Se indlæg
Thailand kalder på mig
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/08-2014 15:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Enig, Jonas... Men du ved godt at stort set alle piger i Pattaya faktisk er købepiger... ikke? |
|
|
Frank |
Lagt på d. 07/08-2014 16:01
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
GAMBIT skrev: Jonas22 skrev: patirak skrev: GAMBIT skrev: Jonas22 skrev: patirak skrev: Jeg forstår ikke helt hvorfor du vælger Pattaya, hvis det ikke er damerne du går efter?? Man kan stadigvæk tage til Pattaya af andre grunde. Jeg har været mange steder i phuket, været i hua hin, været i bangkok og nu pattaya. Har overvejet Chaing Mai, men tjekket online at det måske er lidt for stille til mig. Patong beach er dyrere end Pattaya, og synes ikke at det er de penge værd mere end pattaya. Det er billigt i pattaya, mht spisning, leje af motorcykler, byture osv... og at der også er kvinder i nattelivet er ej dårligt, men mine penge skal ikke gå til dem. De kan flirte alt det de vil (også selvom det er pengene de er ude efter) og derfor giver måske et falsk selvtillidsboost. Nu har jeg Torsdag, Fredag og Lørdag hele Juni og Juli måned været i byen i København, og haft det utroligt sjovt og hyggeligt, da man også i København kan møde en masse søde mennesker Derfor Pattaya. Ja, der er sikkert andre steder som også er værd og besøge, men nu er det blevet pattaya. Har også været rundt på diverse diskoteker, barer og andet i København, men har udset mig 2 steder som værende mine stamsteder, selvom der er mange andre steder som endnu heller ikke er besøgt. Jamen det passer så godt under tråden "Scams,snyd og bedrag" tråden Du er sgu en sær snegl Jonas22, Så sær at jeg MÅ give en øl! skulle du komme til Chiang Mai så skriv mig en PB for så kan jeg vise dig Byen når solen er gået ned bag bjerget - Ja, du er sgu ikke helt "gennembagt" Jonas. Derfor sender du også bare en PB til mig, så skal jeg vise dig hvordan man tager på en ordentlig bytur (uden behov for at lave komplicerede budgetter). Jeg ved udemærket godt hvordan en ''ordentlig bytur er, også uden overhovedet og skulle af med flere tusinde DANSKE KRONER. Her i sommerferien har strøget og gothersgade været besøgt hver weekend, både Torsdag, Fredag og Lørdag. Andre gange er der brugt op imod 2000 kr til alle tre dage, andre gange kun 600-800 kr. Alle gange har været lige gode, så afhænger sku ikke af om hvad ens budget til byturen er Og hvordan kan det være komplicerede budgetter jeg laver? Det er vel budgetter som enhver 10 årig ville kunne lave, ved og tage et antal kroner, vidiere med antallet af dage, og på den måde vide hvad ens rådighedsbeløb pr dag ville være. Simple as that. Jonas22, Nyhavn er kedelig som bare fanden. Starter din aften på et godt værtshus som f.eks mit stamværtshus Cafe Falken på Christianshavn, der bruger du gerne 500 på øl og fernet, derefter går turen til Christiania for en kort pause og frisk luft hvorefter du lige samler tankerne på Cafe Falken igen inden du tager en taxa til Vesterbro. Vi er nu oppe på omkring 700 kr - Når du rammer Vesterbro er der lige en mand eller 2 som man skal snakke med, du er nu på små 1200 kr og kl er 20:00 - din kammerat siger Dollhouse mens du trækker ham over til Maddam Pim - der er nogen der danser og når du står ude på istedgade igen er du nu oppe på 2000 kr. kl er 22:00. et par hurtige kølige fra kiosken til at overveje næste skridt sidder du allerede i en taxa på vej til Nørrebro. hvad der sker derfra vides ikke men det er ganske normalt, og hvem pigen er aner du ikke - ej heller ved du ikke hvad alle disse kviteringer laver i din lomme - Jeg vil skåne dig for resten - men Jeg vil mene at for bare det halve i Thailand ville dette stikke helt af. Men nu køber du hverken damer eller uventet eventyr - du har fuld kontrol og hæver mødet når det daglige budget er nået. Godnat og sov godt Kr. 500 på Cafe Falken til øl og Fernet Branca'er?! Nu er det over ti år siden jeg besøgte stedet, og da kostede en øl kr. 10,- Prisen er sikkert steget siden, men det bliver til mange øl og Fernet Branca'er! |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 16:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 146 |
patirak skrev: Enig, Jonas... Men du ved godt at stort set alle piger i Pattaya faktisk er købepiger... ikke? Det er jeg helt indforstået med. Men derfor kan man stadigvæk hænge ud med dem på diskoteker, byde hinanden en drink i ny og næ (sker faktisk er folk også deler deres vodka med mig, som de har været ovre i 7Eleven for og købe, og derfor fået langt billigere end hvad de koster på diskoteket) og hvor folk som ved at jeg intet vil dem, har taget mig med hen et sted hvor der ikke er mange mennesker, for så og spille billiard med mig, og for derefter og have købt mig en øl, hvorefter jeg dog måtte hjem, for i det mindste og kunne huske hvordan jeg overhovedet endte med og komme hjem, efter og have drukket ret meget den aften. I det Københavnske natteliv kommer jeg godt ud af det med alle, om de er tatoverede i hovedet, om de er 1 hoved højere end mig og lidt bredere end mig, om de er gæster fra Sverige af, som er på visit grundet en god bytur, eller andet, er det altid folk jeg kommer godt ud af det med. Ligeledes sker der det samme i thailand, når det kommer til besøgende på de samme steder hvor jeg er, mænd som kvinder. Derfor at mine byture aldrig er kedelige |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 16:04
|
Frank skrev: GAMBIT skrev: Jonas22 skrev: patirak skrev: GAMBIT skrev: Jonas22 skrev: patirak skrev: Jeg forstår ikke helt hvorfor du vælger Pattaya, hvis det ikke er damerne du går efter?? Man kan stadigvæk tage til Pattaya af andre grunde. Jeg har været mange steder i phuket, været i hua hin, været i bangkok og nu pattaya. Har overvejet Chaing Mai, men tjekket online at det måske er lidt for stille til mig. Patong beach er dyrere end Pattaya, og synes ikke at det er de penge værd mere end pattaya. Det er billigt i pattaya, mht spisning, leje af motorcykler, byture osv... og at der også er kvinder i nattelivet er ej dårligt, men mine penge skal ikke gå til dem. De kan flirte alt det de vil (også selvom det er pengene de er ude efter) og derfor giver måske et falsk selvtillidsboost. Nu har jeg Torsdag, Fredag og Lørdag hele Juni og Juli måned været i byen i København, og haft det utroligt sjovt og hyggeligt, da man også i København kan møde en masse søde mennesker Derfor Pattaya. Ja, der er sikkert andre steder som også er værd og besøge, men nu er det blevet pattaya. Har også været rundt på diverse diskoteker, barer og andet i København, men har udset mig 2 steder som værende mine stamsteder, selvom der er mange andre steder som endnu heller ikke er besøgt. Jamen det passer så godt under tråden "Scams,snyd og bedrag" tråden Du er sgu en sær snegl Jonas22, Så sær at jeg MÅ give en øl! skulle du komme til Chiang Mai så skriv mig en PB for så kan jeg vise dig Byen når solen er gået ned bag bjerget - Ja, du er sgu ikke helt "gennembagt" Jonas. Derfor sender du også bare en PB til mig, så skal jeg vise dig hvordan man tager på en ordentlig bytur (uden behov for at lave komplicerede budgetter). Jeg ved udemærket godt hvordan en ''ordentlig bytur er, også uden overhovedet og skulle af med flere tusinde DANSKE KRONER. Her i sommerferien har strøget og gothersgade været besøgt hver weekend, både Torsdag, Fredag og Lørdag. Andre gange er der brugt op imod 2000 kr til alle tre dage, andre gange kun 600-800 kr. Alle gange har været lige gode, så afhænger sku ikke af om hvad ens budget til byturen er Og hvordan kan det være komplicerede budgetter jeg laver? Det er vel budgetter som enhver 10 årig ville kunne lave, ved og tage et antal kroner, vidiere med antallet af dage, og på den måde vide hvad ens rådighedsbeløb pr dag ville være. Simple as that. Jonas22, Nyhavn er kedelig som bare fanden. Starter din aften på et godt værtshus som f.eks mit stamværtshus Cafe Falken på Christianshavn, der bruger du gerne 500 på øl og fernet, derefter går turen til Christiania for en kort pause og frisk luft hvorefter du lige samler tankerne på Cafe Falken igen inden du tager en taxa til Vesterbro. Vi er nu oppe på omkring 700 kr - Når du rammer Vesterbro er der lige en mand eller 2 som man skal snakke med, du er nu på små 1200 kr og kl er 20:00 - din kammerat siger Dollhouse mens du trækker ham over til Maddam Pim - der er nogen der danser og når du står ude på istedgade igen er du nu oppe på 2000 kr. kl er 22:00. et par hurtige kølige fra kiosken til at overveje næste skridt sidder du allerede i en taxa på vej til Nørrebro. hvad der sker derfra vides ikke men det er ganske normalt, og hvem pigen er aner du ikke - ej heller ved du ikke hvad alle disse kviteringer laver i din lomme - Jeg vil skåne dig for resten - men Jeg vil mene at for bare det halve i Thailand ville dette stikke helt af. Men nu køber du hverken damer eller uventet eventyr - du har fuld kontrol og hæver mødet når det daglige budget er nået. Godnat og sov godt Kr. 500 på Cafe Falken til øl og Fernet Branca'er?! Nu er det over ti år siden jeg besøgte stedet, og da kostede en øl kr. 10,- Prisen er sikkert steget siden, men det bliver til mange øl og Fernet Branca'er! Øl koster det dobbelte (af 10 kroner) de steder som jeg besøger, og alligevel kommer jeg aldrig op på 500 kroner (30 øl) da jeg gerne husker hvordan min aften den går, hvilket ikke sker hvis jeg drikker meget mere end hvad jeg gør (altså for ca 200 kroner) Men nu ankommer jeg også først ved midnat, og tager så hjem igen klokken 05:00, altså en 5 timers bytur. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/08-2014 16:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Er det her Thailand-Portalen. dk eller er det en traad omkring det koebenhavnske natteliv ? @Jonas22 - 10 aarige laver garanteret ikke budgetter med henblik paa ture til Thailand omkring oel, fisse og hornmusik. Men punkt 2 faar du jo gratis paastaar du. Som naevnt tidligere, hvad er egentlig formaalet med denne traad "Thailand kalder paa mig" ? |
|
|
Mc laren |
Lagt på d. 07/08-2014 16:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 120 |
jonas 22 pas nu på du ikke bliver forelsket så det jo ikke sikkert at budget |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 16:33
|
Sådan noget ville kun ske, hvis det var at hun befandt sig i Danmark allerede. Jeg vil ikke engang forsøge mig med forelskelse, i et landet som ligger 9000 km fra Danmark. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/08-2014 16:47
|
@Jonas22 - hvis Thailand kalder paa dig saa tag dog afsted med det samme og lad os vaere fri for alle mulige former for tal magi. Takker paa forhaand. Igen hvad er formaalet med denne traad ? |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 17:02
|
hugoboerge skrev: @Jonas22 - hvis Thailand kalder paa dig saa tag dog afsted med det samme og lad os vaere fri for alle mulige former for tal magi. Takker paa forhaand. Igen hvad er formaalet med denne traad ? Tager først afsted når det er højsæson |
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/08-2014 17:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Jonas22 skrev: hugoboerge skrev: @Jonas22 - hvis Thailand kalder paa dig saa tag dog afsted med det samme og lad os vaere fri for alle mulige former for tal magi. Takker paa forhaand. Igen hvad er formaalet med denne traad ? Tager først afsted når det er højsæson Det er da ikke smart, hvis målet er at spare penge |
|
|
JesperK |
Lagt på d. 07/08-2014 17:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 104 |
Sådan noget ville kun ske, hvis det var at hun befandt sig i Danmark allerede. Jeg vil ikke engang forsøge mig med forelskelse, i et landet som ligger 9000 km fra Danmark. Sjov citat: "Jeg vil ikke engang forsøge mig med forelskelse" Hvad jeg har opleveret i mit liv, er det noget der sker. P.S Dit budget er lidt for stramt i mine øjne, især i en by som Pattaya. |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 17:24
|
patirak skrev: Jonas22 skrev: hugoboerge skrev: @Jonas22 - hvis Thailand kalder paa dig saa tag dog afsted med det samme og lad os vaere fri for alle mulige former for tal magi. Takker paa forhaand. Igen hvad er formaalet med denne traad ? Tager først afsted når det er højsæson Det er da ikke smart, hvis målet er at spare penge Klarede mig da fint fra slutningen af Oktober til slutningen af December i 2012, for mindre end det nævnte beløb, hvor jeg dog også gav lidt mere for min flybillet |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 17:26
|
JesperK skrev: Sådan noget ville kun ske, hvis det var at hun befandt sig i Danmark allerede. Jeg vil ikke engang forsøge mig med forelskelse, i et landet som ligger 9000 km fra Danmark. Sjov citat: "Jeg vil ikke engang forsøge mig med forelskelse" Hvad jeg har opleveret i mit liv, er det noget der sker. P.S Dit budget er lidt for stramt i mine øjne, især i en by som Pattaya. Hvordan kan det være så stramt når jeg sidste gang kunne leve fint for 93.000 THb, altså ca 18.000 danske? Der lejede jeg da op til flere motorcykler, var i byen hele tiden, spiste pizza op til flere gange, spiste mcdonalds og andet også. Næste gang vil jeg dog leve på en lidt anden måde, altså når det kommer til mht. spisning. Kan jo leve billigere end og skulle spise mcdonalds og pizzaer, og spise lidt mere kaloriefattigt mad end det, og så har jeg set at det endda også er billigere. Gav ikke meget over 100 baht lidt længere væk fra walking street for en lille bøf, lidt pomfritter og noget pebersovs, og 2 af den slags menuer ville være bedre end det nævnte Jeg kommer 100% til at udforske pattaya mere end før, da jeg for det meste holdte mig til beach road (når jeg intet havde og køre på) |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/08-2014 17:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Jonas22 skrev: Jeg vil ikke engang forsøge mig med forelskelse, i et landet som ligger 9000 km fra Danmark. Den dér knap til at slå forelskelse fra/til, hvor finder du den? Hvor meget har du fået sparet op, siden du startede dine første tråde herom? |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 17:54
|
Kim Ludvigsen skrev: Jonas22 skrev: Jeg vil ikke engang forsøge mig med forelskelse, i et landet som ligger 9000 km fra Danmark. Den dér knap til at slå forelskelse fra/til, hvor finder du den? Hvor meget har du fået sparet op, siden du startede dine første tråde herom? Er min økonomi da vigtig for dig? Hvor den er? Den sidder i hovedet på dig, som hvor den sidder i alle andre mennesker. Tager du afsted med en indstilling om at det kun er ren fornøjelsesferie (uden og tænke i seksuelle baner) så sker det ikke, da du aldrig vil komme ind på de tanker, og så lige have i baghovedet, at lønnen i thailand er meget lav, og at mange hungrer efter penge hos vesterlændinge, og det ofte er eneste grund til at de lige mener og skulle have en vesterlændinge til og forelske sig i dem. Med det i baghovedet så kommer det aldrig hen til forelskelse. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/08-2014 18:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Nej, men den er åbenbart meget vigtig for dig. Det var for at fortælle dig, hvor brugbare dine regnestykker er. Hvis du har fået sparet det op, som du skrev så meget om, hvordan du ville bruge, så fint. Hatten af for det. Hvis du ikke har nået målet, så må du indse, at alle dine udregninger var spild af tid og baseret på urealistiske dagdrømme. Mit gæt er, at du har fået sparet mindre end en fjerdedel op af målet. Endda sikkert langt mindre end en fjerdedel. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 07/08-2014 18:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
barne troll igen igen ...... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/08-2014 18:25
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Hvad er der nu galt med Sunny Beach? Hehe |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/08-2014 18:26
|
Rent trylleri. I en anden traad mener jeg det blev naevnt "Lad vaere med at fodre trollen" Saa maaske en god ide at undlade at svare. Vi har endnu ikke hoert om formaalet med denne traad. |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 18:30
|
Kim Ludvigsen skrev: Nej, men den er åbenbart meget vigtig for dig. Det var for at fortælle dig, hvor brugbare dine regnestykker er. Hvis du har fået sparet det op, som du skrev så meget om, hvordan du ville bruge, så fint. Hatten af for det. Hvis du ikke har nået målet, så må du indse, at alle dine udregninger var spild af tid og baseret på urealistiske dagdrømme. Mit gæt er, at du har fået sparet mindre end en fjerdedel op af målet. Endda sikkert langt mindre end en fjerdedel. Du har lov til og gætte lige så meget som du har lyst til Nu handler det i bund og grund, om jeg om 6 måneder ville kunne tage 24 måneder afsted rundt, hvis det er at det ikke er muligt og blive i Thailand i den tid. Lige når det kommer til det, er det ikke muligt (ikke grundet økonomien) at tage ud og rejse i 730 dage, da jeg pt har andre ting og tænke på, som bl.a er min sorte langhåret pomeranian på 13 år, som kunne være død når jeg hjemvendte. Det er IKKE en mulighed (selvom jeg første gang tænkte på det) at medbringe hunden, da jeg simpelthen ikke ville kunne tilbyde en lille, gammel og sort hund så meget sol i 730 dage. Hun vil højst sandsynlig afgå ved døden, hvis det var tilfældet. Igen, du må gætte lige så tosset som du vil, mht hvordan min økonomi er. Jeg tager afsted når der ikke længere er uddannelse, job, hund og andre ting og tænke på, og jeg i 24 måneder kan sige ''Nu gør hvad præcis som jeg har lyst til, helt spontant - hejhej Danmark'' |
|
Spring til debat: |