Se indlæg
 Udskriv debat
Hivlket parti stemmer du på? (ikke thai relateret)
rinpoche
JohnBKK skrev:

Hahahahaa!

Nahm, pas nu på den søde, bløde, rare pædagok ikke vågner for hurtigt og får et chok!

Rolll

[img]http://surrealparadigm.com/wp-content/uploads/2014/03/pill.jpg[/img] is not a valid Image.

vandango
sony skrev:

Ja vandango der har jeg det lige om vendt jeg vil ikke stemme på v på grund af så stemmer jeg også på et parti, der først udtaler at man absolut ikke vil røre ved efterlønnen også en halv time efter er med til og ødelægge den. Df er da det mest utroværdige parti på den borg, de siger også selv de aldrig vil have magten de vil hellere sidde bagi og brokke sig. De gode til at manipulere med hvad folk ønsker, men de har ikke råd til alt det lover som de selv har udtalt

Netop.

Anonym Bruger
vandango skrev:

Tilsyneladende misser i det større billede, jeg kan ikke stemme på et parti der peger på Lars Løkke Rasmussen.

det er også mit største dilemma i forhold til at stemme DF...DF har potentiale til at blive større end venstre, så det irriterer mig at de peger på den lille fadbamse....kommer han til magten bliver det jo bare det samme privatiserings cirkus med offentlige midler ned i private lommer, mere EU og besparelser i det offentlige hvor folk i forvejen løber hurtigt i et underbemandet cirkus....

Men intet er afgjort før valget er overstået, DF kan vel sætte brikkerne som de vil hvis de får et succesfuldt valg?

Mht. udlandsdanskere der ikke kan stemme, så handler det vel om at en del danskere i udlandet ikke er skatteberrettiget i DK og samtidig bor udenlands. Husk på reglenen er lavet før internet og TV, så hvad skulle en person i udlandet vide om hvad der rør sig i DK? men ja, få dog ændret den regel. Pt. synes kun DF og Radikale at være klar på det.

JohnBKK
Forstår ikke den angst for Bette Lars Fad.

Det første fejltrin han laver, så står Kristian Jensen klar til at overtage.

Er det bedre? Tjaa, han er jyde og det er en fordel når han skal handle med Tulle.

Lad jyderne komme til, så bliver der orden i butikken!

Cool

rinpoche
Tulle er også jyde, jeg ser ham som en meget troværdig politiker og en sand tal-knuser. Derudover synes han mig som en meget sympatisk person, en person som jeg gerne ville stikke på næven. Politik handler også et eller andet sted om følelser. Vi er kun mennesker.

Men dybest set er politik og vælgernes dom kompromisernes holdeplads.
Du kan som vælger ikke få alt hvad du gerne vil have, og dit foretrukne politiske parti kan ikke levere alt det de gerne vil, såfremt de ikke har absolut flertal.

Demokrati er besværligt, langsommeligt, tungt og omkostningsfuldt.
Der er vi så til gengæld så heldige, at EU er lean and slick Pfft

Despoti forekommer mig til tider tiltrækkende, et sådant styre får tingene gjort pronto, men magt korrumperer som oftest. Dette har historien vist med al ønskelig tydelighed.

Tulle får min stemme.

Nero
JohnBKK skrev:

Ja, Nahm, det er en velsignelse at blive gammel og især hvis man ingen børn har der skal opleve at bo i Kalifat Neuropa, vi er heldige.

Jeg ville stemme DF, af denne simple grund:

Dansk Folkeparti vil have danske forbehold i de internationale konventioner om blandt andet menneskerettigheder

http://www.politi...ettigheder

Egentlig underligt. I 15-20 år har vi almindelige danskere frygtet fremtiden samt kunne se, hvordan udlændinge problemet blev større og større samt frygtet konsekvenserne for Danmarks fremtid.

Men ikke politikerne på Christiansborg. Hvorfor?

På nær et parti. Nemlig DF.

Men de var ikke stue rene. Vores nye udenlandske 'gæster' var berigende for vort samfund og skulle bydes velkommen.

Pr. automatik også tilbydes frit valg fra det store Danske ta' selv bord. Et tilbud, der blev udnyttet 100%.

Kontanthjælp, specielt til de tørklæde klædte hjemmegående koner, som aldrig er blevet set i arbejdslivet, fordi deres mænd hellere vil ha' dem siddende hjemme i stuen og vente på næste udbetaling, fra det offentlige. Den nye generation kvinder, er dog en anden sag.

Overspring på ventelister til bolig fik de også. Etniske Danskere, som gennem mange år havde ventet på en lejlighed, stod tilbage med en lang næse, når vores nye gæster, overtog deres plads på ventelisten.

Større kriminalitets rate blev vi også 'beriget' med. Vore fængsler kunne slet ikke klare denne explosion pga. den nye og høje høje rate af indsatte.

Alle disse ting og meget meget mere, blev slet ikke taget alvorligt af vores politikere. Før nu, til dette valg.

Mit spørgsmål.

Lige nu og op til valget om 3 dage, har stort set alle politiske partier ændret mening og ved at træde hinanden over tæerne, med overbuds politik og løsninger til, hvordan nye vigtige stramninger af indvandrer politiken skal gennemføres. Både økonomi og højere filtrering af dem som fremover skal lukkes ind i Danmark. Nu kan alle politikere pludselig se problemet.

Hvorfor har det taget så mange år for politikerne, at erkende og reagere, på de kæmpe problemer, indvandrene gennem årene har påført Danmark.

Vi andre havde da set lyset for længe siden. Ikke?
Redigeret af Nero d. 15/06-2015 21:06

Webmaster
Nero skrev:
Hvorfor har det taget så mange år for politikerne, at erkende og reagere, på de kæmpe problemer, indvandrene gennem årene har påført Danmark.

Vi andre havde da set lyset for længe siden. Ikke?

De har da også set lyset, de har bare udnyttet det.

Fællesskabsfølelsen rækker bare ikke længere end deres egen tegnedreng og næsetip. I 2-3 årtier har de varetaget deres kernevælgernes interesser, lige fra grøften med de ugidelige kernevælgere, forbi grøften med de mange varme hænder som skal tørre de nye klienter i røven med den ene hånd mens den anden hånd fodre dem med det bedste som kan stampes op af jorden for til sidst at slutte i grøften med de store horder af bureaukraterne der har skulle sidde og administrere det hele og jage de fjolser som bare passede deres arbejde og eget liv.

De har kort sagt holdt dem og deres egne godt beskæftiget, mens de som har skulle betale regningen har fået lov til at løbe lidt hurtigere. Moderne slaveri af den bedste slags, med CPR-nummeret som den snærende lænke om pøblens hals.

Nu rokker tabureten under dem og så kan de pludselig se det hele uagtet hvilken svinestreger de så har udført i de sidste årtier og uagtet hvor mange fingere de har peget og grimme ord de har kaldt andre.

Bare hør den stort set enslydende retorik som vælter ud af kæften på de ærbare kandidater. Hvor er visionerne og kampen for frihed og den enkeltes ve og vel?
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
[img]http://multimedia.pol.dk/archive/00944/2015-06-11_valg_944677y.jpg[/img] is not a valid Image.
Valgkamp 2015 af tegneren Roald Als

Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Webmaster
Selvfølgelig er manden politisk farvet, men har han uret?

- http://jyllands-p...g-Schmidt/
Med venlig hilsen

Webmaster

JohnBKK
Han har ret og jeg har sagt det samme i 20 år, og folk har ment at jeg var sindssyg.

Her er det på skrift, poster det hele så folk kan fatte hvad vi er oppe imod:

Politikere der lyver os op i fjæset, sælger ud af alt og alle, pisser på og håner alt og alle, fuldstændig kolde i røven overfor hvad vi danskere har opbygget gennem generationer i fælles respekt og tillid til hinanden, det bliver nu skrottet!!

Er de da fuldstændigt rablende vanvittige?????

Mikael Jalving:

Retorik for neandertalere

http://jyllands-p...dertalere/

15. juni. 20154
"Statsministerens valgkamp har været én lang talehandling, som skal sløre, at hun og hendes parti siger ét, men gør det modsatte.
Teorien om talehandlinger er en gammel traver i den akademiske verden. Begrebet blev udviklet for 50 år siden af anglesaksiske filosoffer, som skelnede mellem almindelige beskrivende ytringer og mere handlingsudførende ytringer, de såkaldte performativer. Performativer beskriver ikke bare virkeligheden, de handler med den.

Den, der f.eks. siger ”jeg døber dette skib Rolf Krake”, udfører en handling ved hjælp af ord – derved sker det. Den Helle Thorning-Schmidt, der igen og igen og i store helsidesannoncer siger, ”vi har strammet asylreglerne og skærpet kravene til flygtninge og indvandrere”, lyver.

Ret skal være ret: Ingen véd vel helt præcist, hvad Helle Thorning-Schmidt egentlig véd om noget som helst, så den spekulative mulighed foreligger, at hun taler mod bedre vidende.

Men det forekommer mildest talt usandsynligt, eftersom hendes nærmeste samarbejdspartner, de Radikale, har pralet med, at SR-regeringen har lempet udlændingepolitikken på 45 konkrete punkter i modsætning til de 31 punkter, vi andre kan tælle os frem til. Søndag udbasunerede de Radikale fra Bornholm, at de skam ønsker endnu flere indvandrere og flygtninge til Danmark. De titulerer dem godt nok ”arbejdskraft” som om, mennesker er åndsløse maskiner, man kan rykke rundt med som robotter henover lande- og kulturgrænser.

Hvordan kan Helle Thorning-Schmidt så påstå det modsatte? At hun har strammet lovgivningen og pludselig ønsker ”stramme asylregler og flere krav til indvandrere”?

Der er netop her, talehandlingen kommer ind og tilbyder os en nærliggende forklaring.

Statsministerens valgkamp har været én lang talehandling, som skal sløre, at hun og hendes parti siger ét, men gør det modsatte i en labil og skæbnesvanger periode, hvor migrationen eksploderer i Mellemøsten og Nordafrika, og hvor menneskesmugling er blevet det nye guld med fare for, at vi, sådan som flere demografer har advaret mod, endnu kun har oplevet de første skvulp af migrationens stormflod. Bare vent. Storbyernes no-go-zones vil brede sig som pletter på de cafélækre cityguides fra Rom til Rotterdam. En ny normal af kaos vil manuducere en ny social virkelighed for os vesterlændinge og vores børn.

Helle Thorning-Schmidt mener ikke selv, at hun lyver. Men fordi rød blok fra start var så langt bagud i procentpoint og så sig nødsaget til at gribe til desperate midler, har statsministeren ladet sig tage som gidsel af sin egen eller sine rådgiveres politiske retorik.

SR-regeringen har blotlagt Danmark for indvandring fra fallerede stater og vil efter alt at dømme tillade endnu mere, primært mandlig indvandring og siden familiesammenføring fra fortrinsvist muslimske områder.

Problemet er ikke alene, at det koster danskerne en formue år for år; husk på, at vi er vant til at blive flået. Næ, langt værre er, at masseindvandringen årti for årti ødelægger fællesskabet, den tillid og det ligeværd, som hidtil har eksisteret her, og som det har taget generationer at kultivere.

Desuden har det i løbet af de seneste 40 år vist sig at være praktisk umuligt at sende uønskede personer hjem igen. De fleste er allerede statsborgere, mange af dem er såmænd født her. Indvandringen er med andre irreversibel og kan modsat økonomiske fejldispositioner ikke gøres om. Det er netop derfor, at den må være både striks og stram. Som tingene har udviklet sig i Europa, er der brug for et regulært indvandrerstop. I stedet får vi ord, ord og atter ord.

Det var salig Grundtvig, der skrev, at ordet skaber, hvad det nævner. Men læg mærke til, at salmedigteren i salmen Vidunderligst af alt på jord fra 1829 hentydede til Guds ord, ikke til menneskers ytringer.

Det eneste, vi mangler at opleve fra Helle Thorning-Schmidts fire år lange illusionsnummer, er at se hende trylle vand om til vin eller se hendes regering mætte tusinder med fem brød og to fisk.

Det ville imidlertid være nok, hvis hun følte sig forpligtet til ikke at lyve os lige op i fjæset. Hun må jo tro, vi er idioter."
Redigeret af JohnBKK d. 16/06-2015 00:32

JohnBKK
Her er hvad der sker lige nu, og det vil gå totalt amok de næste mange år...

Flygtninge tager boligerne: Folkepensionist må bo i campingvogn

http://politik.tv...ampingvogn

Hvad vil "Selfie-tøsen" sige til det?

Flere løgne, flere undvigelser, flere bedrag, mere udenoms snik-snak?????

JohnBKK
Jeg vil hellere tage mit eget liv end ende på plejehjem.

"Kommunerne bruger 12 procent mindre på ældrepleje i dag, end de gjorde i 2008. Det viser tal fra DR's Undersøgende Databaseredaktion."

http://www.dr.dk/...133100.htm

"Det Danmark du kender"

Angry

M and M
Undgå flere U-Løkker ...... Gå aldrig tilbage til en " Fuser "

Alternativt har jeg brevstemt

Som ø-boer , fik liste Ø mit X

Note : http://politikerl.../index.htm
Når katten er ude - leger musene på bordet

click
Man skal også tænke på giver man en stemme til socialdemokraterne er man med til at støtte Danmarks mest samfundsskadelige parti det radikale venstre Sad jeg håber hver gang der er valg at de ryger under spærregrænsen så kan de ligge og hygge sig sammen med kristendemokraterne uden nogen form for indflydelse så ville Danmark blive et bedre land og samfund uden deres forbandede indblanding gentagende gange ødelægger de alt hvad der er blevet skabt gennem tiderne med deres bedre videnShock
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

hugoboerge
JohnBKK skrev:

UTROLIGT - og saa siger borgmesteren endda at "man foelger reglerne" dvs prioriterer flygtninge.

Nu har damen i campingvognen opfostret 5 boern, men hvis det var her i Thailand ville de 5 boern tage sig af hende, forhaabentlig.

Webmaster
Snakkede med en mand i går. Har endnu ikke glemt hvad han sagde til mig, da vi snakkede om hvor mange valgplakater der hang rundt omkring.

Ja han og hans familie havde altid stemt på Socialdemokraterne så det ville han gøre igen uanset hvor mange valgplakater der blev hængt op. For man kan jo ikke stole Lars Løkke og Venstre.

Vil sådan set nok give manden ret i at alle de valgplakater næppe flytter ret mange stemmer. De flytter hellere ikke min stemme og jeg har hellere endnu ikke snakket med et menneske som har ville indrømme at de lader sig påvirke af valgplakaterne.

Jeg kan sådan set også godt give manden ret i at Lars Løkke virker noget utroværdig for at sige det pænt.

Men der hvor jeg står af er der hvor Lars Løkkes utroværdighed kan holdes op som en klud som visker tavlen ren for Helle T-S. For jo gu' fanden er Lars Løkke utroværdig, men modparten Helle T-S er da ikke en bøjet fem-øre mere troværdig.

Jeg ønskede bare manden en fortsat god dag, men kunne ikke lade være med at tænke på hvordan manden og hans familie ikke har kunne føle sig taget ved næsen efter sidste folketingsvalgs mange løfter fra S og Helle T-S. Helt ærligt, er hele befolkningen på lykkepiller og overførelsesindkomst så de intet ænser omkring dem???

Jo Lars Løkke er utroværdig og manden og hans familie vil åbenbart igen hellere bedrages med Helle. Det jeg fik ud af samtalen.

Hvorfor i alverden bryder folk ikke den onde cirkel og siger nej til både S og V......:
- Bryd den onde cirkel - sig nej til troløse politikere (Folkets Avis)
Med venlig hilsen

Webmaster

Hymmer
Webmaster skrev:

Snakkede med en mand i går. Har endnu ikke glemt hvad han sagde til mig, da vi snakkede om hvor mange valgplakater der hang rundt omkring.

Ja han og hans familie havde altid stemt på Socialdemokraterne så det ville han gøre igen uanset hvor mange valgplakater der blev hængt op. For man kan jo ikke stole Lars Løkke og Venstre.

Vil sådan set nok give manden ret i at alle de valgplakater næppe flytter ret mange stemmer. De flytter hellere ikke min stemme og jeg har hellere endnu ikke snakket med et menneske som har ville indrømme at de lader sig påvirke af valgplakaterne.

Jeg kan sådan set også godt give manden ret i at Lars Løkke virker noget utroværdig for at sige det pænt.

Men der hvor jeg står af er der hvor Lars Løkkes utroværdighed kan holdes op som en klud som visker tavlen ren for Helle T-S. For jo gu' fanden er Lars Løkke utroværdig, men modparten Helle T-S er da ikke en bøjet fem-øre mere troværdig.

Jeg ønskede bare manden en fortsat god dag, men kunne ikke lade være med at tænke på hvordan manden og hans familie ikke har kunne føle sig taget ved næsen efter sidste folketingsvalgs mange løfter fra S og Helle T-S. Helt ærligt, er hele befolkningen på lykkepiller og overførelsesindkomst så de intet ænser omkring dem???

Jo Lars Løkke er utroværdig og manden og hans familie vil åbenbart igen hellere bedrages med Helle. Det jeg fik ud af samtalen.

Hvorfor i alverden bryder folk ikke den onde cirkel og siger nej til både S og V......:
- Bryd den onde cirkel - sig nej til troløse politikere (Folkets Avis)

Som det politiske landskab ser ud lige nu og efterhånden har gjort det i årtier, så bliver valget nok afgjort af mere bløde ting end politik.

Jeg er helt enig i at at både de Radikale og S har skidt i nælerne og tilsidesat deres normale trofaste støttere.

De Radikale ved skolereformen, fuldstændigt åndssvagt at lægge sig ud med grundstammen i ens græsrødder.

Socialdemokratiet ved den nye bistands og arbejdsmarkedslov, igen lige i hovedet på dem der normalt støtter op om partiet. Og ikke mindst specielt den nye bistandslov , en hån imod de socialpolitiske principper som har været en grundlæggende del af partiet. En lov som jeg som dansker skammer mig over... og nej jeg har aldrig været arbejdsløs eller modtaget bistandshjælp. Jeg har til gengæld altid betalt topskat og haft max trækprocent. Men jeg har altid betalt min skat med glæde, sikkert fordi jeg er vokset op i et hjem hvor samfundssind var en selvfølge.

Men tilbage til dit indlæg. Havde Venstre taget skridtet og skiftet Løkke ud med en anden her for et års tid siden. Så tror jeg ikke der havde været nogen tvivl om udfaldet. Venstre eller Blå blok ville overtage regeringsmagten uden problemer. Men ved at beholde Løkke har det gjort valget til noget andet end politik, og det koster nu.

Normalt skifter regeringsmagten med jævne mellemrum, og fred være med det Smile De eneste tidspunkter hvor dette ikke sker er når der er personer, gode eller dårlige i valgkampen. Poul Schlüter sad meget længere end normal, fordi han var så "RAR" LOL LOL, men de gamle koner elskede ham, ikke hans politik men ham.Og der er flere eksempler, men osse på noget det der ligner lidt det der sker denne gang. Der er ingen helt rigtig i hverken Blå eller Rød blok så en masse stemmer til midten, lidt det samme der skete i 1973 da alle de nye partier kom i folketinget.

Ville du eller andre herinde ansætte en mand der har haft fingrene nede i kaffekassen og blevet taget i det , i en stilling i dit firma hvor han råder over firmaet finanser?? Jeg ville ikke, og jeg ville heller ikke stemme på at en sådan person kunne blive statsminister uanset om vedkommende var leder at det parti, hvis politik jeg var enig i.

Jeg tror det er det dilemma mange står i den 18.06, og derfor er det måske lettere at overse brudte politiske løfter end snyderi med billag etc.

Webmaster
Fuldstændig enig med dig i at Løkke burde have været verfet ad Pommern til for lang tid siden. Den skæbne mener jeg både Løkke og Thorning skulle have haft. Mener også at mhs. til S og Thorning så er der ikke kun brudte valgløfter i bagagen, der var også en skattesag, en sag om tysk moms, privat skoler osv.

I mine øjne er de begge uværdige. Og jeg undre mig som sagt en del over at folk alt efter deres politiske ståsted "næsten" kun kan se fejl ved modpartens statsministerkandidat ligesom manden jeg beskrev i mit forrige indlæg. Det skal lige siges at jeg også har snakket med folk som ikke kunne se Løkkes fejl kun Thornings, og det er mindst ligeså uforståeligt for mig.

Glæder mig nu alligevel til valget (og ikke mindst til at det er overstået). Plejer nemlig at nuppe en hel håndfuld Matador Mix fra én af de skåle som er sat frem i valglokalet Tuttelu Tralla
Med venlig hilsen

Webmaster

Anonym Bruger
Jeg tror sgu at jeg også stemmer Tulle, han og partiet har arbejdet hårdere og længere end de andre kandidater, levebrødspolitikerne. DF's politik er et langt stykke hen ad vejen baseret på logik og sund fornuft. Det kan jeg lide.

....så må jeg tilsidesætte det faktum at min kæreste er thai.....fædrelandet før mig selv...man bør ikke stemme på det som er bedst for ens egen situation, men hvad der er bedst for landet.

Om 60 år er jeg for mindelig alligevel død, men landet kører videre og hvis fremtiden for DK og vores næste generationer skal sikres må der gøres noget nu.

Godt valg til alle derude, undtagen de 13% som ikke stemmer, hvad enten det er pga. grundloven, i protest el. af ren dovenskab.

Thomas72
JohnBKK skrev:

Ak ja, hver gang der er noget der ikke er 100% perfekt, f.eks. inden for ældreplejen. Er det altid flygtningenes/indvandrernes skyld og det er for nemt at udpege syndebukke. For 80 år siden i Tyskland, var der en bestemt befolkningsgruppe der blev udpeget som syndebukke.

Den indre svinehund hersker i Danmark og åbenbart også her på TP.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Spring til debat: