Se indlæg
 Udskriv debat
Til Cambodja fra Thailand
Kloffer
Thaikonen og jeg holder jul i Phnom Penh.
Vi flyver fra Bangkok.
Hvordan er reglerne for visum til thaier som rejser til Cambodja ?
Skal de have visum ?
Kan det købes når vi ankommer til Phnom Penh ?
Kan jeg bestille det på nettet lissom jeg kan til mig selv ?

Vh Kloffer

Dalton
Var i Cambodja i januar med min thailandske kærreste og thaierne får 14 dage on arrival.
Vi skulle være der i 16 dage, så jeg ville købe visa til hende, men det kunne ikke sådan lige lade sig gøre i lufthavnen.
Til gengæld fik jeg at vide, at vi bare kunne betale for overstay når vi rejste igen.
Jeg husker ikke lige hvad det kostede men det var ikke det store.

Dalton

Kloffer
Dalton. Så I købte begge to visa ved ankomst til Cambodja ?
Jeg har tænkt at købe e-visa inden ankomst for at spare tid.

Dalton
Jeg skrev det nok fokert, thaierne får 14 dages ophold på samme måde som vi får 30 dage når vi kommer til Thailand og det koster ikke noget.
Jeg købte mit visa i lufthavnen i Phnom Penh og det tog ikke særligt lang tid, måske 10 - 15 min. faktisk noget hurtigere end at komme gennem i Suvarnabhumi, men til gengæld en noget rodet affære.

Der er kun én lang skranke hvor 8-10 funktionærer roder rund med pas og penge og billede.
Alle pas skal igennem 2-4 par hænder og derpå kaldes man frem igen af en der forgæves prøver at udtale navnene på passene, så det er helt festligt.
Derefter gennem integration hvor der lige tages fingeraftryk.

Dalton

Kloffer
Tak for svar Dalton.
Det er korrekt hvad du skriver. Thaier behøver ikke visa til Cambodja.
Det stod på e-visa-hjemmesiden, fandt jeg ud af :-)
Jeg har selv købt et e-visa. Så håber jeg på jeg sparer lidt tid i Pnohm Penh Lufthavn.

hiks
Elsker thailand, men hvordan er der i cambodia, deres stande, shopping, restauranter "maden", pris leje, kriminalitet???

cali111
De har det hele til den halve pris

http://www.aseanmctour.dk
kro90
Hiks
Vi har nu været i Cambodia nogle gange. Det er et dejligt sted at opholde sig, vi har b.la.været i Phnom Penh,Kep, Kampot og Sihanoukville Hotelpriserne er som i Thailand nogle lidt billigere, andre lidt dyre. Maden er ikke så stærk som i Thailand, nærmere som det Vietnamesiske køkken, øl og vand er billigt. I sihanoukville kan du spise på stranden for ca. 3 US$ og en drinks i Happy Hour til 1 US $, leje af knallert ca 3-5 US$ Kriminalitet findes alle steder, men har kun hørt om den i Cambodia, ikke set eller mærfket noget til den. Taxa fra Phnom Penh til sihanoukville kostede 55 US $ for ca. 3 timers kørsel.
Vil du hvide mere kan du sende mig en PB. Ved også at Dalton kan fortælle meget omkring Cambodia :-)
Kim

Rasmus
Selv har jeg krydset grænsen mellem Thailand og Cambodja 3 gange i vores bil. (én dagstur) Det har på intet tidspunkt givet anledning til problemer.
Dog vil jeg fraråde at man i Cambodja køber billige cigaretter og forsøger indfører disse til Thailand, selv i små mængder. Dels får man lov at betale told af disse – samt en klækkelig bøde på op til 15-20.000 THB selv for små mængder! Så engang en Thai-indregistreret Pickup, hvor tolderne fiskede én papkasse med cigaretter ud af bilen. Inde på kontoret hvor jeg fik nyt stempel i mit pas, så jeg hvordan et meget stort antal THB skifte ejermand. Frown

På samme måde er det ved grænsebyen Vientiane ind til Laos. Her syntes De Thailandske Tolderne at have deres fokus rettet på billigt Laos-Whisky. I Laos kan man købe noget billigt ildelugtene fælt sprøjt som de der kalder for ”Whisky” (en flaske på 1 liter koster ca. 3 US.$)
Et forsøg på at blande ”Laos-Whisky” isterninger og COLA sammen er absolut ikke tilrådeligt..! Sad

Rasmus

VIP
cali111 skrev:

De har det hele til den halve pris

JA, OG KÆMPE HULLER I DERES VEJE Grin

Var rædselslagen da jeg om natten blev kørt hjem af en motorbike taxi.Shock
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

cali111
Vejnettet er ved at blive udbedret. Flere steder er der nye betalingsveje. Motorcyklister skal ikke betale.

http://www.aseanmctour.dk
hiks
Jeg kan høre på det hele inden for et par år skal jeg en tur til cambodia. visum skulle også være meget nemmere uanset hvor længe man ønsker at blive. hvad er så jeres favorit thailand eller cambodia og hvorfor er det bedre?

Anonym Bruger
nogen der ved om de fejrer songkran i cambodia, og er det lige så sindsygt og uudholdeligt som thailand? leder efter et sted at flygte til i april helvedet næste år

1viggovax
hiks skrev:

Jeg kan høre på det hele inden for et par år skal jeg en tur til cambodia. visum skulle også være meget nemmere uanset hvor længe man ønsker at blive. hvad er så jeres favorit thailand eller cambodia og hvorfor er det bedre?

det koster 20 dollar for 1 mdr visa og 25 dollar for bussnisvisa og skal du der længer end 1 mdr skal du ta det til 25 d. og forlængede op til 1 års visa i cambodia, jeg ville ta til sianukville hvis jeg skulle til cambodia grænse overgangved hat lek på thaisiden, ko kong på canbodiasiden en lille halvø. de faste udgifter som husleje ej ovs er lig med thai men alt hvad du vil spise og drikke og vaskekoner er halv pris der.Smile

johnmc
Ja de holder songkran i cambodia , men tror det er lidt mere dæmpet Cheers

hiks
det koster 20 dollar for 1 mdr visa og 25 dollar for bussnisvisa og skal du der længer end 1 mdr skal du ta det til 25 d. og forlængede op til 1 års visa i cambodia, jeg ville ta til sianukville hvis jeg skulle til cambodia grænse overgangved hat lek på thaisiden, ko kong på canbodiasiden en lille halvø. de faste udgifter som husleje ej ovs er lig med thai men alt hvad du vil spise og drikke og vaskekoner er halv pris der.Smile[/quote]

tak for et par nyttige informationer, det vil jeg studere nærmere. TAK
Koster det kun 25 dollar for et 1.års visa, er det nemt at lave.

Anonym Bruger
hvordan er reglerne for ophold og arbejdstilladelse i cambodia? og kan en udlændig eje land og hus der, modstat thailand hvor det alt efterhånden er blevet så indviklet og besværligt at det ikke længere er værd at satse på thailand som opholdssted, overvejer kraftig at pakke sammen og flytte til et af nabolandene hvor det er nemmere at drive virksomhed og opretholde arbejdstilladelse uden at må ansætte 4-7 dovne hunde for at måtte arbejde selv.

Spring til debat: