Se indlæg
ER DU TILFREDS.. ikke jeg
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 22/06-2015 19:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Hymmer, læs denne her: http://www.b.dk/k...valgkampen "De ikke-vestlige indvandreres og efterkommeres svage integration på arbejdsmarkedet betyder naturligvis også, at de modtager væsentligt større beløb for eksempel som dagpenge, kontanthjælp og førtidspension, end de selv betaler i skat. Det reducerer den øvrige befolknings muligheder for offentligt velfærd. Et seriøst og omfattende analysearbejde i centraladministrationen nåede i sin første rapport i 2010 frem til, at der var tale om af størrelsesordenen mindst 16 mia. kr. Med den foreliggende teknik havde man ikke kunnet inddrage en del ret betydelige udgiftsposter, og udvalget ville nu i sit fortsatte arbejde forbedre analyserne. Imidlertid standsede SR-regeringen ved sin tiltræden håndfast dette arbejde i centraladministrationen. De nye vandringsstrømme kommer altså til os i en situation, hvor vi under alle omstændigheder for længst har passeret maksimum for, hvor mange borgere fra underudviklede lande, vi kan modtage uden alvorlig skade på velfærden for den befolkning, som er født her, eller som tidligere er indvandret til Danmark. Og selv en tilbagerulning af vores udlændingepolitik til situationen før SR-regeringen vil, som det fremgår af tallene, ikke gøre situationen for det danske velfærdssamfund holdbar." - og folk sidder i den danske sandkasse og ævler og sludrer løs om pension, grundbeløb eller ej, stemmeret eller ej, dit og dat eller ej, mens det hele ramler sammen om ørerne på dem. Der bliver slet ikke noget til jer hvis det her fortsætter!!! |
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 23/06-2015 03:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
@JohnBKK En kronik i Berlingske, er ikke fakta journalistisk, men et udtryk af kronikskriverens holdning. Det hele ændre sig ikke ved at vi har negativ tilvækst, med mindre vi fylder op fra udlandet. Og er som enig i at vi kan stille krav til dem som så kommer. Flygtninge er noget andet, og desværre kommer mange af dem i disse år fra steder hvor vi som land har deltaget i krige og indirekte skabt denne flygtningestrøm. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 23/06-2015 11:45
|
Jeg foretrækker de to herrer: Poul Christian Matthiessen, professor, dr. polit., og Gunnar Viby Mogensen, dr.phil. - fremfor dårligt uddannede danske journalister. Men jeg kan læse hvor du er politisk, så der bliver vi slet ikke enige, spild af tid. |
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 23/06-2015 14:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
Om du er professor eller Dr.Phil, gør jo ikke nødvendigvis at det du skriver i en kronik er sandheden. Meget af flygtninge politikken specielt er baseret på tal, og hvis man kender bare lidt statistik ved man osse at tal kan vise det man ønsker. Men det ændrer jo stadigvæk ikke ved at en stor del af den flygningestrøm vi har haft i Danmark de sidste 10 år, udspringer af krige/uroligheder som vi på den ene eller anden måde har været involveret i. Flygtninge og indvandrere er ikke det samme. Der er intet af politisk observans i det jeg har skrevet. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/06-2015 17:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
cali111 skrev: Tak for din kommentar Dalton. Jeg synes, det er fint for dem, som vælger at bo 6 mdr. i Danmark og 6 mdr. i Thailand. Det kan jo snildt lade sig gøre, især hvis man har fået familiesammenføring, og ens samlever kan arbejde de 6 mdr. i Danmark. Spørgsmålet er, hvor mange der ville vælge at bo i Thailand hele året, hvis man kunne få hele sin pension med??? Det jeg slår et slag for, er at man burde udbetale det samme i pensionstillæg, uanset hvor man vælger at bo. Det koster ikke samfundet en bøjet femøre. Men vil tværtimod spare samfundet for adskillige tusind kroner, og give lidt bedre livskvalitet for den, som måske pga. helbredet eller andet ønsker at bo i Thailand hele året. Så må jeg bare være djævlens advokat et øjeblik. Hvis det skal være lige for alle så vil du altså også mene at det er i orden for tyrkere at tage hele pensionen med hjem til tyrkiet eller Pakistanere der tager den med hjem til Pakistan. Med det netop overståede valg vil jeg gætte på at 20+% af den danske befolkning ikke mener at det vil være i orden. Jeg synes at vi danskere er ekstremt priviligeret at vi rent faktisk kan tage store dele af vores pension med til udlandet og bosætte os der permanent. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/06-2015 17:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
TomDK skrev: cali111 skrev: Tak for din kommentar Dalton. Jeg synes, det er fint for dem, som vælger at bo 6 mdr. i Danmark og 6 mdr. i Thailand. Det kan jo snildt lade sig gøre, især hvis man har fået familiesammenføring, og ens samlever kan arbejde de 6 mdr. i Danmark. Spørgsmålet er, hvor mange der ville vælge at bo i Thailand hele året, hvis man kunne få hele sin pension med??? Det jeg slår et slag for, er at man burde udbetale det samme i pensionstillæg, uanset hvor man vælger at bo. Det koster ikke samfundet en bøjet femøre. Men vil tværtimod spare samfundet for adskillige tusind kroner, og give lidt bedre livskvalitet for den, som måske pga. helbredet eller andet ønsker at bo i Thailand hele året. Så må jeg bare være djævlens advokat et øjeblik. Hvis det skal være lige for alle så vil du altså også mene at det er i orden for tyrkere at tage hele pensionen med hjem til tyrkiet eller Pakistanere der tager den med hjem til Pakistan. Med det netop overståede valg vil jeg gætte på at 20+% af den danske befolkning ikke mener at det vil være i orden. Jeg synes at vi danskere er ekstremt priviligeret at vi rent faktisk kan tage store dele af vores pension med til udlandet og bosætte os der permanent. Lidt af en paastand vil jeg mene. "store dele" = et grundbeloeb ? bosaette sig permanent ? vi er gaester i et land hvor vi faar lov til at bo for eet aar ad gangen. det kan man ikke kalde for permanent. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 23/06-2015 17:40
|
Hymmer skrev: Om du er professor eller Dr.Phil, gør jo ikke nødvendigvis at det du skriver i en kronik er sandheden. Meget af flygtninge politikken specielt er baseret på tal, og hvis man kender bare lidt statistik ved man osse at tal kan vise det man ønsker. Men det ændrer jo stadigvæk ikke ved at en stor del af den flygningestrøm vi har haft i Danmark de sidste 10 år, udspringer af krige/uroligheder som vi på den ene eller anden måde har været involveret i. Flygtninge og indvandrere er ikke det samme. Der er intet af politisk observans i det jeg har skrevet. Sandheden? Du kan da bare slå op i enhver avis, se nyheder, følge med i samfundet og så vil du da hurtigt erfare at de to kronikører rammer ret præcist. Men i dagens "alle er lige" samfund, som Danmark desværre har udviklet sig til, er der ikke længere respekt for viden som den de to skriver om, der affærdiger man det bare fordi det ikke passer med ens livssyn. Mht. flygtninge så bliver de da i høj grad betragtet som indvandrere når de placeres først i boligkøen, får Dankort udleveret, og får al den hjælp som mange etniske danskere sgu´ må kigge i vejviseren efter! Flygtninge burde istedet interneres i lejre og sendes retur, eller til muslimske nabolande der kan hjælpe dem. Man må håbe det ændrer sig nu, med en ny regering. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/06-2015 19:07
|
hugoboerge skrev: Lidt af en paastand vil jeg mene. "store dele" = et grundbeloeb ? bosaette sig permanent ? vi er gaester i et land hvor vi faar lov til at bo for eet aar ad gangen. det kan man ikke kalde for permanent. For mit vedkommende vil det være 100% af min pension jeg kan tage med ud af landet. Som alle andre på min alder har jeg en pensionsopsparing der betyder at jeg ikke kan få tilskud. Jeg ejer samtidig et hus så jeg heller ikke kan få andre tilskud. Men ja jeg mener faktisk at det er storsindet af Danmark at man tillader vores borgere at tage pensioner mv ud af landet. Om du kan på ubegrænset opholdstilladelse i det land du vælger at flytte til er vel Danmark uvedkommende. Når jeg siger permanent så mener jeg at du har flyttet din folkeregister adresse ud af Danmark. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/06-2015 19:09
|
JohnBKK skrev: Mht. flygtninge så bliver de da i høj grad betragtet som indvandrere når de placeres først i boligkøen, får Dankort udleveret, og får al den hjælp som mange etniske danskere sgu´ må kigge i vejviseren efter! Flygtninge burde istedet interneres i lejre og sendes retur, eller til muslimske nabolande der kan hjælpe dem. Man må håbe det ændrer sig nu, med en ny regering. Der er vidst heller ikke nogen tvivl om din politiske holdning, føj siger jeg bare. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 23/06-2015 19:17
|
Tak for komplimenten, TomDK! Men du vågner vel op en dag? Har det aldrig undret dig hvorfor flygtninge strømmer til de lande hvor de får højeste ydelse, hurtigste familiesammenføring m.m.? Folk er sgu´ dumme som kvæg nu om dage... Deres muslimske brødre og søstre i de stenrige oliestater burde hjælpe dem, men de er jo kolde i røven, ikke meget næstekærlighed i Islam. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/06-2015 19:38
|
JohnBKK skrev: Tak for komplimenten, TomDK! Men du vågner vel op en dag? Har det aldrig undret dig hvorfor flygtninge strømmer til de lande hvor de får højeste ydelse, hurtigste familiesammenføring m.m.? Folk er sgu´ dumme som kvæg nu om dage... Deres muslimske brødre og søstre i de stenrige oliestater burde hjælpe dem, men de er jo kolde i røven, ikke meget næstekærlighed i Islam. Typisk højrefløjs propaganda, "er du ikke med os er du imod os" fordi man er uenig skal man beskyldes for at "sove" og være dumt kvæg. Beklager det er ikke en holdning jeg tilskriver. Men jeg kan se på mit indlæg at jeg nok formulerede mig lidt forkert før. Man kan fejlagtigt tolke at jeg siger føj til at du formentligt har stemt eller ville stemme på DF, det var ikke meningen. Nej min foragt var for dit forslag om internering af flygtninge som nærmere peger mod noget Danskernes parti eller grupperinger længere mod højre kunne finde på at sige. Hvad angår den med at flygtninge søger mod højeste ydelser og familie sammenføring tror jeg kun er halvdelen af historien. Ja der er da ingen tvivl om at hvis der var Krig i Danmark og jeg flygtede så ville jeg da nok helst til et land hvor jeg igen kan blive forenet med min kone og børn. Men jeg tror altså ikke på at ydelserne har noget at sige for det store flertal. Jeg er faktisk sikker på at de fleste gerne vil arbejde, men at de finder det svært her i Danmark. Det er jo sådan at selvom vi anser os for åbne så kommer du aldrig rigtigt tæt på os Danskere medmindre du taler dansk. så der for ender mange med at blive parkeret et sted hvor det er svært at komme ud af. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 23/06-2015 19:46
|
Aha, så trak du Nazi-kortet, trist.. " Nej min foragt var for dit forslag om internering af flygtninge som nærmere peger mod noget Danskernes parti eller grupperinger længere mod højre kunne finde på at sige." Hør nu godt efter: Jeg taler om Danmark´s overlevelse som fri og åben nation, hvor alle hjælper hinanden og hvor tilliden blandt borgerne er den højeste i verden. Alt det bliver splittet ad i disse år, alt hvad der er bygget op gennem generationer bliver der åbenlyst pisset på og hånet af hjernedøde og naive danskere, mange af dem født i 70/80´erne og som er båret frem i livet på guldstole af deres velmenende forældre. Men det var en bjørnetjeneste, for deres naivitet er grænseløs, og deres holdninger er grænseløst vattede og tåbelige a´la "en fremmed er en ven du ikke har mødt" - og så fremdeles. Mange af fjolserne sidder på betydende poster i det politiske liv og erhvervslivet, det er en skandale for Danmark. Men lad os debattere igen om 20-30 år når det hele er braset sammen. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/06-2015 20:33
|
JohnBKK skrev: Aha, så trak du Nazi-kortet, trist.. " Nej min foragt var for dit forslag om internering af flygtninge som nærmere peger mod noget Danskernes parti eller grupperinger længere mod højre kunne finde på at sige." Hør nu godt efter: Jeg taler om Danmark´s overlevelse som fri og åben nation, hvor alle hjælper hinanden og hvor tilliden blandt borgerne er den højeste i verden. Alt det bliver splittet ad i disse år, alt hvad der er bygget op gennem generationer bliver der åbenlyst pisset på og hånet af hjernedøde og naive danskere, mange af dem født i 70/80´erne og som er båret frem i livet på guldstole af deres velmenende forældre. Men det var en bjørnetjeneste, for deres naivitet er grænseløs, og deres holdninger er grænseløst vattede og tåbelige a´la "en fremmed er en ven du ikke har mødt" - og så fremdeles. Mange af fjolserne sidder på betydende poster i det politiske liv og erhvervslivet, det er en skandale for Danmark. Men lad os debattere igen om 20-30 år når det hele er braset sammen. Suk du er da uden for pædagogisk rækkevide, det var sgu da dig der bragte internering og deportering på bane. Mig bekendt er dette ikke DF's politik og du må altså befinde dig væsentligt længere ude mod højre på skalaen. Men jeg tror jeg stopper her for du er da helt uden for rækkevide. du bliver ved med den ensidig højrefløjs retorik. For DU ved ikke en skid om hvordan Danmark ser ud om 20-30, du har en ide som du har dannet fra din politiske holdning. Men du fremfører den som om at det er den skinbarlige sandhed hvilket det ikke er. Men ja jeg tager gerne debatten om 20-30 år og jeg mener at den bliver i et samfund som i højere grad accepterer indvandre som en del af samfundet men at det grundliggende er det samme som idag. Dvs alt er ikke perfekt men Danmark er stadig et godt sted at leve. Se det var min fremtidsudsigt men det er lige så meget et gæt som din. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 23/06-2015 20:55
|
Højrefløjsretorik? Overhovedet ikke, det er sund fornuft. Der er p.t. 51 mio. på flugt ca. 3 til 5 timers flyvning fra Danmark, hvor mange vil du invitere indenfor? Hvor meget vil du selv personligt undvære, f.eks. halvdelen af dit hjem, 30% af din løn, dele din bil, dele dit job, simpelthen dele det liv du kender? Forhold dig dog til realiteterne mand! |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 23/06-2015 21:40
|
Så er Ungarn ved at vågne op. Ungarn sætter prop i strømmen af flygtninge http://www.b.dk/g...flygtninge - og sådan her reagerer det alt styrende Marxistiske Centralkontor, også kaldet EU Kommissionen: »Kommissionen har bedt om at få en øjeblikkelig afklaring på arten og omfanget af den tekniske fejl, og om de foranstaltninger, der er taget i brug for at afhjælpe problemet,« siger en talskvinde for EU-Kommissionen ifølge Reuters. Shut up, bitch.. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 24/06-2015 05:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
TomDK skrev: cali111 skrev: Tak for din kommentar Dalton. Jeg synes, det er fint for dem, som vælger at bo 6 mdr. i Danmark og 6 mdr. i Thailand. Det kan jo snildt lade sig gøre, især hvis man har fået familiesammenføring, og ens samlever kan arbejde de 6 mdr. i Danmark. Spørgsmålet er, hvor mange der ville vælge at bo i Thailand hele året, hvis man kunne få hele sin pension med??? Det jeg slår et slag for, er at man burde udbetale det samme i pensionstillæg, uanset hvor man vælger at bo. Det koster ikke samfundet en bøjet femøre. Men vil tværtimod spare samfundet for adskillige tusind kroner, og give lidt bedre livskvalitet for den, som måske pga. helbredet eller andet ønsker at bo i Thailand hele året. Så må jeg bare være djævlens advokat et øjeblik. Hvis det skal være lige for alle så vil du altså også mene at det er i orden for tyrkere at tage hele pensionen med hjem til tyrkiet eller Pakistanere der tager den med hjem til Pakistan. Med det netop overståede valg vil jeg gætte på at 20+% af den danske befolkning ikke mener at det vil være i orden. Jeg synes at vi danskere er ekstremt priviligeret at vi rent faktisk kan tage store dele af vores pension med til udlandet og bosætte os der permanent. De indvandrer, som har fået Dansk Statsborgerskab og flytter udenfor EØS, skal jo ikke have sygesikrin, bolissikring, 85% tilskud til medicin, briller og tandlæge, varmetilskud mv. Hvis de bliver boende, skal de jo alligevel have pensionstillæg og ældrecheck. Ved at man fjerner pensionstillæg og ældrecheck ved flytning udenfor EØS, beholder mange deres adresse i Danmark, fordi grundbeløbet ikke er nok til at leve for. Jeg vil stadig påstå, at Danmark sparer et betydeligt beløb, ved at lade pensionister som er berettiget til pensionstillæg og ældrecheck få dette beløb med ved flytning til lande udenfor EØS. |
|
|
click |
Lagt på d. 24/06-2015 05:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
TOMDK skrev Men ja jeg mener faktisk at det er storsindet af Danmark at man tillader vores borgere at tage pensioner mv ud af landet. Typisk dum socialdemokratisk tankegang Hvor fanden er storsindet henne til folk der har betalt skat i hele deres liv. Næ man sparker dem i røven som forlader EU staten det er hvad man gør, ren racisme og jalousi og det har intet med storsind at gøre men falde på knæ for muslimer og andet rakkerpak det kan man når man har den tankegang Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/06-2015 07:11
|
cali111 skrev: De indvandrer, som har fået Dansk Statsborgerskab og flytter udenfor EØS, skal jo ikke have sygesikrin, bolissikring, 85% tilskud til medicin, briller og tandlæge, varmetilskud mv. Hvis de bliver boende, skal de jo alligevel have pensionstillæg og ældrecheck. Ved at man fjerner pensionstillæg og ældrecheck ved flytning udenfor EØS, beholder mange deres adresse i Danmark, fordi grundbeløbet ikke er nok til at leve for. Jeg vil stadig påstå, at Danmark sparer et betydeligt beløb, ved at lade pensionister som er berettiget til pensionstillæg og ældrecheck få dette beløb med ved flytning til lande udenfor EØS. Ja det er rigtigt at folk i Danmark får tilskud men pengene bliver så også i stort omfang i Danmark. For de udgifter der betales går jo til Danske firmaer som betaler løn til deres medarbejdere. Samtidig kommer en stor del af pengene direkte retur til staten i form af moms. Hvis vi sender pengene til udlandet så kommer 0 kr tilbage til den Danske økonomi. Så man kan ikke bare stille regnestykket op på den måde. click skrev: Typisk dum socialdemokratisk tankegang Hvor fanden er storsindet henne til folk der har betalt skat i hele deres liv. Næ man sparker dem i røven som forlader EU staten det er hvad man gør, ren racisme og jalousi og det har intet med storsind at gøre men falde på knæ for muslimer og andet rakkerpak det kan man når man har den tankegang Øhh hvordan i alverden er det at falde på knæ for muslimer etc at man ikke kan tage hele sin pension med ud af landet? Men du kan da godt kalde mig og min holdning dum men jeg synes faktisk at danske sociale ydelser er nogen der bør gives til folk der lever i Danmark. Jeg tror da ikke der er ret mange der finder det rimeligt at udlændinge der arbejder i Danmark kan få børnepenge til børn der ikke lever i Danmark. Der er i disse år en stor bevægelse mod at netop lukke for hullerne i social ydelse til udlændinge. Så at man kan tage pensionen med sig ud af landet synes jeg da er ganske fedt. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 24/06-2015 10:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
TomDK Sjældent har jeg dog læst så meget sludder... Du er som andre i det danske samfund.. Vi skal til at gøre noget ved det.. Hvad sker der.. Polske arbejdere og andre får børne check uden problemer.. fra det danske system. Tidligere tyrkiske statsborgere, får rettigheder, som kun vi andre kan drømme om... Ved jeg fordi der har jeg boet i mange år. Jeg ved ikke hvor du har din viden fra, men i mine øjne er den ikke justificeret i det virkelige liv, men måske du har en viden, som vi andre ikke har.. Der er store bevægelser i gang for at få alt dette stoppet.. Jeg kan da huske med gæstearbejderne i 60erne, der startede man jo med dine tanker, så man er vel ikke kommet meget videre, så tror du selv på, at dette sker nu.. Kunne da være interessant, hvis du havde facts for de områder du nævner. Redigeret af Mukke d. 24/06-2015 10:14 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 24/06-2015 10:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
TomDK skrev: hugoboerge skrev: Lidt af en paastand vil jeg mene. "store dele" = et grundbeloeb ? bosaette sig permanent ? vi er gaester i et land hvor vi faar lov til at bo for eet aar ad gangen. det kan man ikke kalde for permanent. For mit vedkommende vil det være 100% af min pension jeg kan tage med ud af landet. Som alle andre på min alder har jeg en pensionsopsparing der betyder at jeg ikke kan få tilskud. Jeg ejer samtidig et hus så jeg heller ikke kan få andre tilskud. Men ja jeg mener faktisk at det er storsindet af Danmark at man tillader vores borgere at tage pensioner mv ud af landet. Om du kan på ubegrænset opholdstilladelse i det land du vælger at flytte til er vel Danmark uvedkommende. Når jeg siger permanent så mener jeg at du har flyttet din folkeregister adresse ud af Danmark. Storsind ? Det er vores egne penge. |
|
Spring til debat: |