Se indlæg
Bankgaranti
|
|
Jydekrebsen |
Lagt på d. 19/04-2015 23:46
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
Spørgsmål, i hvilke tilfælde vil en bankgaranti blive hævet af staten/kommunen? Spørger fordi jeg påtænker mig at gifte mig med en Thai, og jeg har ikke 50000,- og tror heller ikke jeg kan låne dem uden at have en kautionist, så derfor hvor stor er risikoen for at de skal udbetales, altså i hvilke tilfælde? (det er ikke en risikovurdering jeg vil have , det er bare de kolde facts) |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 20/04-2015 12:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 195 |
Kolde facts finder du ikke altid herinde ... http://www.kl.dk/...15559/?n=0 |
|
|
Jydekrebsen |
Lagt på d. 21/04-2015 11:23
|
Tak for svar, ikke mange svar i den her tråd, men dit svar ser også ud til at være nok, da det var det jeg ledte efter. Jeg har et spørgsmål mere, som du så måske også kan svare på. Jeg har 2 børn på 11 og 19 år, som bor hos mig, og ham på 11, er hos sin mor hver anden weekend (vi har begge forældremyndigheden). Jeg har læst flere steder at hvis man har særbørn, har man mulighed for dispensation i forhold til bankgarantien på 50000,-. Men betyder det så at jeg måske får det eller er det fifty-fifty chance, eller får jeg det med stor sandsynlighed, er der andre faktorer der spiller ind, den oplysning kan jeg ikke finde/gennemskue nogen steder. |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 21/04-2015 11:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
@Jydekrebsen: Jeg tror det er dette, du er ude efter: http://www.nyidan...-boern.htm Og som du har beskrevet forældremyndighed og samvær med børnene, så ville jeg umiddelbart mene at du har rigtig gode chancer for at komme uden om kravet om sikkerhedsstillelse! Hvorfor spørgsmålet om udbetaling fra sikkerhedsstillelsen bliver irrelevant... |
|
|
Jydekrebsen |
Lagt på d. 21/04-2015 12:25
|
Har læst nævnte link før, men her står der netop kun at de kan fravige kravet, hvilket kan læses som at de måske gør det, det ville være rart at vide om der er andre faktorer der spiller ind, f.eks. har det betydning hvad man har i årsindtægt, hvor man bor, eller trækker de bare lod om hvem der kan få dispensation. |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 21/04-2015 12:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
Uden at være skråsikker, så tror jeg de skriver 'kan', fordi der jo er tale om et vurderingsspørgsmål: "Udlændingestyrelsen vil herefter vurdere, om der er tilstrækkeligt samvær med børnene til, at en eller flere betingelser skal fraviges." Så du har ret i at det ikke er entydigt formuleret. Omvendt, så mener jeg at hvis der er helt styr på forældremyndighed og samvær, og at børnenes anden forælder er villig til at bekræfte dette over for US (hvis de beder om det), så kan jeg modsætningsvis ikke se, hvorfor US ikke skulle dispensere. Jeg tror de skriver 'kan', fordi der desværre nok findes personer, der måske ikke helt har styr på tingene - eller måske endda forsøger at omgå reglerne. Men ellers så ring til US og spørg, hvordan du skal tolke deres udmelding på hjemmesiden. |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 21/04-2015 14:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 195 |
Jeg kender 2 i tilsvarende situation som dig og som kunne udelade at stille sikkerhed. |
|
|
Jydekrebsen |
Lagt på d. 23/04-2015 12:07
|
Tak for svar. Jeg stillede samme spørgsmål, angående bankgaranti, til aegteskabudengraenser.dk og har nu fået svar fra dem, først skrev de også noget med burde og kan, men herefter spurgte jeg på samme måde som her, om der var andre faktorer eller om det var lodtrækning. Herefter svarede han prompte 'Som du beskriver sagen, vil kravene blive fraveget' men skrev så også, 'at han selvfølgelig ikke kunne træffe afgørelsen i min sag, det kan kun sagsbehandleren.' og det er jo klart nok. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 23/04-2015 12:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Er man som folkepensionist fritaget for at stille sikkerhed på 50.000 kr. ved familiesammenføring? |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 25/04-2015 18:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
hvis du har børn under 18 år, har du særbørn og skal derfor ikke stille garanti. Sådan forstår jeg det i hvert fald. Og kender også en der slap for den garanti der, pga han har en datter der er under 18.. Så tror du slipper hvor ulogisk den regel end er. |
|
|
Gapao2000 |
Lagt på d. 26/04-2015 20:29
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
Det er meget ulogisk og et levn fra DF og VKs tid på magten. Det med særbørn skyldes en FN konvention som Danmark har skrevet under på. Derved kan de danske regler omgås for folk med ikke-myndige børn fra et tidligere forhold. Men altså kun hvis man selv eller ens kone har børn fra tidligere forhold. Har man kun børn med hinanden kan særbørnereglen fra FN ikke anvendes. Man kan også slå et smut over Sverige, hvis man vil uden om de rigide danske regler. Men dem kan vi takke Dansk Folkeparti for - Et Danmark for danskere det er gift med en dansker - burde deres slogan være. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 26/04-2015 21:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Hej Jydekrepsen Jeg nåede desværre ikke at se dit indlæg. Det er rigtigt, som der er skrevet her i tråden, at der stå "kan", fordi der skal foretages en konkret vurdering. Din indtægt har ingen indflydelse på denne vurdering. Det vigtigste kriterium i din sag er din oplysning om at ham på 11, er hos sin mor hver anden weekend (Fælles forældremyndighed er ikke voldsomt interessant). Det er nemlig et regelmæssigt samvær (uanset hvem barnet boede hos eller hvem, der har forældremyndigheden) som er det vigtigste kriterium, hvorefter der kan dispenseres. Der er i øvrigt sådan, at får du først dispensation, vil f.eks. kravet om en passende bolig også frafaldes. (lincoln1242) Det er skam entydigt formuleret, men du svarede selv på hvorfor formuleringen var sådan. Du er inde på det helt rigtige, dog er forældremyndigheden ikke en faktor, der indgår særskilt i vurderingen. Jeg tror også, efter beskrivelsen, at kravene bliver fraveget. Der er en sidste ting, som også er med i vurderingen, men det har næppe relevans i din sag. Det er om du har en stribe af ægteskaber bag dig, hvor der søges skilsmisse kort efter der er bevilget tidsubegrænset opholdstilladelse til den udenlandske ægtefælle Ja, og så vold.. |
|
Spring til debat: |