Se indlæg
Tripsta
|
|
Dalton |
Lagt på d. 21/11-2014 08:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
Søger efter biletter til engang midt i februar med hjemrejse midt i marts og på f.eks Momondo er der flere gange dukket billige biletter op hos et selskab der hedder Tripsta Har eksempelvis set en billet med Austria der er ca. 1000 kr billigere hos Tpista end hos både Seat24 og Flybillet.dk Synes det er en stor forskel og tænker om der er noget man skal være obs på. Er der nogen der har brugt Tripsta eller har hørt om selskabet. Har søgt om det på nettet men er ikke blevet meget klogere. Dalton |
|
|
Otto4506 |
Lagt på d. 21/11-2014 09:29
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
Jeg kender det ikke, men her er link til Trustpilot: https://www.trust...psta.co.uk |
|
|
HansW |
Lagt på d. 21/11-2014 16:08
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
Jeg har koebt billet hos Tripsta de har en fin kominikation de bekraeftiger samt sender bevis paa modtagelse af betalingen og sender billeten, jeg kan anbefale dem, samt deres information var korregte og fandt ingen skjulte tillaeg. Billeten jeg koebte hos dem var til min datter med Qatar Airways med betaling i pund sterling Da mange selskaber forlanger at kreditkortet der bestilles paa skal forevises ved rejsens paabegyndelse er det besvaerligt at skulle koebe for andre familie medlemmer, hvor du ikke selv er med paa rejsen ved koeb paa deres online sider. Mine foretnings rejser bestiller jeg hos et dansk firma som hedder "det lille erhvervsrejsebureau" som ligger paa fyn de arbejder sammen med Vejle Rejser, dette pga af at mange gange skal disse aendres i sidste ojeblik og det koster lidt mere end online at faa disse billeter, her er der ca. 500 kroners forskel paa det paagaeldemde flyselskabs online priser paa billigeste pris (rejser til ca. 6000 kroner) MVH Hans
|
|
|
natty |
Lagt på d. 21/11-2014 18:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Tripsta.dk fungerer da sikkert okay, men hvad hvis noget går galt? Selvom Tripsta har et .dk domæne hører selvskabet ikke hjemme i Danmark. Jeg prøvede at finde ud af hvem de er på deres hjemmeside, der var ikke noget "om os" Det eneste jeg kunne finde var dette: "Tripsta.dk er et online rejsebureau der tilbyder billige flybilletter til sine besøgende over hele verden. Find og bestil billige flybilletter i Sydkorea, Europa, Asien, Amerika og resten af r03;r03;verden med Tripsta. Planlæg din ferie, få de bedste priser på flyruter, se efter vores særlige tilbud og tilbud på Tripsta og lad os rejse!" Men så dukkede denne oplysning op: "Vil jeg blive opkrævet i DKK? Tripsta.dk har base i Grækenland. Derfor, selvom når der bookes online, kvitteres du betalingen i DKK, kan afgiften også være i euro. Kredit og debitkort transaktioner opkræves enten i lokal valuta eller i euro. Dette afhænger af typen af kredit/debitkort du bruger til at lave bookingen i vores system. Du vil blive informeret om hvilken valuta du vil opkrævet i (lokal eller euro), ved betalingstrinnet i bookingproceduren. Når du vælger din kreditkort-type fra rullelisten kan du automatisk se valutaen og den præcise mængde du bliver opkrævet. I tilfælde af at du opkræves i euro gælder det følgende: Ved det sidste punkt i bookingproceduren vises den samlede mængde i euro. Foreign Exhchange (FX) rater bliver brugt til konvertering til Euro bliver opdateret dagligt og kommer fra officielle kilder. Yderligere gebyrer og/eller anderledes FX rater kan anvendes af den udstedende bank." Udover at der er meget dårligt dansk, så jeg kan se for mig at eventuelle retslige uenigheder, skal afgøres i Grækenland og efter deres lovpraksis og regler. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
hiks |
Lagt på d. 22/11-2014 19:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 209 |
diverse agenter tjener ekstrem lidt måske 100kr pr billet, men de sælger tilgengæld rigtige mange billetter. så ja det lyder underligt. |
|
|
jh |
Lagt på d. 23/11-2014 11:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Som Natty skriver. Tripsta.dk fungerer da sikkert okay, men hvad hvis noget går galt? Selvom Tripsta har et .dk domæne hører selvskabet ikke hjemme i Danmark. Jeg prøvede at finde ud af hvem de er på deres hjemmeside, der var ikke noget "om os" Men hva med en masse andre der sælger flybilletter hører hjemme med dansk domæne navn.Jeg ved da personlig at flere af dem har base i Sverige.Tror sku heller ikke hvis noget går galt at alt er som det burde blive. |
|
|
HansW |
Lagt på d. 23/11-2014 12:06
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
Jeg har proevet et firma der hedder Expedia engelsk foretagende med afd. i DK. Jeg skulle have en mand fra DK til Saudi med Lufthansa PGA lufthansas politik kan jeg ikke betale med kreditkort naar jeg ikke selv er med paa turen, der var saa den mulighed at bruge Expedia.dk, det kostede mig en extra billet da de var ikke til at hverken hugge eller stikke i ikke gang skatter fik jeg retur. derfor bruger jeg et rejsebureau idag saaledes at jeg ved at billetterne kan aendres samt faa pengene retur. Med hensyn til Tripsta kan du faa pengene retur mod et gebyr paa 40 EUR som er billigt, om det virker eller ej ved jeg ikke da jeg ikke har proevet at skulle have refunderet billetten jeg koebte hos dem. Idag koeber jeg kun firma relaterede billetter igennem et anderkendt dansk rejsebureau see min tidligere post her er der aldrig problemer med at faa enten pengene retur mod et lille fradag eller at faa billetterne lavet om. MVH Hans
|
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 24/11-2014 14:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Er der en årsag til, at så mange køber via mellemhandlere? De seneste mange år har jeg udelukkende købt direkte hos flyselskaberne - KLM, Air France, Emirates etc. Og det foregår nemt og smertefrit på nettet - også med MasterCard-betaling af billetter i andet navn end mit. Min erfaring er, at det giver nul problemer. Andre kan naturligvis have andre erfaringer. Bjarne |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 24/11-2014 14:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
Tak for diverse indlæg Jeg overvejer stadig men er tilbøjelig til at finde et af de selskaber jeg har brugt før, selvom det er lidt dyrere. Det plejer jo at være sådan at når noget lyder for godt til at være sandt, så...... Der er mange muligheder, f.eks har Tyrkish Air. billige billetter men lander til gengæld sent om aftenen i CPH, ikke lige sagen når man er fra det mørke Jylland Med hensyn til at købe direkte ved fly selskaberne er min erfaring at det som regel er ikke så lidt dyrere. En hurtig søgning på Momondo gav priser fra KLM ved 10 forskellige udbydere på ca 6100 og på KLM´s egen hjemmeside koster samme afgange 8800.- (BLL - BKK) Har dog før købt både på Emirates og hos SAS til fornuftige priser og giver ret i at man føler sig mere sikker ved direkte køb. Dalton |
|
|
jh |
Lagt på d. 24/11-2014 16:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Dalton skrev: Tak for diverse indlæg Jeg overvejer stadig men er tilbøjelig til at finde et af de selskaber jeg har brugt før, selvom det er lidt dyrere. Det plejer jo at være sådan at når noget lyder for godt til at være sandt, så...... Der er mange muligheder, f.eks har Tyrkish Air. billige billetter men lander til gengæld sent om aftenen i CPH, ikke lige sagen når man er fra det mørke Jylland Med hensyn til at købe direkte ved fly selskaberne er min erfaring at det som regel er ikke så lidt dyrere. En hurtig søgning på Momondo gav priser fra KLM ved 10 forskellige udbydere på ca 6100 og på KLM´s egen hjemmeside koster samme afgange 8800.- (BLL - BKK) Har dog før købt både på Emirates og hos SAS til fornuftige priser og giver ret i at man føler sig mere sikker ved direkte køb. Dalton Jamen Turkisk Airlines har sandelig 5 afgange fra det mørke Jylland om ugen,jeg skal selv flyve med dem den 15 December.Ålborg og Billund samme fly,lander i Ålborg kl ca 13 og i Billund kl ca 15. |
|
|
hiks |
Lagt på d. 24/11-2014 18:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 209 |
jeg gør som bjarne bestiller direkte hos fly selskabet, tyrkish lander i kbh. om formiddagen eller aften, 2 ankomster pr. dag. Du kan også gå ind og kigge på de enkelte selskaber, eks. egyptair kan du ændre billetten gratis. qatar, emiraterne kan afgangen ændres for 750kr. derfor vil jeg hellere bestille direkte. |
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 24/11-2014 19:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
Jeg har altid brugt Supersaver. Fundet billetten på den danske side, så vent en halvtimes tid og book den så på supersaver.se, der kan ofte være 15 % sparet der.... men du skal vente de der ca 30 minutter for er det den sidste billet så "hænger" den i systemet og kommer ikke frem på den svenske side når du prøver der. Du kan så selv vælge om du ønsker tillæg for fx at ændre billeten. Jeg har rejst + 30 gange med dem efterhånden uden problemer af nogen art og har got nok aldrig købt nogle af deres tilkøbs produkter men ved fra andre at de har fået som de har betalt for fx. ved at købe tilkøb på ændret afgangs- ankomst. Og jeg har osse altid fløjet fra Billund. Men tror det er med flyrejser om med biler og damer....hver har sin egen smag |
|
Spring til debat: |