Se indlæg
 Udskriv debat
5 danskere arresteret i Nordthailand
Birthe68
Jeg modtog denne artikel fra en engelsk ven http://www.thaivi...-illegal/. Det er da decideret modbydeligt at føre unge danskere bag lyset bare pga penge. Jeg ved ikke hvad de kan risikere nu, men tænk at ham mr. Jones kan leve med sig selv!

Har nogen her hørt mere til sagen? Der stod cm telecom eller tele marketing inden de fik redigeret det væk. Jeg håber de unge mennesker er ok og har kontakt til deres familier.

Fy for pokker mr. Jones!

kimsejersen
Jeg er hjemme lige nu, så har ik hørt noget. Men hvis man lige hurtigt bruger google så kan man finde en masse info her:

Måske er det dem her i Bangkok, der er tale om http://www.thaico..._CO.,_LTD.

men men men. Tror snarere det er de her drenge, der er tale om. En telemarketing virksomhed i Thailand ejet af danskere. Kim Bak Frederiksen og Jonas Overgaard. De har en virksomhed der hedder CM-Telecom Asia Co, Ltd. Tjek deres link-in profiler https://www.linke...uthor_name samt http://ie.linkedi...overgaard.

Så er ham Mr. Jones formentlig i virkeligheden Jonas Overgaard, hvis man læser historien på thai visa. Det undrer mig at vi som danskere ikke kan opføre os ordentligt, når vi bosætter os i andre lande. Hvis det havde været min søn, der var blevet bondefanget af disse nederdrægtige typer, tør jeg ikke sige hvad jeg havde gjort! For hver gang en dansker driver denne slags lyssky virksomhed, ser vi andre en anelse dårligere ud. Det må vi simpelthen kunne gøre bedre Angry

Det undrer mig iøvrigt at kilden kommer fra den engelsksprogede hjemmeside og ikke her. Har ik set noget i danske aviser umiddelbart...

Birthe68
kimsejersen skrev:

Jeg er hjemme lige nu, så har ik hørt noget. Men hvis man lige hurtigt bruger google så kan man finde en masse info her:

Måske er det dem her i Bangkok, der er tale om http://www.thaico..._CO.,_LTD.

men men men. Tror snarere det er de her drenge, der er tale om. En telemarketing virksomhed i Thailand ejet af danskere. Kim Bak Frederiksen og Jonas Overgaard. De har en virksomhed der hedder CM-Telecom Asia Co, Ltd. Tjek deres link-in profiler https://www.linke...uthor_name samt http://ie.linkedi...overgaard.

Så er ham Mr. Jones formentlig i virkeligheden Jonas Overgaard, hvis man læser historien på thai visa. Det undrer mig at vi som danskere ikke kan opføre os ordentligt, når vi bosætter os i andre lande. Hvis det havde været min søn, der var blevet bondefanget af disse nederdrægtige typer, tør jeg ikke sige hvad jeg havde gjort! For hver gang en dansker driver denne slags lyssky virksomhed, ser vi andre en anelse dårligere ud. Det må vi simpelthen kunne gøre bedre Angry

Det undrer mig iøvrigt at kilden kommer fra den engelsksprogede hjemmeside og ikke her. Har ik set noget i danske aviser umiddelbart...

Hørt!

Vi sætter alle eksempler i vores færden her i landet. Hvis en thailænder spørger mig hvor jeg kommer fra, siger jeg stolt Danmark. Og de smiler hver gang! Det håber jeg de vil fortsætte med. Det skal disse kvartals-kriminelle ungknægte i hvert fald ikke ødelægge for mig eller nogen andre!

Gapao2000
Hold da kæft, hvis det er rigtigt!

Der er også et stort dansk telemarketing firma i Hua Hin, der har haft reklamer på jobindex.dk. Der bliver godt nok slået hårdt ned, hvis det er sandt.

hugoboerge
Gapao2000 skrev:

Der er også et stort dansk telemarketing firma i Hua Hin, der har haft reklamer på jobindex.dk. Der bliver godt nok slået hårdt ned, hvis det er sandt.

Paa et tidspunkt var der en masse skriverier om et firma i Chiangmai som ikke udbetalte loen, ikke soergede for arbejdstilladelser osv.

Der bliver ikke slaaet haardt ned, hvis man ikke foelger reglerne saa er det bare ud, dog er det synd for medarbejderne hvis arbejdsgiver ikke soerger for at have papirarbejdet i orden.

zapper
Kim har også en profil på facebook. Så er du på facebook kan du selv læse lidt mere om ham. Han har også været i Dubai på et tidspunkt.

https://www.faceb...en?fref=ts

Birthe68
hugoboerge skrev:

Gapao2000 skrev:

Paa et tidspunkt var der en masse skriverier om et firma i Chiangmai som ikke udbetalte loen, ikke soergede for arbejdstilladelser osv.

Der bliver ikke slaaet haardt ned, hvis man ikke foelger reglerne saa er det bare ud, dog er det synd for medarbejderne hvis arbejdsgiver ikke soerger for at have papirarbejdet i orden.

Jeg er aldeles enig. Tænk en skæbne der står og venter de unge mennesker. Ubegribeligt er det da, at folk kan finde på sådan noget svineri. Ud med dem og lad dem med gode hjerter blive tilbage, tak

Druwor
Gapao2000 skrev:

Det omtalte firma i Hua Hin må være Alpine Sales. Der her for et par år siden været en tråd her om dette firma. MetroExpress i Danmark havde en del artikler om dem, om hvordan Rasmus Møller smød og underbetalte sine ansatte. Det var sågar i de thailandske medier.
De søger fortiden svenskere til firmaet.
Kim Bak Frederikse Har været ansat der ifølge hans Facebook profil. Så det er vel der han har lært at snyde de ansatte og score kassen selv.

Det er bare trist at der endnu en gang dukker et dansk firma frem i lyset på denne måde.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

Birthe68
zapper skrev:

Kim har også en profil på facebook. Så er du på facebook kan du selv læse lidt mere om ham. Han har også været i Dubai på et tidspunkt.

https://www.faceb...en?fref=ts

Interessant, men jeg vil nærmest ikke bruge tid på at læse mere om hverken Kim eller Jonas Overgaard, når det ligner, at de er et par svindlere af værste skuffe. Når det så er sagt, synes jeg ærligt talt at de bør komme ud i lyset og gerne med svar på tiltale. Men historien er vel sikkert svær at benægte Sad

kimsejersen
Jeg synes ærligt talt, at folk bør vente med at sammenligne disse to personer med alskens forfærdelse. Man skal ikke sælge skindet, før bjørnen er skudt, siges det. I dette tilfælde er der nok ingen tvivl om, at der er noget lummert i gære. Men lad Jonas Overgaard og Kim Bak Frederiksen forsvare sig. "Innocent untill proven gilty", som det siges i Amerika.

Men ja, det er en kedelig tendens der har været de seneste år. Forstår ikke folk kan synke så lavt Kick you

Bade-Dyr
Måske bare mig, Men helt ærlige at arbejde uden work permit i Thailand er nu engang DUMT !!
Er ligeglad med om de var klar over det eller ej, Det er helt deres egen opgave at være klare over hvilken regler og lover der er i et land de ønsker at arbejde.

Boiler-room telemarketing skal man måske slå op og se hvilken arbejde det som "regel" er, sgq ingen grund til at havde ondt at disse mennesker der er kommet i "klemme".

Mikael75
Druwor skrev:

Gapao2000 skrev:

Det omtalte firma i Hua Hin må være Alpine Sales. Der her for et par år siden været en tråd her om dette firma. MetroExpress i Danmark havde en del artikler om dem, om hvordan Rasmus Møller smød og underbetalte sine ansatte. Det var sågar i de thailandske medier.
De søger fortiden svenskere til firmaet.
Kim Bak Frederikse Har været ansat der ifølge hans Facebook profil. Så det er vel der han har lært at snyde de ansatte og score kassen selv.

Det er bare trist at der endnu en gang dukker et dansk firma frem i lyset på denne måde.

Ja helt moralsk er Alpine saleforce ikke,
Jeg har også arbejdet der... UDEN LØN!!!

http://mikael75.mukdaharn.net
GAMBIT
Det minder jo om Bakuri Software - Mener brugeren hed AndersM som beklagede sig.

Hvad angår Jonas Overgaard så lever han efter egen udsagn som en KONGE i Thailand Rolll

Læs mere HER

Gunter
Martin Thorborg har for et stykke tid siden, lavet dette interview med Jonas Overgaard.

Mvh. Günter.

kenneth88
Hej alle sammen,

Mit navn er Kenneth Ahlquist. Jeg er 26 år og har boet fast i Thailand i snart 2 år og 8 måneder. Jeg må sice at jeg virkelig bliver forarget over at mennesker, som jer der sidder og danner teorier omkring ting, man intet ved om og faktisk begynder, at nedgøre mennesker og kalde dem ord. Det er netop det største problem, en dansker har, i er bedre videne en de andre. Det er typisk også de mennesker der tror på alt hvad de læser på nettet uden at tjekke kildekritikken. Når men tilbage til historie. Jeg kom til Thailand og startet med at arbejde for de er "kriminelle" Alpine sale Force og jeg var der i mens det med metro xpressen. Jeg har altid fået min løn og mere til af Rasmus møller. Han er en god mand og ikke en bedrager ..Ser i, de folk der vælger denne branche burde at være klar over at hvis du ikke sælger tjener du ikke penge, hvis du gør tjener du mange penge.

Efter alpine tog jeg hjem, i et par måneder. Jeg blev kontakt via facebook af kim bak frederiksen. "Svindleren der blev oplært i alpine" - han tilbød jeg kunne komme til Chiang mai, at arbejde og at der var en stor fremtid for mig her. Det var der også. Men Kim bak frederiksen og Jonas Ovargaard har aldrig drevet forretning sammen. Jonas havde cm-telecom, som et boi selskab, men det lå i dvale og derfor spurgt kim om han måtte "leje det" - Kim drev forretningen selv og jeg blev ansat. Jeg mødte Jonas ved tilfældighed en dag og efterfølgende holdte vi kontakt. På et tidspunkt kommer endestationen for Kim. Jonas kan se det ikke går godt og inden det bliver værre cutter han stikket og opsiger kontrakten. Jeg tager atter hjem, men vender kort tilbage, hvorefter Jonas ringer og siger han kunne godt bruge en mand som mig og fortæller mig at den her gang er der styr på pisset og Kim er ikke med. Jonas passion var at bygge det fedest callcenter i Chiang mai og det har han gjort. Vi er i alt i dag 8 unge dansker alle med arbejdstilladelser og et fedt kontor.

Det der kan ske ved alt den her snak i har gang i er faktisk at ødelægge min arbejdsplads. Alt på nettet er tilgænligt for alle inklusiv Samarbejderspartner der er tilknyttet min arbejdsplads. Så inden i sidder og lukker desideret lort ud og håber vi har kontakte vores forældre i danmark kan jeg sige jeg har gjort det i dag og ikke pga min arbejdsplads men pga jer ! Jeg kan risikere at min arbejdsplads skal lukke ned pga. Jeres teorier jeres dovnskab til at tjekke tingene op om det passer eller ej! Ingen af jer eller på thaivisa har snakket med en person der arbejder indenfor vores 4 rammer! Jeg er skuffet over jer, jeg er skuffet over at være dansker når jeg kigger på jer! I kan koste min drøm pga. I tror i er bedre videne. I håber virkelig i får en klump i halsen, fordi det er jer der er skurken og ikke Jonas overgaard, Rasmus Møller eller hvem der ellers har et firma i thailand.

I kan tjekke min facebook for kildekritik og bekræft at jeg har været i begge firmaer. Mit navn på facebook er kenneth wilson kipketer ahlquist og hvis i har nogen spørgsmål, så skriv. Men stop med at ødelægge min arbejdsplads med falske teorier og skældsord mod mennesker, jeg bliver sq ked af det. Og vil i virkelig skal debatter så gør det i et lukket forum.

Girobank
godt indlaeg Kenneth.

Nu venter jeg bare paa en masse eksperter kommer med indlaeg om det!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Anjin
hej Kenneth88

Enig med Girobank, det er et godt indlæg du har skrevet og ud fra den vinkel du beskriver det, så forstår jeg din frustration. Jeg ved ikke hvad der er op eller ned i sagen, har kun kunnet følge tråden her med diverse links.

En ting savner jeg en klar melding omkring i dit indlæg, for det lader til at 5 danskere er blevet arresteret i Thailand i en sag (som beskrevet i tråden) .

Den omtalte "Mr Jones" og de omtalte virksomheder og indehavere/partnere, - du melder ikke noget ud om det direkte eller inddirekte har noget at gøre med K Mikkelsen/Jonas Overgaard ?

JohnBKK
@kenneth88:

I kan da bare drive en ordentlig forretning der kan tåle at blive kigget efter for og bag, så vil der vel ikke være nogen problemer hvis folk har lyst til at snakke om og diskutere hvad I laver?

Du minder om en forkælet "curling cry baby" der ikke er vant til lidt modstand, og dit skriftlige dansk trænger endvidere til et eftersyn..

Hymmer
Det tråden her taler om er de 5 danskere anholdt uden work-permit, efter et indlæg på Thaivisa.

Der spekuleres så hvem og hvor disse danskere kommer fra, og en generel holding til telemarketings firmaer.

Jeg kan til en vis grad godt forstå din frustration. Men for det første forholder du dig ikke til det der skrives om, de manglende work-permits. Endvidere kommer du med lang historie om hvem, og hvordan bla.bla. noget der kun understøtter opfattelsen af disse firmaer, at de lukker og dukker op med nye personer og navne konstant. Bare af ren nysgerrighed brugte jeg lidt tid på at finde ud af hvilke aktiviteter dit firma beskæftiger sig med. Og kunne se der var meget om mødebooking. Og nej firmaer som jeres er ikke ulovlige, men i er tidsrøvere af dimensioner. Som selv at have været den der dagligt kunne blive ringet op på en uheldig dag af 10-20 forskellige af jeres slags, hver gang afvisende, på trods af det gentager i disse opringninger igen og igen. Det er tidsrøvende og jeg kan forsikre dig om det ikke er rosende ord der er tilovers for jeres metoder. Så kan det godt være du tjener godt, fred være med det, men forstå osse at erhvervslivets holding og osse efterhånden samfundet som almindelighed, betragter jer med afsky. Og når der så dukker en sådan sag op med manglende tilladelser er det jo ikke noget der ligefrem forskønner dit/jeres erhverv.

kenneth88
immigrationen var heroppe på et tidspunkt, ja men der var ikke nogen der blev anholdt. De kom op og tjekkede papirene, så kvitteringen på arbejdstilladelserne og firmaet. Derefter kom firmaets advokat og snakket med dem.

Der var 5 folk fra immigrationen, den 1 snakket med min chef de 4 andre deltog i rundt om bordet og spillede en lille bordtennis turnering med os medarbejder. Der var ikke noget med cm-telecom eller Jonas Overgaard. Jeg ved intet om der er nogen der blevet anholdt, men kan sige så meget det er ikke nogen af os.

Hymmer, jeg har ikke så meget at sige. Ikke en gang information om min arbejdsplads kan du finde. Nej vi har intet med mobiltelefoni, mødebookning eller noget. Vi er et telemarketingsfirmaer der har nogen helt unikke opgaver som ingen andre i Danmark eller Thailand har. SÅ nej jeg er ikke den irreterende sælger der ringer og bruger ufine metoder og jeg ringer heller ikke 100 gange til den samme person. Jeg siger det lige en gang igen, stop med at antage og tro man ved alt, når man faktisk ikke ved noget. Jeg er ikke sur, jeg ved firmaet går ind under som telemarketing, men der er forskellige slags. Men selvfølgelig kender du kun de negative af slagsen da det er dem du bliver ringet op af konstant. Fred være med det.

Spring til debat: