly. More over, the said alien must have evidences to verify his/her financial status of not less than 65,000 Baht per month or 800,000 Baht per year. Evidences showing financial support are as follows; 1. In case of having money in the bank account (Saving/Fix deposit) of any bank located in Thailand. - The updated bank passbook on the date of application submission showing money in the account of not less than 800,000 Baht which has been deposited and consecutively held of such amount for 3 months. ( Except the first application for this reason, that such amount should be deposited and held for 60 days) - Letter from the bank certified the current account in the bank of not less than 800,000 Baht; or 2.2 In case of having any other income from abroad such as pension, social welfare - Letter from the applicant’s Embassy or consulate in Thailand verifying their pension or other income of the applicant which must not be less than 65,000 Baht per month. Or; 2.3 In case of a combination of having money in the bank account and income from pension, with total amount of not less than 800,000 Baht per year, the required documents are the same as mentioned in 2.1and 2.2" |
|
|
vandango |
Lagt på d. 28/06-2015 13:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Hvad med Skeptikeren som jo egentlig kun havde grundpensionen, hvordan kan han så få ophold i Thailand? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 28/06-2015 13:06
|
JohnBKK skrev: Hvorfor bruge info. fra den elendige Ambassade i Kbh? Her, gå til hovedet istedet: http://bangkok.im...p?page=faq "22. Question : What is the required age of the alien wisthing to stay in Thailand with the reason of Retirement? Answer : For reasons to stay of Retirement, the alien must be 50 year of age or older and must have been granted a Non-Immigrant visa, firstly. More over, the said alien must have evidences to verify his/her financial status of not less than 65,000 Baht per month or 800,000 Baht per year. Evidences showing financial support are as follows; 1. In case of having money in the bank account (Saving/Fix deposit) of any bank located in Thailand. - The updated bank passbook on the date of application submission showing money in the account of not less than 800,000 Baht which has been deposited and consecutively held of such amount for 3 months. ( Except the first application for this reason, that such amount should be deposited and held for 60 days) - Letter from the bank certified the current account in the bank of not less than 800,000 Baht; or 2.2 In case of having any other income from abroad such as pension, social welfare - Letter from the applicant’s Embassy or consulate in Thailand verifying their pension or other income of the applicant which must not be less than 65,000 Baht per month. Or; 2.3 In case of a combination of having money in the bank account and income from pension, with total amount of not less than 800,000 Baht per year, the required documents are the same as mentioned in 2.1and 2.2" Lige ud ad landevejen. Nu hoerer ambassaderne under udenrigsministeriet og immigration hoerer under politiet og indentrigsministeriet saa hvis man ikke taler sammen skal det jo gaa galt. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 28/06-2015 13:15
|
Korrekt, og derfor vil jeg stærkt anbefale folk at få et 3 mdr. Non-O visum i det land man rejser fra, og derefter lave en extension baseret på Retirement i Thailand, no problems.. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/06-2015 13:36
|
JohnBKK skrev: Kim Ludvigsen skrev: Jeg er meget spændt på, om nogle herinde har fået pensionistvisa på grundlag af en almindelig pension efter februar i år. Efter de er gået over til at præcisere, at de 65.000 baht er efter skat og der samtidig ikke længere er mulighed for at at benytte formue, så er det nok de færreste pensionister, der kan krave indkomstkravet. Ikke engang førtidspensionister kommer over med den nuværende kurs. Hvor har du det fra? Kravene fra hjemmesiden. Indtægterne for pensionister ud fra at viden om, at det er de færreste folkepensionister, der kommer over 13-14.000 kroner i indtægt efter skat. Og at nok heller ikke så mange førtidspensionister kommer over den grænse. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/06-2015 13:39
|
Fordi det er dem, der bestemmer. De regler, du citerer fra, er for øvrigt for extension. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 28/06-2015 13:42
|
Kim, jeg giver op, held og lykke med dit projekt, men jeg håber folk finder andre steder at søge korrekt viden. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/06-2015 14:04
|
JohnBKK skrev: Kim, jeg giver op, held og lykke med dit projekt, men jeg håber folk finder andre steder at søge korrekt viden. Du har endnu ikke påpeget fejl i min artikel. Du snakker om alt muligt andet, som hvor jeg har informationerne fra og om extension of stay, hvilket altså ikke er det samme som Non-immigrant O baseret på alder. Er der fejl i artiklen retter jeg hellere end gerne, det var faktisk for at få rettet eventuelle fejl, jeg spurgte her. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 28/06-2015 14:11
|
Nej, du får ikke mere respons fra mig, du er for kontrær og lytter jo ikke til det feedback du får i læssevis! |
|
Spring til debat: |