Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
atm
|
|
Mukke |
Lagt på d. 04/11-2014 08:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Det er sjovt at se, at den ene kommer med 200 og en anden med meget mere... Jeg har lige været i Bangkok Bank som jo er den det startede med, fordi min kone have mistet sit Visa kort og et andet... De sagde så... Ingen visa kort men chip kort, så jeg sagde, at jeg nu vil opsige mine konti i banken og finde en der ikke snød folk... I dag fik min kone sit visa kort, med godkendelse fra Bangkok... Vil lige sige at det kostede den store sum for begge kort af 0... baht... Jeg ved godt man skal betale ved oprettelse af en ny konto i Banken, og efter denne oprettelse vil alt være frit med hensyn til kort.. Forstår bare ikke de mennesker som nu eksempelvis badedyret, der nu betaler 200 baht for et nyt kort, når han nu er kunde.... Håber du har fået kvittering, for de penge går ikke til banken.... |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 04/11-2014 09:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Forstår bare ikke de mennesker som nu eksempelvis badedyret, der nu betaler 200 baht for et nyt kort, når han nu er kunde.... Håber du har fået kvittering, for de penge går ikke til banken.... Der er så meget du ikke forstå. Og ja har fået kvittering hver gang. Konen betalte 100 baht i hendes bank og fik også en kvittering. Hvad så trold, ellers andet du vil prøve i dag ? |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 04/11-2014 09:23
|
Det er da sygt... Hvorfor kalder du mig trold, når jeg bare fortæller om mine oplevelser.. Du har dine og du er tilfreds med at betale hele tiden... Jeg siger kun min mening som du badedyret, og min kone er med hele vejen, også når jeg er sammen med andre farangs, for det kan jeg gøre uden problemer.. Nej fortsæt du bare med dine meritter, men fri os andre for dine usande påstande om emigrationen og andet, for det hjælper jo ikke de nye, der prøver at få hjælp... TROLD ved du hvad det ord betyder... helt ærligt.... for du er jo uforskammet over for ærlige ting, som du selvfølgelig ikke er ophavsmand over for... Græmmes.. Hvorfor pokker skal du betale 200 eller mere baht og din kone 100 baht... Der er da noget der halter... Men du ved jo sikkert hvorfor, eller gør du... Sorry men det er altså surt, at man hele tiden skal kaldes navne, fordi du ikke forstår BADEdyr... |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 04/11-2014 09:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Jeg har MasterCard i SCB- ingen gebyr for kortet!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 04/11-2014 09:42
|
Girobank det er det jeg mener... Ingen betaler for nyt kort i bankerne hvis de er kunde... Jeg ved bankerne forlanger for nye kunder, men så er det også slut... Dem der betaler tror jeg bare betaler, for det er der nogen der har sagt man skal... Bangkok Bank forlanger intet for gamle kunder, og hvis en afdeling skulle gøre dette, ville jeg kontakte hoved afdelingen i Bangkok... |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 04/11-2014 09:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Jeg har set flere indlæg vdr. emnet- bankkonto. hvis man nu går ind i en bank Bangkok eller SCB og vil åbne en konto, så har jeg set at man bare skal sætte et lille beløb ind og straks, når kortet er udstedt, så går man til nærmeste ATM og hæver det indsatte. Det er jo ikke det der er meningen, derfor tror jeg nogle filialer tager et gebyr. Min filial er glade for, at jeg har et pænt indestående hele tiden. Heldigvis tanket op da kursen var noget bedre. Anbefaler alle, at der jævnligt i løbet af året fyldes lidt på "feriekontoen". Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 04/11-2014 10:20
|
Girobank følger dig, så forstår heller ikke hvorfor nogle på denne site, gør det så svært og betaler som en forklarede 1.800.- baht for et kort... |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 05/11-2014 01:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Hvorfor pokker skal du betale 200 eller mere baht og din kone 100 baht... Der er da noget der halter... Men du ved jo sikkert hvorfor, eller gør du... Sorry men det er altså surt, at man hele tiden skal kaldes navne, fordi du ikke forstår BADEdyr... Nej Mukke jeg forstå ikke !!! Nu skriver jeg jo: Konen betalte 100 baht i hendes bank og fik også en kvittering. Så derfor er hendes bank jo ikke min bank, at du har svær ved at forstå at 2 forskellige banker ikke er ens, er jo dit problem. Så går du måske også amok over 2 forskellige gade køkkener ikke har samme pris for samme ret mad ?? |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 05/11-2014 05:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Hej, I denne traad skrives der om Master- og Visakort, men de kort bl.a. udlaendinge normalt faar i thailand er debitkort og ikke creditkort. At faa et rigtigt creditkort som udlaending i Thailand er ikke let og ofte saa skal man deponere det beloeb i banken som er kortets maksimum. Men de fleste thai atm kort er debetkort og har enten Visa eller Mastercard logo og kan derfor bruges i atm's og i butikker med elektronisk terminal i mange lande. Der findes ogsaa atm kort som kun kan bruges i bankens atm maskiner. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 05/11-2014 07:30
|
Hej Conrad Du er fuldstændig på højde med situation... Ingen og jeg siger ingen fremmede får det vi forstår ved master eller visa kort... Bankerne er til at tale med, hvis du har 5. millioner baht på kontoen, og det er kontanter... Det er DEBIT kort, som kan bruges over hele verden uden problemer, så længe der er dækning på din thailandske konto... Hvor svært kan det være.. Mit problem er også alle dem der betaler for noget sådant den ene gang efter den anden, for som Bangkok Bank siger, betaler man kun for det første kort, når man opretter sin konto, og min bankdirektør har aldrig hørt om 100...200...300 eller andre beløb efter man har startet en konto, hvis nødvendigheden for et nyt kort skulle blive aktuel. Jeg forelagde situation for bangkok bank direktøren, da vi var nede efter vores nye kort, efter tab af pung.. Han sagde, jamen sådan er der jo så meget, og betaler folk, ja så har banken man betaler til, jo ikke problemer, men som han siger.. Dette er ikke normalt... Nu ved jeg at ham badedyret endnu engang vil kalde mig en trollll og ikke en trold badedyr... i EDB forstand TROllll, men det er okay... |
|
|
Gert |
Lagt på d. 05/11-2014 07:38
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
Jeg blev engang afvist på et hotel ,for betaling med et scb debit plus Card, men det kan være at de ikke havde en elektronisk terminal. Kortet heder debit plus,på forsiden er der MasterCard logo og tekst elektronic use only,på bagsiden et blank felt(chip med jorden afbildet) underskriftfelt med 4 cifre , og de tre cifre udenfor, samt et logo Cirrus. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 05/11-2014 07:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Hvis man vil have et kreditkort i Thailand er det vigtigt at man har en arbejdstilladelse og kan fremvise loensedler osv ellers tror jeg ikke de gider snakke med een. Her spiller alder ogsaa ind. Naar man laeser ansoegningsformularerne staar der at folk over en bestemt alder ikke behoever at ansoege. |
|
|
johnhelt |
Lagt på d. 05/11-2014 08:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 118 |
Mukke skrev: Hej Conrad Du er fuldstændig på højde med situation... Ingen og jeg siger ingen fremmede får det vi forstår ved master eller visa kort... Bankerne er til at tale med, hvis du har 5. millioner baht på kontoen, og det er kontanter... Det er DEBIT kort, som kan bruges over hele verden uden problemer, så længe der er dækning på din thailandske konto... Hvor svært kan det være.. Mit problem er også alle dem der betaler for noget sådant den ene gang efter den anden, for som Bangkok Bank siger, betaler man kun for det første kort, når man opretter sin konto, og min bankdirektør har aldrig hørt om 100...200...300 eller andre beløb efter man har startet en konto, hvis nødvendigheden for et nyt kort skulle blive aktuel. Jeg forelagde situation for bangkok bank direktøren, da vi var nede efter vores nye kort, efter tab af pung.. Han sagde, jamen sådan er der jo så meget, og betaler folk, ja så har banken man betaler til, jo ikke problemer, men som han siger.. Dette er ikke normalt... Nu ved jeg at ham badedyret endnu engang vil kalde mig en trollll og ikke en trold badedyr... i EDB forstand TROllll, men det er okay... Det er bestemt IKKE korrekt at ingen faar et kreditkort. Jeg har baade Visa & Master Cards fra SCB. Og det er hvad vi forstaar ved kreditkort. Har en limit paa xxx antal THB og faar saa en maanedelig opgorelse. Mindste betaling er 10% af belobet, men renterne er ret hoje, omkring 18-20%, saa jeg betaler altid det fulde belob. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 05/11-2014 09:07
|
Hej John Du har helt ret, men dette kort bruger jeg kun hvis jeg ikke har andre muligheder... Jeg kan tage 80.000.- baht ud på dette, men renterne er bare enorme, men det er vel fordi man er farang.. |
|
|
johnhelt |
Lagt på d. 05/11-2014 09:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 118 |
Mukke skrev: Hej John Du har helt ret, men dette kort bruger jeg kun hvis jeg ikke har andre muligheder... Hej Mukke, jeg er lige modsat haha...jeg bruger dem saa ofte som muligt da man jo optjener points som saa kan omsaettes til mange gode sager. Indtil videre har jeg faaet 3 cyckler, en grasslaamaskine, nogle kokkenredskaber & middage paa Oriental & Four Seasons, saa det er faktisk ret godt synes jeg. Men du har ret, man skal sorme huske at betale ellers er renterne skyhoje! |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |