Se indlæg
 Udskriv debat
Guide til at søge boyfriend/girlfriend visa
zapper
Kanyarat skrev:

Men..kan nu ikke helt forstå at denne tråd trækker sig så langt...er 40.000 baht så meget ? Jeg synes det ihvertfald ikke. Hvis man virkelig ønsker sin kæreste til Danmark må man da også forstå at det koster både penge og arbejde.
Man kan da ikke bare ligge ved poolen i Pattaya og nyde kolde Changs og tro at kæresten er med i kufferten hjem Shock

Jeg tror nu ikke det er så meget de 40 kg der snakkes så meget om, mere nogle procedure i forbindelse med visaafleveringen.

milex
Nu er zapper jo ikke meget for at oplyse om de nærmere omstændigheder ifb. visa-udstdelsen.

Jeg forespurgte ambassaden således:

Og så lige et tillægs-spørgsmål, I skriver:
Proof of sufficient economic resources for the travel (either by applicant or spouse/co-habitant or both – 40,000THB for 90 days, Thai or Danish bank statement (original Thai bank book + 1 copy of each used page)

Vil det sige, at jeg blot kan fremvise et dansk konto-udtog i mit navn dækkende 40.000 baht?.

Og fik flg. svar:
Din hustru kan kun bruge dit kontoudtog, hvis I bor sammen i Thailand (Spouse or cohabitant of Danish citizen living in Thailand).

Ellers skal hun fremvise sit kontoudtog, hvor der er et dækkende beløb på 40,000 baht for 90 dage.

Så hvis man er samboende og har adresse i Thailand kan garanti-stillelsen gives af farangen og ikke thai-konen.

Atrox
Men i skal stadig vise 40.000 baht, hvad enten det er dig eller konen.

Zapper påstår, at når man er gift skal man ikke.

Selvom Zapper så endelig har oplevet det, så giver han udtryk for at det er noget man ikke skal når man er gift. Og det er jo en forkert konklusion. Måske har visum behandleren givet hans kone lov, af uvisse årsager. Selvom jeg tvivler, kan ikke se hvorfor han skulle få lov, men andre ikke får det.

Anyways. Jeg vil stærkt råde folk til at vedlægge dokumentation for 40.000 baht, ved visum ansøgning, uanset om i er gift eller ej. Og jeg er meget sikker på, at ansøgningen slet ikke når til behandling på ambassaden fra VFS, uden den dokumentation. Skranke paven, vil simpelthen fortælle jer at der mangler denne dokumentation, og sende jer i banken efter den, før han pakker den i en konvolut og sender den til ambassaden.

Bade-Dyr
Min Danske ven der bo fast i Thailand og er Thai gift.
Var hjemme i Danmark sidste år med konen i nogle og 20 dage.

De skulle stille 9.000 baht som "sikkerhed"

Bare en oplysning til jer, Hvis i kan bruge det til noget.

Amagerdreng
Vil bare gøre opmærksom på at der nu skal stå 50,000 Baht på din kærestes bankbog når der skal søges visa til Danmark.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

sudsakhon
Jeg troede, at vurderingen af subsistensmidler under det forventede ophold blev foretaget på grundlag af varigheden af og formålet med opholdet.
Men det kan da godt være, at du har kendskab til så mange sager, at du kan vurdere, at der stilles krav om et standardbeløb

Det er bare ikke min erfaring.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Amagerdreng
Rigtigt det skrives og siges. Men der skal stadig stå 50,000 baht på kærestens bankbog ved visa ansøgning..

sudsakhon
Hvem har oplyst om dette?
Og hvor mange konkrete sager drejer det sig om?

Det er interessant, for det ændrer jo lidt på hvordan der ellers forvaltes

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Nahm
@ amagerboy....

Jeg troede egentligt du var udelukket fra siden pga. alt dit evendelige kveruleren og fis i hornlygter mm.......men oki, du har fået en chance...Frown

Bortset fra det, har du ikke lige nogle konkrete eksempler og links....? Hvis du har, så burde du jo også have givet links i dit indlæg, det ville have været god stil....men det havde jeg dog ej heller forventet fra dig.
Mvh,
Nahm

Henke
Min kæreste har haft to visum af 6ugers varighed i 2015. De kigger på varigheden og er tilfreds med et bestemt beløb pr dag gange antal dage. De 40.000 baht er ved fuld 90 dages varighed.
Om dagsbeløbet er ændret skal jeg ikke gøre mig klog på.

Henke
Rettelse: det er to visum af 35 dages varighed hun har haft. Vfs var tilfreds med 15000 baht på bogen.
Hun har lige fået multiple entry visum, 90 dage og der viste hun en bankbog med 80000 baht.
Ifølge checklisten for visum ansøgning på ambassadens hjemmeside er beløbet dog ændret fra 40000 til 50000 baht/90 dage. http://thailand.u...tay-visas/
Redigeret af Henke d. 27/10-2015 02:30

Bade-Dyr
50.000 / 90 dage = 555.56 per dag. Så er det bare at X med antal dage.

Kender en der lige har været hjemme, Og det var sådan det blev regnet ud for dem, og de skulle IKKE vise 50.000 baht. Da de bare var hjemme i 11 dage.

Amagerdreng
@Henke - tak du var hurtigst - det må vel være link nok for folk der var / er I tvivl. Og Bade-Dyr ikke vise men blot på bankbogen.
Redigeret af Amagerdreng d. 27/10-2015 04:35

Bade-Dyr
Nå du giver dem bankbogen, så Viser du jo dem du har dem, ikke ??
Nogle gange tro jeg altså du er ude på at skabe bøvl ud af ingenting.

Amagerdreng
Således står der på Royal Danish Embassys hjemmeside.

Documentation of funds to cover the trip (for example applicants/guardians bank statement , original bank book + 1 copy of each used page) (adult 50,000 THB/90 days, children 25,000 THB/90 days)
Det må vel være bevis nok..Bankbog 50,000 til 90 dage. Om de laver forskel på 11 dage eller 90 dage kan jeg jo ikke lave om på.

Så må den fis være slået.. Jeg prøvede I indlæg nr 225 blot at gøre opmærksom på ændring.Thats it for now.

zapper
Bade-Dyr skrev:

50.000 / 90 dage = 555.56 per dag. Så er det bare at X med antal dage.

Kender en der lige har været hjemme, Og det var sådan det blev regnet ud for dem, og de skulle IKKE vise 50.000 baht. Da de bare var hjemme i 11 dage.

Badedyr det har jeg prøvet for over 200 indlæg siden at forklare drengen, men han når først han har bestemt sig for at vide noget, så kan end ikke klare kendsgerninger rokke ved hans viden.

zapper
Amagerdreng skrev:

Således står der på Royal Danish Embassys hjemmeside.

Documentation of funds to cover the trip (for example applicants/guardians bank statement , original bank book + 1 copy of each used page) (adult 50,000 THB/90 days, children 25,000 THB/90 days)
Det må vel være bevis nok..Bankbog 50,000 til 90 dage. Om de laver forskel på 11 dage eller 90 dage kan jeg jo ikke lave om på.

Så må den fis være slået.. Jeg prøvede I indlæg nr 225 blot at gøre opmærksom på ændring.Thats it for now.

NEJ dreng den fis er ikke slået. Du skriver mod bedre vidende. Du har åbenbart ikke taget ved lære af din tur udenfor. Du er og bliver sku et .....

Amagerdreng
Er der sket en ændring ? svaret er "Ja" og den ændring gjorde jeg blot opmærksom på I indlæg nr 225. Hvad andre så får det til er op til jer.. Ændringen er sket.

energy
Sikken en gang ævl og kævl for ingenting.
Sæt dog de 50000 BHT ind på bankbogen, så er man på den sikker side.
Det er ikke nogen penge man skal betale, kun stå på bankbogen, så hvad er problemet..

Og til alle jer som kommer med jeres person angreb på Amagerdrengen.. RØDT BÆR.

pedrorandall
Hej alle sammen herinde på Thailand-portalen.

jeg er en mand på 45 år fra det Nordjyske som søger en sød Thailands kæreste og har i den forbindelse set en annonce på gul & gratis der hedder:

Thai Piger søger Kæreste

også kaldt thai-dating-dk

personen bag kalder sig Michael Larsen og skulle efter sine bo i Thailand.

nu vil jeg gerne vide om der er nogle som kender til denne thaidating.dk for der er ikke nogle hjemmeside men har snakket med manden selv som siger at de søger for alt hvad der har at gøre med pigerne kontakt visum papire osv osv mellem os danske mænd og pigerne.

men men men, for hele herligheden vil han have 3000, dkk sendt ned før der kan skabes kontakt med pigerne. har set foto af nogle emner og det er jo alt sammen meget godt men synes det virker noget spooky for hvem fanden vil bruge 3000 kr for at få nogle adresser og fotos af thaipiger , kan godt nok komme på mange dating sider for de penge og næsten flyve tur retur for de samme penge til thailand.

jeg vil meget gerne høre fra andre som måske har set eller hørt eller været i kontakt med denne Michael Larsen for jeg synes der er noget loddent ved det hele.

annoncen kan somsagt ses på gul og gratis under Erotisk Kontakt.

jeg skal ikke hænge nogle ud men synes det er mystisk og let kunne tyde på fup!!

hilsen den optimistisk men eftertænksomme Nordjyde Smile

Spring til debat: