Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Det rigtige visum.
Rami Najmi
Hej med jer

Nye og gamle. Jeg har med hjælp fra Thai Consulate samlet de 3 forskellige slags visum der findes, ved indrejse til Thailand.

Så det er nok mest til de de nye, og måske sågar dem der slet ikke har besøgt Thailand endnu.

Men der kan læses en kort beskrivelse af det på siden her:
http://www.ramina...-thailand/

Rigtig god dag til jer alle.
Hakuna Matata

http://www.raminajmi.dk
finn-lis
Hej Hakuna.
Der mangler noget i dine oplysninger vedr. visa.
Turistvisa på 60 dages ophold gælder også for pensionister der blot holder ferie i Thailand.
Non-Immigrantvisa på 90 dages ophold kan pensionister også få selv om de kun holder ferie i landet.

Vi har de sidste 10 år fået Non-Immigrantvisa uden problemer uden problemer til vores ferie og
det tror jeg også vi kan få fremover.

Venlig hilsen,
Finn.

milex
Rami Najmi skrev:

Hej med jer

Nye og gamle. Jeg har med hjælp fra Thai Consulate samlet de 3 forskellige slags visum der findes, ved indrejse til Thailand.

Så det er nok mest til de de nye, og måske sågar dem der slet ikke har besøgt Thailand endnu.

Men der kan læses en kort beskrivelse af det på siden her:
http://www.ramina...-thailand/

Rigtig god dag til jer alle.

Din opsummering henter du fra Thai Consulate i Hvide Sande. Konsulatet er nedlagt!.

Og oplysningerne er iøvrigt forkerte eller mangelfulde.

Benyt i stedet linket:

http://thaiembass...-thailand/

Som du også henviser til.

Her står i rimeligt klart sprog alt om visum til Thailand.
Redigeret af milex d. 21/03-2015 11:16

Asian Farmer
Ja den er helt galt på den den hjemmeside du har lavet der.
Reglerne blev ændret flere gange i 2014.
Tjek linket Milex smed ind.

buick
forkerte og mangelfulde oplysninger, det må du sku gøre bedre inden du lægger det ud

milex
Da jeg nu alligevel var inde at læse om
1. Category O for retirement

bemærkede jeg flg. udsagn:

Copy of pension certificate showing a monthly income of at least 11,000 DKK after tax,

Er ikke sikker, men mener at tidligere så man kun på brutto-indkomsten.

buick
det hedder mindst 65.000 baht udbetalt eller 800.000 i en bank eller en kombination af de 2
det har aldrig være brutto eller i danske kr.

farang47
Buick, jeg har i adskillige år fået lavet papir hos konsulatet i Jomtien og det har altid været brutto.

Asian Farmer
farang47 skrev:

Buick, jeg har i adskillige år fået lavet papir hos konsulatet i Jomtien og det har altid været brutto.

Den svarer jeg lige på.......

1. Category O for retirement

Applicants applying for a non-immigrant O visa for retirement purpose must be at least 50 years of age and above and receive a monthly pension income of 65,000 baht (approximately 11,000 DKK after tax). Applicants are to bring the following documents along with the application form duly completed;

Copy of pension certificate showing a monthly income of at least 11,000 DKK after tax, eg. Årsopgørelse (this document can be obtained from the tax office or its website www.skat.dk and NOT the bank statement. The income statement you printed out from your netbank is not considered as proof of pension), letter from pension institute or kommune

Det er sgu da nyt så det gør noget... tidligere var der kun nævnt beløb i ThaiBath og deraf diskussionen om kursen mellem Bath og kroner.

buick
Det betyder jo ikke ligefrem det er rigtigt det konsulatet laver selv om de så har gjort det i årevis
det er nok nærmere konsulatet der har lukket øjnene for at hjælpe danskerne

beløbet stiger eller falder ikke med kursen det er 65.000 uanset hvor lidt eller meget du får for kronen

farang47 skrev:

milex
Og for at forplumre tråden endnu mere - her er ambassadens anvisning af marriage visum:
2.1. Based on the ground of marriage

Any foreign nationals married to a Thai national can apply for a Non-Immigrant O visa (marriage visa). Applicants are to bring the following documents along with the application form duly completed;

Actual passport (valid at least six months and in good condition for a single entry Non-Immigrant visa and valid at least one and a half year for one year Non-Immigrant visa with multiple entries)
Copy of the passport
Copy of the round-trip tickets or reservation
Copy of the residence permit AND/OR a copy of the yellow CPR card if you are a non-Danish national residing in Denmark
One colored passport picture taken no longer than six months
Copy of marriage certificate plus an undersigned copy of spouse’s passport AND Thai ID
Appropriate fee in cash or check only
Each application must contain all the required documents. One copy of the document, e.g. flight ticket, cannot be shared with other applicants. Each applicant must have their own copy.

Der nævnes intet om økonomi, men om visum/pas gyldig for et givet tidsrum.

Tidligere - igen hvis jeg husker korrekt - krævede det 40.000 baht pr. mdr. eller 400.000 baht på bankbogen hvis man var thai-gift.

Så hvis jeg tolker reglerne korrekt, bliver det lettere for farang/thai-gifte men vanskeligere for enlige faranger at opnå længere-varende visum.

milex
buick skrev:

det hedder mindst 65.000 baht udbetalt eller 800.000 i en bank eller en kombination af de 2

Tror du misforstår et eller andet.

Det der som start omtales er visum udstedt i Danmark.

Og der er reglerne ændret - nemlig nu skal min. beløb være i DKK - og yderligere præciseret efter TAX.

Tidligere nævntes blot 65.000 baht som indkomst pr. mdr.

buick
nu er det retirrement visum vi snakker om og beløbet er i baht 65.000 men som venlighed skriver ambassaden ca 11.000 kr udbetalt
monthly pension income of 65,000 baht (approximately 11,000 DKK after tax) Ambassaden og thailand er da ligeglade med om det er 4.000 kr eller 20.000 kr der skal til for at nå 65.000 baht

så jeg misforstår ikke

milex skrev:

buick skrev:

Tror du misforstår et eller andet.

Det der som start omtales er visum udstedt i Danmark.

Og der er reglerne ændret - nemlig nu skal min. beløb være i DKK - og yderligere præciseret efter TAX.

Tidligere nævntes blot 65.000 baht som indkomst pr. mdr.

buick
Det er en fejl fra ambasadens side at de ikke har fået skrevet dette, her er teksten fra imigrationen i Thailand

Thailand Marriage Visa
Thailand marriage visa is the type of visa granted to eligible foreigner spouse of Thai citizens. Aside from being legally married, the foreign spouse must satisfy the financial and other requirements set by the immigration bureau. Working in Thailand is allowed for holders of Marriage Visa, provided a valid work permit will be obtained before starting to work.
To know if your foreign spouse is eligible for Marriage Visa, please check the following requirements:
Legally married to Thai national.
A copy of the marriage certificate to support this claim must be provided.
Able to satisfy the financial requirement of:
savings of THB 400,000 deposited in a Thai bank account 2 months prior to visa application.
monthly income of at least THB 40,000. This will be supported by securing a letter from the foreign spouse’s embassy to verify this income or
Combination of the Thai bank account and yearly income with the sum of 400,000 THB.
Marriage visa is valid for one calendar year, and is renewable every year by submission of the same set of requirements just like the first time application. However, the funds in your bank account must be at least 3 months old before your can renew your visa.
In the event of divorce, the validity of your marriage visa will be forfeited. Sometimes, you will be allowed to stay in the country until the expiration of your current marriage visa. Check with the immigration bureau which applies to your case.
milex skrev:

Og for at forplumre tråden endnu mere - her er ambassadens anvisning af marriage visum:

Any foreign nationals married to a Thai national can apply for a Non-Immigrant O visa (marriage visa). Applicants are to bring the following documents along with the application form duly completed;

Actual passport (valid at least six months and in good condition for a single entry Non-Immigrant visa and valid at least one and a half year for one year Non-Immigrant visa with multiple entries)
Copy of the passport
Copy of the round-trip tickets or reservation
Copy of the residence permit AND/OR a copy of the yellow CPR card if you are a non-Danish national residing in Denmark
One colored passport picture taken no longer than six months
Copy of marriage certificate plus an undersigned copy of spouse’s passport AND Thai ID
Appropriate fee in cash or check only
Each application must contain all the required documents. One copy of the document, e.g. flight ticket, cannot be shared with other applicants. Each applicant must have their own copy.

Der nævnes intet om økonomi, men om visum/pas gyldig for et givet tidsrum.

Tidligere - igen hvis jeg husker korrekt - krævede det 40.000 baht pr. mdr. eller 400.000 baht på bankbogen hvis man var thai-gift.

Så hvis jeg tolker reglerne korrekt, bliver det lettere for farang/thai-gifte men vanskeligere for enlige faranger at opnå længere-varende visum.

milex
@buick, jamen det er da fint nok.

Anbassaden skriver:
Copy of pension certificate showing a monthly income of at least 11,000 DKK after tax, eg. Årsopgørelse (this document can be obtained from the tax office or its website www.skat.dk and NOT the bank statement. The income statement you printed out from your netbank is not considered as proof of pension), letter from pension institute or kommune.

Ligesom de beskriver formaliteterne vedr. Marriage Visa.

Det er lige som om det eneste jeg kan forholde mig til.

Så når jeg evt. dukker op på den thailandske ambassade i DK med den krævede dokumentaion forventer jeg sandelig ikke de siger 'solly can not - we mistake.

buick
Du glemmer igen at i samme tekst står der monthly pension income of 65,000 baht (approximately 11,000 DKK after tax)

i dag pga kursen så er 11.000 kr udbetalt ikke nok

ring til dem og spørg og iøvrigt tro det eller ej nu har jeg forklaret det flere gange og gider ikke mere

milex skrev:

Anbassaden skriver:
Copy of pension certificate showing a monthly income of at least 11,000 DKK after tax, eg. Årsopgørelse (this document can be obtained from the tax office or its website www.skat.dk and NOT the bank statement. The income statement you printed out from your netbank is not considered as proof of pension), letter from pension institute or kommune.

Så når jeg evt. dukker op på den thailandske ambassade i DK med den krævede dokumentaion forventer jeg sandelig ikke de siger 'solly can not - we mistake.

milex
buick skrev:

Du glemmer igen at i samme tekst står der monthly pension income of 65,000 baht (approximately 11,000 DKK after tax)

i dag pga kursen så er 11.000 kr udbetalt ikke nok

ring til dem og spørg og iøvrigt tro det eller ej nu har jeg forklaret det flere gange og gider ikke mere

milex skrev:

Anbassaden skriver:

Jamen igen Buick - det er det rart der er nogle der er klogere en de officielle myndigheder.

Og nej, - du behøver ikke forklsre dig nærmere.

farao54
Midt i denne ordkrig, lister jeg lige et spørgsmål ind omkring Visa.
Hvis jeg bor i Danmark med min Thai kone, der har opholdstilladelse i Danmark, og dermed stadig er Thailandsk statsnorger, skal jeg jeg så stadigvæk ansøge om turist visa, eller none-O, såfemt jeg ønsker mere end 30 dages ophold i LOS sammen med min kone?
Jeg kan godt læse følgende:
2. Category O due to family ties

Men synes ikke helt sikker på om det også gælder såfremt hun opholder sig her i landet med mig...

buick
nej du skal søge turistvisum, O visa gælder for dem som vil bosætte sig i Thailand

Bade-Dyr
Måske værd at huske på, at på Immigration i Thailand er regler ens.
(Eller som udgangspunkt skulle de være det.)
Disser er for Extension som IKKE er VISA.

I andre lande som Danmark, Altså F.eks på Thailandske Ambassade, Eller på en Thailandske Konsulat, Ja der er regler for VISA ikke ens Da det er ikke er Thailand Immigration der fastsætte regler for disse, Og der er stor forskel på kravene rundt om i verden på diverse Thailandske Ambassade / Konsulat.

NoN O Visa er IKKE kun for folk der vil bosætte sig i Thailand.

Faro54 kan ansøge om det der passe ham bedst.

Omkring indkomst erklæring, Laves denne af den Danske Ambassade i Thailand.
Og her har de være flinke, og brugt før skat tallene, Ved ikke om det er ændret.
Skal selv havde lavet en ny her i Maj.

Netop derfor jeg har beskrevet før at mit Immigration kontor ønsker "beviser" for at man overføre de 40.000 / 65.000 baht pr måned, Altså ens Thailandske Bank bog. Når man bruger indkomst metoden.
Samt Immigration kontor ved godt af en del lande Ambassader ikke bede om beviser før de lave folk Indkomst Erklæring.

Skal man ansøge på den Thailandske Ambassade i Danmark om det ene eller andet.
Ville jeg kontakte dem og forhøre mig, De har flere gange var bagud med at rette deres hjemmeside til, Og vil nok være en god ide, Så man ikke komme afsted uden noget de "måske" ønsker sig, Som ikke er nævnt på hjemmeside, Bare et tips !!!!

Spring til debat: