Se indlæg
 Udskriv debat
Kun en liter Vin med til LOS
Anonym Bruger
Jeg har lige fået en mail fra Ambassaden i Hellerup, og jeg vil indrømme at jeg er meget overrasket over at man kun må tage 1.L Vin med til thailand det syntes jeg lyder af lidt eller hvad?

Mvh
Michael

Gert
Jeg må indrømme, jeg har altid 2X3L med, gad vide hvad det koster hvis jeg bliver taget i tolden?

hugoboerge
http://internet1....ancerelief

Her er reglerne.

Anonym Bruger
Jeg syntes bare at det er lidt?
Mht hvad det vil koste, er det jo helt op til den enkle person/personer som knalder dig?
Men jeg vil ikke løbe an på ikke at blive knaldet, på trods af at det aldrig er sket i de 98 gange jeg er rejst til Thailand, og det kunne lige passe!

Mvh
Michael

birkedhoj
Undskyld. Men er det et stort problem ? Du kan vel godt købe vin i Thailand.
Flyver PE med THAI altid

natty
haha, min hang eller trang til vin stopper når jeg får det sidste glas i flyet til Thailand, og begynder igen når jeg er på vej tilbage til DK. Der imellem holder jeg mig til øl, gin/tonic og whiskas/soda/cola, sidstnævnte gerne blandet sammen. Grin

Iøvrigt er ordenligt vin ret hamper i pris i Thailand, hvilket hænger sammen med afgiftssystemet.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Anonym Bruger
Jeg er indforstået med at turister i Thailand er hårdt prøvet disse dage, men at vin skulle være et problem er nyt for mig.

Så lærte jeg også noget nyt i dag.

Mc laren
98 wowwwwwwwYo baby

natty
JS skrev:

Jeg er indforstået med at turister i Thailand er hårdt prøvet disse dage, men at vin skulle være et problem er nyt for mig.

Så lærte jeg også noget nyt i dag.

JS, man skal altid lære så længe man lever :-)

rinpoche
Gert skrev:

Jeg må indrømme, jeg har altid 2X3L med, gad vide hvad det koster hvis jeg bliver taget i tolden?

Det kommer an på...

Min ex tog af hjertets godhed og i total uforstand for en veninde 6 flasker kvalitetsrødvin med til Bkk.

Hun blev så meget "busted" i lufthavnen.

Tolderen blev helt ekstatisk, da han beskuede kontrabanden, og fik fluks notesbogen frem med henblik på at udskrive en bøde, der sparkede røv.

Nu var det så ikke hendes rødvin, så hun foreslog at han blot tog flaskerne og glemte sagen.
DET var der sørme ikke noget til hinder for, så jeg antager at der var en tolder der fik glæde af 6 flasker kvalitetsrødvin.

Den samme glæde fandt dog ikke sted hos den håbefulde modtager.

zapper
Sidst havde jeg 5 ltr Gajol med derned. Hældte shotsene over i 1½ ltr sodavandsflasker for at spare på vægten. Har aldrig prøvet at blive kigget efter i lufthavnen.

Anonym Bruger
Rigtigt men ikke lige den vi kan lide, men ja man kan købe megetcgodt vin i Thailand!

birkedhoj skrev:

hugoboerge
Michael Andersen skrev:

Rigtigt men ikke lige den vi kan lide, men ja man kan købe megetcgodt vin i Thailand!

birkedhoj skrev:

Det maa vaere en sjaelden vin for udvalget synes jeg er ret stort og det er priserne ogsaa.

zapper
Jeg synes ,vin i Thailand er alt alt for dyrt. Nok pga det er import.

hugoboerge
zapper skrev:

Jeg synes ,vin i Thailand er alt alt for dyrt. Nok pga det er import.

Der er en kraftig forskelsbehandling paa afgifterne her som goer at spiritus som whisky, gin, vodka har en forholdsvis lille afgift mens afgiften paa vin er urimelig hoej.

Isan
Har altid 5-6 flasker vin med til familien og venner i Thailand , har ikke haft problemer i lufthavne endnu men er klar over at det måske stopper en dag men så må jeg jo aflevere vinen og evt betale en bøde om nødvendigt :-) . synes også at de finere vine er rimelig dyre , drikker nu ikke så meget af det men engang imellem er det jo rart til en go film eller anden lejlighed .

http://www.poipla...?p=dc&c=48
Thailand er kanon , Thaigift 17 år Friends again

Amagerdreng
Smugler man og bliver man stoppet ja så er det jo ens egen skyld og det både den ene og den anden vej. Regler er jo lavet for at blive brudt men altså det koster så bare...
Fornylig havde en Dansker lidt for mange smøger med (ham og medrejsende gider ikke ryge deres billige stads). Den ene havde de 22 kartonger i sin kuffert og blev stoppet... Bøden pris HOLD NU FAST....18,000 nej ikke baht men Danske kr... ellers måtte han en tur i MONKEY HOUSE.. Der blev betalt og tolderen / tolderne beholdt smøgerne så mon ikke der er blevet delt ud af dem...Og grinet i pauserummet !!!!! Så smugler du om det er vin / sprut / smøger så pas på og gør det med et smil.....
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

natty
Amagerdreng skrev:

Fornylig havde en Dansker lidt for mange smøger med (ham og medrejsende gider ikke ryge deres billige stads). Den ene havde de 22 kartonger i sin kuffert og blev stoppet... Bøden pris HOLD NU FAST....18,000 nej ikke baht men Danske kr... ellers måtte han en tur i MONKEY HOUSE.. Der blev betalt og tolderen / tolderne beholdt smøgerne så mon ikke der er blevet delt ud af dem...Og grinet i pauserummet !!!!! Så smugler du om det er vin / sprut / smøger så pas på og gør det med et smil.....

Hvornår er lidt for mange smøger, blevet til 22 kartoner?
Han har da været ret dum i hovedet. Ville han have gjort det den anden vej? Kuffeter bliver helt sikker scannet i BKK som i CPH.
Han har ikke haft lidt for meget med, men er en decideret smugler, og der er faktisk en forskel. Så har han forhåbentligt lært det Grin

PS. lad os da bare være forargede, men i Kastrup Lufthavn, beholder det altså også ting, som de mener er smuglet ind og som er væsentligt over de tilladte grænser.

Amagerdreng
@natty som du dog kan sige det...klog mand - altså dig.. Er man ordkløver eller hvad ?? Hvis du læser det hele så var det jo ikke kun til ham men hele selskabet men en klog mand havde nok fordelt dem og hvad havde det så hjulpet ?? at de alle fik en bøde i stedet for kun en ? ja hvorfor ikke !!!!!
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

natty
Jeg vil nu stadig mene at han er ret dum, eller i bedste fald ret naiv, når han tilbyder eller overtales til at putte 22 kartoner cigaretter i sin egen kuffert.
Hvordan er det lige?, man må tage 1 karton a la 200 cigaretter med pr. person, dvs ,at de skulle have været 22 kammerater i selskabet, hvis de bare skulle opfylde reglen.
Iøvrigt kan man få ganske udmærkede cigaretter i Thailand, man skal bare går lidt op i pris, så mon årsagen kun var kvalitetsårsager?
Under alle omstændigheder håber jeg, at hans kammerater var så meget kammerater, at de delte udgiften.

Spring til debat: