Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
sudsakhon
larschr5
Som trådens "jurister" bør i sgu' også have det med inden i formaner de almindelige læsere af tråden hvorfor vi skal respektere Roberts tavshed lige præcis i denne her sag.

Jeg er jurist, men ikke denne tråds kammerjurist, men har udtalt mig om de generelle juridiske spilleregler, som Jeg kan derfor heller ikke svare på hvorfor vi skal respektere der er mange der får blandet ind i forretningsmoral og hvordan man burde forvalte sit erhverv.
Roberts tavshed lige præcis i denne her sag.
For det har jeg ikke skrevet om. Jeg har svaret på tavshedspligt generelt

Her er min tolkning. Det er hamrende ligegyldigt at snakke jura i denne sag og det forplumrer bare debatten

De er jeg så ikke enig i. Juraen er klar nok.

Det, som forplumrer debatten er igen at der er mange der får blandet i forretningsmoral og hvordan man burde forvalte sit erhverv ind i et juridisk krav på samme.

Og til Robert:
Jeg vil foreslå dig at få lavet en generel aftaleformular når du indgår den slags aftaler med kunder.

Den bør indeholde navne på parterne, beskrivelse af opgaven, pris for opgaven, ønsket dato for afslutning af opgaven samt dine forretningsbetingelser. Når først formularen er lavet, er den et super godt værktøj for både virksomhed og kunde, og vil hjælpe dig hvis kunder forsøger at snyde dig. Hvis det er noget du oplever tit, så gør en dyd ud at gøre opmærksom på din "no refund" politik. Så sparer du dig selv for en masse besvær.

Her er jeg helt enig. Og gad vide om ikke RK har taget dette til efterretning

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
patirak
Det eneste jeg ikke forstår i hele denne sag/tråd, er at virksomheden ikke kan se at alt det her kun skader virksomheden og jager nye kunder langt væk. Og for hvad? Sølle THB 17.200?

Man kan diskutere jura, forretningsbetingelser, tavshedspligt mv. fra nu af og til jordens undergang. Det er totalt irrelevant! Det her handler om hvordan en utilfreds kunde håndteres bedst muligt, uden at det skader virksomheden på både lang og kort sigt. Faktisk kan dårlige sager vendes til virksomhedens fordel, hvis ellers de behandles korrekt.

Var det min virksomhed, så havde jeg forlængst tilbagebetalt de THB 17.200, uanset om kunden havde juridisk ret eller ej i forhold til mine forretningsforbindelser.

Sagen ville være lukket og virksomheden ville stadig fremstå på bedst mulig måde i forhold til andre fremtidige kunder. I stedet sker lige det modsatte, for sølle THB 17.200! Jeg gentager: Kun THB 17.200!!! Ubegribeligt!!

Sagen her, handler ikke om jura, forretningbetingelser, tavshedspligt eller ligende. Det handler om korrekt håndtering af utilfredse kunder og at signalere tryghed og tillid for kunderne i forhold til virksomheden - også når der opstår problemer i kundeforholdet.

Det her er SÅ utroligt dårligt kundepleje- og krisehåndtering, at det simpelthen skriger til himlen.
Redigeret af patirak d. 09/08-2014 11:58

farao54

Jeg hæfter mig ved, at nogen "vil skide på" de juridiske aspekter.
Går den ret så begge veje?

Jeg er en af dem du her refererer til... Og ja.. selvfølgelig går det begge veje.. Jeg synes netop at Bjarne har været et fjols og temmelig klodset i sin fremlægning omkring datoer... Og jeg havde muligvis også fået nok af en kunde som ham (kender jo ikke hele sandheden om deres indbyrdes dialoger), men jeg ville aldrig finde mig i at være kunde til et firma, som valgte at se mig direkte i øjnene og beholde hvad JEG anser for penge der skulle have været brugt til tredjepart.. Og her er jeg som forbruger af en service fløjtende ligeglad med juridiske kringel kroge, og jeg ville ganske som Bjarne ikke være betænkelig ved at bringe en sådan sag frem i et forum som dette. Der findes masser af eksempler på firmaer, der i tide har indset at de ville tabe flere penge på dårlig omtale, end at bryde med deres egne betingelser, og lukke munden på en besværlig kunde...
Blot fordi en virksomhed har nogle betingelser på tryk, betyder det jo ikke at det er moralsk acceptabelt.. at det så holder i en retssag, fordi jeg har skrevet under på et dokument, er for mig fuldkommen uden betydning for den følelse jeg ville stå med hvis jeg kom i lignende situation som Bjarne...
Og ja... jeg kunne jo så have valgt ikke at få lavet opgaven hos det firma... Men jeg tror nok de fleste mennesker har skrevet under på tonsvis af papirer uden at læse de 3 sider med småt...
Mht Roberts ret til at 'skide på' det moralske, så er det jo netop det han har gjort.. Og ja.. det er hans ret.. Men med den ret følger der jo netop også risikoen for at blive hængt til tørre i et forum som dette.. Og som forbruger, finder jeg det yderst fornuftigt og rimeligt.

larschr5
sudsakhon skrev:

[quote]
Jeg er jurist, men ikke denne tråds kammerjurist, men har udtalt mig om de generelle juridiske spilleregler, som Jeg kan derfor heller ikke svare på hvorfor vi skal respektere der er mange der får blandet ind i forretningsmoral og hvordan man burde forvalte sit erhverv.
Roberts tavshed lige præcis i denne her sag.
For det har jeg ikke skrevet om. Jeg har svaret på tavshedspligt generelt

Kan du så ikke også svare generelt på juraen i forhold til at Robert har brudt sin tavshedspligt? Det andet er ensidigt.

sudsakhon
HB

@Kim Ludvigsen & Sudsakhon:

Lad mig lige gentage at vi befinder os i Thailand hvor en kunde har en - maaske - begrundet klage overfor et Thailandsk firma som er dansk ledet.

Skal vi lige holde udenfor hvordan lignende situationer fortolkes i Danmark. Det ville vaere rart.

@Sudsakhon - du kommer med mange og glimrende indlaeg omkring hvordan forskellige situationer opfattes i Danmark og det er der mange medlemmer her som saetter stor pris paa og det synes jeg du skal have tak for.

Tak for roserne HB.

Jeg bestræber mig på at være saglig og kritisk for alle forhold.
Jeg tager IKKE parti.

Og som jeg skrev til en anden bruger, der fik mindet mig om Danske Lov som stadig gælder for obligationsretlige forhold.

Men som jeg også nævner, er værnetinget allerede fastlagt.

Derfor giver det ingen mening at henvise til hverken Danske Lov eller Danske forhold

Kan i øvrigt nævne, selvom det er lige på kant med tråden, at dansk og thailandsk retsanvendelse ligner hinanden meget, idet de begge tager udgangspunkt i samme retsfamilie. Modsat engelsk/amerikansk/australsk lov

larschr5
Og så vil jeg lige anfægte at blot fordi man har skrevet under på nogle betingelser, betyder ikke at man nødvendigvis er bundet 100% af dem. I Danmark kan man f.eks ikke skrive sig ud af de rettigheder købeloven giver en og ej eller funktionærlovens regler kan man omgåes ved at skrive det i ansættelsesdokument.

Det forholder sig givetvis anderledes i Thailand.

hugoboerge
sudsakhon skrev:

@Sudsakhon - hvis man ellers orker at gaa tilbage i dette lange forloeb saa naevnes at forretningsbetingelserne (den ensidige lange liste) ikke goer sig gaeldende ved "smaating".

Jeg behøver ikke at gå tilbage. Bare fortæl hvorpå du bygger din antagelse.
Er det et gæt, eller en hjemmelavet fortolkning?

For oevrigt saa har jeg haft "fornoejelsen" at vaere vidne i en retssag her i Thailand og det var ligegyldige samt latterlige detaljer man gik ned i.

Så fordi du har overværet en retshandling, kan denne oplevelse overføres til fortolkning af nogle standardbetingelser i et rådgivningsforhold?

Derfor mener jeg det ville vaere rart for Piro Consulting at kunne paabevise hvordan hver enkelt sag forloeber, stor som lille

Ja, det ville være ganske rart.
Men ikke en pligt

1. Ingen antagelse - som naevnt gaa laengere tilbage. Soeg og du skal finde.
2. Lad mig lige gentage - standardbetingelserne gaelder ikke i smaatingsafdelingen og det overser du meget belejligt. Om oplevelsen kan overfoeres og nu taler vi IKKE om standardsbetingelser vi snakker DETALJER og det har du igen belejligt overset.
3. Ingen pligt men et ordentligt firma har vel styr paa tingene om hvordan de enkelte sager koerer og det tror jeg at du vil vaere enig med mig i. Jeg formoder at du arbejder i et advokatfirma saa du ved nok hvad jeg taler om.

Jeg kan ringe op til Piro Consulting indenfor normal kontortid og spoerge om min sag og eventuelt faa at vide:

"Hr. BTJ dine dokumenter blev oversat den og den dato og sendt til MFA paa den og den dato og vi forventer at afhente dem paa den og den dato" Heudover "Vi forventer at kunne afsende dokumenterne per anbefalet post den og den dato og haaber at det vil vaere tilfredsstillende".

Som naevnt vi er i Thailand saa fortolkning af danske regler kan ikke bruges til noget som helst.

patirak
I stedet for at diskutere jura, forretningsbetingelser mv., så ville det være mere relevant at diskutere hvor meget hvert indlæg her, betyder i tabt fremtidig omsætning for virksomheden. Eller hvor mange af brugerne her, der efter denne tråd selv ville benytte virksomheden fremover?

Det kunne være sjovt at høre hvem her, der ville lave en forudbetaling på f.eks. THB 17.000 til virksomheden, efter nu snart 650 indlæg her??.

For det er netop kun lidt over THB 17.000 det her rent faktisk drejer sig om og jeg tror ikke det har været THB 17.000 værd, at lade være med at tilbagebetale kunden i denne sag.

Personligt ville jeg ikke hverken anbefale virksomheden eller selv benytte den fremover. Og det skyldes kun den dårlige håndtering af denne sag. Og det er sgu da ærgerligt, når sagen kunne være lukket forlængst for sølle THB 17.200.
Redigeret af patirak d. 09/08-2014 12:24

sudsakhon
2. Lad mig lige gentage - standardbetingelserne gaelder ikke i smaatingsafdelingen og det overser du meget belejligt.

Nej, det er skam ikke overset. Men jeg kan ikke finde støtte til den fortolkning
Hvor læser du det?

3. Ingen pligt men et ordentligt firma har vel styr paa tingene om hvordan de enkelte sager koerer og det tror jeg at du vil vaere enig med mig i. Jeg formoder at du arbejder i et advokatfirma saa du ved nok hvad jeg taler om.

Enig, men hele denne ved vi om hele denne kedelige sag skyldes at der ikke er orden i sagerne, eller skyldes det andre forhold?

Jeg kan ringe op til Piro Consulting indenfor normal kontortid og spoerge om min sag og eventuelt faa at vide:

"Hr. BTJ dine dokumenter blev oversat den og den dato og sendt til MFA paa den og den dato og vi forventer at afhente dem paa den og den dato" Heudover "Vi forventer at kunne afsende dokumenterne per anbefalet post den og den dato og haaber at det vil vaere tilfredsstillende".

Det ville også være en af mine forventninger. Men udover at det ikke er et krav, medmindre at det er aftalt, kunne lige netop forskellige forventninger om dette punkt være en årsag til en del af balladen

Som naevnt vi er i Thailand saa fortolkning af danske regler kan ikke bruges til noget som helst.

Både ja og nej.
Se indlæg om retsfamilier. Men måske endnu vigtigere. Indlæg om værneting.
Idet værnetinget jo allerede er aftalt, forstår jeg ikke hvorfor folk bliver med at henvise til danmark

sudsakhon
Hej larschr5 (og undskyld for trådkapringen, gør det kort)

Og så vil jeg lige anfægte at blot fordi man har skrevet under på nogle betingelser, betyder ikke at man nødvendigvis er bundet 100% af dem. I Danmark kan man f.eks ikke skrive sig ud af de rettigheder købeloven giver en og ej eller funktionærlovens regler kan man omgåes ved at skrive det i ansættelsesdokument.

Det forholder sig givetvis anderledes i Thailand.

Serviceydelser er ikke omfattet købeloven, der kun regulerer køb af løsøre i forbrugerforhold.

Men man er derudover faktisk bundet af sin underskrift på en kontrakt. Der er dog undtagelser. Bl.a.en af de du nævner og et par andre. ( regler jf. værgemålsloven)

En vigtig regel er den formueretlige generalklausul, dvs. Aftaleloven § 36, der bestemmer, at en aftale kan ændres eller tilsidesættes helt eller delvis, hvis det vil være urimeligt eller i strid med redelig handlemåde at gøre den gældende.
Man kan f.eks. ikke kontraktligt forpligte sig til at begå et lovbrud og Hells Angels kan således ikke støtte ret på at man skylder et bankkup eller to.

Reglerne i Thailand er lidt anderledes.
Her er forbrugerkøb som handelskøb i DK. Således, at reglerne i loven kan normalt fraviges, hvis sælger og køber aftaler det.

(Husk altid at checke varen INDEN du forlader forretningen i Thailand, di har IKKE krav på ombytning eller penge retur efterfølgende)

Ved serviceydelser, som er emnet her i tråden, er det udvidet aftalefrihed i Thailand

hugoboerge
sudsakhon skrev:

2. Lad mig lige gentage - standardbetingelserne gaelder ikke i smaatingsafdelingen og det overser du meget belejligt.

Nej, det er skam ikke overset. Men jeg kan ikke finde støtte til den fortolkning
Hvor læser du det?

Enig, men hele denne ved vi om hele denne kedelige sag skyldes at der ikke er orden i sagerne, eller skyldes det andre forhold?

Det ville også være en af mine forventninger. Men udover at det ikke er et krav, medmindre at det er aftalt, kunne lige netop forskellige forventninger om dette punkt være en årsag til en del af balladen

Både ja og nej.
Se indlæg om retsfamilier. Men måske endnu vigtigere. Indlæg om værneting.
Idet værnetinget jo allerede er aftalt, forstår jeg ikke hvorfor folk bliver med at henvise til danmark

Jeg giver Patirak fuldstaendig ret og saa ikke mere snak om vaerneting (hvad det saa end er) og det omkring at man skal kunne aftale om at koeber skal have lov til at foelge op er det rene vaas. Selvfoelgelig vil enhver vaere i sin gode ret til at foelge op paa en ordre, saa venligst stop hvad det angaar. Tak.

Indlaeg om "retsfamilier" jeg har ingen grund til at se disse indlaeg og jeg gentager igen saa er vi i Thailand under Thailandsk lovgivning saa glem alt om hvordan det er i Danmark med retsfamilier samt vaerneting.

Igen "soeg og du skal finde". Jeg orker simpelthen ikke mere at gaa tilbage.

Piro Consulting v/RK forholder sig tavs og har sikkert daarlig samvittighed eller en daarlig smag i munden. Med hensyn til moral maa man forvente at en person som RK med hans baggrund ud i det teologiske oppebaerer visse moralske standards hvilket selvfoelgelig ogsaa har indflydelse paa hvordan man koerer sin forretning.

sudsakhon
HB
Du ved ikke hvad værneting er, trods det står i den kontrakt, som du i øvrigt bliver ved med at fortolke, så det gør ondt helt op til knæene... Og med disse omfattende evner belærer os alle om endnu et forhold, du tydeligvis ikke har forstået?

Du summerer det selv op her:

Indlaeg om "retsfamilier" jeg har ingen grund til at se disse indlaeg og jeg gentager igen saa er vi i Thailand under Thailandsk lovgivning saa glem alt om hvordan det er i Danmark med retsfamilier samt vaerneting.

Undskyld, men du har ikke fattet en pind.

Det kan også være svært, men så udtaler du dig jo hele tiden mod bedre vidende med alle de fjollede indlæg, jeg tidligere har beskrevet som tåkrummende.
Forde noget håbløst misforstået er skrevet mange gange og langt tilbage i tråden, bliver det jo ikke pludseligt korrekt..Vel?

Piro Consulting v/RK forholder sig tavs og har sikkert daarlig samvittighed eller en daarlig smag i munden. Med hensyn til moral maa man forvente at en person som RK med hans baggrund ud i det teologiske oppebaerer visse moralske standards hvilket selvfoelgelig ogsaa har indflydelse paa hvordan man koerer sin forretning.

Jeg har i øvrigt også nævnt dette før:
Hvad har RK's teologiske uddannelse med dette at gøre?

Gå efter sagen, ikke manden. Ligesom dine gæt om hvad de thailandske partnere mon tænker.

Det er netop dette, som mudrer det hele til!

hugoboerge
sudsakhon skrev:

HB
Du ved ikke hvad værneting er, trods det står i den kontrakt, som du i øvrigt bliver ved med at fortolke, så det gør ondt helt op til knæene... Og med disse omfattende evner belærer os alle om endnu et forhold, du tydeligvis ikke har forstået?

Du summerer det selv op her:

Undskyld, men du har ikke fattet en pind.

Det kan også være svært, men så udtaler du dig jo hele tiden mod bedre vidende med alle de fjollede indlæg, jeg tidligere har beskrevet som tåkrummende.
Forde noget håbløst misforstået er skrevet mange gange og langt tilbage i tråden, bliver det jo ikke pludseligt korrekt..Vel?

Jeg har i øvrigt også nævnt dette før:
Hvad har RK's teologiske uddannelse med dette at gøre?

Gå efter sagen, ikke manden. Ligesom dine gæt om hvad de thailandske partnere mon tænker.

Det er netop dette, som mudrer det hele til!

Helt aerligt og oprigtigt saa aner jeg ikke en pind om hvad "vaerneting" er og jeg tvivler paa at medlemmerne her i forum er klar over dette. Det er ren advokatsnak.

Oprigtigt talt saa beklager jeg at maatte sige det at du har vist ikke opfattet at vi er i Thailand og foelger thailandske regler og saa synes jeg at du skulle forholde dig til de spoergsmaal som maatte opstaa omkring regler og lov osv i Danmark. Som naevnt saa skal du have ros for det.

Jeg oensker paa ingen maade at gaa efter manden. Det drejer sig om et thailandsk firma som hedder Piro Consulting og som tilsyneladende har behandlet adskillige kunder ikke saerlig tilfredsstillende. At Piro Consulting saa har dansk ledelse goer der ikke bedre. Man skulle tro det ville lette sagsbehandlingen for de danske kunder og eftersom der er dansk ledelse i firmaet (laes expatriate) vil det ikke vaere usaedvanligt at firmaet har stoerre udgifter samt derfor udfakturerer kunderne med et stoerre beloeb end hvad de thailandske konkurrenter charger.

Derfor maa man ogsaa kunne forvente en god service samt at faa at vide status hvor langt opgaven er kommet. Hvis man ikke kan snakke sammen over telefonen er der noget galt.

Jeg synes ikke jeg "mudrer" noget til, omvendt synes jeg at vi skal holde dansk lovgivning udenfor fordi det kan man ikke bruge til en pind, saa hvis nogen mudrer noget til, ja saa gaet hvem ? Det er ikke mig.

Med hensyn til moral saa har lederen af firmaet en lad os kalde det kristelig baggrund og lad det saa vaere, jeg tror alle ved hvor jeg vil hen. Betal noget af forudbetalingen tlbage til traadstarter.

Mvh og god weekend.

savarden
@Sudsakhon
Det er altid dejligt at den lærdom du her informere os om ikke burde få en 1´års HG til at ryste på hånden.
Du kunne jo komme med din pointe om værneting til de mange uvidende læsere herinde og hvordan denne skal henføres til denne sag ?
Man kan jo så i den forbindelse undre sig over de mange erhvervs retsager der dagligt føres i Danmark om netop sager som disse hvis alt ikke kunne fortolkes på mange måder.
En ting er at vinde en retsag ved at henholde til forretningsbestemmelser et andet er at opføre sig med god forretningsmoral.
At dømme ud fra de mange indlæg i denne debat er der mange holdninger til hvordan en sådan moral skal forvaltes.
Redigeret af savarden d. 09/08-2014 14:28

sudsakhon
HB
Når du stadig kan være i tvivl om et centralt juridisk begreb, efter at have haft mulighed for at slå det op, forst¨r jeg simpelthen ikke.

Det er også OK ikke at kunne alle disse fagtermer.

MEN, idet det fremgår som sidste, og vigtige punkt af en liste over forretningsbetingelser, som du ikke bare har fortolket, men heller ikke forsømt at henvise til utallige gange, kunne man jo undre sig over hvor dette pludselige talent stammer fra.

Ikke mindst fordi at jeg allerede HAR forklaret forholdet mellem dansk og thai retsanvendelse, idet andre spurgte specifikt ind til dette.

Du skriver:
Oprigtigt talt saa beklager jeg at maatte sige det at du har vist ikke opfattet at vi er i Thailand og foelger thailandske regler og saa synes jeg at du skulle forholde dig til de spoergsmaal som maatte opstaa omkring regler og lov osv i Danmark.

Jeg takker for rosen, men det er så åbenbart stadig ikke formuleret tydeligt, trods at du ikke har været tilbageholdende med fortolkning på noget, man må erkende at du ikke har forstået overhovedet.

Hvad siger sidste sætning i betingelserne? Værneting i Bangkok..!!

Bruges der dansk lov i Bangkok? Nej, vel..

Fortolker jeg så betingelserne efter dansk lov...(du får en tænkepause og 3 gæt)

Jamen, du har også nævnt dansk lov. Ja. Jeg har afvist at Danske Lov (som en anden bruger fik fedtet ind i diskussionen) skulle være gældende i denne sag.
MEN, idet de to retsfamilier, thailandsk og dansk, ligner hinanden, vil mange af principperne ligne hinanden
Og til en helt tredje bruger, kom jeg med eksempler herpå.

Og for 20. gang...
Derfor maa man ogsaa kunne forvente en god service samt at faa at vide status hvor langt opgaven er kommet. Hvis man ikke kan snakke sammen over telefonen er der noget galt.

Det må man vel... Men man har ikke noget KRAV. Og det var netop kravet, som var et kritikpunkt. Samt en kilde til en af flere uenigheder mellem kunde og udbyder.

Og slutteligt, så har udbyderens religiøse præference intet med dette at gøre.
Ligesom dine lange spekulationer om hvad de andre i firmaets interessegruppe mon tænker. Og især dine referencer til LinkIn.

For at fastslå hvor kæden er hoppet af, og endnu bedre..Hvordan sagen kunne løses (måske nok for sent nu) er de eksempler jeg har nævnt næppe egnede.
Men måske mere egnede til at holde lidt "fest og ballade" igang....

SAV:
Du kunne jo komme med din pointe om værneting til de mange uvidende læsere herinde og hvordan denne skal henføres til denne sag ?

læs ovenfor

Man kan jo så i den forbindelse undre sig over de mange erhvervs retsager der dagligt føres i Danmark om netop sager som disse hvis alt ikke kunne fortolkes på mange måder.

De er ofte mere komplicerede end denne. Både i DK og TH

En ting er at vinde en retsag ved at henholde til forretningsbestemmelser et andet er at opføre sig med god forretningsmoral.
At dømme ud fra de mange indlæg i denne debat er der mange holdninger til hvordan en sådan moral skal forvaltes.

Enig..

Men vi mangler stadig en del detaljer i selve sagen for at vide hvad der helt nøjagtigt er op og ned.
--------------------------------------------------------------------------------
Redigeret af sudsakhon d. 09/08-2014 14:44

savarden
Sudsakhon.
Jeg går ud fra loven du henviser til i Bangkok som i dette tilfælde er den Juridiske juristriction og hvor en eventuel retsag skal afholdes såfremt der er tvist..
At udtale sig så skråsikkert som du her gør om hvem der har retten på deres side i forhold til juraen er vel en smule farligt hvis man ikke kender alle sagens agter eller har været tilstede da aftalen blev indgået ?
Ser vi bort fra juraen i denne sag så nægter den ene hovedperson at udtale sig grundet en såkaldt tavshedspligt så vi kommer ikke nærmere en løsning for tvisten.
Tilbage står næsten 700 indlæg og en troværdighed som er draget til tvivl..
Redigeret af savarden d. 09/08-2014 15:00

Anonym Bruger
I kan ligeså godt pakke jeres Karnovs lovsamling sammen...denne sag handler ikke om jura og det kommer den aldrig til...så glem hvad der måske har stået med småt i en gammel mail og hvem der har ret til hvad og hvorfor. Det er kedsomligt og irrelevant.

Sagen handler derimod om moralske principper, forretningsmetoder, stædighed, arrogance og behandling af ens landsmænd. Sagen er slut og resultatet kender vi alle, selvom vi tolker det forskelligt.
Redigeret af Anonym Bruger d. 09/08-2014 15:17

sudsakhon
De forretningsbetingelser både jeg og andre har læst fastslår Bangkok som værneting. Det står der ordret.

Grunden til at jeg "tør" udtale mig skråsikkert på NOGLE punkter, er at det på de punkter er uomtvisteligt aftalt hvorledes man skal forholde sig.

Derfor behøver jeg ikke at have været tilstede ved aftalens indgåelse, idet at der ved tvivl faldes tilbage på de vedtagne standardbetingelser.
Problem med bevisførelse eller ren løgn, kald det hvad du vil, men er der ikke nedfældet noget på skrift, der afviger fra standardbetingelserne, er det disse som gælder.

Og da jeg kan læse betingelserne, kan jeg udtale mig ret skråsikkert.

Det er vigtigt for mig at understrege, at dette er "kold" jura..

Jeg har SLET ikke taget parti for nogen parter, kun forsøgt at holde...som man siger i skurvognen.. Snot og overskæg for sig.

Folk får blandet juridiske KRAV og mere eller mindre subjektive forventninger sammen.

Jeg forholder mig til førstnævnte, og naturligvis har jeg en klar holdning til hvordan både kunde og udbyder skulle have grebet sagen an.

Men den holdning er jo i første omgang underordnet, idet sagen har nået et konfliktniveau, hvor der ikke er nogen vej tilbage. Uanset om den ene eller anden part lagde sig ned på ryggen og sagde undskyld.

Det, som måske ville interessere mig mest er hvor "kæden hoppede af" for parterne.

Det kunne man godt få et bedre billede af, men da der er flere ...kald det uhensigtsmæssige reaktioner, fra begge parter i konfliktens forløb, ville denne viden næppe ændre ret meget i de forestillinger vi alle vel allerede har besluttet os til at abonnere på.

Jeg har ikke en ide til løsningen. Men jeg har læst en masse gode råd fra folk, der er bedre til forretninger end jeg er..

Dem husker jeg, med taknemmelighed.

Det regner jeg med at sagens to hovedparter også gør.
For dette løb ER kørt

zapper
JS skrev:

I kan ligeså godt pakke jeres Karnovs lovsamling sammen...denne sag handler ikke om jura og det kommer den aldrig til...så glem hvad der måske har stået med småt i en gammel mail og hvem der har ret til hvad og hvorfor. Det er kedsomligt og irrelevant.

Sagen handler derimod om moralske principper, forretningsmetoder, stædighed, arrogance og behandling af ens landsmænd. Sagen er slut og resultatet kender vi alle, selvom vi tolker det forskelligt.

Helt enig

Anonym Bruger
Det jo aldrig ok at snyde hinanden bare fordi det juridiske er i orden (en advokat er nok ikke enig i den sætning).

Hvem der snyder hvem er så det diskussionen lidt handler om.

Kunden føler sig snydt for de penge han har betalt pga. et utilfredsstillende forløb og ikke-fuldført arbejde. Han ønsker at gøre andre opmærksomme på det pågældende firmas metoder, og foreslår at et evt. tilbagebetalt beløb går til neutral part i form at et lokalt børnehjem.

Firmaet føler at kunden selv er ude om det fordi han selv har trukket stikket pga. et billigere tilbud andetsteds og i øvrigt fremkommer med trusler. Firmaet henviser til at kunden var oplyst om 'no refund policy'.

Undervejs er andre utilfredse kunder kommet på banen, hvilket i den grad berettiger eksistensen af denne tråd.
Redigeret af Anonym Bruger d. 09/08-2014 15:38

Spring til debat: