Se indlæg
Danske oste i Thailand
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 09/12-2014 22:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Mukke skrev: Det lyder jo godt.. Hawarty har de i Friendship i Pattaya i skiver fra Emborg.. DJ du har vel ikke koordinaterne på til denne fabrik... Du spurgte godt nok 'DJ' om han har koordinaterne til fabrikken, men jeg tillader mig at blande mig. Mon ikke det er denne her ? Koordinater til 'Premier Dairy Foods Co. LTD.' ( 'Caroline' ): Indtast 14.628974, 101.255019 i Google Earth's søgefelt. Nedenfor er et par links til Google Map's streetview: https://www.googl...!2e0?hl=en https://www.googl...!2e0?hl=en På det sidste link har jeg zoom'et ind, så man tydeligt kan se 'Caroline' varemærket (til venstre) og til højre ses skiltet for 'Dairy Shop' ("gårdbutik" ) M.v.h. Fotofreak |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 10/12-2014 06:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Fotofreak Takker er plottet ind på min Garmin, så nu er det bare om at få startet bilen.. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 10/12-2014 23:11
|
Mukke skrev: Fotofreak Takker er plottet ind på min Garmin, så nu er det bare om at få startet bilen.. Vend venligst tilbage her i tråden når du har besøgt ostebiksen. Jeg tror der er flere, som er interesseret i f.eks åbningstider, priser og tlf. no. til osteshoppen. Muligvis er der også andre oste som fastboende danskere kunne være interesseret i. Desuden vil et par fotos af kønne 'Carolinepiger' jo også pynte gevaldigt op her i din tråd M.v.h. Fotofreak |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 11/12-2014 07:40
|
Vi tager af sted i morgen med dine koordinater Fotofreak på Garmin, så bliver det jo spændende om vi lander på gården/mejeriet.. Skal nok tage billeder og finde priser og poste det... Takker |
|
|
vakse_vigo |
Lagt på d. 11/12-2014 09:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 77 |
vi køber gerne en Blåskimmel ost fra Emborg i Markro... super ost, betydelig bedre end dem man kan købe i DK. (Danablue).
Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik. Er i dag lykkelig Thai gift. At tage til Thailand er som at rejse hjem. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 11/12-2014 09:52
|
Ganske rigtigt vakse_vigo MAKRO har mange danske oste som Camembert, Danablue, Mozarella og nogle flere alle fra Emborg i Ålborg, men det jeg efterlyste var Samsøe ost som jeg for flere år siden kunne få i Friendship i Pattaya, men dette er de holdt op med, men de har havarti ost med 10 skiver ca. Til 176.- baht. Nu tager min kone og jeg en tur forbi dette mejeri i morgen, og jeg vil udforske alle deres oste samt priser.. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 11/12-2014 10:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Mukke skrev: Ganske rigtigt vakse_vigo MAKRO har mange danske oste som Camembert, Danablue, Mozarella og nogle flere alle fra Emborg i Ålborg, men det jeg efterlyste var Samsøe ost som jeg for flere år siden kunne få i Friendship i Pattaya, men dette er de holdt op med, men de har havarti ost med 10 skiver ca. Til 176.- baht. Nu tager min kone og jeg en tur forbi dette mejeri i morgen, og jeg vil udforske alle deres oste samt priser.. @Mukke - vil du vaere rar at fortaelle os hvor lang tid det tager dig at komme derop samt lige naevne dit udgangspunkt. Det kunne jo vaere det var en tur vaerd. mvh. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 12/12-2014 10:55
|
Hej Så har jeg været på mejeriet Caroline, og det var ikke så lang en tur.. Kan sig at mejeriet ligger 88 km. fra Lobury ad hovedvej 2... Men brug koordinaterne som før er nævnt på din GPS eller andet, så er det ikke noget problem.. Hvis nogen vil have adressen kan de jo se den hjemmesiden... Havde en lang samtale med pigen der står for butikken, som forklarede at der godt nok havde været run på deres samsøeoste som de havde fra 14 september. Jeg købte de sidste 5. kg. Hun forklarede at det bedste vil være, hvis folk ringede og bestilte deres vare, så vil de blive sendt til fabrikkens pris plus fragt, men det er vel også mange gange billigere end at køre selv. De var faktisk ikke så glade for at folk kom til butikken, for mange kunne komme ud for, at de ikke have de vare de ønskede. SÅ RING OG BESTIL, hvis i ønsker oste.. Jeg giver hendes telefonnummer videre, og det med tilladelse fra hende, men hun og andre taler kun Thai, så hvis man ikke magter sproget, få nogen til at ringe... Jeg har taget et foto af sedlen for mere en 5. kg. samsøe ost.. Godt nok billigt, og vennerne har lige prøvesmagt med lyde som vil få enhver mejerist til at rødme.... Fantastisk fuldfed velsmagende ost på 45 procent.. Den er også vacum pakket, hvorfor den kan holde sig længe i køleskabet før åbning... Så man kan bestille rigeligt hvis man lyster, for ostene holder i den originale indpakning ca. 1. år i køleskab efter åbning ingen problemer, for man kan ikke lade være med at nyde denne ost til morgenbordet hver dag.. De pakninger jeg fik var af ca. 1. kg. størrelse og det er passende.. En efterlyste billeder, men det er ikke så nemt, for jeg købte alle ostene, men har da taget et billede af ostene og min dejlige kone, samt et billede af kvitteringen for betalingen.. På den kvittering kan i se butiks bestyrens telefonnummer, som alle kan ringe til ved bestilling.. Vil da lige sige, at ostene er uden skorpe, så ingen spild. Kan i alle have en god weekend.. [url][/url] [url][/url] telefonnummeret til butiks bestyren er 085 2144378 Redigeret af Mukke d. 12/12-2014 11:09 |
|
|
VIP |
Lagt på d. 12/12-2014 12:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Tak Mukke, fordi du tog dig tid til at informere os fastboende (og andre) om dit scoop. Hvis jeg (uden læse briller), ser priserne på regningen rigtigt, er det et scoop. Det er sindsygt billigt. Skal afgjort forbi næste gang vi er i Lopburi (konens hjemby) og så "rydder vi hylderne", Så hele den danske befolkning i koloni haven her, bliver tilgodeset. Kører gerne de 80 km. til butikken. God weekend >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 12/12-2014 12:47
|
VIP skrev: Tak Mukke, fordi du tog dig tid til at informere os fastboende (og andre) om dit scoop. Hvis jeg (uden læse briller), ser priserne på regningen rigtigt, er det et scoop. Det er sindsygt billigt. Skal afgjort forbi næste gang vi er i Lopburi (konens hjemby) og så "rydder vi hylderne", Så hele den danske befolkning i koloni haven her, bliver tilgodeset. Kører gerne de 80 km. til butikken. God weekend Lopburi og hovedvej 2 - det haenger vist ikke rigtig sammen ? Eller tager jeg fejl. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 12/12-2014 13:47
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
VIP skrev: Tak Mukke, fordi du tog dig tid til at informere os fastboende (og andre) om dit scoop. Hvis jeg (uden læse briller), ser priserne på regningen rigtigt, er det et scoop. Det er sindsygt billigt. Skal afgjort forbi næste gang vi er i Lopburi (konens hjemby) og så "rydder vi hylderne", Så hele den danske befolkning i koloni haven her, bliver tilgodeset. Kører gerne de 80 km. til butikken. God weekend VIP, Mukke skriver at de foretrækker at man ringer og bestiller, bare hvis du havde overset det Bestemt billigt, tak for solidt Oste Hookup Mukke |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 12/12-2014 13:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Hugobørge det kommer vel an på hvor man kommer fra? Nakon Sawan til Lopburi? er det kke AH2? Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
lek |
Lagt på d. 12/12-2014 13:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
Nej det er highway 1 ned til Saraburi, derfra highway 2 til mejeriet |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 12/12-2014 15:14
|
[quote]Girobank skrev: Hugobørge det kommer vel an på hvor man kommer fra? /quote] Jeg spurgte faktisk hvor udgangspunktet var, men det er aabenbart Lopburi. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 12/12-2014 16:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Hvordan pokker kan importeret ost saelges SAA billigt? Er vi lidt til grin herhjemme I butikkerne? |
|
|
Boes |
Lagt på d. 12/12-2014 16:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Det Russiske marked svigter.... Så det er dumpingpriser
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 12/12-2014 16:42
|
vandango skrev: Hvordan pokker kan importeret ost saelges SAA billigt? Er vi lidt til grin herhjemme I butikkerne? Vandango nu er det altså ikke importerede oste, ud over navnet. Ostene bliver lavet på mejeriet i Thailand. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 13/12-2014 02:18
|
@Mukke Tak for info og fotos - Hils Carolinepigen M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 13/12-2014 02:34 |
|
|
lek |
Lagt på d. 15/12-2014 09:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
Det er yderst sjovt her på siden.. Præcis samme dag.. altså d. 12 Er der en dame i Pattaya som har købt præcis det sammen. måske derfor vi fik den noget kryptisk vej visning. https://www.faceb...s/MSPTLOS/ |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 15/12-2014 09:46
|
lek skrev: Det er yderst sjovt her på siden.. Præcis samme dag.. altså d. 12 Er der en dame i Pattaya som har købt præcis det sammen. måske derfor vi fik den noget kryptisk vej visning. https://www.faceb...s/MSPTLOS/ Er der noget jeg har misset her, for ud over at denne piges navn er Carolin, kan jeg ikke se hvad denne dame har købt.... Hvorfor en kryptisk vej visning... Brug koordinaterne, hvor svært kan det være... Tror da næsten alle har en telefon som kan vise Google, men måske tager jeg fejl, men så brug computeren... Den link du har sat på, er da bare en reklame for SUK restaurant i Pattaya... |
|
Spring til debat: |