Se indlæg
 Udskriv debat
Indenrigs flyvning i Thailand
jh
jens skrev:

Ja der åbner et vindue hvor du skal indtaste koden som du får på SMS fra nets under betalingen med kort.
Du kan læse om det her.
https://www.dansk...-svar.aspx

Men det er da vist gældende for alle netbetalinger med visa eller mastercard, det er bare fordi at vi her i DK bruger dankort vi normalt ikke oplever det.

Jeg betaler altid med Visa eller mastercard for flybiletter og andre dyre ting på nettet, for så er man sikker på at kunne få pengene igen hvis man ikke modtager varen eller sælger går konkurs-
Den mulighed findes ikke ved dankortbetaling, da det sidestilles med kontantbetaling også er pengene tabt hvis man ikke får sin vare.
Det var der mange der fandt ud af da Cimber air gik konkurs.

Det sidste var jeg ikke klar over,så jeg har søgt lidt på nettet om det.Som Tænk skriver kan man mugligvis få beløbet tilbage ved køb af flybillet hvis selskabet går konkurs........Vedlægger link.

http://taenk.dk/a...ar-konkurs

mudi
Jeg undrer mig en smule over det med koden - vi har lige købt flybilletter på flybillet.dk med tyrkish Airlines til Istanbul, jeg betalte med mastercard uden nogen kode fra nets, betalingen blev godkendt øjeblikkelig ??

kro90
Mudi Det afhænger af den sikkerhed der er valgt på den pågældende side.
Ved misbrug af dit kort kan du få pengene tilbage, hvorimod selskabet der har solgt dig en vare skal returnerer pengene. Ved Verified by Visa er der en slags dobbelt sikkerhed idet både telefon og kredit kort skal være hos samme person. Koden der skal tastes udløber efter få minutter.
Kim

natty
mudi skrev:

Tak Jens

Hvis jeg nu feks. Køber en flybillet hos flybillet.dk, til eksempelvis Emirates, kan jeg så godt gå på Emirates hjemmeside og vælge flypladser ?

Der er forskellige regler fra flyselskab til flyselskab, så der er ikke andet at gøre end at førsøge eller ringe til dem og spørge.
Men mange flyselskaber vil ofte henvise tilbage til det "rejsebureau", hvor igennem billetten er købt og udstedt. Måske skal du så tilkøbe en såkaldt "servicepakke", for at det kan lade sig gøre at vælge sæde.
Jeg køber derfor selv ofte direkte hos flyselskabet.
Redigeret af natty d. 03/03-2015 21:37
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

natty
jens skrev:

Jeg betaler altid med Visa eller mastercard for flybiletter og andre dyre ting på nettet, for så er man sikker på at kunne få pengene igen hvis man ikke modtager varen eller sælger går konkurs-
Den mulighed findes ikke ved dankortbetaling, da det sidestilles med kontantbetaling også er pengene tabt hvis man ikke får sin vare.

Man skal være opmærksom på, at de fleste danske Visa kort er et kombineret Dankort, og derfor bliver betragtet som Dankort ved netbetaling. Dette gør sig specielt gældende i danske netbutikker og hos danske billetudstedere.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

mudi
natty skrev:

mudi skrev:

Tak Jens

Hvis jeg nu feks. Køber en flybillet hos flybillet.dk, til eksempelvis Emirates, kan jeg så godt gå på Emirates hjemmeside og vælge flypladser ?

Der er forskellige regler fra flyselskab til flyselskab, så der er ikke andet at gøre end at førsøge eller ringe til dem og spørge.
Men mange flyselskaber vil ofte henvise tilbage til det "rejsebureau", hvor igennem billetten er købt og udstedt. Måske skal du så tilkøbe en såkaldt "servicepakke", for at det kan lade sig gøre at vælge sæde.
Jeg køber derfor selv ofte direkte hos flyselskabet.

Har lavet en "test" i dag - jeg har købt flybilletter på Flybillet.dk med Tyrkish Airlines til Istanbul, jeg tog booking.nr fra flybillet.dk og forsøgte at logge mig ind på Tyrkish Airlines hjemmeside, det lykkedes og jeg kunne bestille sæder Smile hvis man køber flybilletter hos feks. flybilet.dk til Thai, Emirates o.s.v må man formode at man stadig gå på det forskellige fly-hjemmesider og bestille flysæder...nogen som har erfaring med det ???

På forhånd tak mvh Mudi

kro90
Har købt en SAS billet til Rom via Travellink, og kunne først reserverer sæder 24 før afgang hvis jeg ville gøre det gratis, ellers var det 75 dkr. . Hvis jeg havde bestilt hos SAS kunne jeg have valgt sæder med det samme.
Kim

mudi
På flybilet.dk kommer det bla. frem under bookingen at man skal købe en "servicepakke" til en bunke penge for at kunne vælge sæder på flyet, men sådan var det ikke med min "test" i dag. Nu er jeg spændt på når jeg i de kommende dage køber til den billigste pris med Emirates på flybillet.dk og vil logge ind med booking.nr på Emirates hjemmeside for at booke siddepladser....nogen som har erfaring med det ????

Tak...mvh mudi

Druwor
natty skrev:

jens skrev:

Man skal være opmærksom på, at de fleste danske Visa kort er et kombineret Dankort, og derfor bliver betragtet som Dankort ved netbetaling. Dette gør sig specielt gældende i danske netbutikker og hos danske billetudstedere.

Natty har helt ret.
Dankort og danske Visa/Dankort er et betalingskort og ikke et kreditkort uanset om man har måske har en kredit på sin konto. I de fleste banker kan man få et Mastercard på samme konto.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

jens
Jeg tror bestemt at du kan bruge alle funktioner på Emirates hjemmeside med bookingkoden fra flybillet.dk.
Jeg er mere spændt på om de nu også virkelig er billigere når du prøver at gennemføre bookingen, for jeg har også oplevet at finde priser der var billigere end Emirates egen hjemmeside på en af flybillets søstersider men når så jeg prøvede at gå helt igennem bookingen til betalingskort skulle indtastes så steg prisen.

Må vi få at vide hvilke datoer du påtænker at rejse for jeg vil gerne selv se at flybillet er billigere.
Og hvorfra og til.

mudi
jens skrev:

Jeg tror bestemt at du kan bruge alle funktioner på Emirates hjemmeside med bookingkoden fra flybillet.dk.
Jeg er mere spændt på om de nu også virkelig er billigere når du prøver at gennemføre bookingen, for jeg har også oplevet at finde priser der var billigere end Emirates egen hjemmeside på en af flybillets søstersider men når så jeg prøvede at gå helt igennem bookingen til betalingskort skulle indtastes så steg prisen.

Må vi få at vide hvilke datoer du påtænker at rejse for jeg vil gerne selv se at flybillet er billigere.
Og hvorfra og til.

Hej Jens - vi vil bestille 22/1 2016 ud fra København til Bangkok og hjemrejse 7/2 2016 - i dag kan du kun booke med hjemrejse til 6/2, i morgen er det åbnet for hjemrejse til 7/2 - på Emirates hjemmeside går der CS. 10 dage endnu til billetterne kan bookes, men jeg har prøvet at test- booke fra 15/1 til 24/1 på både EMirates og flybillet.dk,s hjemmeside og altid er prisen noget lavere på flybillet.dk - jeg søger jo på 6 pers, så det giver altid en større difference...prøv du, måske ???Smile

jens
Ja jeg har lige lavet en søgning og på 15/1-24/1 på Emirates og flybillets hjemmeside for 6 voksne.
Men der er prisen på flybillet.dk 34152
Og på emirates.com er den 34218.
Det giver en forskel på 11kr pr person
Og ændrer jeg det til 2voksne og 4 børn bliver priserne
Flybillet.dk 31512kr+473kr i mastercard gebyr
Emirates.com 31318kr ialt og der er ingen kortgebyr.

Så jeg kan ikke finde den prisforskel, det er ikke pga du har søgt på andre dage end fredag og søndag for der er jo et tillæg på 150kr pr/prs ved udrejse og hjemrejse fre/lør/søndag pr vej=300kr ialt når i rejser ud fredag og hjem søndag.

Husk iøvrigt at vælge afgangen 0105 fra bangkok så i flyver med A380 den 0155 er B777.

jens
Og det er da godtnok nogle fuldstændig vanvittige priser flybillet.dk tager for deres forskellige services.

Spring til debat: