Se indlæg
Bare en af de dage
|
|
Mukke |
Lagt på d. 07/09-2014 09:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Er lige blevet ringet op af min datter som studere på universitet i Chiang Rai... Alle eleverne er blevet advaret om, at der er problemer med en af de store dæmninger i Kina, så de måske bliver tvunget til at lukke vand ud meget hurtigt, så en meget stor bølge kan pludselig arrivere.. Jeg har også set Thai TV i morges, hvor man virkelig fokusere på det der er sket i Pattaya med hensyn til stranden, hvor en turist blev forulempet fordi hun sad på stranden, og ikke betalte for en af de liggestole som er eget af thaier. Ham der har været ansat i firmaet, fra Combodia får nu 3.års fængsel og udvisning efter dette... Vedkommende der har optaget denne vido som er set af rigtig mange mennesker, får nu sin sag for.... men men ham der er skyld i det hele... ham der ejer disse liggestole og som har sagt til denne unge mand igennem årene... Alle der ikke køber stole må ikke ligge på stranden... HAN FÅR KUN EN ADVARSEL... Jeg vedhæfter ikke videoen for dette kan skabe problemer, men er dette retfærdigt... Ung mand i fængsel fordi hans chef giver ham ordre.... Tror det kommer op i aften når generalen taler på TV.. Kan i alle have en fortsat god søndag.. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/09-2014 10:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Mukke skrev: Er lige blevet ringet op af min datter som studere på universitet i Chiang Rai... Alle eleverne er blevet advaret om, at der er problemer med en af de store dæmninger i Kina, så de måske bliver tvunget til at lukke vand ud meget hurtigt, så en meget stor bølge kan pludselig arrivere.. Jeg har også set Thai TV i morges, hvor man virkelig fokusere på det der er sket i Pattaya med hensyn til stranden, hvor en turist blev forulempet fordi hun sad på stranden, og ikke betalte for en af de liggestole som er eget af thaier. Ham der har været ansat i firmaet, fra Combodia får nu 3.års fængsel og udvisning efter dette... Vedkommende der har optaget denne vido som er set af rigtig mange mennesker, får nu sin sag for.... men men ham der er skyld i det hele... ham der ejer disse liggestole og som har sagt til denne unge mand igennem årene... Alle der ikke køber stole må ikke ligge på stranden... HAN FÅR KUN EN ADVARSEL... Jeg vedhæfter ikke videoen for dette kan skabe problemer, men er dette retfærdigt... Ung mand i fængsel fordi hans chef giver ham ordre.... Tror det kommer op i aften når generalen taler på TV.. Kan i alle have en fortsat god søndag.. Er det ikke kun om fredagen at generalen har sit program ? Mht korruption bliver der gjort en meget stor indsats i Kina og det har foranlediget at salget af "mooncakes" er faldet med 50% og hvorfor saa det ? Min formodning er at naar enkelte personer gik ud og uddelte mooncakes saa var var der penge i bunden af aesken med mooncakes. Bare en formodning. Det med daemningen i Kina lyder ikke godt. Sukhothai har nu den vaerste oversvoemmelse i 50 aar !! Maaske man skulle investere i sandsaekke ? Da vi havde oversvoemmelserne sidst steg de fra THB 10.- (normal pris) til THB 45.- - THB 50.-. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/09-2014 10:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Sagen med videoen på stranden er et godt eksempel på at dette land ikke er kommet videre og heller aldrig kommer det, når det gælder almindelig logik, retfærdighed eller få ryddet ordenligt op. Synderne i hele denne sag er den ansatte unge mand fra Cambodia og så selvfølgelig den person der lagde videoen på YouTube. Det er jo Thai-logik. Glem alt om de korrupte Thaier der reelt står bag. Man kommer aldrig videre her! |
|
|
natty |
Lagt på d. 07/09-2014 12:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Hvis der er nogen som ikke har set videoen er her et link til en artikel fra Posten http://www.bangko...ers-public At ville give ham 3 år i brummen for det er helt ude i hampen, og vi ved heller ikke om der har været en optakt til dette optrin, enhver kan jo tænke sit når man hører sproget. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/09-2014 12:52
|
natty skrev: Hvis der er nogen som ikke har set videoen er her et link til en artikel fra Posten http://www.bangko...ers-public At ville give ham 3 år i brummen for det er helt ude i hampen, og vi ved heller ikke om der har været en optakt til dette optrin, enhver kan jo tænke sit når man hører sproget. Ja, og endnu mere ude i hampen er: 1) Der sker intet ved de Thaier der reelt står bag, for så skulle man sikkert anholde en del korrupte politifolk og embedsmænd i byen. 2) Personen der har lagt videoen op, bliver sikkert straffet for det. Men ifølge Thai-logik, så er synderen nu fundet og sagen er dermed afsluttet. Han var endda heldigvis fra Cambodia, hvilket jo gør at man så ikke kan give Thailand eller Thailændere skylden. Som altid, så er sagen opklaret og man er ikke kommet et skridt videre alligevel. |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 07/09-2014 12:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Jeg synes modsat @patirak Tro vi ser her virkning af at militær prøve at indføre nye tagter og toner. Områder ved at det nok snart er deres tur til at stå for skud, og militær kommer forbi og rydder op der nede også. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/09-2014 13:18
|
Bade-Dyr skrev: Jeg synes modsat @patirak Tro vi ser her virkning af at militær prøve at indføre nye tagter og toner. Områder ved at det nok snart er deres tur til at stå for skud, og militær kommer forbi og rydder op der nede også. Lad os håbe du har ret. Jeg frygter desværre at det blot er "business as usual". Alle håber på, at man nu endelig kommer problemerne til livs, men at det istedet går lige modsat. Man rydder f.eks. op på strandene og alt er vel for en stund. Lige indtil en ansvarlig ser sit snit til at øge priserne for dem, der vil gøre forretning på stranden. Jeg håber virkelige oprydningen hjælper, men frygter den kun ender med at hæve priserne på korruptionen. For problemet er, at korruptionen er så udbredt og almindelig her at man simpelthen ikke kan finde ud af andet. Man har flere gange her set tiltage mod korruptionen, men fakta viser desværre at det kun er blevet værre og værre. Eneste måde at komme korruptionen til livs, er give embedsmænd en ordentlig løn og slå hårdt ned på dem der modtager korruption og misbruger deres magt. Desværre skulle man jo så anholde og straffe ca. 98% af den offentlige sektor. Personligt er jeg glad for at militæret er kommet på banen. Men jeg tvivler på at det gør en faktisk forskel. For problemet er at korruption sidder så dybt i alle Thailændere, at det vil tage mange generationer at komme udover. Jeg tror ikke militæret kan gøre en ret stor forskel, udover at de har reddet landet fra en borgerkrig. Råddenskaben skal findes og bekæmpes i de øverste rækker og f.eks. magtfulde politifolk, som er dem der reelt står bag bla. boderne på stranden, Jet-ski scams mv. Men fint at man gør et forsøg :-) |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 08/09-2014 05:18
|
@patirak Er skam enige i det du skriver der. Jeg tro bare at før militæret tog over, ville sådan en person som ham her "slippe" for at blive fundet, anholdt, få en dom og udvist. Tro førhen ville politi bare siger vi kan ikke finde ham, og det var det de gad bruge på det. Det er desvære set, læst så tit. Og synes ikke jeg har læst at hans Thai arbejdsgiver er blive sigtet i sagen, men det har jeg måske overset ? Tro som dig helle ikke det hjælper på sigt det militæret fortager sig. Tro det komme tilbage til hvordan det var, når folket komme til magten igen. Er også enige i bedre løn til de embedsmænd landet har, bare svært hvor penge skal komme fra til dem. Det vil jo betyde omlægning at Thailand skatte lov med mere for at får flere penge ind. Og Thai vil altså ikke betale skat, ikke af egen fri vilje. Vel dem jeg har snakket med / kender. Flere og højre afgifter. Der skal også lave om på virksomhed, så de betaler det de skal. Kender til hvor mange mill baht pr år sprog skole fusker med, vel de 2 jeg har brugt i tiden. Indtægter pr år, er altid 100% = udgifterne pr år og resten i lommerne. Og de bliver aldrig set efter, eller som de siger, det er sket i alle de år til nu. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 08/09-2014 08:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
natty skrev: Hvis der er nogen som ikke har set videoen er her et link til en artikel fra Posten http://www.bangko...ers-public At ville give ham 3 år i brummen for det er helt ude i hampen, og vi ved heller ikke om der har været en optakt til dette optrin, enhver kan jo tænke sit når man hører sproget. Hvad tænker du? Jeg tænker ikke noget som helst. Synes kun det er stærkt, at damen ikke uden videre lader sig drive væk, men står på sin ret. Gad vide om den lille formummede pissevisker ville have udvist lignende adfærd, såfremt damen havde haft en hærdebred russisk mand med? |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 08/09-2014 10:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
såså rinpoche, nu behøver du jo ikke angribe denne pissevisker, som har fået sine ordre fra sin arbejdsgiver, så han er mine øjne totalt uskyldig, og fortjener ikke 3 års fængsel for noget andre indfødte har bedt ham om... nej ham det fjog til ejer af disse såkaldte liggestole skulle have en meget meget lang straf... Ganske rigtigt... Denne kvinde er helt klar over situationen og handler derefter, hvilket er godt.. Hvis man så har set det efterfølgende med thai TV.s normale dækning af slige ting, så er det de fremmedarbejder der er skyld i alles ulykke.. Og ja, jeg tror faktisk at denne pissevisker ville have gjort det samme hvis det havde været som du siger... HAN HAVDE FÅET ORDRE fra sin chef.. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/09-2014 14:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
http://www.richar...dor-video/ Amazing Thailand. According to Thai Rath, police then turned their attention to the person who shot the video. Believe it or not, they actually considered bringing charges against that person for “tarnishing the image of the country”. Talk about shooting the messenger. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 08/09-2014 20:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Mukke skrev: såså rinpoche, nu behøver du jo ikke angribe denne pissevisker, som har fået sine ordre fra sin arbejdsgiver, så han er mine øjne totalt uskyldig, og fortjener ikke 3 års fængsel for noget andre indfødte har bedt ham om... nej ham det fjog til ejer af disse såkaldte liggestole skulle have en meget meget lang straf... Ganske rigtigt... Denne kvinde er helt klar over situationen og handler derefter, hvilket er godt.. Hvis man så har set det efterfølgende med thai TV.s normale dækning af slige ting, så er det de fremmedarbejder der er skyld i alles ulykke.. Og ja, jeg tror faktisk at denne pissevisker ville have gjort det samme hvis det havde været som du siger... HAN HAVDE FÅET ORDRE fra sin chef.. såså rinpoche, nu behøver du jo ikke angribe denne pissevisker Det gjorde jeg nu ikke, jeg stillede blot et velsagtens retorisk spørgsmål. Du har selvfølgelig en pointe i at hans handlinger var orkestreret af hans arbejdsgiver, dette fritager dog på ingen måde fra personlig skyld. Når det så er sagt, er det jo i småtingsafdelingen, men idet episoden er blevet fanget på video er den blevet viral, og dette har øjensynligvis affødt en voldsom reaktion fra myndighedernes side, idet de ikke ønsker at guldkalven aka turismen skal lide overlast. nej ham det fjog til ejer af disse såkaldte liggestole skulle have en meget meget lang straf... En meget, meget lang straf? Taler vi ikke om overkill her? Ligesåvel som i burmeserens tilfælde. Det er jo fuldstændig latterligt den strafudmåling. A slap on the wrist and on you go, tykkes undertegnede som en passende reprimande. Men det kan jo bekvemt fjerne fokus fra mangfoldige andre ting af langt større kaliber der burde addresseres, men bliver tiet ihjel. Hvis man så har set det efterfølgende med thai TV.s normale dækning af slige ting, så er det de fremmedarbejder der er skyld i alles ulykke.. Sandt! Altså din vurdering af den generelle thailandske mediedæking. Afslutningsvis vil jeg sige som så, jeg tvivler gevaldigt på at den lille maskerede burmeser ville have lavet det stunt, såfremt kvindens mand/BF whatever havde været til stede. Og det gør ham i min optik til en pissevisker. Jeg kan ikke fordrage personer, der forsøger at chikanere hvad de ser som svage ofre. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 09/09-2014 04:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
nu er det så kommet frem i pattaya mail at dette video clib er fra 2013 og mere end et år siden, og da damen i vidoe ikke har klget til politiet , så har de ingen sag, video kan jo være fremstillet, amazin thailand, smilets land hehe politiet kan kun sigte ham for ikke at ha arbjedstilladelse |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 09/09-2014 05:14
|
He he kun sigte ham for ikke at havde en gyldig arbejdetilladelse. A foreigner who engages in work without having the work permit for it shall be liable to imprisonment for a term of not exceeding 5 years or to a fine from THB 2,000 to 100,000 or both. Fra en anden side omkring det. What happens in case of violation? The law imposes punishments on foreigners working without a work permit in the form of imprisonment for a period of up to five years and/or a fine from 2,000B to 100,000B. The accused person is given an option to wilfully depart Thailand within 30 days, in which case, he may settle the matter with only a fine. A foreigner with a work permit failing to comply with certain provisions of the Working of Alien Act is subject to a fine of up to 10,000B. An employer hiring a foreigner without a work permit is subject to a fine from 10,000B to 100,000B per foreigner, and an employer hiring a foreigner outside the scope of his work permit is subject to a fine of up to 10,000B per foreigner. Link til "Office of Foreign workers Administration" http://wp.doe.go.... |
|
Spring til debat: |