Se indlæg
Nyt pas
|
|
bjarne vase |
Lagt på d. 26/10-2014 20:50
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Min thailandske kone skal have sit pas. så her er mit spørgsmål ? Skal hendes nye pas ikke laves i Thailand har boet, i Danmark i 3 år. Hendes gl. pas er ikke det efternavn hun har i dag. Hvis hendes pas skal laves i Thailand, skal hun så på politistationen for at få parpier på at, hun for brug for det gl. og nye pas når hun er på ferie i Thailand. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 26/10-2014 21:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Jeg er ikke helt sikker, men har i fået vielsens registret i Thailand? Ved ændring af efternavn er der en masse papirer, der skal godkendes i Thailand, samt nyt thai-id-kort. Så der er noget at gå i gang med, det danske politi kan ikke hjælpe med at udstede et papir, når man skal have sit pas fornyet beholder de den gamle. Men hun kan formentlig få sir nuværende pas forlænget af Ambassaden enten i København eller i Bangkok, men så skal I ikke oplyse, at hun har fået nyt efternavn. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 27/10-2014 01:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Girobank skrev: Jeg er ikke helt sikker, men har i fået vielsens registret i Thailand? Ved ændring af efternavn er der en masse papirer, der skal godkendes i Thailand, samt nyt thai-id-kort. Så der er noget at gå i gang med, det danske politi kan ikke hjælpe med at udstede et papir, når man skal have sit pas fornyet beholder de den gamle. Men hun kan formentlig få sir nuværende pas forlænget af Ambassaden enten i København eller i Bangkok, men så skal I ikke oplyse, at hun har fået nyt efternavn. Jeg vil ringe til den thailandske ambassade og fremlaegge hele problemstillingen og bede om deres raad om hvordan ambassaden kan hjaelpe og ikke skjule noget som helst omkring at hun har faaet nyt efternavn. Der maa vel vaere et dokument der dokumenterer dette ? Man beholder sit gamle pas ved fornyelse. Det gamle pas bliver dog makuleret af myndighederne dvs gennemhullet paa omslagene samt stemplet "Cancelled" tillige med siden som viser pas detaljerne. Siderne med stempler osv vil vaere intakte. |
|
|
sula |
Lagt på d. 27/10-2014 03:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
Min kone's pas udløb også hun fik et stempel i det hvor der stod det blev forlænget 2 år mere og fik så lavet et nyt pas i Thailand. |
|
|
Papa |
Lagt på d. 28/10-2014 21:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 245 |
Hejsa. Min kone skulle også ha fornyet sit pas... Vi bestilte tid på Ambassaden i Hellerup, da vi ankom 29/09-14 skulle hun udfylde et stykke papir. CPR nr. Thai ID nr. nyt efternavn, de tog et nyt billede til pas + fingeraftryk, det hele tog ca 15 min. Vi havde taget alle vores papir med + gammel pas, men det eneste han tog en kopi af, var dokumentet fra Thailand med ændring af efternavn. Vi betalte 300kr og gik igen. Alt gik lige efter bogen, de var skide flinke på ambassaden (højt solskin udenfor). 3 uger efter kom det nye pas med posten. Ps. Er gift i Thailand, alle vores papir er oversat og legaliseret. Har jeg glemt noget, så spørg bare!! :-) "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." |
|
Spring til debat: |