Se indlæg
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
|
|
sabaitoo |
Lagt på d. 07/08-2014 07:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 105 |
Få dog løst problemet..hvad er der galt i at give det omstridte beløb til et børnehjem ??? Tilgiver I mennesker deres overtrædelser, vil jeres himmelske fader også tilgive jer. Men tilgiver I ikke mennesker, vil jeres fader heller ikke tilgive jeres overtrædelser. - Matthæusevangeliet, kapitel 6, vers 14-15 De svage kan aldrig tilgive. Tilgivelse er en egenskab, der tilhører de stærke. - Mahatma Gandhi Uden tilgivelse er der ingen fremtid. - Desmond Tutu |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 07/08-2014 07:36
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Hej Frank, Jeg har nu gennemgået en del af dine indlæg i denne tråd, og det er rigtigt at der på intet tidspunkt har nævnt noget om at du er virksomhedsejer i Thailand, eller eller at du har kald trådstarter for øgenavne - eller været Roberts skjold. - Det har jeg blandet sammen, og det beklager jeg. Jeg behøver ikke skrive mer om at du burde se ting fra begge sider, for det er jeg sikker på du kan se - du tager (tænker jeg) udgangspunkt i indlæg #1 - hvor der herfra intet er at diskutere. (tænker jeg) Tilbage til emnet Redigeret af GAMBIT d. 07/08-2014 07:47 Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
Frank |
Lagt på d. 07/08-2014 10:45
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
JS skrev: Frank skrev: JS skrev: Nu flueknepper du igen et indlæg, og jeg synker hermed med. Jeg gentager lige mig selv, jeg siger ikke at du/I bevidst dækker over ejeren af firmaet. Men I er ikke neutrale. I sætter jer ikke ind i kundens problemstilling, men indikerer at han lyver, samtidig 'glemmer' i helt at forholde jer tilsvarende kritisk mod den anden part. Desuden mener jeg ikke at man kan snakke om hvem der har ret og uret i denne sag, det er som at sige hvilken statsminister der er bedst for Danmark, umuligt. Derfor kan man heller ikke være enig el. uenig med parterne i en tråd som denne, kun observere og tage den derfra. Jeg har ikke et sekund forsvaret Robert. Jeg har derimod sat spørgsmålstegn ved trådstarter fra post #1. Må man ikke det? Først og fremmest har jeg aldrig nævnt dig alene, men 'flokken' af folk der notorisk forsvarer ejeren af firmaet. Det er fint at forsvarer ejeren, men kun hvis du/I havde noget at forsvare denne med. Men jeres eneste forsvar er et angreb på kunden og jeres eneste skud i bøssen er at kunden har virket truende og i øvrigt taler grimt og derfor ødelagt alt for sig selv (selv ude om det). Der bliver nævnt at kunden formentlig taler usandt. Så du forsvarer altså ikke ejeren af firmaet? jo du gør, ved at angribe den utilfredse kunde...angreb er sommetider det bedste forsvar. Du kunne blive en god forsvarsadvokat. Du indikerer dermed i mine øjne at kunden ikke har ret til at være sur, idet han i sit raseri har skrevet noget du tolker som en trussel. Denne linje kører du i alle dine indlæg, hvor du også skriver at du godt kan forstår ejeren af virksomheden, det må man da kalde et forsvar. Du melder din ankomst på side 7 og på intet tidspunkt ser du kritisk på firmaets behandling af- og kommunikation med kunden. Du ser i øvrigt helt igennem fingrer med at andre har haft tilsvarende uheldige oplevelser. Men ellers flueknepper du dig igennem stort set hver eneste side derfra, med små spydige 3 linjers kommentarer til alt og alle, undtagen til ejeren af virksomheden. Som regel fedter dine stikpiller rundt i tolkninger om truslen og om det er lovligt at kalde ham for svindler el. ej osv...alt muligt ligegyldigt, som i sidste ende prøver at fjerne fokus på sagens kerne, nemlig kundens utilfredshed med den pågældende virksomhed og dennes service. På intet tidspunkt prøver du at sætte dig i kundens position. Senere kommer der så en del personfnidder med Gambit og nu flueknepperi som du har trukket mig ned i. Jeg takker for de pæne ord om mine evner som forsvarsadvokat. Måske jeg skulle have valgt den vej? Jeg skal prøve at få mit indlæg til at fylde mere end tre linier, som synes at være et succeskriterium. Mit ærinde er ikke at forsvare Roberts firma. Men jeg blev fortørnet over den måde, som du, Gambit, number1kk, moerk5002 med flere straks fra side 1 som et ulvekobbel synes at have en fælles dagsorden om at puste til ilden og latterliggøre Robert på en måde, som efter min mening er useriøs og usaglig. Det var måden - og ikke Robert - samt min holdning til trådstarters indlæg, som har fået mig til tasterne. Og du har ret i, at det kan fremstå som et forsvar for Robert, men det er nu ikke mit ærinde, men sikkert en logisk følge. Lad mig endnu engang slå fast, at jeg ikke kender Robert personligt. Jeg kender ham kun fra dette site. Jeg har ingen som helst del i hans firma og skal ikke have det. Robert må 100% selv stå på mål for hvordan han driver sit firma. Det er selvfølgelig irriterende, hvis ens sagsbehandling bliver unødigt forsinket. Ingen tvivl om det. Nu er det vel kun trådstarter og Robert, som kender alle detaljerne i forløbet (og dem er de vist ikke helt enige om). Så jeg kan kun forholde mig til, hvad trådstarter og Robert har skrevet i tråden. Og jeg synes nok, at der er ganske meget tvivl om aftalt deadline, hvilket hugoboerge fint belyser på side 6. Tvivl der udelukkende er skabt af trådstarters indlæg. Jeg tillader mig derfor at ikke at tage alle trådstarters ord om forsinkelse for gode varer. Hvad trådstarter derimod til fulde illustrerer fra start og hele vejen gennem tråden er hans reaktionsmønster: sprudlende med ord som svindler, tyv, svingende om sig med trusler om at skrive på forum, ordne det med lokale metoder, vi mødes nok i Bangkok med videre. Trådstarter ligger derfor efter min mening som han selv har redt. Jeg kunne sagtens opstille et par mulige motiver for trådstarter, men det undlader jeg, for ikke at forplumrer med spekulationer fra min side. Men de er åbenlyse. Jeg er således ikke enig med dig i at du har fat i sagens kerne. Jeg mener netop det centrale er trådstarter og hans opførsel. Det var vist mere end tre linier. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/08-2014 11:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
@Frank Tak for et (for engangs skyld) fornuftigt indlæg i en god tone. Nu kan jeg bedre følge dig. Sjovt nok tror jeg vi stort set er enige, bare i hver vores 'lejr'. Du og flere har været 'provokeret' over trådstarters hårde tone m. (tomme) trusler og fy ord. Jeg selv m.fl. har været 'provokeret' af Roberts, efter min mening arrogante tone, 'snakken udenom' og komplette mangel på forretnings 'touch'. Tråden har derfor udviklet sig til et mudderkast mellem begge lejre, nøjagtigt som når vi diskuterer fx. politik. Ligesom med politik er der ingen der har ret el. uret...blot argumentation mod argumentation. Jeg er enig i at trådstarter burde have lagt en anden stil for dagen, omvendt er det også svært at sige hvordan man selv ville reagere hvis man følger sig snydt af et andet menneske, og at dette måske kunne ske igen for en anden. Derfor mener jeg at aggressionen det er til at se bort fra i dette tilfælde. Firmaet har i mine øjne 'aben' og vi er flere der mener at firmaet har reageret dybt underligt på kritikken og de tilføjelser andre er kommet med undervejs. Igen kan man prøve at tænker hvordan man ville reagere som ejer på en utilfreds kunde, og nogle ville måske mene at Robert har gjort det fornuftige andre er uforstående. Du tilhører den første gruppe, jeg tilhører den sidste. Jeg synes bare ikke at man kan bruge en trusle som argument for at ignorere og måske dermed nedtone sagen. Sagen har sin berettigelse. Robert har ligesom kunden også lov til at gøre som han selv mener er det rigtige, men så må han også stå på mål for sin stil og det synes jeg ikke han gør særlig godt, men så er det jo godt at han har folk der deler hans synspunkter og fred være med det. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/08-2014 12:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Om trådstarter har ret eller ikke er i princippet efter min mening ligegyldig. Det her handler om at en kunde har betalt et beløb forud for at få en opgave løst. Imellemtiden, så er samarbejdet gået i stykker og opgaven er derfor ikke leveret. Virksomheden har i sine forretningsbetingelser angivet at en forudbetaling ikke kan refunderes. Men det ændrer ikke ved at man i særlige tilfælde (som denne) bør signalere optimal og god kundepleje. Altså ville det mest rigtige være, rent forretningsmæssigt og moralsk, blot at tilbagebetale pengene fra kunden og dermed lukke sagen. Alternativt bør man som minimum dokumenterer, præcis hvorfor man ikke tilbagebetaler kunden den forudbetaling der er lavet eller kun dele af den. Det er altså kun fair og god forretningsmoral. Pengene som skulle bruges til 3-part, bør som minimum tilbagebetales. Jeg forstår godt kundens vrede og frustration, baseret på virksomhedens håndtering af sagen indtil nu. Ville selv være møg sur, hvis jeg ikke som minimum kunne få dokumentation for hvad min 100% forudbetaling var brugt til. Igen ikke noget personlig, men set udelukkende udfra en forretningsmæssig og objektiv betragtning. Det er ganske simpelt forkert rent moralsk (uanset kundens opførsel) at beholde 100% af en indbetaling uden at dokumentere, hvorfor man beholder hele beløbet. Og det upåagtet af forretningsbetingelser, trusler, diskussioner m.v. I princippet, så betyder det jo at man hvis man vil handle med virksomheden og betaler alt forud, må være indstillet på at virksomheden på et hvilket som helst tidspunkt kan stoppe aftalen og beholde forudbetalingen, uden særlig begrundelse og dokumentation. Det er altså forkert. Redigeret af patirak d. 07/08-2014 12:34 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/08-2014 12:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Uden at copy/paste saa er der kommet nogle gode sobre/relevante kommentarer fra JS/Web/Patirak. Patirak har den rette forretningsmaessige forstaaelse og gav udtryk for det allerede paa side 6 mener jeg det var og det var simpelthen - tilbagebetal kunden og kom saa videre. Jeg selv har givet udtryk for det samme og har saagar modtaget en PB fra RK hvori han sendte mig en taksigelse. Jeg ved ikke hvorfor, men maaske fordi jeg paa et tidspunkt har naevnt hans tidligere tillidsposter indenfor det skandinaviske samfund og det danske handelskammer. Det medfoerte en kort korrespondance som foelger. Der er intet fortroligt i indholdet eftersom indholdet indgaar i denne lange traad. 26. juli 2014 skrev jeg: Goddag Robert, Jeg synes det er synd at RK som har haft diverse tillidsposter i det skandinaviske samfund ikke kommer paa banen rent professionelt. Men det er hans valg. Det maa vaere ovennaevnte kommentar du hentyder til ? Jeg skal ikke goere mig klog paa hvem annullerede hvad og med hvem og omvendt. I loebet af 5 dage har der vaeret ca. 8,200 visninger af denne traad og jeg synes ikke du har gjort nogle saerlige forsoeg paa at forsvare dig. Jeg synes du skulle faa lukket denne kedelige sag ved "per kulance" dvs ved imoedekommenhed at give traadstarter en form for refundering. Det burde du faktisk have gjort i starten. Nu er sagen snart gaaet op i "hat og blaa briller". 28. juli 2014 fik jeg foelgende svar: Den er desværre ret normal praksis, at folk køber en service fra os, og når sagsbehandlingen er startet, og kunden har fået et bedre overblik, så går de ud og finder en billigere leverandør, for nu ved de hvad der skal ske, og de indledende ting og papirer er startet. Herefter forsøger de at annullere ordren hos os, så de kan skifte til den nye leverandør. De kan bruge alle mulige slags undskyldninger og trusler for at slippe ud. De forstår dog ikke, at de nu har et bedre overblik og kan benytte en billigere leverandør (eller selv gøre det), fordi de netop har startet sagen hos os. Såfremt denne kunde blot havde købt en konsultation, så ville det havde været dyrere end den pakke, som han havde købt. Håber, at du forstår. Jeg svarede med det samme: Tak Robert, det er selvfoelgelig kedeligt at nogle kunder opfoerer sig saadan. Paa den anden side hvis de har betalt forud har jeg svaert ved at se hvordan de kan annullere ordren eller serviceydelsen. Jeg synes stadigvaek du skal vise en form for imoedekommenhed og saa er der kommet laag paa. Det er selvfoelgelig op til dig. Jeg kender som sagt ikke RK og har aldrig moedt ham. Men nu er vi oppe paa naesten 27,000 visninger og RK har endnu ikke dokumenteret noget som helst i denne sag. Mht traadstarter saa maa det erkendes at allerede i traad #1 er der efter min mening ordvalg som skulle have vaeret undladt. Ligeledes roder traadstarter lidt rundt i antal dage og arbejdsdage, men det skal han ikke miskrediteres for. RK kommer ikke paa banen med nogen som helst gyldig forklaring men kan blot sige at "kunden lyver" uden at komme frem med hvad det er kunden lyver omkring. Forklaring omkring at kunden gaar til et andet firma synes jeg ikke holder vand naar kunden har forudbetalt for et stykke arbejde. RK naevner at han charger THB 10,000 for en "konsultation". Lad os nu forudsaette at "konsultationen" bestaar i at lade nogle dokumenter ligge i en skuffe uden at goere noget ved dem. RK har modtaget THB 17,200 ud af hvilket beloeb THB xxxx forudsaettes at gaa til 3. mand. Arbejdet er ikke udfoert paa naer "konsultationen". Efter dette her regnestykke saa skylder RK traadstarter THB 7,000.- som foelger: Modtaget forskud - THB 17,200 "Konsultation" - THB 10,000 Porto for returnering af dokumenter - THB 200 Skyldig til BTJ - THB 7,000 Som Simon Spies engang sagde "Hellere daarlig omtale end ingen omtale". Det gaelder vist ikke i det her tilfaelde. RK burde afslutte denne sag paa en tilfredsstillende maade. Desvaerre for ham og Piro Consulting er skaden allerede sket og maaske lader han bare det hele sejle sin egen soe ? |
|
|
Frank |
Lagt på d. 07/08-2014 13:27
|
JS skrev: @Frank Tak for et (for engangs skyld) fornuftigt indlæg i en god tone. Nu kan jeg bedre følge dig. Sjovt nok tror jeg vi stort set er enige, bare i hver vores 'lejr'. Du og flere har været 'provokeret' over trådstarters hårde tone m. (tomme) trusler og fy ord. Jeg selv m.fl. har været 'provokeret' af Roberts, efter min mening arrogante tone, 'snakken udenom' og komplette mangel på forretnings 'touch'. Tråden har derfor udviklet sig til et mudderkast mellem begge lejre, nøjagtigt som når vi diskuterer fx. politik. Ligesom med politik er der ingen der har ret el. uret...blot argumentation mod argumentation. Jeg er enig i at trådstarter burde have lagt en anden stil for dagen, omvendt er det også svært at sige hvordan man selv ville reagere hvis man følger sig snydt af et andet menneske, og at dette måske kunne ske igen for en anden. Derfor mener jeg at aggressionen det er til at se bort fra i dette tilfælde. Firmaet har i mine øjne 'aben' og vi er flere der mener at firmaet har reageret dybt underligt på kritikken og de tilføjelser andre er kommet med undervejs. Igen kan man prøve at tænker hvordan man ville reagere som ejer på en utilfreds kunde, og nogle ville måske mene at Robert har gjort det fornuftige andre er uforstående. Du tilhører den første gruppe, jeg tilhører den sidste. Jeg synes bare ikke at man kan bruge en trusle som argument for at ignorere og måske dermed nedtone sagen. Sagen har sin berettigelse. Robert har ligesom kunden også lov til at gøre som han selv mener er det rigtige, men så må han også stå på mål for sin stil og det synes jeg ikke han gør særlig godt, men så er det jo godt at han har folk der deler hans synspunkter og fred være med det. Jeg er ikke enig i, at firmaet har aben. Trådstarter fremsatte - ifølge ham selv, hvorfor vi må antage at det er korrekt - en trussel om at bringe sagen i diverse fora, hvis han ikke fik sin vilje. Det har han så valgt at gøre. Så må han også tage konsekvensen af det. Istedet for at blive ved med at spørge efter dit og dat, svar på hint og andet, tilbagebetaling, betaling til til andre formål etc. Nu har han bragt sagen her. Så er der ikke mere at komme efter. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/08-2014 13:36
|
Frank skrev: JS skrev: @Frank Tak for et (for engangs skyld) fornuftigt indlæg i en god tone. Nu kan jeg bedre følge dig. Sjovt nok tror jeg vi stort set er enige, bare i hver vores 'lejr'. Du og flere har været 'provokeret' over trådstarters hårde tone m. (tomme) trusler og fy ord. Jeg selv m.fl. har været 'provokeret' af Roberts, efter min mening arrogante tone, 'snakken udenom' og komplette mangel på forretnings 'touch'. Tråden har derfor udviklet sig til et mudderkast mellem begge lejre, nøjagtigt som når vi diskuterer fx. politik. Ligesom med politik er der ingen der har ret el. uret...blot argumentation mod argumentation. Jeg er enig i at trådstarter burde have lagt en anden stil for dagen, omvendt er det også svært at sige hvordan man selv ville reagere hvis man følger sig snydt af et andet menneske, og at dette måske kunne ske igen for en anden. Derfor mener jeg at aggressionen det er til at se bort fra i dette tilfælde. Firmaet har i mine øjne 'aben' og vi er flere der mener at firmaet har reageret dybt underligt på kritikken og de tilføjelser andre er kommet med undervejs. Igen kan man prøve at tænker hvordan man ville reagere som ejer på en utilfreds kunde, og nogle ville måske mene at Robert har gjort det fornuftige andre er uforstående. Du tilhører den første gruppe, jeg tilhører den sidste. Jeg synes bare ikke at man kan bruge en trusle som argument for at ignorere og måske dermed nedtone sagen. Sagen har sin berettigelse. Robert har ligesom kunden også lov til at gøre som han selv mener er det rigtige, men så må han også stå på mål for sin stil og det synes jeg ikke han gør særlig godt, men så er det jo godt at han har folk der deler hans synspunkter og fred være med det. Jeg er ikke enig i, at firmaet har aben. Trådstarter fremsatte - ifølge ham selv, hvorfor vi må antage at det er korrekt - en trussel om at bringe sagen i diverse fora, hvis han ikke fik sin vilje. Det har han så valgt at gøre. Så må han også tage konsekvensen af det. Istedet for at blive ved med at spørge efter dit og dat, svar på hint og andet, tilbagebetaling, betaling til til andre formål etc. Nu har han bragt sagen her. Så er der ikke mere at komme efter. Kunden har vel ret til at klage (også her) hvis han er utilfreds med noget? Eller mener du, at man ved at klage over en service, automatisk taber en sag og ens penge? I så fald ville alle typer af virksomheder, jo få frit lejde til at gøre som det passede dem og forbrugere ville være magtesløse. Jeg kan ikke se noget galt i at en kunde klager (også online), men jeg forstår ikke hvorfor virksomheden forbliver tavs eller ikke blot dokumenterer hvad kundens penge er brugt til. Hvis alle pengene er brugt på sagen, så er det fint at beholde alle pengene. Men det bør man altså dokumentere. Det er naturligvis grundlæggende forkert af kunden at true, men det ville jeg altså også selv gøre hvis jeg ikke kunne få en ganske almindelig oversigt over hvad mine penge var brugt til. Jeg er faktisk i det her tilfælde ikke i tvivl om at virksomheden leverer en ok ydelse. Men det er forkert ikke at dokumentere hvad man har lavet og bare beholde 100% af pengene, uden yderligere kommentarer. Sorry, men det er det altså. Tænk bare på hvordan man som forbruger ville være stillet, hvis man ikke måtte klage over noget og bare mistede sine penge, hvis man gjorde. Redigeret af patirak d. 07/08-2014 13:50 |
|
|
Frank |
Lagt på d. 07/08-2014 13:50
|
patirak skrev: Frank skrev: JS skrev: @Frank Tak for et (for engangs skyld) fornuftigt indlæg i en god tone. Nu kan jeg bedre følge dig. Sjovt nok tror jeg vi stort set er enige, bare i hver vores 'lejr'. Du og flere har været 'provokeret' over trådstarters hårde tone m. (tomme) trusler og fy ord. Jeg selv m.fl. har været 'provokeret' af Roberts, efter min mening arrogante tone, 'snakken udenom' og komplette mangel på forretnings 'touch'. Tråden har derfor udviklet sig til et mudderkast mellem begge lejre, nøjagtigt som når vi diskuterer fx. politik. Ligesom med politik er der ingen der har ret el. uret...blot argumentation mod argumentation. Jeg er enig i at trådstarter burde have lagt en anden stil for dagen, omvendt er det også svært at sige hvordan man selv ville reagere hvis man følger sig snydt af et andet menneske, og at dette måske kunne ske igen for en anden. Derfor mener jeg at aggressionen det er til at se bort fra i dette tilfælde. Firmaet har i mine øjne 'aben' og vi er flere der mener at firmaet har reageret dybt underligt på kritikken og de tilføjelser andre er kommet med undervejs. Igen kan man prøve at tænker hvordan man ville reagere som ejer på en utilfreds kunde, og nogle ville måske mene at Robert har gjort det fornuftige andre er uforstående. Du tilhører den første gruppe, jeg tilhører den sidste. Jeg synes bare ikke at man kan bruge en trusle som argument for at ignorere og måske dermed nedtone sagen. Sagen har sin berettigelse. Robert har ligesom kunden også lov til at gøre som han selv mener er det rigtige, men så må han også stå på mål for sin stil og det synes jeg ikke han gør særlig godt, men så er det jo godt at han har folk der deler hans synspunkter og fred være med det. Jeg er ikke enig i, at firmaet har aben. Trådstarter fremsatte - ifølge ham selv, hvorfor vi må antage at det er korrekt - en trussel om at bringe sagen i diverse fora, hvis han ikke fik sin vilje. Det har han så valgt at gøre. Så må han også tage konsekvensen af det. Istedet for at blive ved med at spørge efter dit og dat, svar på hint og andet, tilbagebetaling, betaling til til andre formål etc. Nu har han bragt sagen her. Så er der ikke mere at komme efter. Kunden har vel ret til at klage (også her) hvis han er utilfreds med noget? Eller mener du, at man ved at klage over en service, automatisk taber en sag og ens penge? I så fald ville alle typer af virksomheder, jo få frit lejde til at gøre som det passede dem og forbrugere ville være magtesløse. Jeg kan ikke se noget galt i at en kunde klager (også online), men jeg forstår ikke hvorfor virksomheden forbliver tavs eller ikke blot dokumenterer hvad kundens penge er brugt til. Hvis alle pengene er brugt på sagen, så er det fint at beholde alle pengene. Men det bør man altså dokumentere. Jeg mener heller ikke at der er noget galt i at klage. Heller ikke i at skrive anmeldelser på nettet. Det har jeg heller ikke på noget tidspunkt givet udtryk for, så jeg undrer mig over dit indlæg. Til gengæld mener jeg, at når trådstarter i dialogen fremsætter en trussel om at skrive om sagen fx. her, hvis han ikke får sin vilje, så afskriver han sig samtidig fra nogen form for "kulance" eller lignende. Så må han nøjes med glæden over sit indlæg. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/08-2014 13:55
|
Frank skrev: patirak skrev: Frank skrev: JS skrev: @Frank Tak for et (for engangs skyld) fornuftigt indlæg i en god tone. Nu kan jeg bedre følge dig. Sjovt nok tror jeg vi stort set er enige, bare i hver vores 'lejr'. Du og flere har været 'provokeret' over trådstarters hårde tone m. (tomme) trusler og fy ord. Jeg selv m.fl. har været 'provokeret' af Roberts, efter min mening arrogante tone, 'snakken udenom' og komplette mangel på forretnings 'touch'. Tråden har derfor udviklet sig til et mudderkast mellem begge lejre, nøjagtigt som når vi diskuterer fx. politik. Ligesom med politik er der ingen der har ret el. uret...blot argumentation mod argumentation. Jeg er enig i at trådstarter burde have lagt en anden stil for dagen, omvendt er det også svært at sige hvordan man selv ville reagere hvis man følger sig snydt af et andet menneske, og at dette måske kunne ske igen for en anden. Derfor mener jeg at aggressionen det er til at se bort fra i dette tilfælde. Firmaet har i mine øjne 'aben' og vi er flere der mener at firmaet har reageret dybt underligt på kritikken og de tilføjelser andre er kommet med undervejs. Igen kan man prøve at tænker hvordan man ville reagere som ejer på en utilfreds kunde, og nogle ville måske mene at Robert har gjort det fornuftige andre er uforstående. Du tilhører den første gruppe, jeg tilhører den sidste. Jeg synes bare ikke at man kan bruge en trusle som argument for at ignorere og måske dermed nedtone sagen. Sagen har sin berettigelse. Robert har ligesom kunden også lov til at gøre som han selv mener er det rigtige, men så må han også stå på mål for sin stil og det synes jeg ikke han gør særlig godt, men så er det jo godt at han har folk der deler hans synspunkter og fred være med det. Jeg er ikke enig i, at firmaet har aben. Trådstarter fremsatte - ifølge ham selv, hvorfor vi må antage at det er korrekt - en trussel om at bringe sagen i diverse fora, hvis han ikke fik sin vilje. Det har han så valgt at gøre. Så må han også tage konsekvensen af det. Istedet for at blive ved med at spørge efter dit og dat, svar på hint og andet, tilbagebetaling, betaling til til andre formål etc. Nu har han bragt sagen her. Så er der ikke mere at komme efter. Kunden har vel ret til at klage (også her) hvis han er utilfreds med noget? Eller mener du, at man ved at klage over en service, automatisk taber en sag og ens penge? I så fald ville alle typer af virksomheder, jo få frit lejde til at gøre som det passede dem og forbrugere ville være magtesløse. Jeg kan ikke se noget galt i at en kunde klager (også online), men jeg forstår ikke hvorfor virksomheden forbliver tavs eller ikke blot dokumenterer hvad kundens penge er brugt til. Hvis alle pengene er brugt på sagen, så er det fint at beholde alle pengene. Men det bør man altså dokumentere. Jeg mener heller ikke at der er noget galt i at klage. Heller ikke i at skrive anmeldelser på nettet. Det har jeg heller ikke på noget tidspunkt givet udtryk for, så jeg undrer mig over dit indlæg. Til gengæld mener jeg, at når trådstarter i dialogen fremsætter en trussel om at skrive om sagen fx. her, hvis han ikke får sin vilje, så afskriver han sig samtidig fra nogen form for "kulance" eller lignende. Så må han nøjes med glæden over sit indlæg. Lad os antage at jeg havde solgt dig et produkt og du havde forudbetalt 100%. Der går så ged i kommunikationen mellem os og aftalen stopper. Jeg beholder herefter alle dine penge, uden opgørelse af hvad jeg f..eks. har brugt af timer og haft af udgifter. Ville du virkelig bare acceptere det? Jeg tror, de fleste ville blive ret sure. (inkl. mig selv) Jeg siger ikke at en tilbagebetaling reelt er nødvendig. Men det er fair at komme med dokumentation for hvad ens penge er brugt til i processen. Er alle pengene brugt, så fint med det. Men det skal altså dokumenteres for at være fair. Redigeret af patirak d. 07/08-2014 14:01 |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/08-2014 14:08
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Firmaet står med en utilfreds kunde, ergo er det firmaets problem. At firmaet ikke tager en utilfreds kunde seriøst og tilmed siger at kunderne prøver at snyde firmaet, siger en del om respekten for kunderne. I gamle dage kørte der et ordsprog der sagde 'kunden har altid ret'. Der er skrevet afhandlinger om det ordsprog, men de fleste firmaer er enige om at man kommer længst ved at efterleve dette ordsprog uanset hvor bittert det måtte være. Det er en magtkamp. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 07/08-2014 14:18
|
patirak skrev: ... Lad os antage at jeg havde solgt dig et produkt og du havde forudbetalt 100%. Der går så ged i kommunikationen mellem os og aftalen stopper. Jeg beholder herefter alle dine penge, uden opgørelse af hvad jeg f..eks. har brugt af timer og haft af udgifter. Ville du virkelig bare acceptere det? Jeg tror, de fleste ville blive ret sure. (inkl. mig selv) Jeg siger ikke at en tilbagebetaling reelt er nødvendig. Men det er fair at komme med dokumentation for hvad ens penge er brugt til i processen. Er alle pengene brugt, så fint med det. Men det skal altså dokumenteres for at være fair. Din diskussion om, hvad du og jeg ville have gjort i en hypotetisk sag, vil jeg ikke medvirke i. Men i den konkrete sag har trådstarter ved trussel og gennemførelse af den afskrevet sig yderligere. Det er min mening. Hvordan du eller andre mener, at man skal drive virksomhed, hvad der er fair, hvad man bør gøre osv. kan være interessant. Og det kan I passende anvende i jeres egen virksomhed. Hvad der får jer til at tro, at andre virksomheder skal efterleve jeres eller andres ideer og idealer forstår jeg ikke. En af fordelene ved at stifte virksomhed er, at man selv bestemmer. |
|
|
waree |
Lagt på d. 07/08-2014 14:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 304 |
i Soenderjylland siger vi. hellere et skidt forlig end en dyr retssag. traaden doer ikke foreloebig hr Robert Kronberg. hvlket vil sige endnu mere tab for virksomheden |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/08-2014 14:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Her er en redigeret udgave af traad #1: Onsdag den 11.06.14 hyrede jeg sammen med en bekendt omtalte til at skulle legaliserer vores kæresters papirer. En beslutning jeg skulle komme til fortryde i allerhøjeste grad. Nå, men aftalen vi lavede med ham var ret enkel: ”Oversæt og send papirerne til det Thailandske Udenrigsministerium til godkendelse. Men vent med at gå på den danske ambassade til vi havde fået visa og er kommet til Dk”. Efter min mening en let forståelig aftale. Den 23.06.14 gav jeg besked på at papirerne kunne sendes til ambassaden. Gik ud fra de var oversat og godkendt af Thailandske Udenrigsministerium. De havde ligesom haft 12 dage til det arbejde, hvilket er mere end rigelig tid. 6 arbejdsdage Min kæreste talte flere gange Hr. Kronberg´s kone som forsikrede om alt var ok og papirerne var på vej. Var nok naiv, meget naiv troede det arbejde, vi havde betalt for blev udført. Det er vel derfor man betaler? Eller er jeg bare naiv? Desværre kan man ikke stole på de aftaler man laver med Robert Kronberg. Eller hans kone Ploy. Den 03.07.14 havde vi stadig ingen papirer modtaget i Dk. Der var nu gået 23 dage. Så derfor kontaktede vi dem igen. Vi fik fat i konen igen. Hr. Kronberg gider jo ikke svare på tlf. eller mail. Endnu engang bildte hun os ind ”at nu gik hun på den Danske Ambassade. Og vi ville snart have papirerne”. Løgn, løgn og atter løgn. Sandheden er at der intet blev foretaget i sagen. Papirerne lå bare og rodede i en skuffe. Den 09.07.14 Havde jeg faktisk fået nok nu af det cirkus der var med at få vores papirer. Så Jeg forlangte dokumentation for status på papirerne. Ikke noget urimeligt krav. Derfor truede jeg med at poste på forums og anmelde ham for bedrageri. Så reagerede Hr. Kronberg endeligt. Men med et ligegyldigt svar. Hvad var svaret ? Nå, men efter yderligere et par trusler om at offentliggøre hans manglende behandling af vores legalisering fik jeg besked på jeg kunne få papirerne tilbage. Jeg havde bedt om at få dem afleveret til en bekendt i Thailand. Hvis ikke han kunne sørge for en legalisering øjeblikkeligt. Desuden forlangte jeg dokumentation for udførelsen sendt til mig på mail. Jeg besked på, han ikke ønskede at udføre arbejdet under de omstændigheder. Her maa RK komme med en forklaring. Farligt at forlange dokumentation. Nå ok. Har det på mail. Det bare lige til en orientering. Endnu ikke dokumenteret i forum. Papirerne fik jeg da heldigvis. Man vil ikke udføre arbejdet. Bruger 32 dage på intet og stjæler andres penge. Beder man om pengene. Så får man af vide man kan levere papirerne tilbage. ”Så laver de dem”. Som begrundelse for tyveriet af penge sender Hr. Kronberg en mail med dette indhold: (det står klart og tydeligt i min signatur, at: "Services are non-cancellable, and fees are not refundable.)" Gaelder ikke eftersom vi er ovre i smaatingsafdelingen og traadstarter har ikke skrevet under paa nogen aftale (saa vidt vides). Heldigvis har et andet firma sørget for at klare opgaven på 10 dage Inkl. forsendelse. Og det til mindre betaling end fup firmaet Piro Consulting og Robert Kronberg. Jeg kan til enhver tid dokumenter forløbet, og ligger gerne dokumentationen frem, hvis dette ønskes. Jeg mener ikke traadstarter har dokumenteret forloebet udover hvad der naevnes ovenfor. Som sagt RK faa lagt laag paa det her og det skulle du have gjort for lang tid siden. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 07/08-2014 14:52
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Frank skrev: Men i den konkrete sag har trådstarter ved trussel og gennemførelse af den afskrevet sig yderligere. Det er min mening. Som jeg læser det har trådstarter allerede i indlæg 1 givet udtryk for at trådstarter anser pengene som tabt. I hvert fald sådan jeg tolker det. I andensidste linie i indlæg 1 giver trådstarter også udtryk for sit eneste håb. Nemlig at andre holder sig væk fra omtalte person og firma. Så stadig at sidde og tolke på indlæg 1 her 500+ indlæg senere og antage at trådstarter håber på at få penge tilbage er mildt sagt en fejlfortolkning efter min mening. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/08-2014 14:53
|
Frank skrev: patirak skrev: ... Lad os antage at jeg havde solgt dig et produkt og du havde forudbetalt 100%. Der går så ged i kommunikationen mellem os og aftalen stopper. Jeg beholder herefter alle dine penge, uden opgørelse af hvad jeg f..eks. har brugt af timer og haft af udgifter. Ville du virkelig bare acceptere det? Jeg tror, de fleste ville blive ret sure. (inkl. mig selv) Jeg siger ikke at en tilbagebetaling reelt er nødvendig. Men det er fair at komme med dokumentation for hvad ens penge er brugt til i processen. Er alle pengene brugt, så fint med det. Men det skal altså dokumenteres for at være fair. Din diskussion om, hvad du og jeg ville have gjort i en hypotetisk sag, vil jeg ikke medvirke i. Men i den konkrete sag har trådstarter ved trussel og gennemførelse af den afskrevet sig yderligere. Det er min mening. Hvordan du eller andre mener, at man skal drive virksomhed, hvad der er fair, hvad man bør gøre osv. kan være interessant. Og det kan I passende anvende i jeres egen virksomhed. Hvad der får jer til at tro, at andre virksomheder skal efterleve jeres eller andres ideer og idealer forstår jeg ikke. En af fordelene ved at stifte virksomhed er, at man selv bestemmer. Der er efter min mening ikke noget forkert i at true, hvis man er utilfreds med noget. Det er faktisk en naturlig reaktion, hvis man føler at man er blevet forkert behandlet og føler afmagt. Hvad pokker skulle man ellers gøre? Ja, man bestemmer selv hvordan man vil drive sin virksomhed. Men det kan for det meste være en fordel for ens virksomhed at få et forlig på plads, hvis man har en utilfreds kunde. Man bør som minimum dokumentere det arbejde der er lavet, før man bare beholder pengene. Det er altså mest normalt. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 07/08-2014 15:11
|
patirak skrev: ... Der er efter min mening ikke noget forkert i at true, hvis man er utilfreds med noget. Det er faktisk en naturlig reaktion, hvis man føler at man er blevet forkert behandlet og føler afmagt. Hvad pokker skulle man ellers gøre? Ja, man bestemmer selv hvordan man vil drive sin virksomhed. Men det kan for det meste være en fordel for ens virksomhed at få et forlig på plads, hvis man har en utilfreds kunde. Man bør som minimum dokumentere det arbejde der er lavet, før man bare beholder pengene. Det er altså mest normalt. Med hensyn til det første. Vi er uenige om det med trusler. Alternativet er dialog. Men uanset at vi er uenige, så kan jeg ikke forstå, hvordan man efter gennemførsel af truslen kan have nogen forestillinger om efterfølgende dialog. Det mener jeg ikke, at man kan. Med hensyn til det sidste, så svarede jeg i forrige indlæg, og jeg har ikke ændret holdning siden. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/08-2014 15:17
|
Webmaster skrev: Frank skrev: Men i den konkrete sag har trådstarter ved trussel og gennemførelse af den afskrevet sig yderligere. Det er min mening. Som jeg læser det har trådstarter allerede i indlæg 1 givet udtryk for at trådstarter anser pengene som tabt. I hvert fald sådan jeg tolker det. I andensidste linie i indlæg 1 giver trådstarter også udtryk for sit eneste håb. Nemlig at andre holder sig væk fra omtalte person og firma. Så stadig at sidde og tolke på indlæg 1 her 500+ indlæg senere og antage at trådstarter håber på at få penge tilbage er mildt sagt en fejlfortolkning efter min mening. Ja, man kan undre sig over hvorfor vi er på over 500 indlæg. Jeg mener det skyldes enormt dårligt krisehåndtering af utilfredse kunder. Kunden kan være nok så skør og truende, men det kræver stadig professionel håndtering. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 07/08-2014 15:36
|
Webmaster skrev: Frank skrev: Men i den konkrete sag har trådstarter ved trussel og gennemførelse af den afskrevet sig yderligere. Det er min mening. Som jeg læser det har trådstarter allerede i indlæg 1 givet udtryk for at trådstarter anser pengene som tabt. I hvert fald sådan jeg tolker det. I andensidste linie i indlæg 1 giver trådstarter også udtryk for sit eneste håb. Nemlig at andre holder sig væk fra omtalte person og firma. Så stadig at sidde og tolke på indlæg 1 her 500+ indlæg senere og antage at trådstarter håber på at få penge tilbage er mildt sagt en fejlfortolkning efter min mening. Jeg tror, at du har misset et par indlæg. Det er ikke tale om fortolkning. En hurtig gennemgang viser, at trådstarter udtrykker ønske om at få pengene igen i flere indlæg. Se fx. 82, 102, 434, 436, 440, 443, 452 og 470. Jeg har sikkert misset nogen. Redigeret af Frank d. 07/08-2014 15:44 |
|
|
Frank |
Lagt på d. 07/08-2014 15:43
|
patirak skrev: Webmaster skrev: Frank skrev: Men i den konkrete sag har trådstarter ved trussel og gennemførelse af den afskrevet sig yderligere. Det er min mening. Som jeg læser det har trådstarter allerede i indlæg 1 givet udtryk for at trådstarter anser pengene som tabt. I hvert fald sådan jeg tolker det. I andensidste linie i indlæg 1 giver trådstarter også udtryk for sit eneste håb. Nemlig at andre holder sig væk fra omtalte person og firma. Så stadig at sidde og tolke på indlæg 1 her 500+ indlæg senere og antage at trådstarter håber på at få penge tilbage er mildt sagt en fejlfortolkning efter min mening. Ja, man kan undre sig over hvorfor vi er på over 500 indlæg. Jeg mener det skyldes enormt dårligt krisehåndtering af utilfredse kunder. Kunden kan være nok så skør og truende, men det kræver stadig professionel håndtering. Ja det kan du synes - fint med mig. Men det er ikke forbudt og der er intet forkert i at håndtere kriser anderledes, end du og andre synes er korrekt. Hvis man i det hele taget synes, at der er krise. |
|
Spring til debat: |