Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
Robert Kronberg
Læs tråden.

M and M skrev:

Det er korrekt, for vi fik et "go" den 26. juni.

Hilsen, Robert

---------------------------------------------------------------------------------

Undskyld , men hvad betyder / menes der med det ?

http://www.danishschool.dk/thailand/
Nahm
Robert "von" Kronberg,

Hvem er "Vi" ? din Laot kone og dig ikke ?

Du er i tråden gentagne gange blevet spurgt om hvad du har brugt Bjarne - trådstarters penge på, du har ej svaret på dette heller. Trådstarter Bjarne har betalt dig fuldt beløb 17200 baht, men han har ikke fået noget som helst for sine penge, hvad er din timeløn derude i Bangkok ?? Hvorfor returnerer du ikke trådstartes Bjarnes penge ?? Flere har spurgt hvad pengene er brugt på ? er de helt væk og ædt op af dig el ? godt jeg ikke har været omkring dit firma, jeg vil da også fraråde alle jeg møder på min vej...

Jeg tror ikke det bliver så sjovt for dig at komme på danske steder efter denne her omtale.
Mvh,
Nahm

Robert Kronberg
Er det også en trussel?

Nahm skrev:

Robert "von" Kronberg,

Du er i tråden gentagne gange blevet spurgt om hvad du har brugt Bjarne - trådstarters penge på, du har ej svaret på dette heller. Trådstarter Bjarne har betalt dig fuldt beløb 17200 baht, men han har ikke fået noget som helst for sine penge, hvad er din timeløn derude i Bangkok ?? Hvorfor returnerer du ikke trådstartes Bjarnes penge ?? Flere har spurgt hvad pengene er brugt på ? er de helt væk og ædt op af dig el ? godt jeg ikke har været omkring dit firma, jeg vil da også fraråde alle jeg møder på min vej...

Jeg tror ikke det bliver så sjovt for dig at komme på danske steder efter denne her omtale.

M and M
Mange tak Robert.
Jeg starter med # 1 , hvor jeg læser :

”Oversæt og send papirerne til det Thailandske Udenrigsministerium til godkendelse. Men vent med at gå på den danske ambassade til vi havde fået visa og er kommet til Dk”.
Efter min mening en let forståelig aftale.
Den 23.06.14 gav jeg besked på at papirerne kunne sendes til ambassaden.
Gik ud fra de var oversat og godkendt af Thailandske Udenrigsministerium.
De havde ligesom haft 12 dage til det arbejde, hvilket er mere end rigelig tid.
---------------------------------------------------------------------------------

Var det besked om dato for aflevering af dokumenterne på Den Danske Ambasade ,der henvises til ( fik et "go" den 26. juni ) ?
Når katten er ude - leger musene på bordet

Nahm
Robert Kronberg skrev:

Er det også en trussel?

Nahm skrev:

Robert "von" Kronberg,

Næ du, ingen trusler herfra, ...det har du opfattet forkert, jeg spilder ikke min tid på det..jeg spilder ej heller tid på dig hvis jeg skulle møde dig i Thailand, det var det jeg mente..tror du vil sidde alene på danske steder, folk har fået nok af dig..alt dit tomme snak...Til hest
Mvh,
Nahm

Robert Kronberg
Hvis en kunde ligesom mener, at det skal gå stærkt, så bør kunden oplyse det på forhånd og ikke bagudrettet.

M and M skrev:

Mange tak Robert.

”Oversæt og send papirerne til det Thailandske Udenrigsministerium til godkendelse. Men vent med at gå på den danske ambassade til vi havde fået visa og er kommet til Dk”.

Var det besked om dato for aflevering af dokumenterne på Den Danske Ambasade ,der henvises til ( fik et "go" den 26. juni ) ?

Robert Kronberg
Hvorfor skulle jeg komme på et dansk sted blot for at komme et dansk sted?

Nahm skrev:

Robert Kronberg skrev:

Er det også en trussel?

Nahm skrev:

Robert "von" Kronberg,

Næ du, ingen trusler herfra, ...det har du opfattet forkert, jeg spilder ikke min tid på det..jeg spilder ej heller tid på dig hvis jeg skulle møde dig i Thailand, det var det jeg mente..tror du vil sidde alene på danske steder, folk har fået nok af dig..alt dit tomme snak...Til hest

M and M
Robert du svarer ikke på det jeg spurgte om. # 626 ?

Dato for et " go " ..... 23 eller 26 juni. ?

Alting tar` sin tid, men når du svarer på den måde , tar`det længere.

savarden
@Nahm.
Du skal ikke regne med Robert ønsker at fortælle hvad arbejde han har udført...
Grunden til dette kender kun han og status efter over 600 indlæg er at Robert beholder 17200 Bath.
Om han så fremadrettet vil være mere klar i mælet over for nye kunder så de ved at der er no refund policy hvis noget går galt undervejs må tiden vise..

hugoboerge
Robert Kronberg skrev:

Hvis en kunde ligesom mener, at det skal gå stærkt, så bør kunden oplyse det på forhånd og ikke bagudrettet.
Helt forkert. Det maa vaere Piro Consulting/RK der spoerger kunden "Hvornaar skal du bruge dokumenterne ?" Ikke den anden vej rundt.

M and M skrev:

Mange tak Robert.

hugoboerge
Robert Kronberg skrev:

Det var dog utroligt. Der er nogle forretningsbetingelser for at undgå denne situation. Disse modtog Bjarne omkring 6 måneder før denne sag; og han blev oplyst om, da han bad om sine papirer, at han ikke ville kunne få penge retur, men han fastholdt at få sine papirer. Efterfølgende blev han endda fortalt, at han kunne returnere papirerne, hvis han ønskede, at vi skulle fuldføre sagen.

savarden skrev:

@Robert
Jeg tillader mig at spørge dig igen efter over 600 indlæg
Hvad arbejde har du og dit firma udført som gør du med god samvittighed beholder Bjarnes penge ?

Det var dog utroligt. Paa et tidspunkt blev det naevnt at disse forretningsbetingelser ikke er gaeldende for mindre opgaver saa som legalisering. Traadstarter har heller ikke tilkendegivet at have skrevet under paa noget dokument i den forbindelse, saa RK den der med forretningsbetingelser kan du ikke bruge til noget som helst.

Lad os nu faa at vide hvor langt Piro Consulting kom med opgaven, det burde vel ikke vaere svaert ?

Asian Farmer

Gjorde Piro så det?
Eller modtog i bare pengene og glemte alt om aftalen om at påbegynde arbejdet ?

hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

Robert Kronberg skrev:

Det var dog utroligt. Der er nogle forretningsbetingelser for at undgå denne situation. Disse modtog Bjarne omkring 6 måneder før denne sag; og han blev oplyst om, da han bad om sine papirer, at han ikke ville kunne få penge retur, men han fastholdt at få sine papirer. Efterfølgende blev han endda fortalt, at han kunne returnere papirerne, hvis han ønskede, at vi skulle fuldføre sagen.

Robert, det er ikke Bjarne, du skal forsvare dig over for. Det er alle dem, der læser her i forummet, både dem der aktivt skriver her, og dem som finder tråden, når de skal bruge hjælp til legalisering af papirer.

I dit sidste indlæg her skriver du endelig - meget kortfattet - noget, som du kunne have skrevet helt fra starten, eller en af de mange gange andre har spurgt herom: At det er Bjarne t Jensen selv, der har ønsket at opsige samarbejdet.

Du kunne også for meget længe siden have skrevet noget om tidsforløbet. Jeg ved ikke, hvornår du er startet, men jeg ved, at hvis det var mig, så var jeg ikke gået i gang, før jeg havde fået et go fra kunden, altså den 23/6 og ikke den 11/6. Hvis man så også tager højde for lukkedage, så er tiden inden trådstarter brokker sig pludselig nede på et helt andet niveau. Men som i de andre tilfælde, hvor nogle har regnet på dagene, er dette kun et gæt. Du kunne have stoppet en masse gætterier for længe siden.

savarden:
Du har misforstået det med de 10.000 baht. Det var et eksempel på, hvad en almindelig time kostede. Grunden til at det forudbetalte beløb ikke er betalt tilbage er, at Bjarne har opsagt arbejdet, og at Robert har en betingelse, der siger, at der i så fald ikke tilbagebetales.

@ Kim Ludvigsen - her mener jeg du misforstaar - dette "go" fra kunden var fremsendelse af de legaliserede dokumenter til Danmark.
Piro Consulting skulle have paabegyndt arbejdet den 11/6 dvs starte med oversaettelser og hvad der nu hoerer sig til. At kunden saa forventer at efter kun 6 arbejdsdage (23/6) at arbejdet er udfoert er nok at skrue forventningerne for hoejt. Men max 7-8 arbejdsdage for at udfoere arbejdet.

Kunden har ikke underskrevet at han er enig i disse betingelser ved ordreafgivning. Hvis det er tilfaeldet kan Piro Consulting blot faa den op paa skaermen. Jeg mener ogsaa vi fik etableret at disse forretningsbetingelser er til stoerre opgaver og ikke til smaatingsafdelingen (undskyld til traadstarter fordi for ham et vigtigt stykke arbejde) men i et konsulentfirma som Piro Consulting hoerer det hjemme i den afdeling. Det er sikkert ikke her fortjenesten hentes.

ho14
Hvad angår tidsfrister Hr.kronberg så er din hukommelse selektiv husker kun det den vil.
Din kone fik ok til go den 23.06.14 af min kæreste over telefonen.

Samt du modtog denne mail den on 25-06-2014 22:07

Hej Robert.
Vi er kommet til dk med pigerne og ser frem til at modtage papirerne.
Ved ikke om du har fået dem sendt til Ambassaden endnu, men det er du mere end velkommen til at gøre.
Vi fik heldigvis vores Visa igennem på kun xx dage.
Takker for hjælpen du har ydet xxxxxx og mig samt xxx.

Ja telefon log har jeg så men også, hvis vi skal gå så meget i detaljer.

Du opsiger også selv arbejdet Hr.Kronberg på mail
sø 13-07-2014 19:52

Hej xxxxxx,

Det er desværre ikke muligt for os at arbejde på de betingelser og med de mange trusler.

lxx xxx kan få disse papirer.

Kan nogle være i tvivl om det er en opsigelse af arbejdet fra Hr. Kronbergs side af

patirak
For mig at se, så er problemet at virksomheden tager 100% forudbetaling, uden mulighed for refusion af nogen art, hvis noget går galt med opgaven.

Der er ikke taget højde for kunden og muligheden for at virkomheden også kan lave fejl. Det gør at kunden reelt er fuldstændig overladt til virksomhedens nåde, vilje og evner til at få kundens opgave løst. Har man som kunde først indbetalt det fulde beløb, så er der altså ingen vej tilbage.

I princippet kan virksomheden tage en sag, få fuld betaling og undlade at lave arbejdet, uden at kunden er berettiget til nogen form for økonomisk kompensation, hvis der opstår fejl eller mangler ved opgaven. Det er efter min mening forretningsmæssigt forkert. Faktisk så kan virksomheden endda også selv opsige samarbejdet og stadig beholde alle pengene. Det er jo ikke fair betingelser i forhold til kunden.

Et godt eksempel er denne sag, hvor der opstår misforståelser i forhold til opgaven, som gør at kunden i sidste ende beder andre om at udføre den. Vi ved ikke hvad virksomheden reelt har udført af arbejde, men det er også ligegyldig, for kunden skal betale fuld pris alligevel. Kunden har altså ingen rettigheder for at klage eller trække sig, uden at kunden taber alle sine penge (også selvom det måske er virksomheden, der har lavet fejlen).

100% forudbetaling kræver en enormt tillid fra kundens side til virksomheden. Men det kræver også at virksomheden er parat til at erkende egne fejl og til at økonomisk refundere kunden for arbejde, der ikke er udført hvis der går noget galt med opgaven. Det fornemmer jeg ikke virksomheden er klar til og det mener jeg man bør ændre på, hvis man vil have kunder til at turde indbetale 100% af opgaven inden start. For med de nuværende betingelser så er kunden meget dårligt stillet, så snart han har betalt.

Det svarer lidt til at gå på en restaurant og forudbetale inden man spiser. Glemmer restauranten at komme med maden, så skal man betale alligevel og kommer man med noget andet end bestilt, så skal man også betale fuld pris. Det er jo hverken fair eller optimalt for kunden.

PS. Drop nu de personangreb. Det er sgu da for barnligt.
Redigeret af patirak d. 08/08-2014 08:31

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

@ Kim Ludvigsen - her mener jeg du misforstaar - dette "go" fra kunden var fremsendelse af de legaliserede dokumenter til Danmark.

Det er jeg klar over, men når der samtidig ikke er sat nogen deadline, så ville jeg som virksomhedsejer sandsynligvis have ventet med at påbegynde arbejdet. Der kunne fx være andre opgaver, hvor der var en deadline, og jeg ville desuden foretrække at udføre arbejdet i én arbejdsgang. Det er helt op til virksomheden at bestemme, hvordan den vil tilrettelægge arbejdet.

hugoboerge skrev:
Kunden har ikke underskrevet at han er enig i disse betingelser ved ordreafgivning. Hvis det er tilfaeldet kan Piro Consulting blot faa den op paa skaermen. Jeg mener ogsaa vi fik etableret at disse forretningsbetingelser er til stoerre opgaver og ikke til smaatingsafdelingen (undskyld til traadstarter fordi for ham et vigtigt stykke arbejde) men i et konsulentfirma som Piro Consulting hoerer det hjemme i den afdeling. Det er sikkert ikke her fortjenesten hentes.

Betingelserne er gældende, også selvom kunden ikke har underskrevet dem. Hvis det kom til en retssag, kunne det måske blive et problem at bevise, at kunden var bekendt med betingelserne, når man ikke har en underskrift, men det er ikke noget problem i denne sag. Dels er der ingen retssag, og dels har kunden her i forummet erkendt at have modtaget betingelserne på et tidligere tidspunkt.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

Det er jeg klar over, men når der samtidig ikke er sat nogen deadline, så ville jeg som virksomhedsejer sandsynligvis have ventet med at påbegynde arbejdet. Der kunne fx være andre opgaver, hvor der var en deadline, og jeg ville desuden foretrække at udføre arbejdet i én arbejdsgang. Det er helt op til virksomheden at bestemme, hvordan den vil tilrettelægge arbejdet.

hugoboerge skrev:

Betingelserne er gældende, også selvom kunden ikke har underskrevet dem. Hvis det kom til en retssag, kunne det måske blive et problem at bevise, at kunden var bekendt med betingelserne, når man ikke har en underskrift, men det er ikke noget problem i denne sag. Dels er der ingen retssag, og dels har kunden her i forummet erkendt at have modtaget betingelserne på et tidligere tidspunkt.

Der er snart skrevet saa meget, men jeg mener at det blev etableret at den lange og ensidige liste med forretningsbetingelser IKKE gjaldt for smaatingsafdelingen saa som legaliseringsarbejde.

RK har naevnt at paa et tidspunkt sidste aar sendte han en e-mail til traadstarter med den lange liste af betingelser.

Det ville vaere rart hvis RK vil belyse sagen paa en saglig maade til gavn for Piro Consulting og ham selv.

Blot saa vi internt blandt medlemmerne ikke begynder noget ord kloeveri omkring hvem gjorde hvad med hvem hvornaar og hvorfor.

Saa RK lad nu faa realiteterne frem. Mvh.

M and M
Hugoboerge , husk på at Robert har tavshedspligt, når det passer ham.

Ligeledes fremgår det at han til tider bruger ironi, i stedet for energi.

Men det ser ud til at der er en " renselses-proces " igang fra nogle andre virksomhedsejere.

Anonym Bruger
det tyder ikke på at hr, von kronberg kan eller vil forklare sine forretnings metoder så skal vi ikke lade han være i fred? han trænger nok en masse energi på at få bygget sin virkomhed op igen, så lad han ligge i pløret hvor han selv har valgt at være. det fører alligevel ikke til noget at blive ved med at bede ham forklare sig

hugoboerge
M and M skrev:

Hugoboerge , husk på at Robert har tavshedspligt, når det passer ham.

Ligeledes fremgår det at han til tider bruger ironi, i stedet for energi.

Men det ser ud til at der er en " renselses-proces " igang fra nogle andre virksomhedsejere.

Jeg kan ikke forestille mig der er tavshedspligt omkring det arbejde som er eller skulle have vaeret udfoert som foelger:

Dokumenter modtaget ../../....
Dokumenter oversat ../../....
Retur fra UM ../../....
osv osv

Spring til debat: