Se indlæg
 Udskriv debat
Hvilken kontakt ??
Dagbogen
Her er hvad jeg i frustration i dag har sendt til chefredaktøren på Ekstra Bladet, om de tager den op ved jeg ikke, så jeg fik den strålende ide at bruge de sociale medier for at få fokus på den magt Udbetaling Danmark / IPO har og bruger uden skrupler.

Ekstra Bladet.

Kan i please hjælpe en førtidspensionist der bliver fucket godt og grundigt af Udbetaling Danmark også kaldet IPO.

Jeg en 58 årig mand der der for 6 år siden flyttede til Thailand på grund af den helende virkning varmen har når man lider af problemer med knoglerne som mig. Efter 2 år fandt jeg mig en pige der flyttede ind hos mig og blev der i halvandet år, hun arbejdede ikke og sad hjemme hver dag hvilket nok gjorde at vi gik hver til sit efter halvandet år.

To måneder inden vi skiltes (ikke gift) blev jeg anmeldt til Udbetaling Danmark af en Dansker herude der resulterede i utallige opkald fra kontolteamet i form af en Thai kvinde (iøvrigt gift med en ansat på Ambassaden i Hellerup !!) og til sidst i processen en udmelding fra Udbetaling Danmark der anså mig for samboende til trods for af politiets underskrevne 3 årlige leveattester der bedyrede at jeg var enlig.

Jeg er nu blevet modregnet i min pension siden marts 2013 der er løbet op i mere end 71.000 kr som er mange penge for mig, udover det bliver jeg trukket 1000 kroner hver måned for ikke at have meddelt at jeg var samboende i en periode som er reelt nok hvis hun arbejdede hvilket hun som sagt ikke gjorde, denne afdragsordning kendte jeg intet til indtil jeg modtog en udbetalingsopgørelse for 2 måneder siden. Jeg ved ikke hvornår de startede afdragsordningen og jeg ved heller ikke hvor længe den har kørt, så alt i alt bliver jeg for mig, modregnet et stort beløb hver måned.

Kontakten mellem mig og Udbetaling Danmark var rigtig god indtil jeg blev anset som samboende, der blev skrevet mail og breve mellem os lige indtil jeg blev Dømt’. Herefter forsvandt kontakten fuldstændigt, pludselig modtog jeg ikke udbetalingsopgørelser mere og Udbetaling Danmark kunne ikke længere finde ud af at bruge min email adr. de ellers havde brugt flittigt før.

Fordi den lokale post kendte mig og vidste hvor jeg boede, var jeg så heldig at modtage et par breve der var sendt til adresser jeg overhovedet ikke kendte, forespørgsler til dem via mail blev ikke besvaret, og sådan er det fortsat indtil i dag 27 måneder efter.

Efter at være flyttet ud til kysten august 2014 grundet astma og bronkitis der selvfølgelig er anmeldt til Udbetaling Danmark var jeg så heldig at modtage de første to udbetalingsopgørelser siden marts 2013 indtil de igen begyndte at sende mine breve til andre steder end her på adressen, sidste opgørelse blev sendt til en anden by 30 kilometer herfra og blev opsnappet af en dygtig medarbejder, og sådan fortsætter chikanen.

Jeg ankede min sag den 8 oktober 2014 og har intet hørt siden, en høflig forespørgsel 20 april og et krav om aktindsigt er endnu ikke blevet besvaret, og sådan bliver mange af os danskere herude behandlet, som svin uden nogen mulighed for retfærdig behandling.

Kan i være søde og hjælpe med at bekæmpe IPO der gør fuldstændig som de vil, giver folk store økonomiske problemer og skider på effekten af deres totalitære magt, får folk ned med nakken og giver dem dårlige nerver.

Jeg har sendt al den dokumentation IPO forlangte omkring husleje, elregning, vandregning osv uden den helt store virkning, jeg blandt mange andre herude er i samme situation, vi har kun ræven der vogter høns at henvende os til !!

Med Venlig hilsen.

Klaus.Larsen

Ovenstående ligger også på Facebook på henholdsvis Udbetaling Danmark og på Hjælpsom i Thailand.

Nero
Nu har jeg læst dit lange indlæg Klaus.

Er du helt sikker på at der ikke er noget som du gør forkert? Har for nylig selv været i kontakt med Udbetaling Danmark og fik en fin, fair og hurtig behandling.

Hvorfor Ekstra Bladet?
De og deres læsere, er da fuldstændig ligeglade med os som lever vores pensionist tilværelse i Thailand.
Jeg tror tværtimod at mange mennesker (læsere) er så tilpas misundelige og overbeviste om at mænd som bor i Thailand, gør det af en eneste grund. Og den grund kan du sikkert selv regne ud. Ikke?

Hvad jeg ikke forstår, er hvorfor du ikke ta'r telefonen og ringer til Udbetaling Danmark. De ligefrem 'reklamerer'på deres papirer med, at:

Er der noget de ikke forstår, så ring.

Telefontid, fra kl. 08.00.

Så får du sikkert et hurtigt svar på dine problemer, i stedet for Ekstra Bladet, trusler, lange skrivelser og hvad ved jeg.

JohnBKK
Enig med Nero, EB og dets læsere vil da lodret skrupskide på en doven FP´er der lever i LOS med skjønne damer, solskin året rundt, og tid til at køre 4-500 km på motosai efter frisk dansk brød!

Det er et luksusliv set med danske øjne, så det eneste du får ud af dit stunt er en kæmpe shitstorm i EB hvor alle vil skyde med skarpt, og dermed vil der endnu en gang komme fokus på pensionister i udlandet, og det fokus er du vel ikke interesseret i fortsætter på dig, vel?

Ikke til at vide hvad de vil grave frem næste gang...

Ring til dem med Skype, koster kun få basører.

energy
Er det ikke dig som boede på Koh Samui. Fandt en kæreste i BKK. I flyttede sammen og fik et barn sammen ?.
Du skrev om dit liv i Thailand på en af de andre Thai/dansk portaler.

Hymmer
For det første holder jeg med Nero og JohnBKK. Ekstra Bladet ville hvis de kunne svælge i denne sag og Nationen vil flyde op med bemærkninger om dovne forkælede folk bosat i Thailand.

Dernæst: UD er på en eller anden måde blevet klar over at du ikke som oplyst er enlig. Om det er en blog du har skrevet eller det er blevet anmeldt er sådan set sagen uvedkommende.

Du var på daværende tidspunkt samlevende og har sikkert indrømmet det. Du har i 3 år indsendt tro og love erklæringer på du er enlig, men da det så viser sig det ikke er tilfældet skal du betale det tilbage du har modtaget uretmæssigt.
Om din samlever tjener penge eller ej er sagen uvedkommende, Skulle hun have tjent så meget at er skulle modregnes i pensionstillægget ( førtidspension), ville det ikke betyde noget fordi du allerede ikke modtager dette.

Så tilbagebetalingen og den nye sats for samlevende er god nok.

Hvad der så er sket siden er svært at tage stilling til ud fra det du skriver, men da du tidligere ikke har været sandfærdig overfor UD kan det være problemet at få din status ændret til reelt enlig igen.

Jeg ville som osse foreslået kontakte UD telefonisk.

vandango
Jeg ville tage til Danmark og føre sagen videre i ro og mag med myndighederne, og få en fornuftig afslutning.

Belært af de dyrekøbte erfaringer, vil jeg så drage tilbage og ikke begå samme fejl igen, det være sig venner samt samboende kvinder.

Altså restart.

Klovn
Du skal tage det næste fly hjem,og få styr på det hele,før du igen tager til Thailand som enlig...stakkels dig 😎

Dagbogen
Tak for svarene jeg først har kunne læse nu grundet geninstallering men også nedetid på siden (her)
Min henvendelse til EB kan jeg se er blevet misfortolket af nogle af jer, det handler ikke om ynk eller om hvordan systemet får mig ned med nakken, ikke det der ligner.

Men i må forstå mig ret, hvis jeg vil have nogen til at hjælpe mig er jeg sgu da nødt til kort fortælle hvad det handler om, jeg kan ikke nøjes med at skrive at de anser mig som samlevende, det vil så kræve en yderligere forklaring, derfor smøren.

Hvorfor falder snakken hen på misundelse hjemmefra hver gang, hvorfor tror flertallet at vi bliver anset som nasserøve der bare har at komme hjem, er det fordi flertallet lever sådan herude ??

I kan tro hvad i vil om mit indlæg og mine handlinger, det handler kun om retfærdighed og intet andet, det gælder retfærdigheden for min ven i Korat der blev angivet af en anden dansker på grund af en video på Youtube hvor en kvinde rækker ham hans krykker så han komme af motorcyklen, han bliver nu anset som samboende på grund af det, og det er det jeg kæmper for. Uretfærdighed fra en myndighed der skider på hvad de bliver pålagt af regeringen, ombudsmand og deres interne love og regler, derfor bliver jeg ved !

Og johnbkk alias Jack D kan heller ikke stoppe mig, han er dygtig til at manipulere jer og desværre lytter i til ham, men ikke mig.

Jeg offentliggjorde alle hans mail, private beskeder og i det hele taget alt han havde skrevet til mig på min blog :
http://minthailan...pa_31.html
, i kan læse alle hans kloge ord der. Han er en syg mand med en hjerne der godt kunne trænge til et eftersyn, læs hvad han skrev til mig i en privat besked her på grund af mit indlæg og tænk !!

Om jeg gør noget der strider imod Thailand Portalens regler ved jeg ikke, men jeg gengiver her ordret hvad han skrev til mig så i kan se hvilken person i har med at gøre og for at vise hvor træt jeg er af ham, men døm selv.

Fra JohnBKK
Dato 03/06-2015 klokken 11:05:57
Emne Er den feset ind?
Har du mon snart fattet det?

At ingen gider høre på dit klynk længere.

Du gør alle danskere i Thailand en bjørnetjeneste med din offensiv mod UDB DK, og nu dit klynk til EB, og du får ingen sympati fra nogen af os, tværtimod forstår vi ikke hvorfor du bliver ved.

Ingen ønsker mere fokus på hvor de lever og hvordan, og ingen ønsker igen at vi skal på forsiden af EB som nogle skide fordrukne pædo pensionister i LOS.

Derfor, stik piben ind, hold op med dit pis, du har selv været ude om det med alle dine tåbelige beslutninger i tidens løb.

Du burde lukke helt, helt ned, lukke din Dagbog, lukke din Facebook, luk dog for h.... og lev stille og roligt, hvorfor skal alle vide hvad du laver i dit mærkværdige liv?

Sgu da utroligt...

JohnBKK

JohnBKK
Hvem er syg?

Det er du sat´me, husker du denne?

"Uanset hvad du hedder, eller hvor du er, bor. Så har du overtrådt en usynlig grænse 'Jack D'.

I min verden er du nu jaget vildt, og gem du endelig denne bemærkning hvad du så end kan bruge den til.

Hvad det end vil koste, står jeg forrest i køen til at betale for din alt for tidlige død eller lemlæstelse om du befinder dig i DK eller Thailand er underordnet, se dig over skulderen kamerat !!

Du sviner mig til, det er okay, du er jo misundelig. ;Men at du sviner en dame på 75 år til er ikke okay, så tag følgerne og lad være med at pive når det gør ondt.......

"

Når jeg finder den trussels mail du sendte til Svend Abekatten, så kommer den også op så folk kan se hvem der er mest syg.

True folk med vold og død, så manden måtte flytte på hotel i flere dage, du er ikke rigtig i hovedet mand!

JohnBKK
"Men i må forstå mig ret, hvis jeg vil have nogen til at hjælpe mig er jeg sgu da nødt til kort fortælle hvad det handler om, jeg kan ikke nøjes med at skrive at de anser mig som samlevende, det vil så kræve en yderligere forklaring, derfor smøren.
Hvorfor falder snakken hen på misundelse hjemmefra hver gang, hvorfor tror flertallet at vi bliver anset som nasserøve der bare har at komme hjem, er det fordi flertallet lever sådan herude ??"

Piv, piv, ynk, ynk, du er god til at få dit skidt smidt over til alle andre, hva´ ??

DU snød og bedrog, DU er selv skyld i hvor du er havnet.

- og samtidig offentliggøre hele sit liv på nettet, nej, nej, nej - så er man da lige til den lukkede afdeling, Psyk. i Risskov - evtl. sammen med ham den anden galning du ynder at referere til..

JohnBKK
Her er den trussel- og afpresningsmail du sendte til Svend Abekatten, gad vide om du ikke er medskyldig i at manden valgte at springe ud fra 18. etage?

"Svend.

Dit indlæg var lige vand til min mølle, og kommer meget belejligt !

For jeg har et forslag til hvordan du kan blive i Thailand og nyde dit otium, og jeg vil endda være så flink at give dig 3 dage til at gennemtænke dit svar.

Du er nu kommet under behandling af Kontrol Gruppen som jeg, og det er og bliver ikke nemt for dig. De tager ikke imod smarte bemærkninger eller løgne som du har tænkt dig at gemme dig bag, nej de har stikkere alle vegne som din selvudnævnte beskytter JD.

Han har været så 'flink' at anmelde mig til Kontrolgruppen med nøjagtige datoer for hvad jeg har foretaget mig med og uden vedhæng, det kommer nu til at koste mig over 200.000 Bht i tilbagebetaling samt en månedlig regulering, og alt det på grund af dig !!

Hvad du end har rodet dig ud i med dit salg af ulovlige piller og stærkere ting som narko, har jeg intet med at gøre, ej heller din vens evindelige vrøvl via mail til både mig og Jannik der anklager, og beskylder os for at have sendt et tæskehold efter dig. Du alene med din glæde for alkohol og damer, er højst sandsynligt årsagen, hvem husker ikke historierne om dig og dine befamlinger af det modsatte køn i elevatoren over i Condoen, og det er endda på film som florerede lystigt mellem beboerne da jeg boede der, så mon du ikke selv har bedt om det du har været ude for ??

Nu skal jeg nok komme frem til sagens kerne, og det handler om én ting alene, navn og adresse samt telefonnummer på JD...

Og det får du som sagt 3 dage til at tænke over, har du problemer med at træffe den rigtige beslutning, kan jeg måske hjælpe dig lidt til at træffe en beslutning.

Er dit svar til mig negativt, vil jeg tirsdag morgen bruge http://report.tha...lt_lang=en som er en hotline til anonyme anmeldelser af narkohandlere og brugere. Jeg vil fortælle at du flere gange pr måned tager bussen til Jomtien eller Pattaya hvor du sælger dine stoffer, og hvor du ifølge dine egne udtalelser, nemt kan tjene 80 - 100.000 Bht pr måned, jeg vil selvfølgelig vedlægge navn og adresse som du i øvrigt selv har givet mig samt et vellignende foto !! Du får konfiskeret dine Pc'er og dine telefoner der rigelig kan afsløre dig, så det er ikke så godt. Samtidig vil jeg selvfølgelig anonymt rette henvendelse til Kontrolgruppen omkring tiden før du gik på folkepension, (det skader jo ikke at tjekke vel !!)
Udover det vil jeg kontakte Immigration og fortælle at du opholder dig ulovligt i Thailand, fortælle at din indkomst ikke opfylder kravene til minimum indtjening, og at du har sort indtægt.

Alt det her ondskab er på grund af dig og ingen anden, hvad du har fortalt JD ved jeg ikke, men uanset hvad, er det løgn. Jeg har aldrig omtalt dig negativt nogen steder, jeg holdt mig blot væk da det gik op for mig at du var/er alkoholiker. Du har i halvanden år nu accepteret at din ven er gået helhjertet efter mig uden at du har haft det dårligt af den grund på grund af en løgn fra din side, det gengælder jeg nu flink som jeg er.

Jeg er totalt ligeglad med dig, giver du mig hvad jeg vil have, glemmer jeg alt som jeg også vil råde dig til at gøre. Men får jeg ikke det, får DU fornøjelsen af at opleve hvordan det er at blive jaget, det er bestemt ikke sjovt, slet med det du kan se frem til, fængsel, deportation, (husk at din pension bliver indefrosset når du sidder i fængsel), så ingen lommepenge i de år.

Dit navn vil ikke blive nævnt over for din ven når jeg besøger ham for at få at vide hvorfor han har gjort som han har gjort, der er så mange efter ham at han ikke aner hvem der har stukket ham.

Pøj pøj....................."

Hvem er mest syg, hva´ Pensionisten/Klaus Larsen????

Hvorfor poster du ikke ovre hos dine "venner" på thaidk?

Nå nej, de fandt jo endelig ud af hvor syg og psykopatisk du er...
Redigeret af JohnBKK d. 04/06-2015 10:49

Nero
Uha, Klaus.!

Det trusselsbrev jeg ser fra dig til ham som sprang ud fra 18 etage, tror jeg at Ekstra Bladet vil være meget mere interesseret i, end dit første brev til avisen.

Grimmer, Grimmer historie.

Dagbogen
Ja hvem er mest syg ???

Den syge der kalder sig Jack D der har hærget danske forum i mange år der førte lukninger og andet med sig og nu har fået taletid her, eller mig der står frem med navn og fortæller om mit liv i Thailand der havde mere end 500.000 klik.

Jo selvfølgelig er det mig !!

Den mail jeg skrev til Svend var en reaktion på en mail JEG fik fra ham, men som var skrevet af john der ikke var stueren. I din beskyttertrang john, glemmer du lige at den mail du gengiver IKKE har været offentliggjort før, så den kan da vist kun komme fra dig selv ikke !!

Selvom det er valgtid og mudder kastning er tilladt, stopper jeg her selvom jeg har flere mail der kan understøtte mine påstande, og
- evtl. sammen med ham den anden galning du ynder at referere til..
behøver vi vist ikke snakke mere om vel ??

Glemte helt at skrive at den mail john i # 11 gengiver, er 4 år gammel, så jeg ved ikke hvor interesseret EB er i den historie.

Dagbogen, Klaus Larsen, Pen.

JohnBKK
Jeg tror - for din egen skyld - at du skal holde helt kæft.

Du er fuld af løgn, den mail er IKKE 4 år gammel, langt fra.

Kan lige se overskriften i EB:

"Mand får trusselsmail, springer ud fra 18. etage"

Du er på skideren, fatter du det?

Dagbogen
Ikke for din skyld hvad du så end hedder, så for andres.

Jeg har ikke slettet en eneste mail fra jeg startede med Gmail, det nyder jeg nu godt af, for her er såmænd detaljerne fra omtalte mail.

fra: Larsen <>
til:
dato: 6. oktober 2012 kl. 12.18
emne: Din fremtid !!
sendt af: gmail.com

Syntes du jeg skal vise alle de mail du sendte i Svends navn også ??

Dagbogen, Klaus Larsen, Pen.

JohnBKK
Få dog hjælp, det rabler da helt nu..

Har aldrig sendt mails i andres navn, du er virkelig syg mand!

Du må åbenbart leve i en illusion om at være ham den populære dansker med Dagbogen, som 500K har klikket på, men du glemmer hvor mange fjender qua din sære personlighed du har skabt på din vej gennem Thailand.

Konstant flytte rundt, lægge sig ud med alt og alle, Samui, Nonthaburi, Kanchanaburi, Chumpon, alle vegne er det de andre der vil snyde, bedrage og genere dig, kan det virkelig passe?

Åh ja, på din vej boller du så lige en thai-sinke tyk, og så forlader du hende når hverdagen og den vanskelige virkelighed presser på, videre, videre... nemmere at gemme sig i "Dagbogs Idyllen", ikke?

Det kaldes virkelighedsflugt, leve i en drøm, træls med den grumme og kedelige verden man hele tiden skal forholde sig til.
Redigeret af JohnBKK d. 04/06-2015 12:03

GAMBIT
lækkerier

JohnBKK
Hahaha!

Utroligt denne tråd ikke er kylet ud for længst..

LOL LOL
Redigeret af JohnBKK d. 04/06-2015 13:20

hugoboerge
JohnBKK skrev:

Hahaha!

Utroligt denne tråd ikke er kylet ud for længst..

LOL LOL

Det bliver den sikkert snart.

Bortset fra det saa er EB nok ikke den kilde man skal henvende sig til men hvem skal man saa henvende sig til ?

Den forfordeling der er mellem pensionister inden for EU/uden for EU er der ikke noget man kan goere noget ved.

Svaret man faar vil altid blive at det er et EU regulativ og at DK ikke har indgaaet aftaler med Thailand.

Egentlig er det sagen uvedkommende om der er aftaler mellem Thailand og DK eller ej og i saa fald hvad vil de aftaler gaa ud paa ?

Det det drejer sig om er at pensionister (foertids- eller folkepensionister) bliver behandlet ens om man bor indenfor EU eller udenfor. EB er eller vil vaere fuldstaendig kold overfor det.

Som naevnt tidligere saa er der noget der hedder misundelse og selvfoelgelig hvem vil ikke vaere misundelig over vi har dejligt vejr her i Thailand (ok, afhaengig af aarstiden). Herudover er der saa det faktum at leveomkostningerne er eller skulle vaere lavere end i DK. Man tager ikke i betragtning at der er noget der hedder sundhedsforsikring og det forsikringsbeloeb kan sluge hovedparten af folkepensionens grundbeloeb.

Saa vil de "kloge" hoveder sige: "Det har i saa selv valgt". Det er svaert at modsige det argument.

JohnBKK
hugoboerge, kender du udtrykket "Beating a dead horse"?

[img]http://allthingsnext.com/wp-content/uploads/2010/12/Beat_Dead_Horse.jpg[/img] is not a valid Image.

Tror det emne kan lægges i graven, ingen gider tage sig af det..

Spring til debat: