Se indlæg
Thailand kan altså også være smukt
|
|
Mukke |
Lagt på d. 13/12-2014 11:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Jeg ved ikke rigtigt hvad der sker lige nu med os alle... Hvad betyder det Robert Kronberske nederlag.. Hvad betyder kurserne for os der alligevel ikke kan lave om på dem. Hvad betyder Gambits galde over alt i Thailand og ja hvad betyder den flyver der kommer fra Danmark, som man alligevel aldrig skal med.. Jeg er da lidt ked af, at mange, og selvfølgelig ikke alle glemmer det Thailand som jeg, og forhåbentligt mange andre elsker. Jeg ved ikke om jeg har vist denne video før, men mine kone og jeg bruger faktisk mange timer på oplevelser, og er det ikke derfor du....jeg og andre er taget til dette land.. Det hele er jo snart ved at blive så meget økonomi og jeg ikke kan og jeg ikke vil... Måske er den fremtid og udtryksform det man vil opleve i fremtiden.. Min video er en af de mange oplevelser jeg har med dette folks vidunderlige mennesker, og jeg mener ikke vi skal glemme dette i dette Roberth Kronberske eller andet ligegyldigt. JA jeg er nok bare romantikker... [img][IMG]http://i1058.photobucket.com/albums/t410/oplevelser/th_juli242013_zps8ef1182b.mp4[/IMG][/img] |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 13/12-2014 11:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Gode stemmingsfyldte billeder fra en typisk thailandsk landsby, jeg kan godt forstå hvad du mener, men husk nu på at fordi man diskuterer ting om Thailand fra til tider negative perspektiver, så er det ikke ens betydning med at man ikke elsker landet, tværtimod faktisk. Jeg tror de fleste herinde elsker landet og enten bor der fast el. rejser der ofte. For mit eget vedkommende kan jeg godt lide at følge situationen i Thailand på godt og ondt og fra alle tænkelige vinkler, ligesom vi i Danmark og diskuterer ups and downs. Selvfølgelig er det forskelligt hvordan vi oplever Thailand el. Danmark for den sags skyld, nogle overvejende negativt, andre overvejende postitivt. Men i bund og grund tror jeg det bunder i en forkærlighed for landet. Men du har ret, der skal også være plads til de gode historier, de er trods alt i overlegent flertal, bare ikke så spændende at diskutere fordi vi jo alle kender til dem og stort set kun kan være enige. Det er rigtigt at man til tider hører så hård kritik af Thailand at man tænker hvorfor folk overhovedet gider bruge tid på det, men lige så irriterende er det når man møder folk som udelukkende svæver på en lyserød naiv sky hvor alt er godt og herligt...jeg mener at der skal være en balance mellem det pessimistiske og det naive, negativitet og positivitet....hvis balancen ikke er der, så går det ud over troværdigheden og bliver derfor ligegyldigt..du møder heller ikke mange lalleglade thailændere som udelukkende ser rosenrødt på landet. Redigeret af Anonym Bruger d. 13/12-2014 11:33 |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 13/12-2014 11:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej Mukke. Flot video , har selv lige været på landet ( Nam Yuen ) , og set hvordan livet leves der , men det er der jo nok mange af de andre brokkehoveder , der aldrig har været , de ser kun al elendigheden i Pattaya og Bangkok. God weekend. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 13/12-2014 11:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Hej Mukke, En fin video - Det er sådanne steder jeg befinder mig bedst. Jeg er faktisk ikke nogen gal fyr og slet ikke en der ser ned på folk. Der er bare nogle ting som kører fuldstændigt af sporet som gør mig afsindigt rasende - hvorfor ? Fordi jeg bliver skuffet over at NOGLE ting ikke er bedre end først håbet. Det startede med Kho Thao og de uskyldige Burmesere Så kom Tim Sharky på tavlen og blev offer for kurrption Derefter Adolf Hitler som et ledersymbol. Ja, jeg spyder galde - og jeg forstår som end godt nogles reaktion - Men har vi egentligt ikke alle igennem ophold hernede været ved at flå håret af os selv ? Hvorfor tager Gambit ikke bare hjem, hvis han synes det er så HÅBLØST ? Fordi jeg elsker Thailand på godt og ond - men derfor kan jeg satme godt blive rasende og skælde ud og brokke mig. Kald det en debat demon - for når jeg er ude blandt folk er jeg både vellidt, høflig og meget respekterende og lever under den Thailandske kultur. Jeg stiller også gerne op til de øretæver som andre brugere har til mig - men de skal nok forvente at jeg også kan bide fra mig. Desuden er det fint lige at ruske op i erfarne expats som har levet her et halvt liv, for selvom de er kloge på mange områder så må de også kunne tage at andre har nogle holdninger som ikke de synes er rigtige. Den gamle kunne vel vejlede, eller stille spørgsmålstegn i stedet for at fare så hurtigt op i det røde felt. - dog er det fint at man har modstand, alt andet havde været røv kedeligt. Ellers fint initiativ Mukke - Det giver en følelse af et fællesskab på TP. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 13/12-2014 19:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Dejlige billeder der minder mig om landsbyen Na Kaeo, der ligger på den modsatte side af den store sø ved byen Sakon Nakhon. Især også husene der er hævet på træstolper, så man kan opholde sig under bygningen i dag og aftentimerne. |
|
Spring til debat: |