Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Kørekort i Thailand
|
|
milex |
Lagt på d. 14/12-2014 14:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Jvf. anden tråd. Mukke skrev: Sjovt nok har jeg aldrig kunne forstå hvorfor man diskutere om noget så simpelt som et kørekort. Der er jo helt klare regler for hvad man skal... Er dit internationale kørekort udløbet og du er i Thailand som fastboende eller andet, så skal man have et thailandsk kørekort, hvor svært kan det egentlig være... http://thailand.a...-licences/ Med mit link prøvede jeg bare at gøre opmærksom på, at det ikke udløbs-datoen på det internatoinale kørekort der afgør om det er gyldigt. Som jeg læser linket er det kun gyldigt i 3 mdr. pr. indrejse. Redigeret af milex d. 14/12-2014 15:00 |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 14/12-2014 14:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
hvis i nu en dag skal have kørekort her i thailand så er teori spørgsmålene her http://phuket.dlt...&Itemid=65 der er godtnok 50 spørgsmål og man skal have 45 rigtige men denne test er en meget god hjælp.... Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
milex |
Lagt på d. 14/12-2014 15:03
|
Mener ikke du skal ikke op til denne prøve hvis du 'konverterer' dit danske kørekort til et thai-kørekort. |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 15/12-2014 00:50
|
ang den prøve det er hvis du ikke har noget kørekort fra danmark og skal starte fra nul......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
Conrad |
Lagt på d. 15/12-2014 03:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
I linket i #2 er der 3 x 30 spoergsmaal, saa maaske er det spoergsmaalene fra den tidligere proeve, da der kun var 30 spoergsmaal og flere "proever". Da jeg fik Thai koerekort paa Phuket, skulle jeg vise mit danske og dertil hoerende internationale koerekort for at slippe for teori- og koereproeve. Jeg skulle saa til en test i farveblindhed, tunnelsyn og reaktionshastighed. Saa fik jeg et-aarige koerekort til alm. bil og MC, da det var hvad jeg havde i Danmark. Koerekortet galdt et aar fra min kommende foedselsdag og da den var i september og jeg fik kortene i november, saa var det naesten 2 aar foerste gang. Efter sigende er reglerne saadan at man foerst kan forny, naar koertet er udloebet, saa da jeg fornyede foerste gang til 5- aarige kort, 2 dage efter udloeb (min foedselsdag) fik jeg saa 6 aar paanaer 2 dage og det samme da jeg fornyede sidste gang. Sidste gang skulle jeg dog overvaere en video afspilning af trafikulykker mm paa en times tid. Ved fornyelserne skulle farveblinds- og reaktionstest udfoeres igen. |
|
|
milex |
Lagt på d. 15/12-2014 11:02
|
I mit link i #1 angives; Work Permit: if no work permit is held then a Certificate of Residence issued by the Thai Immigration Bureau or a Letter of Residence issued by the appropriate embassy will usually be sufficient, but telephone to confirm. The work permit must be valid and the letter or certificate no more than 30 days old Hvis jeg gerne vil have et thai-kørekort er der visse krav. 1, Work Permit har jeg ikke. 2. 'Certificate of Residence issued by the Thai Immigration Bureau' kan åbenbart være en lidt besværlig papirgang. 3. 'Letter of Residence issued by the appropriate embassy' - kan jeg vel uden problemer få udstedt af Den Danske Ambassade i BKK. Den vil så angive en dansk adresse. Nogle der erfaringer om en dansk adresse er ok, ved udstedelse af thai-kørekort?? |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 15/12-2014 11:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
milex skrev: I mit link i #1 angives; Work Permit: if no work permit is held then a Certificate of Residence issued by the Thai Immigration Bureau or a Letter of Residence issued by the appropriate embassy will usually be sufficient, but telephone to confirm. The work permit must be valid and the letter or certificate no more than 30 days old Hvis jeg gerne vil have et thai-kørekort er der visse krav. 1, Work Permit har jeg ikke. 2. 'Certificate of Residence issued by the Thai Immigration Bureau' kan åbenbart være en lidt besværlig papirgang. 3. 'Letter of Residence issued by the appropriate embassy' - kan jeg vel uden problemer få udstedt af Den Danske Ambassade i BKK. Den vil så angive en dansk adresse. Nogle der erfaringer om en dansk adresse er ok, ved udstedelse af thai-kørekort?? Hvis du nu gav dig tid til at få den gule bog, så var du fri for alle de hoved brud... Det var den jeg lagde til grund for mit første kort... men måske er dette også forskellig fra region til region.. |
|
|
lek |
Lagt på d. 15/12-2014 11:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
Yes nogen siger det er spild af tid med den gule bog.. Tabianbahn 13 Men den gør altså en del ting nemmere. kørekort åbne bank konto osv osv |
|
|
milex |
Lagt på d. 15/12-2014 11:56
|
Mukke skrev: milex skrev: I mit link i #1 angives; Work Permit: if no work permit is held then a Certificate of Residence issued by the Thai Immigration Bureau or a Letter of Residence issued by the appropriate embassy will usually be sufficient, but telephone to confirm. The work permit must be valid and the letter or certificate no more than 30 days old Hvis jeg gerne vil have et thai-kørekort er der visse krav. 1, Work Permit har jeg ikke. 2. 'Certificate of Residence issued by the Thai Immigration Bureau' kan åbenbart være en lidt besværlig papirgang. 3. 'Letter of Residence issued by the appropriate embassy' - kan jeg vel uden problemer få udstedt af Den Danske Ambassade i BKK. Den vil så angive en dansk adresse. Nogle der erfaringer om en dansk adresse er ok, ved udstedelse af thai-kørekort?? Hvis du nu gav dig tid til at få den gule bog, så var du fri for alle de hoved brud... Det var den jeg lagde til grund for mit første kort... men måske er dette også forskellig fra region til region.. Tja - man spørger i øst - og får svar i vest. Gul bog er vel stort set det samme som 'Certificate of Residence issued by the Thai Immigration Bureau' Så igen - har nogen erfaring med at 'Letter of Residence issued by the appropriate embassy' kan benyttes som dokumentation?. |
|
|
lek |
Lagt på d. 15/12-2014 12:14
|
Ja du kan få en bopæls attest på ambassaden og den kan bruges |
|
|
milex |
Lagt på d. 15/12-2014 12:39
|
Tak! |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/12-2014 13:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Mener du en adresse i Danmark? I så fald er jeg temmelig sikker på, at den ikke er ok. |
|
|
milex |
Lagt på d. 15/12-2014 13:55
|
Kim Ludvigsen skrev: Mener du en adresse i Danmark? I så fald er jeg temmelig sikker på, at den ikke er ok. Ja - det mener jeg faktisk. Ellers giver - 'Letter of Residence issued by the appropriate embassy' vel ikke nogen mening. Min danske ambassade kan vel kun bekræfte at jeg har adresse i DK. |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 15/12-2014 13:57
|
har lige fået kortet det jeg skulle bruge var.. en lejekontrakt og 2 billeder og kopi af min visa som er et visa non immigrant og det var på imigrationskontoret i hua hin og det kostede 400 bath og når du ved du skal op til prøve så skal du også have en lægeattest med den koster 100 bath... Redigeret af dutling68 d. 15/12-2014 14:06 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 15/12-2014 14:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
"Den gule bog" eller Tabian Baan er for alle andre nationaliteter end Thai'er udstedes paa den lokale amphoe hvor man er bosat. Lidt boevlet at faa fingre i den pga papirarbejde. Da jeg soegte om visa forlaengelse var immigrationen da glade for at faa en kopi. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/12-2014 14:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
milex skrev: Kim Ludvigsen skrev: Mener du en adresse i Danmark? I så fald er jeg temmelig sikker på, at den ikke er ok. Ja - det mener jeg faktisk. Ellers giver - 'Letter of Residence issued by the appropriate embassy' vel ikke nogen mening. Min danske ambassade kan vel kun bekræfte at jeg har adresse i DK. Du skal have en adresse i Thailand. Det er et dokument om, at du har bolig i Thailand - ikke i andre lande. Bolig i Danmark giver dig ikke ret til at tage et thailandsk kørekort. Ambassaden er vist mere medgørlig end immigration. Så vidt jeg husker, skulle jeg ikke fremvise lejekontrakt, de sendte blot dokumentet til min daværende thailandske adresse. Det koster penge for dokumentet på ambassaden. Immigration udsteder dokumentet gratis - hvis ikke vedkommende skrankefidus skal bruge lommepenge - men de er mere krævende med hensyn til dokumentation for boligen. Du skal som minimum fremvise lejekontrakt i et eller andet antal kopier. |
|
|
lek |
Lagt på d. 15/12-2014 15:34
|
"Den gule bog" eller Tabian Baan er for alle andre nationaliteter end Thai'er udstedes paa den lokale amphoe hvor man er bosat. Nej både for thaier.. den blå.. Og for os den gule udstedes af Thetsabahn |
|
|
milex |
Lagt på d. 15/12-2014 16:43
|
Kim Ludvigsen skrev: milex skrev: Kim Ludvigsen skrev: Mener du en adresse i Danmark? I så fald er jeg temmelig sikker på, at den ikke er ok. Ja - det mener jeg faktisk. Ellers giver - 'Letter of Residence issued by the appropriate embassy' vel ikke nogen mening. Min danske ambassade kan vel kun bekræfte at jeg har adresse i DK. Du skal have en adresse i Thailand. Det er et dokument om, at du har bolig i Thailand - ikke i andre lande. Bolig i Danmark giver dig ikke ret til at tage et thailandsk kørekort. Ambassaden er vist mere medgørlig end immigration. Så vidt jeg husker, skulle jeg ikke fremvise lejekontrakt, de sendte blot dokumentet til min daværende thailandske adresse. Det koster penge for dokumentet på ambassaden. Immigration udsteder dokumentet gratis - hvis ikke vedkommende skrankefidus skal bruge lommepenge - men de er mere krævende med hensyn til dokumentation for boligen. Du skal som minimum fremvise lejekontrakt i et eller andet antal kopier. Dit svar forekommer mig absolut plausibelt. Undrede mig også over at en dansk adresse kunne bruges. Så helt simpelt er det ikke |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 15/12-2014 17:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
lek skrev: "Den gule bog" eller Tabian Baan er for alle andre nationaliteter end Thai'er udstedes paa den lokale amphoe hvor man er bosat. Nej både for thaier.. den blå.. Og for os den gule udstedes af Thetsabahn Jeg har den Blå,og jeg er ikke Thai..... |
|
|
sula |
Lagt på d. 15/12-2014 18:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
Jeg har hverken gul eller blå bog og har thai kørekort erhvervet i Udon Thani. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |