Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
patirak
Frank skrev:

Webmaster skrev:

Frank skrev:
Men i den konkrete sag har trådstarter ved trussel og gennemførelse af den afskrevet sig yderligere. Det er min mening.

Som jeg læser det har trådstarter allerede i indlæg 1 givet udtryk for at trådstarter anser pengene som tabt. I hvert fald sådan jeg tolker det. I andensidste linie i indlæg 1 giver trådstarter også udtryk for sit eneste håb. Nemlig at andre holder sig væk fra omtalte person og firma.

Så stadig at sidde og tolke på indlæg 1 her 500+ indlæg senere og antage at trådstarter håber på at få penge tilbage er mildt sagt en fejlfortolkning efter min mening.

Jeg tror, at du har misset et par indlæg. Det er ikke tale om fortolkning. En hurtig gennemgang viser, at trådstarter udtrykker ønske om at få pengene igen i flere indlæg. Se fx. 82, 102,0 434, 436, 440, 443, 452 og 470. Jeg har sikkert misset nogen.

Hvis virksomheden ikke vil dokumentere hvad kundens penge er brugt på, så mener jeg også kunden er i sin fulde ret til at kræve pengene tilbage. Man kan ikke bare beholde kundens penge, uden at dokumentere f.eks. ens tidsforbrug på opgaven. Jeg kan ikke forstå at den dokumentation ikke er kommet frem forlængst, hvormed sagen og tråden her ville være lukket.

Når en sag afsluttes før tid (af den ene eller den anden grund), så må regnskabet gøres op. Det er kun ret og rimeligt.

Frank
patirak skrev:

Frank skrev:

Webmaster skrev:

Frank skrev:
Men i den konkrete sag har trådstarter ved trussel og gennemførelse af den afskrevet sig yderligere. Det er min mening.

Som jeg læser det har trådstarter allerede i indlæg 1 givet udtryk for at trådstarter anser pengene som tabt. I hvert fald sådan jeg tolker det. I andensidste linie i indlæg 1 giver trådstarter også udtryk for sit eneste håb. Nemlig at andre holder sig væk fra omtalte person og firma.

Så stadig at sidde og tolke på indlæg 1 her 500+ indlæg senere og antage at trådstarter håber på at få penge tilbage er mildt sagt en fejlfortolkning efter min mening.

Jeg tror, at du har misset et par indlæg. Det er ikke tale om fortolkning. En hurtig gennemgang viser, at trådstarter udtrykker ønske om at få pengene igen i flere indlæg. Se fx. 82, 102,0 434, 436, 440, 443, 452 og 470. Jeg har sikkert misset nogen.

Hvis virksomheden ikke vil dokumentere hvad kundens penge er brugt på, så mener jeg også kunden er i sin fulde ret til at kræve pengene tilbage. Man kan ikke bare beholde kundens penge, uden at dokumentere f.eks. ens tidsforbrug på opgaven. Jeg kan ikke forstå at den dokumentation ikke er kommet frem forlængst, hvormed sagen og tråden her ville være lukket.

Når en sag afsluttes før tid (af den ene eller den anden grund), så må regnskabet gøres op. Det er kun ret og rimeligt.

Jeg har forstået din holdning.

Webmaster
Frank skrev:

Webmaster skrev:

Frank skrev:

Nej, de indlæg er ikke misset. Derimod tolker jeg de indlæg du henviser til som om trådstarter udstiller personen/firmaet og dets moral. Jeg tvivler på trådstarter anser de penge som andet end tabt. Men trådstarter gør pengene til nogle ret dyre penge for personen/firmaet som efter trådstarters overbevisning har tilranet sig pengene.

Tilmed så tilbyder trådstarter personen/firmaet i nogle af de af dig henviste indlæg til at personen/firmaet tilbagebetale pengene til et børnehjem, således at personen/firmaet ikke taber ansigt ved at skulle tilbagebetale kunden/trådstarter. En udstrakt hånd som du tolker som om trådstarter vil have sine penge tilbage og en tolkning som jeg ikke kan tilslutte mig. Min tolkning er at trådstarter hellere vil sætte ild til pengene end lade personen/firmaet beholde dem, også uagtet at trådstarter ikke får meget andet glæde ud af det end tilfredsheden ved at personen/firmaet ikke har pengene længere.

Frank, jeg ved du vil svare tilbage på dette og derfor får du svaret på dit svar allerede nu. Du er ekspert i at ordkløve og trække ingenting ud i alverden med dine tolkninger af det ene og andet. Den hopper jeg ikke på. Forhold dig nu bare til trådens udgangspunkt, nemlig trådens første indlæg hvor trådstarter så klart og tydeligt tilkendegiver hvad hans eneste ønske er.

Fortsat god dag :-)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
Frank skrev:
Ja det kan du synes - fint med mig. Men det er ikke forbudt og der er intet forkert i at håndtere kriser anderledes, end du og andre synes er korrekt. Hvis man i det hele taget synes, at der er krise.

Må indrømme at jeg er fuldstændig enig med dig i det. Det er helt op til firmaet, ledelsen og ejerne alene. Man må så bare håbe at firmaet, ledelsen og ejerne anser dette som en skidegod og fin måde at markedsføre sig selv på og få et godt og klippestabilt omdømme af.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Frank
Webmaster skrev:

Frank skrev:

Webmaster skrev:

Frank skrev:

Nej, de indlæg er ikke misset. Derimod tolker jeg de indlæg du henviser til som om trådstarter udstiller personen/firmaet og dets moral. Jeg tvivler på trådstarter anser de penge som andet end tabt. Men trådstarter gør pengene til nogle ret dyre penge for personen/firmaet som efter trådstarters overbevisning har tilranet sig pengene.

Tilmed så tilbyder trådstarter personen/firmaet i nogle af de af dig henviste indlæg til at personen/firmaet tilbagebetale pengene til et børnehjem, således at personen/firmaet ikke taber ansigt ved at skulle tilbagebetale kunden/trådstarter. En udstrakt hånd som du tolker som om trådstarter vil have sine penge tilbage og en tolkning som jeg ikke kan tilslutte mig. Min tolkning er at trådstarter hellere vil sætte ild til pengene end lade personen/firmaet beholde dem, også uagtet at trådstarter ikke får meget andet glæde ud af det end tilfredsheden ved at personen/firmaet ikke har pengene længere.

Frank, jeg ved du vil svare tilbage på dette og derfor får du svaret på dit svar allerede nu. Du er ekspert i at ordkløve og trække ingenting ud i alverden med dine tolkninger af det ene og andet. Den hopper jeg ikke på. Forhold dig nu bare til trådens udgangspunkt, nemlig trådens første indlæg hvor trådstarter så klart og tydeligt tilkendegiver hvad hans eneste ønske er.

Fortsat god dag :-)

Jeg er forundret over din beskrivelse af mine evner til at fortolke, når du udelukkende samtidig argumenterer med dine egne fortolkninger. Det er sgu' da besynderligt. Men det er nu dig som fortolker, mens jeg forholder mig til det, som trådstarter faktisk selv skriver.

Det er muligt at trådstarter i post #1 skriver, hvad han ønsker. Men er det det samme som, at der ikke må stilles spørgsmåltegn ved hans indlæg? Skal vi bare bukke og neje, når nogen åbner en debat?

Du viser med brugen af ordet tilraner tydeligt, hvad du mener om sagen. Betyder det, at vi andre skal være enige med dig?

Redigeret: Jeg glemte uhøfligt at hilse tilbage. Også god dag til dig!
Redigeret af Frank d. 07/08-2014 16:31

Webmaster
Frank skrev:
Du viser med brugen af ordet tilraner tydeligt, hvad du mener om sagen. Betyder det, at vi andre skal være enige med dig?

Nå gør jeg det??? Eller bare endnu en af dine utallige og endeløse tolkninger....
Nej, du skal da ikke være enig med mig. Forstår ikke din tolkning. Hvem tolker du det skrevne sammen med siden du beskriver jer i flertal? Er nemlig kun bekendt med én person her i kongeriget som siger vi om sig selv.
Med venlig hilsen

Webmaster

Webmaster
Frank skrev:

Ok, ligefrem uhøfligt.
Der er vist krig på gaflen. Tror du er gået forkert i byen.
Med venlig hilsen

Webmaster

Frank
Webmaster skrev:

Frank skrev:

Nå gør jeg det??? Eller bare endnu en af dine utallige og endeløse tolkninger....
Nej, du skal da ikke være enig med mig. Forstår ikke din tolkning. Hvem tolker du det skrevne sammen med siden du beskriver jer i flertal? Er nemlig kun bekendt med én person her i kongeriget som siger vi om sig selv.

Jeg mener ikke at trådstarter har anvendt ordet tilraner og overså derfor, at du skrev at det var trådstarters holdning. Beklager.

Men derudover gælder spørgsmålet stadig relevant, da du fortæller, hvordan jeg skal forholde mig til tråden.

Jeg gætter på, at du ikke tror, at det er hverken Dronningen eller andre, som skriver i mit navn. Men det var jo en tolkning, sååå...

Frank
Webmaster skrev:

Frank skrev:

Ok, ligefrem uhøfligt.
Der er vist krig på gaflen. Tror du er gået forkert i byen.

Krig på gaflen? Forkert i byen?

Det forstår jeg ikke, og jeg vil nødig fortolke på din mening.

patirak
For pokker da!

Hvis ikke man kan se at virksomheden indtil nu har håndteret denne "krise" på en forkert måde, så er man altså ikke helt gennembagt. Når man har en sur, frustreret, utilfreds eller endda skør kunde, så gør man det der skal til for at komme videre, så det ikke skader ens forretning.

At være upræcis og tavs sender nogle enormt dårlige signaler og løser intet, udover at signalere at man er ligeglad hvis kunder er utilfredse. Det er altså ikke den smartest måde at gøre tingene på som virksomhed. Og så er det ligegyldig om kunden er bindegal eller skør i bolden.

Jeg holder ikke med nogen i denne sag, men pointerer blot at virksomheden indtil nu, har håndteret sagen helt enormt dårligt. Hvilket jeg ikke forstår og faktisk synes er synd for virksomheden.

hugoboerge
Mon ikke det er paa tide at RK nu kommer med nogle relevante svar.

Det kan ikke vaere rigtigt at medlemmerne begynder paa et internt hakkeri om hvem mente hvad hvornaar osv.

Piro Consulting v/ RK har kun udtalt sig om den konkrete sag at "traadstarter lyver" uden at naevne hvad traadstarter lyver om.

Traadstarter skriver at han "kan dokumentere" men jeg mener ikke der er noget konkret omkring det.

Eftersom THB 17,200 er et vaesentligt beloeb for firmaet kan man konkludere at firmaet maa vaere i krise og har cash flow problemer, hvis det ikke var tilfaeldet havde firmaet afregnet med traadstarter fra begyndelsen.

Naa nu vil jeg fortsaette med at se "Tom Yang Goong #2" saa godnat og sov godt.

Webmaster
Frank skrev:
Jeg mener ikke at trådstarter har anvendt ordet tilraner og overså derfor, at du skrev at det var trådstarters holdning. Beklager.

Nej det har du ret i. Ordet er et jeg brugte, og jeg brugte det da jeg anså at det lød pænere end de ord trådstarter rent faktisk benyttede i indlæg 1 - selvfølgelig min egen tolkning ;-)

De ord trådstarter benyttede var svindel, tyveri og stjæle. Der syntes jeg ganske rigtig at tilrane som betyder "komme i besiddelse af noget ved brug af ufine metoder" lød langt mindre belastende.

Men læg nu ikke for meget i det, du ved jo udemærket hvad jeg mente og hvad jeg rent faktisk skrev. Du får det lige som citat for en god ordens skyld "som efter trådstarters overbevisning har tilranet sig pengene". Nu burde du ikke længere være i tvivl.

Tilbage til trådens udgangspunkt og ikke mere af alt det ordknepperi som blot virker som et værktøj for dig til at afspore tråden.
Med venlig hilsen

Webmaster

Robert Kronberg
Det står både i vore forretningsbetingelser og i mine emails, at man ikke kan få refunderet noget.

I øvrigt har jeg aldrig sagt, at trådstarter lyver, men der er nogle kommentarer fra hans side, hvor jeg har sagt, at det ikke passer.

Det behøver ikke at være løgn, men kan være en oplevelse fra hans side.

Hilsen, Robert

hugoboerge skrev:

Mon ikke det er paa tide at RK nu kommer med nogle relevante svar.

Det kan ikke vaere rigtigt at medlemmerne begynder paa et internt hakkeri om hvem mente hvad hvornaar osv.

Piro Consulting v/ RK har kun udtalt sig om den konkrete sag at "traadstarter lyver" uden at naevne hvad traadstarter lyver om.

Traadstarter skriver at han "kan dokumentere" men jeg mener ikke der er noget konkret omkring det.

Eftersom THB 17,200 er et vaesentligt beloeb for firmaet kan man konkludere at firmaet maa vaere i krise og har cash flow problemer, hvis det ikke var tilfaeldet havde firmaet afregnet med traadstarter fra begyndelsen.

Naa nu vil jeg fortsaette med at se "Tom Yang Goong #2" saa godnat og sov godt.

http://www.danishschool.dk/thailand/
savarden
@Robert.
Tak fordi du nu vil deltage i debatten.
Du indrømmede da selv at de 10000 bath pr samtale du henviste til for at beholde de penge ikke stod nogle steder i dine forretningsbetingelser og ej heller var oplyst til Bjarne.
Derudover tror jeg efterhånden der er mange der mangler et svar

hvad arbejde er der udført på denne opgave ???

larschr5
Sikke en tynd kop the Robert.

Du kan da ikke tage imod betaling for en opgave, lade være med at udføre den og så derefter henvise til dine forretningsbetingelser. Nu får jeg sgu' en dårlig smag i munden.

At manden finder en anden løsning er da selvklart eftersom du jo tilsyneladende ikke har tænkt dig at udføre den, selvom du havde fået betaling. Er det ikke gået op for dig at papirerne har en vis betydning for trådstarters fremtid eller er du bare pisseligeglad?

Det tabte jeg sgu' al respekt for dig. Ikke at der var meget tilbage eftersom du har håndteret sagen her på forum ualmindeligt ringe. Enhvert firma med respekt for selv havde reageret med et sobert indlæg baseret på fakta og så havde debatten ikke udviklet sig.

Fed fidus Robert har fundet sig. Tager 100% forudbetaling, sylter sagen og når kunden så er uforskammet og beder om en staus reagerer man ikke. For at komme videre bliver kunden nødt til at opgive sin forudbetaling mod at få papirerne udleveret. Og så kan Robert blot henvise til sine forretningsbetingelser og beholde pengene.

Den var ikke gået i Danmark, men det ved Robert jo godt. Kunden er flere tusinde kilometer væk og kan intet gøre.

Robert Kronberg
Alt var oplyst til Bjarne, herunder forretningsbetingelserne.

Disse forretningsbetingelser er netop lavet for at undgå en konflikt, hvor man skal diskutere, hvad en vis del af opgaven koster, når en pakke skal splittes ud på en timeopgave, fordi den annulleres.

Bjarne var desuden informeret om, at han ikke ville få en refundering, hvorpå han alligevel bad om sine papirer.

savarden skrev:

@Robert.
Tak fordi du nu vil deltage i debatten.
Du indrømmede da selv at de 10000 bath pr samtale du henviste til for at beholde de penge ikke stod nogle steder i dine forretningsbetingelser og ej heller var oplyst til Bjarne.
Derudover tror jeg efterhånden der er mange der mangler et svar

hvad arbejde er der udført på denne opgave ???

Robert Kronberg
Hvor er din kilde til dette?

Jeg spurgte netop trådstarter efter den nye deadline, eller rettere hans ven, cc. trådstarter, hvorpå det begyndte at vælte ind ind med utallige trusler på min email fra trådstarter.

Hilsen, Robert

larschr5 skrev:

Sikke en tynd kop the Robert.

Du kan da ikke tage imod betaling for en opgave, lade være med at udføre den og så derefter henvise til dine forretningsbetingelser. Nu får jeg sgu' en dårlig smag i munden.

At manden finder en anden løsning er da selvklart eftersom du jo tilsyneladende ikke har tænkt dig at udføre den, selvom du havde fået betaling. Er det ikke gået op for dig at papirerne har en vis betydning for trådstarters fremtid eller er du bare pisseligeglad?

Det tabte jeg sgu' al respekt for dig. Ikke at der var meget tilbage eftersom du har håndteret sagen her på forum ualmindeligt ringe. Enhvert firma med respekt for selv havde reageret med et sobert indlæg baseret på fakta og så havde debatten ikke udviklet sig.

Fed fidus Robert har fundet sig. Tager 100% forudbetaling, sylter sagen og når kunden så er uforskammet og beder om en staus reagerer man ikke. For at komme videre bliver kunden nødt til at opgive sin forudbetaling mod at få papirerne udleveret. Og så kan Robert blot henvise til sine forretningsbetingelser og beholde pengene.

Den var ikke gået i Danmark, men det ved Robert jo godt. Kunden er flere tusinde kilometer væk og kan intet gøre.

savarden
@Robert
Jeg tillader mig at spørge dig igen efter over 600 indlæg
Hvad arbejde har du og dit firma udført som gør du med god samvittighed beholder Bjarnes penge ?

larschr5
Robert Kronberg skrev:

Hvor er din kilde til dette?

Jeg spurgte netop trådstarter efter den nye deadline, eller rettere hans ven, cc. trådstarter, hvorpå det begyndte at vælte ind ind med utallige trusler på min email fra trådstarter.

Hilsen, Robert

Jeg har kun historien fra trådstarter. Og den fremlægning har du absolut intet gjort for at tilbagevise, udover enkelte meget korte og ikke-uddybende indlæg. De gange du har kommenteret har ikke rigtig medvirket til at se sagen fra din side, og det undrer mig enormt at du ikke føler behov for at forsvare dig selv. Jeg havde personligt ikke accepteret at blive kaldt svindler uden at give mit besyv med. Specielt ikke hvis jeg vidste trådstarter var fuldstændig galt afmarcheret.

Som nævnt i mit første indlæg, hvorfor skrev du ikke et indlæg inden debatten rullede og lagde låg på sagen. Det er alene fordi du har forholdt dig passiv at du møder denne mistænkeliggørelse. Havde du skrevet et indlæg hvor du kort redegjorde for forløbet havde du ikke mødt denne modstand, det er jeg overbevist om. Kan du ikke selv se det?

Det er helt fair at du har nogle forretningsbetingelser der siger at der ikke ydes tilbagebetaling for købte ydelser så længe modparten er bekendt med dem. Men det er op til dig som den professionelle part i denne handel, at sørge for at modparten ved hvilket forløb sagen tager, og at vedkommende kan få feedback på status hvis der er behov for det - og nej selvfølgelig skal du ikke stå til rådighed 24/7, i week-ender og på helligdage. Men mennesker er forskellige og når vigtige ting står på spil så er man i sagens natur lidt mere nervøs og har behov for at vide at tingene går som de skal.

Kan kun endnu engang opfordre dig til at give din version af sagen og det behøver ikke være en lang udredning. Det interessante i sagen her, er hvornår trådstarter opsagde aftalen med dig og om det skyldtes at du ikke havde sat gang i processen.

Robert Kronberg
Det var dog utroligt. Der er nogle forretningsbetingelser for at undgå denne situation. Disse modtog Bjarne omkring 6 måneder før denne sag; og han blev oplyst om, da han bad om sine papirer, at han ikke ville kunne få penge retur, men han fastholdt at få sine papirer. Efterfølgende blev han endda fortalt, at han kunne returnere papirerne, hvis han ønskede, at vi skulle fuldføre sagen.

savarden skrev:

@Robert
Jeg tillader mig at spørge dig igen efter over 600 indlæg
Hvad arbejde har du og dit firma udført som gør du med god samvittighed beholder Bjarnes penge ?

Spring til debat: