Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Oprydning i Pattaya.
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/09-2014 09:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
I Bangkok Post's Spectrum tillaeg er der en artikel omkring "sin city" http://www.bangko...-a-miracle Roger Crutchley kommer med nogle humoristiske kommentarer omkring tidligere forsoeg paa at "rengoere" Pattaya. http://www.bangko...ee-pattaya |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/09-2014 09:42
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Jeg har også læst den første artikel, som så ganske udmærket sætter ord på de negative sider ved Pattaya's ukontrolleret udvikling. Det er svært at diskutere emnet med hardcore Pattaya tilhængere, for dem er Pattaya evigt smukt og 'meget andet end sex og alkohol'. Men denne artikel citerer lokalbefolkningen, altså folk som har levet en menneskealder i byen... Dette citat siger vel det meste: Many locals no longer feel safe in their own town. Others feel ashamed to admit where they come from. |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 07/09-2014 20:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
@JS at de lokale udtaler sig sådan er måske en følge af at div turister opfører sig som var de konger i bla Pattaya. Her kunne jeg linke til anden tråd "ny restaurant i Pattaya" hvor det bla kommer op hvor åndsvagt div (bla Danskere) opfører sig når de er udenlandsk eller i dette tilfælde Thailand / Pattaya.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
natty |
Lagt på d. 07/09-2014 21:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
JS skrev: Det er svært at diskutere emnet med hardcore Pattaya tilhængere, for dem er Pattaya evigt smukt og 'meget andet end sex og alkohol'. Så evigt enig, i en anden tråd blev jeg beskyldt for at gå med skyklapper og at jeg nok aldrig havde sat mine ben i byen da jeg kommenterede Pattaya. Men nu spørger jeg da igen, hvad specielt har den by at byde på, udover billig sex, flyvende faranger og dansker "kroer", som ikke kan findes andre steder? Jeg fik aldrig noget svar, men er det kultur, rent miljø, spændende markeder, gode restauranter, rent badevand, tropiske rene strande med meget mere? Nå ja, så er der jo lige kriminaliteten, som da natportieren lige blev slået til blods med skaftet af en pistol så de lige kunne røve kassebeholdningen i receptionen. ja jeg boede der da det skete og det har nok intet med bøvede turister at gøre. @Amagerdreng har du aldrig overvejet hvorfor byen tiltrækker den slag personer du nævner? Nogen gange føler man sgu at de er samlet et og samme sted. Scums tiltrækker scums og det gælder både farager og asiatere/thaier. Redigeret af natty d. 07/09-2014 21:50 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 08/09-2014 05:42
|
@natty-ja da det har jeg men det gør også Århus-Odense og København. Pattaya har meget andet at byde på end Druk-Billige kvinder og beskidte strande...Men netop det oplever ikke de personer der lever deres ferie (eller hvad det måtte være) i en rus af sprut-øl oct-etc. Jeg kommer der personligt fordi jeg har venner der bor der (ikke Farangs) og selvfølgelig for at gå en tur i byen indimellem med dem eller mine rejsevenner...Kriminaliteten er steget voldsomt det kan vi blive enige om men er den ikke det over hele verden.. Personligt er jeg (eller rejsevenner) ALDRIG blevet overfaldet eller på anden måde truet ? Igen tænker jeg netop fordi vi IKKE render ruindt og drikker os fra sans og samling som visse andre gør. Vi har styr på os selv og er ikke det lette ofre..Håber alle forstår. Igen Pattaya har så meget andet at byde på... Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
Klovn |
Lagt på d. 08/09-2014 07:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
natty skrev: JS skrev: Det er svært at diskutere emnet med hardcore Pattaya tilhængere, for dem er Pattaya evigt smukt og 'meget andet end sex og alkohol'. Så evigt enig, i en anden tråd blev jeg beskyldt for at gå med skyklapper og at jeg nok aldrig havde sat mine ben i byen da jeg kommenterede Pattaya. Men nu spørger jeg da igen, hvad specielt har den by at byde på, udover billig sex, flyvende faranger og dansker "kroer", som ikke kan findes andre steder? Jeg fik aldrig noget svar, men er det kultur, rent miljø, spændende markeder, gode restauranter, rent badevand, tropiske rene strande med meget mere? Nå ja, så er der jo lige kriminaliteten, som da natportieren lige blev slået til blods med skaftet af en pistol så de lige kunne røve kassebeholdningen i receptionen. ja jeg boede der da det skete og det har nok intet med bøvede turister at gøre. @Amagerdreng har du aldrig overvejet hvorfor byen tiltrækker den slag personer du nævner? Nogen gange føler man sgu at de er samlet et og samme sted. Scums tiltrækker scums og det gælder både farager og asiatere/thaier. Du vil have os andre til at fortælle hvorfor vi kommer til Patty,og stiller så ting op som du ved ikke findes i pattaya ( rene strande ) kultur ) loppemarkeder ) jeg ved ikke hvorfor der kommer så mange turister til pattaya / thaier'på forlænget weekend,men jeg har på fornemelsen hvorfor du kommer der selv ! Af samme grund som alle os andre. |
|
|
natty |
Lagt på d. 08/09-2014 07:31
|
Amagerdreng skrev: @natty-ja da det har jeg men det gør også Århus-Odense og København. Pattaya har meget andet at byde på end Druk-Billige kvinder og beskidte strande...Men netop det oplever ikke de personer der lever deres ferie (eller hvad det måtte være) i en rus af sprut-øl oct-etc. Jeg kommer der personligt fordi jeg har venner der bor der (ikke Farangs) og selvfølgelig for at gå en tur i byen indimellem med dem eller mine rejsevenner...Kriminaliteten er steget voldsomt det kan vi blive enige om men er den ikke det over hele verden.. Personligt er jeg (eller rejsevenner) ALDRIG blevet overfaldet eller på anden måde truet ? Igen tænker jeg netop fordi vi IKKE render ruindt og drikker os fra sans og samling som visse andre gør. Vi har styr på os selv og er ikke det lette ofre..Håber alle forstår. Igen Pattaya har så meget andet at byde på... Alle "storbyer" tiltrækker forskellige typer og lykkeriddere, jeg vil dog påstå at der er forskel på årsagen til hvorfor man rejser mindst 11 timer, specielt når det hander om PTY. Dejligt for dig, at byen har så meget andet at byde på, men hvad det er svæver i vinden......er det golfbanerne som trækker så meget? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/09-2014 08:10
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
natty skrev: Amagerdreng skrev: @natty-ja da det har jeg men det gør også Århus-Odense og København. Pattaya har meget andet at byde på end Druk-Billige kvinder og beskidte strande...Men netop det oplever ikke de personer der lever deres ferie (eller hvad det måtte være) i en rus af sprut-øl oct-etc. Jeg kommer der personligt fordi jeg har venner der bor der (ikke Farangs) og selvfølgelig for at gå en tur i byen indimellem med dem eller mine rejsevenner...Kriminaliteten er steget voldsomt det kan vi blive enige om men er den ikke det over hele verden.. Personligt er jeg (eller rejsevenner) ALDRIG blevet overfaldet eller på anden måde truet ? Igen tænker jeg netop fordi vi IKKE render ruindt og drikker os fra sans og samling som visse andre gør. Vi har styr på os selv og er ikke det lette ofre..Håber alle forstår. Igen Pattaya har så meget andet at byde på... Alle "storbyer" tiltrækker forskellige typer og lykkeriddere, jeg vil dog påstå at der er forskel på årsagen til hvorfor man rejser mindst 11 timer, specielt når det hander om PTY. Dejligt for dig, at byen har så meget andet at byde på, men hvad det er svæver i vinden......er det golfbanerne som trækker så meget? Du mener det 19. hul ? |
|
|
natty |
Lagt på d. 08/09-2014 08:11
|
Klovn skrev: Du vil have os andre til at fortælle hvorfor vi kommer til Patty,og stiller så ting op som du ved ikke findes i pattaya ( rene strande ) kultur ) loppemarkeder ) jeg ved ikke hvorfor der kommer så mange turister til pattaya / thaier'på forlænget weekend,men jeg har på fornemelsen hvorfor du kommer der selv ! Af samme grund som alle os andre. Jeg har intet imod årsagerne til hvorfor folk tager til PTY, incl. mig selv engang imellem, så du bekræfter mig sådan set i mit spørgsmål. Jeg kalder bare en spade for en spade, og da nogen jo hele tiden skriver "den har så meget andet at byde på", så spørger jeg bare, hvilke ting som man ikke kan finde andre steder? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
sony |
Lagt på d. 08/09-2014 08:14
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
natty skrev: Klovn skrev: Du vil have os andre til at fortælle hvorfor vi kommer til Patty,og stiller så ting op som du ved ikke findes i pattaya ( rene strande ) kultur ) loppemarkeder ) jeg ved ikke hvorfor der kommer så mange turister til pattaya / thaier'på forlænget weekend,men jeg har på fornemelsen hvorfor du kommer der selv ! Af samme grund som alle os andre. Jeg har intet imod årsagerne til hvorfor folk tager til PTY, incl. mig selv engang imellem, så du bekræfter mig sådan set i mit spørgsmål. Jeg kalder bare en spade for en spade, og da nogen jo hele tiden skriver "den har så meget andet at byde på", så spørger jeg bare, hvilke ting som man ikke kan finde andre steder? Er det ikke det man kalder ordkløveri? Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 08/09-2014 09:23
|
Dette har Pattaya bla at byde på. Museum - Art In Paradise - Ripleys Believe it or not - The bottle Art - The sanctuary Of Truth. Forlystelser - Underwater World - Splashdown Water Park (wipe out) - Pattaya Park - Floating Marked - Mini Siam - Nong Nooch Zoo. Billige biografer - gode shopping muligheder - Koncerter. Ja sådan kunne jeg blive ved....men blot et lille udvalg når ja skulle måske lige nævne div shiows som næsten alle gerne vil køre til Pattaya for at se...thats a little bit of it al...... Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
Mukke |
Lagt på d. 08/09-2014 09:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Der er da absolut intet galt med Pattaya... Jeg elsker at køre dertil hver måned eller hver anden for sjov og ballade... Jeg bor altid på Danmark, fordi værelserne er billige og morgenmaden er bare 5......stjernet, derom skal der ikke være nogen tvivl.. Dagens ret fejler ikke noget, men er forthainsket en smule... Frikadellerne lidt chilly og andet i, men sovsen er brun.... Jeg elsker at gå turen fra Danmark til stranden og alle de vidunderlige underskønne piger råber HANDSOME MAN efter en... Når man så høre deres efterfølgende bemærkninger på Thai, ja så er man sgu en fedladen gut på 117 kg. uden sexappeal elelr andet i den retning... Det er vel det mange falder for i Pattaya, specielt en overvægtigt fyr som jeg, og alligevel.... Godt man bor på landet heheeh |
|
|
sputnik |
Lagt på d. 10/09-2014 21:40
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
Mukke skrev: Der er da absolut intet galt med Pattaya... Jeg elsker at køre dertil hver måned eller hver anden for sjov og ballade... Jeg bor altid på Danmark, fordi værelserne er billige og morgenmaden er bare 5......stjernet, derom skal der ikke være nogen tvivl.. Dagens ret fejler ikke noget, men er forthainsket en smule... Frikadellerne lidt chilly og andet i, men sovsen er brun.... Jeg elsker at gå turen fra Danmark til stranden og alle de vidunderlige underskønne piger råber HANDSOME MAN efter en... Når man så høre deres efterfølgende bemærkninger på Thai, ja så er man sgu en fedladen gut på 117 kg. uden sexappeal elelr andet i den retning... Det er vel det mange falder for i Pattaya, specielt en overvægtigt fyr som jeg, og alligevel.... Godt man bor på landet heheeh Lige nøjagtig Mukke,godt skrevet,hvorfor er der så mange der skal vise afsky for Pattaya,selv om de selv har været der mere en gang.Der kan være mange årsager til at komme der, ikke kun sex druk,det kan fås opleves overalt andre steder også nede i Europa.Men at køre feks. rundt på MC stoppe op på en tilfældig bar få lidt drikelse og en sjov dejlig betjening,det er ikke på samme måde som andre EU turist byer,indrømmet efter nogle dage har jeg fået nok,så er det bare vide i LOS,men Pat er altid på Thai programmet. |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 12/09-2014 21:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
Heh, det her emne dukker op fra tid til anden, og bliver aldrig et uddebatteret emne. Jeg er ikke vildt erfaren med Pattaya, har kun været der en lille håndfuld gange. Men jeg må sige, som ganske almindelig turist, som er gift og ikke er ude efter sex og bar/disko. Der er byen stadig ganske fantastisk. Altså, inde i indre københavn, er der hele gader hvor der ligger nåle fra narkomaner, og går negere rundt og sælger sig selv og stjæler fra folk som professionelle lommetyve. Men for at vende tilbage til Pattaya. For mig, er det blot en stor fantastisk by, med en masse forskellige ting at byde på. Dejlige hoteller, venlige og smilende thaier som servicere en til UG. Der er massere af butikker til shopping, massere af resturanter, der er dyreparker, vandland osv. i nærheden. Der er dejlige strande lidt syd for pty i Jomtien eller ude på øen Koh Larn, hvilket er en hyggelig tur med færgen (såfremt der ikke er for mange russere) Der er massere af mulighed for vandscootere og speedbåde osv. Der er også nogle dykkerklubber ved jeg. Alt i alt, er der alt hvad man kan ønske sig, som ganske almindelig badeferie turist. Eller familieturist. Om kriminaliteten er blevet værre, det ved jeg ikke. Har ikke set nogle officielle statistikker, men folk har altid en tendens til at mene ting er blevet værre, eller alt var bedre engang. Måske hænger det sammen med man selv er blevet ældre og tænker anderledes end engang. "ungdommen nu til dags" "alt var bedre i gamle dage" osv. Det eneste jeg kunne tænke mig anderledes i Pattaya, var at de gjorde beach-road færdig, brugte lidt penge på at rense stranden og holde strand-promenaden ren og pæn jævnligt. Evt. fik gjort lidt ved trafikken, det er håbløst nede i hjørnet ved walkingstreet. |
|
|
sailor |
Lagt på d. 14/09-2014 08:29
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
det er stemningen der er,eller atmosfæren om man vil,ligesom for år tilbage med værtshuse i dk. og der er vi forskellige hvad vi kan lide |
|
|
vandango |
Lagt på d. 14/09-2014 12:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Faldt tilfældigt over denne video. Lige inden røverne går ud af butikken, bliver de tre liggende kvindelige ekspedienter skudt i nakke og hoved. Der er i forvejen uhyggelig megen afstumpet vold/drab i Pattaya, gad vide hvad fremtiden vil bringe? |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 14/09-2014 12:46
|
vandango skrev: Faldt tilfældigt over denne video. Lige inden røverne går ud af butikken, bliver de tre liggende kvindelige ekspedienter skudt i nakke og hoved. Der er i forvejen uhyggelig megen afstumpet vold/drab i Pattaya, gad vide hvad fremtiden vil bringe? Ser ingen video ! Kan det skyldes jeg er på Ipad ? |
|
|
vandango |
Lagt på d. 14/09-2014 12:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Ved det ikke, holder mig langt væk fra Apple produkter. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 14/09-2014 13:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
Klovn skrev: vandango skrev: Faldt tilfældigt over denne video. Lige inden røverne går ud af butikken, bliver de tre liggende kvindelige ekspedienter skudt i nakke og hoved. Der er i forvejen uhyggelig megen afstumpet vold/drab i Pattaya, gad vide hvad fremtiden vil bringe? Ser ingen video ! Kan det skyldes jeg er på Ipad ? Videoen kræver flash som ikke understøttes af IPad'ens Safaribrowser. Jeg kan heller ikke se videoen på min bærbare, men det skyldes, at jeg har slået flash fra i Internet Explorer. Min bærbare er omkring 3 år gammel og Internet Explorer (version 11) synes at køre lidt hurtigere/bedre med deaktiveret flashunderstøttelse. |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 14/09-2014 13:28
|
Jamen det er da iorden :-) Jeg skiftede selv fra Windows til Safari for flere år siden & det var da svært i starten,men efter et stykke tid kørte det og jeg har da aldrig fortrudt,men hvis du ikke kan holde Apples produkter ud findes der heldigvis andre på markedet @ thansen jeg gir dig ret med hensyn til Ipad og flash,jeg må tænde for min mac hvis jeg vil se den video,troede simpelthen at Flash var forældet og ikke længere brugt ! Jeg tog fejl Redigeret af Klovn d. 14/09-2014 13:49 |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |