Se indlæg
 Udskriv debat
Looking for handsome man
Wangtan
Synes lige at I skulle høre denne her. Vi har hørt den 1000 gange før , og lever stadig. En sød veninde til konen ønsker sig en falang. Jeg foreslog at hun skulle på en dating site, men konen var bange for at der var for mange mærkelige mænd. Men ok jeg spurgte veninden hvis jeg lavede en kontakt annonce herhjemme ... Hvad skulle der stå , hun tænkte sig godt om og sagde : Young beautiful thai with two children want rich handsome man to take care and make a house in Thailand . Ehhhhhh jeg tog en kop kaffe og sagde til konen at det er vist en opgave for hende, man kan da ikke skrive sådan noget !
Konen opgav også at hjælpe Smile)

vakse_vigo
det kan godt være at man ikke kan skrive sådan. Men det er jo ærlig snak, det er det som hovedparten af enlige Thai kvinder ønsker sig når de søger en Falang
Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik.
Er i dag lykkelig Thai gift.
At tage til Thailand er som at rejse hjem.

Boes
Young beautiful thai with two children want rich handsome man to take care and make a house

Havde dette helt "enestående" kvindemenneske iøvrigt nogot at bidrage med i et evt kommende arrangement - udover 2 børn....??
Viser klart hvad visse Thai damer anser os for.... Walking ATM'sSad
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

buick
Det er da i det mindste ærligt, i øvrigt er det en trend i blandt de unge danske piger, de vil have en mand med penge og siger det lige ud

Men ludere, naj det er de da bestemt ikke når de selv skal sige det.

Bade-Dyr
Ja hvis en Thai kvinde ikke melde ud fra starten af hvad hun søger , er det galt.

Når hun så melde klart ud, ja så er det også galt.

Ikke nemt for de Thai kvinder. LOL LOL

Personlige synes jeg det er fedt at Mange Thai kvinde melde klart ud fra starten af hvad de søge, og hvad de kan give.
Og på samme tid spørge ind til ens (snakke her om mit egen erfaring med Thai kvinder) forventning af Thai kvinden.

Så hvis der bliver nævnt den fattige familie der hjemme i landsbyen, Der alle er afhængige af Thai kvinde, Og hun forvente er en kæreste / mand skal være klar på det ansvar, Ja så VED man jo det er der, Og derved har det været nemt at sige pænt nej tak til at indlede et forhold , Da det aldrig har været min plan at skulle forsøger min kæreste (nu kone) familie.
Det er deres egen sag.

Synes også det var fint at høre fra mange Thai kvinder at de VILLE have 2-4 børn inden for et kort årrække.
Da jeg ikke ønsker børn, Ja så kunne jeg jo fravælge de kvinde også.

Da vi har en hel del kvinder i omgang kredsen, Og et par stykke af dem, Har prøvet lykke på dating side, og skrevet med Danske mænd. (også fra andre lande)
Kan jeg da godt fortælle at det som trådskriver her berette, Intet er i Samligning med de mails jeg har fået lov til at læse som de Danske mænd har skrevet.

Jeg blev bedt om at læse dem, og forklare om de Thai kvinder havde forstået dem korrekt om det de blev bedt om / spurgt om !!!!

He he det kan jeg skam grine vildt af, Bare ved tanker derpå igen.

buick
Ak ja det er en materialistisk verden i dag

Der er ikke mange i dag som møder hinanden, lærer hinanden at kende og tager den derfra med at være for hinanden.

I dag er det mere en kontrakt aftale- forretningsaftale om hvad kan jeg få og hvad skal jeg give for at få det
i mine øjne er det et arbejdsgiver lønmodtager forhold der intet har med gensidig kærlighed at gøre hvis en pige kræver der sendes et fast beløb hjem, der bygges et hus, mandes løn er fælles hendes er hendes, aftale om manden betaler rejse og lommepenge til thailand tiltrods for hun arbejder, og fyld selv på af mærkelige aftaler en del mænd må lave for at ansætte en pige til at være hans kone.

Der er ingen tvivl om at manden elsker pigen men den anden vej er der ikke ægte kærlighed.

JohnBKK
Anskaf en hund istedet, den er trofast, loyal og altid glad, det kan knibe med thai-prinsessen når hun er i surmulehjørnet.

Der må gerne grines...

PS, sorry, så først nu at det er en thai der vil ha´ en hansum man, nå men det skal nok lykkes for hende på en eller anden måde.

Bade-Dyr
Lære hinanden at kende og tager den fra !!

Ja, Men Jeg gider da ikke spilde mit tid og mit liv på en person jeg ved der ingen chance er for jeg vel leve mit liv med.
Og det vil jeg da finde ud af, hurtige mulige.

Så derfor var det vigtige for mig at finde ud af om vi har de samme "drømme og ønsker" til fremtiden.
Eller må man jo leder efter en anden kvinde.

Det er jo en mega dum ide at tage den hen af vejen, Nu da jeg ved 100% at jeg ikke skal havde børn, og børn er vigtige for mange mennesker.
Så er det nu engang bedre at få det snakket igennem, og se om ens fremtide udsigter passer sammen, Eller er det da total spild af tid og spild af Mit liv.

Det her punkt skifte jeg aldrig holding til.

Der ud over da jeg ankom havde jeg ikke planer om at skulle giftes.
Så hvis det var et krav for Thaier jeg mødte, Ja så var der ingen grund til at forsætte det vi var på vej til at starte.

Jeg er så blevet gift senere, Da jeg godt kunne se nogle fordele i det.

Har mødt mange andre Fa-Rang her nede der har flytte ud på Lars tyndskid mark for at bo hvor konen kommer fra, Da det ikke er mit ønske, Og aldrig ville gøre det, Ja så er det igen en mega dum ide, at finde en kvinde der VIL dette.

Også en del der gerne vil bo i storbyen, pga deres arbejde, venner, familie.
Da jeg har vidst fra min ankomst, at efter nogle år i storbyen VILLE flytte til en mindre by, gå / cykel afstand til havet, Ja så igen er det nu engang bedre at finde en der er klar på dette.

Men har valgt bevist at finde min kæreste, Nu kone fra storbyen, pga andre ting jeg var overbevist om at hun ville indholde hvis hun kom fra storbyen, Som har vist sig at det var korrekt tænkt af mig.

Nå det må være nok, Sådan er jeg bare, Kan godt lide klare liner, Og har det godt med at begge melde ud hvad man er klar til, Hvad man vil tænke over, Og hvad man bare ikke vil være med til.

Forsat god dag der ude..

Rasmus
Kanyarat skrev:

Synes lige at I skulle høre denne her. Vi har hørt den 1000 gange før , og lever stadig. En sød veninde til konen ønsker sig en falang. Jeg foreslog at hun skulle på en dating site, men konen var bange for at der var for mange mærkelige mænd. Men ok jeg spurgte veninden hvis jeg lavede en kontakt annonce herhjemme ... Hvad skulle der stå , hun tænkte sig godt om og sagde : Young beautiful thai with two children want rich handsome man to take care and make a house in Thailand . Ehhhhhh jeg tog en kop kaffe og sagde til konen at det er vist en opgave for hende, man kan da ikke skrive sådan noget !
Konen opgav også at hjælpe Smile)

Kontakt annoncen er da nem nok at skrive.
Økonomisk malkeko søges!

Rasmus

vandango
buick skrev:

Der er ikke mange i dag som møder hinanden, lærer hinanden at kende og tager den derfra med at være for hinanden.

I dag er det mere en kontrakt aftale- forretningsaftale om hvad kan jeg få og hvad skal jeg give for at få det
i mine øjne er det et arbejdsgiver lønmodtager forhold der intet har med gensidig kærlighed at gøre hvis en pige kræver der sendes et fast beløb hjem, der bygges et hus, mandes løn er fælles hendes er hendes, aftale om manden betaler rejse og lommepenge til thailand tiltrods for hun arbejder, og fyld selv på af mærkelige aftaler en del mænd må lave for at ansætte en pige til at være hans kone.

Der er ingen tvivl om at manden elsker pigen men den anden vej er der ikke ægte kærlighed.

Hvor møder i jeres kvinder, jeg kan slet ikke genkende noget af det. ???????????

vandango
Ude hvor jeg bor er der skudt en masse småhandlende op, en moden kvinde der har en frisørsaloon har ytret ønske om en udenlandsk man.
Hun er enormt sød og virker ret ok.

PB tak Smile

sudsakhon
Hvad man mener om emnet tænker jeg er et holdningsspørgsmål, og der kan man næppe blive enig.

Bare bytte synspunkter, som nok også er sundt nok

(Thai) kvinders stræben efter en velstående mand er vel ikke unik.

Det interessante opstår, når især danske kvinder italesætter, at den eneste grund til at de er sammen med den pågældende mand, er pga. fattigdom. (Og så kommer som regel en længere svada om at denne mand ikke kan "klare" en dansk kvinde, er overvægtig voldelig og generelt for mærkelig, hvilket er grunden til at han må "købe" en thailandsk kvinde. )

Helt glemt er danske kvinder vælger partner efter fuldstændig same kriterier. Men det er ikke det eneste. Han skal udover et godt job også have det "rigtige" job og den "rigtige" uddannelse.
(Og se godt ud og være veltrænet)

Derfor er opstået et begreb, "tabermand". Det er ikke en alkoholiker på bænken med en pose Netto øl, men f.eks. en helt almindelig ufaglært eller 3F'er. Og bor han I provinsen, er det endnu et hak ned.

Er man så sikret, hvis man har markerede mavemuskler, og har et godt akademisk job I ministeriets administration?

Nej, for så fantaserer den danske trunte om at blive taget hårdt af den beskidte mekaniker eller af VVS-manden på køkkenbordet.

Men det er stadig vores første ven, hun avler yngel med.

En dansk kvinde vælger benhårdt det bedste "parti", uden tanke for hvad hun selv bidrager med, hvor overvægtig eller uddannelsesmæssigt udfordret hun selv er.

Men når en thailandsk kvinde vælger efter same kriterier, anses forholdet som at MANDEN udnytter en sårbar og social underudviklet kvinde I fattigdom til at få sex og hushjælp.

Der findes et ord for dette...Rendyrket racisme. Plus en hel masse andet, som man kan skrive lange bøger om.

Den eneste forskel jeg ser, er at I en thailandsk kvindes bevidsthed er den nære familie lidt udvidet I forhold til vores begrebsverden.

Og økonomisk hjælp, som f.eks. at sende penge "hjem" er naturligt for hende, men unaturligt I vores umiddelbare bevidsthed.

Problemerne opstår, når denne udvidede kreds bliver for stor og/eller når beløbene bliver for store eller for regelmæssige (at de I den anden ende stopper med at hjælpe sig selv, nu da der tilstrømmer penge alligevel) Men det er en kulturel forskel.

Der findes også rene hustlere/snydepelse, men da snyd og bedrag vil ikke være normen, er det er mere interessant, hvor der opstår disse problemer i helt normale forhold.

Derfor anser jeg ikke umiddelbart en kontaktannonce, hvor pigen lidt naivt melder sin præference ud fra starten som underlig eller problematisk.
Men om jeg selv ville svare på den er nok spørgsmålet.

En ligestillingsproblematik er ikke interessant i et svar til en thailandsk kvinde, men så meget desto mere i et svar til en dansk kvinde.
Hvorfor skal det være mig, som mand, der skal være den økonomisk stærke for at være attraktiv i et partnervalg? I ligestillingens navn,
hvis I kvinder mener det oprigtigt, burde I selv jo ikke vælge partnere efter de kriterier.
Ellers er ligestillingen jo ren hykleri.

Jeg tror ikke, at vi skal vente på svaret.

Jeg har haft den "fornøjelse" at deltage i lige netop denne debat på facebook, med nogle af Danmarks førende (kvindelige)meningsdannere.

Hele den lange debat kunne koges ned til, at stort set ingen danske kvinder kunne anerkende, at de valg, som de foretog kunne sammenlignes med de valg kvinder udenfor den vestlige kulturkreds kunne foretage.
Selvom at valget blev foretaget efter samme hensyn, nemlig manden som "skaffefyr"

jeg spurgte, at når nu danske kvinder var så ligestillingsbevidste og økonomisk uafhængige, hvorfor foretages partnervalg så efter samme kriterier som tilsyneladende underkuede, udnyttede og fattige kvinder?

Debatten stoppede der med svaret, at mænd forsøger ihærdigt at bekæmpe danske kvinders ligestilling og økonomiske uafhængighed ved at fastholde et undertrykkelsessystem med ulige løn og kvinden som mor.

Jeg tror, at for feminister er alene den kendsgerning, at man er født med en tissetrold et problem i sig selv.

Og man accepteres kun nødtørftigt, hvis man(d) som symbolsk handling fraskærer det mandlige ikon, trolden, og serverer denne på et fad.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
buick
Den siger de alle sammen for det hjælper jo lidt på vejen til at skjule hvor konen er fundet henne.

Vandango hvis det er rigtigt så har du levet hele livet langt ude i esan langt væk fra alle farang
thai forhold og div net forumer

vandango skrev:

buick skrev:

Hvor møder i jeres kvinder, jeg kan slet ikke genkende noget af det. ???????????

Wangtan
Tror da også at jeg var heldig og havde jackpot med mig da jeg mødte konen. Min kone arbejdede for Thai ( dvs. www.wingspantg.com) så jeg var ikke sikker hun ville afsted fra jobbet, meeeeen mon ikke også hun havde sine mål og kriterier for at lette fra Thailand. Helt sikkert. Hun stillede jo også krav.
Veninden som nu søger en Dansker, ja hun ER sød og flot,så ok måske er det rimeligt at stille krav omkring hvad hendes mand kan og vil.
Godt indlæg fra Sudsakhon. Rammer rigtigt. Smile
Go´søndag derude.

rinpoche
sudsakhon skrev:

Jeg har haft den "fornøjelse" at deltage i lige netop denne debat på facebook, med nogle af Danmarks førende (kvindelige)meningsdannere.

Hele den lange debat kunne koges ned til, at stort set ingen danske kvinder kunne anerkende, at de valg, som de foretog kunne sammenlignes med de valg kvinder udenfor den vestlige kulturkreds kunne foretage.
Selvom at valget blev foretaget efter samme hensyn, nemlig manden som "skaffefyr"

jeg spurgte, at når nu danske kvinder var så ligestillingsbevidste og økonomisk uafhængige, hvorfor foretages partnervalg så efter samme kriterier som tilsyneladende underkuede, udnyttede og fattige kvinder?

Debatten stoppede der med svaret, at mænd forsøger ihærdigt at bekæmpe danske kvinders ligestilling og økonomiske uafhængighed ved at fastholde et undertrykkelsessystem med ulige løn og kvinden som mor.

Jeg er så langt fra en mysoginist, men det forekommer mig at feministers ligestillingsbevidsthed ikke rækker længere end til eget køn.
De kunne jo passende starte med at tage "en tur i trøjen" med andre ord aftjene værnepligt.
Jeg ser ingen grund til at de ikke skulle dette, selvom værnepligt herhjemme generelt er under begyndende afvikling, så har det da om ikke andet en signalværdi som feminister velsagtens burde byde velkommen.

Undertrykkelsessytem? Ja, her ryger offerkortet på bordet. En sådan rigid retorik er ikke særligt konstruktivt og svært at tage alvorligt.

Ulige løn? Jeg vil vove den påstand, at de fleste lønninger er fastsat af overenskomster der er kønsneutrale.
Andre lønninger fastsættes af individuelle forhandlinger, hvor lønniveauet etableres efter hvad man selv har at byde ind med, og hvor godt man nu engang forstår at "sælge sig selv". No pun intended.

Kvindens rolle som mor? Hmm. Hvad havde de lige forestillet sig?
Hvis de føler at det er uønskværdigt at optræde i en moderrolle, så står det enhver kvinde frit for at fravælge at få børn.
Storken komme ikke uindbudt.

Spring til debat: