Se indlæg
Thailand kalder på mig
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 13:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 146 |
Og kunne derfor ikke lade være med og tjekke momondo.dk. [img]http://www.peecee.dk/uploads/082014/fly.jpg[/img] is not a valid Image. Ja, lang rejsetid, men til en meget meget billig pris, for 2 måneder. Med dagens valutakurs, ville jeg for 21.000 kroner kunne få 118.577,08 THB Kan man nøjes med og bo på en ''bar'' (som copenhagen, bare en gade længere væk fra walking street) ville man kunne bo for 6000 THB pr måned (i hvert fald muligt i 2012) Det resterende beløb, divderet med 60, ville give et dagligt forbrug på 1776 THB Hvis man udelukkende ønsker og have til dagen og vejen, og måske leje sig en motorcykel engang i mellem, er budgettet jo passende. Vil man ud til øer, leje vandscooter, ud og opleve diverse ting og sager, er budgettet jo hul i hovedet. Men det er da vel ikke så tosset for 2 måneder, at skulle af med 25.000 kr pr person? |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 07/08-2014 13:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Here we go.... Det er slet ikke nok penge når man skal have nyt,nyt,nyt og man gerne skal give nogle tusinde baht i drikkepenge til pigerne hvergang man tager ud + barfine en gruppe piger. Det andet spinken og sparen er der ikke noget ferie over God tur! Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 14:01
|
GAMBIT skrev: Here we go.... Det er slet ikke nok penge når man skal have nyt,nyt,nyt og man gerne skal give nogle tusinde baht i drikkepenge til pigerne hvergang man tager ud + barfine en gruppe piger. Det andet spinken og sparen er der ikke noget ferie over God tur! Nogle tusinde baht i drikkepenge til pigerne, hver gang man tager ud + barfine? Koster en øl 80 bah og der så gives 100 baht, er de 20 af dem drikkepenge. lige så vel som hvis jeg tager ud og får mig en pizza, og koster 280 baht, betaler jeg 300 baht, hvoraf de 20 af dem drikkepenge. Du får mig aldrig til og betale for trunter i Thailand, ej heller barfine |
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/08-2014 14:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Hvis du ikke skal bruge penge på kvinderne her, så er budgettet fint nok. Så kom bare |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 14:06
|
Og en hel dags kørsel på en Honda CBR600RR med akrapovic exhaust, + 500 til benzin (1200 ialt indtil videre) og med over 500 endnu når dagen er omme (minus det som er brugt til lidt vand og mad i løbet af dagen) vil jeg såmen heller ikke kalde for og spare Hvad koster en øl på copenhagen? 60 baht? 20 øl ville koste 1200 baht, og ville stadigvæk give mig næsten 600 til andre ting i løbet af dagen (selvom jeg aldrig kommer op på 20 øl) Og ferie for mig, behøves ikke og være med hvor pengene smides væk på en hel masse ting og sager, hvor jeg prøver nye ting, og SKAL ud og opleve noget. Ferie for mig er og komme væk, kunne leve med et højere budget i dagligdagen end herhjemme (hvem bruger 350 pr dag herhjemme / 10.500 kroner pr måned til lige hvad man har lyst til? Ikke mig i hvert fald |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 14:08
|
patirak skrev: Hvis du ikke skal bruge penge på kvinderne her, så er budgettet fint nok. Så kom bare Selv med mit rådighedsløb så ville der stadigvæk kunne betales for kvinder. Mindes og have haft op til flere piger som henvendte sig til mig på beach road, som alle ville have 500 for ''bom bom'' Det giver mig så næsten 1300 tilbage, hvis jeg nu betalte for sådan en trunte. For de 1300 ville jeg stadigvæk kunne tage ud og få mig nogle øl, spille lidt billiard, få mad osv... i løbet af dagen osv.. Men du har ret. Skal jeg ud på en bar og betale barfine på 500 baht, drikke for 700 baht i løbet af dagen (plus drikkepenge) betale for truntens drinks, betale for mad til hende og andet, nej så er der ikke til trunter |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 07/08-2014 14:10
|
Jonas 22, Du er yderst generøs med dine 20 baht i drikkepenge hvergang du køber en øl - det skal nok imponere selv barmutter. |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 14:15
|
GAMBIT skrev: Jonas 22, Du er yderst generøs med dine 20 baht i drikkepenge hvergang du køber en øl - det skal nok imponere selv barmutter. Barmutter? Findes de ikke kun de steder som ligger FØR walking street, altså rundt omkring på beach road og 2rd road osv...? Og hvorfor mener du at folk skal se på mig som værende generøs? Da jeg ÉN gang var på et diskotek (som jeg ellers kom til hver gang) og en trunte sagde at hendes veninde kunne lide mig, og jeg ikke lige vidste hvad jeg skulle sige. Endte med at jeg hang på trunten i nogle dage. Hvad hendes forventninger var, var jeg egentlig ligeglad med. Hun bedte ikke rigtig om og få betalt hele tiden, nogle gange fik hun dog en breezer og det var så det. Efter at hun var en cunt (hvis folk herinde kender det ord) da jeg henvendte mig til en anden trunte (så intet mellem mig og hende trunten som jeg hang på) for og give hånden og sige hej (intet andet, da vi jo trods alt satte os ved et bord som de også sad ved - og jeg er jo høflig) så fik jeg en drink ned af ryggen. Da jeg så ugerne efter kom til mit stamsted og der ingen pige længere hang på mig, forsøgte de andre stamgæster sig hos mig, med afslag til dem alle. Jeg er ikke deres ''Sugar-daddy'', på trods af at jeg snart kun er 23 år, og at de ALLE var ældre end mig, haha. Fair nok at der er folk som tager til Thailand som vil leve deres ferie på den måde (og betale måske 30.000 baht pr måned til en trunte som også har andre fyre - som en af mine ''bekendte'' dernede havde) er jo helt super, hvis de vil. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 07/08-2014 14:22
|
Så klart, Enhver pige med klasse og respekt for sig selv får sin veninde til at henvende sig, drikker breezer og hælder en drink ned af ryggen på folk som taler med andre. Nej kolde kontanter kan mange gange gøre bekendtskabet ukompliceret og en nem afsked Redigeret af GAMBIT d. 07/08-2014 14:24 |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 14:24
|
Hun var også besøgende på et diskotek, hvor hun var ude og lede efter fyre som var gavmilde, som alle andre thailandere |
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/08-2014 14:27
|
Jonas22 skrev: GAMBIT skrev: Jonas 22, Du er yderst generøs med dine 20 baht i drikkepenge hvergang du køber en øl - det skal nok imponere selv barmutter. Barmutter? Findes de ikke kun de steder som ligger FØR walking street, altså rundt omkring på beach road og 2rd road osv...? Og hvorfor mener du at folk skal se på mig som værende generøs? Da jeg ÉN gang var på et diskotek (som jeg ellers kom til hver gang) og en trunte sagde at hendes veninde kunne lide mig, og jeg ikke lige vidste hvad jeg skulle sige. Endte med at jeg hang på trunten i nogle dage. Hvad hendes forventninger var, var jeg egentlig ligeglad med. Hun bedte ikke rigtig om og få betalt hele tiden, nogle gange fik hun dog en breezer og det var så det. Efter at hun var en cunt (hvis folk herinde kender det ord) da jeg henvendte mig til en anden trunte (så intet mellem mig og hende trunten som jeg hang på) for og give hånden og sige hej (intet andet, da vi jo trods alt satte os ved et bord som de også sad ved - og jeg er jo høflig) så fik jeg en drink ned af ryggen. Da jeg så ugerne efter kom til mit stamsted og der ingen pige længere hang på mig, forsøgte de andre stamgæster sig hos mig, med afslag til dem alle. Jeg er ikke deres ''Sugar-daddy'', på trods af at jeg snart kun er 23 år, og at de ALLE var ældre end mig, haha. Fair nok at der er folk som tager til Thailand som vil leve deres ferie på den måde (og betale måske 30.000 baht pr måned til en trunte som også har andre fyre - som en af mine ''bekendte'' dernede havde) er jo helt super, hvis de vil. Folk der betaler f.eks. 30.000 THB til en pige pr. måned gør det fordi de har råd til det. Jeg har flere gange brugt 10 - 20.000 THB på en enkelt bytur her. Det betyder ikke at jeg er dum, men blot har haft det MEGET sjovt og har kunnet gøre nogle ting, som man ikke kan for f.eks. 1.000 THB. At man er ung og "hansum" her, betyder nu altså heller ikke at man er sikret de flotteste og lækreste piger her. Ens betalingsevne betyder rigtig meget. Blot til info og ellers god tur! |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 14:35
|
patirak skrev: Jonas22 skrev: GAMBIT skrev: Jonas 22, Du er yderst generøs med dine 20 baht i drikkepenge hvergang du køber en øl - det skal nok imponere selv barmutter. Barmutter? Findes de ikke kun de steder som ligger FØR walking street, altså rundt omkring på beach road og 2rd road osv...? Og hvorfor mener du at folk skal se på mig som værende generøs? Da jeg ÉN gang var på et diskotek (som jeg ellers kom til hver gang) og en trunte sagde at hendes veninde kunne lide mig, og jeg ikke lige vidste hvad jeg skulle sige. Endte med at jeg hang på trunten i nogle dage. Hvad hendes forventninger var, var jeg egentlig ligeglad med. Hun bedte ikke rigtig om og få betalt hele tiden, nogle gange fik hun dog en breezer og det var så det. Efter at hun var en cunt (hvis folk herinde kender det ord) da jeg henvendte mig til en anden trunte (så intet mellem mig og hende trunten som jeg hang på) for og give hånden og sige hej (intet andet, da vi jo trods alt satte os ved et bord som de også sad ved - og jeg er jo høflig) så fik jeg en drink ned af ryggen. Da jeg så ugerne efter kom til mit stamsted og der ingen pige længere hang på mig, forsøgte de andre stamgæster sig hos mig, med afslag til dem alle. Jeg er ikke deres ''Sugar-daddy'', på trods af at jeg snart kun er 23 år, og at de ALLE var ældre end mig, haha. Fair nok at der er folk som tager til Thailand som vil leve deres ferie på den måde (og betale måske 30.000 baht pr måned til en trunte som også har andre fyre - som en af mine ''bekendte'' dernede havde) er jo helt super, hvis de vil. Folk der betaler f.eks. 30.000 THB til en pige pr. måned gør det fordi de har råd til det. Jeg har flere gange brugt 10 - 20.000 THB på en enkelt bytur her. Det betyder ikke at jeg er dum, men blot har haft det MEGET sjovt og har kunnet gøre nogle ting, som man ikke kan for f.eks. 1.000 THB. At man er ung og "hansum" her, betyder nu altså heller ikke at man er sikret de flotteste og lækreste piger her. Blot til info og ellers god tur! Eller fordi at de er naive nok til at tro at de er den eneste ene for trunten Mht og bruge 10.000-20.000 baht (2-4000 kr) på en bytur, er noget som ALDRIG kunne flade mig ind og bruge. Jeg har købt nogle flasker, hygget mig med de øvrige gæster og intet andet. Er dog blevet svagdrikker i forhold til da jeg var teenager, og har valgt derfor kun og holde mig til øl, da jeg nogenlunde ved hvor mange af dem det er som jeg kan tåle Men fair nok, at du har større rådighedsbeløb til rådighed når du er på ferie, er da også fint nok. Men tager jeg ud og bruger over 1000 baht pr dag på øl i 60 dage, ville der ikke være råd til 10-20.000 pr bytur. Måske hvis jeg vinder de lidt over 160 millioner i morgen, ellers ikke Men så ville jeg jo også have 463.015.245,62, GANGE MED 2, da nordea.dk's valutaomregner ikke kunne tage 164 millioner, og derfor måtte tage halvdelen af dette. Men blot halvdelen af de 164 millioner, ville give mig 463.015.245,62 THB Gang beløbet med 2, og du ville så have 926.030.490 baht, altså over 926 millioner baht Divideret med 50, og derefter divideret med 365 (50 år, og 365 dage pr år) ville jeg have et rådighedsbeløb på 50.741 baht pr dag. SÅ ville jeg måske kunne bruge det beløb pr dag, men hvor sandsynligt er det også lige at jeg vinder i morgen, når jeg end ikke engang spiller eurojackpot, haha. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/08-2014 14:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Here we go again with Jonas22 og hans taltrylleri omkring daglige budgetter, maanedsbudgetter og hvis jeg vinder i lotto osv samt diverse maerker af motorcykler han planlaegger at anvende paa sine udflugter. Han har i tidligere traade faaet saa mange brugbare svar og nu starter han forfra igen. |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 14:50
|
hugoboerge skrev: Here we go again with Jonas22 og hans taltrylleri omkring daglige budgetter, maanedsbudgetter og hvis jeg vinder i lotto osv samt diverse maerker af motorcykler han planlaegger at anvende paa sine udflugter. Han har i tidligere traade faaet saa mange brugbare svar og nu starter han forfra igen. Hvilke ''brugbare svar'' skal jeg have i denne tråd? Der spørges jo om ingenting, hahahah. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 07/08-2014 14:56
|
skal du alene afsted eller har du venner som skal beriges med din matematiske rejse planlægning ? Jeg tænker at det er sjældent man hører om 23 årige knægte som rejser alene ned til Pattaya i 2 mdr... |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 15:01
|
GAMBIT skrev: skal du alene afsted eller har du venner som skal beriges med din matematiske rejse planlægning ? Jeg tænker at det er sjældent man hører om 23 årige knægte som rejser alene ned til Pattaya i 2 mdr... Er det sjældent at du hører om folk som rejser alene afsted til udlandet? Har du nogensinde hørt om, at der faktisk er mange mennesker som vil ud og rejse, men som ikke kan finde andre som vil med (på eksempelvis en jordomrejse) og derfor ONLINE finder rejsepartnere? Jeg benytter dog derimod lufthavnen, hvor der også er muligt og finde folk som skal samme sted hen. Gjorde jeg bl.a i Kastrup, da jeg i 2011 skulle afsted til Phuket. Han skulle så bare til Phi Phi Island, så vi mødtes i Patong beach når han havde fået nok af Phi Phi Island. Mødte bl.a også 3 danskere (ca på min egen alder) som havde sparet 100.000 sammen hver især, og som var taget ud for og rejse indtil pengene var opbrugt. Når jeg er så spontan som jeg er, er der ikke lige nogle nære personer som ville kunne rive 60 dage ud af kalenderen, og samtidig finde 25.000 frem til 2 måneders tur til pattaya (eller andre steder i verden, for den sags skyld) Så ja, jeg kan finde på og tjekke internettet, omkring om der er andre personer som skal samme sted hen (eller i nærheden) og så kan jeg under turen eventuelt mødes med dem, såfremt at de ikke skal til PHuket, mens det er at jeg selv skal til Pattaya. Redigeret af Jonas22 d. 07/08-2014 15:02 |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 07/08-2014 15:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Come on - We all been there - Done it - Seen it - ja sågar skrevet i indlæg før.. Jonas22 Keep on DREAMING... |
|
|
patirak |
Lagt på d. 07/08-2014 15:03
|
Jeg forstår ikke helt hvorfor du vælger Pattaya, hvis det ikke er damerne du går efter?? |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 07/08-2014 15:03
|
Amagerdreng skrev: Come on - We all been there - Done it - Seen it - ja sågar skrevet i indlæg før.. Jonas22 Keep on DREAMING... Keep on dreaming? Så min rejse i 2012 (60 dage i Pattaya) er noget som umuligt ville kunne gentage sig, siger du? Morsomt |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 07/08-2014 15:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Jonas22 skrev: hugoboerge skrev: Here we go again with Jonas22 og hans taltrylleri omkring daglige budgetter, maanedsbudgetter og hvis jeg vinder i lotto osv samt diverse maerker af motorcykler han planlaegger at anvende paa sine udflugter. Han har i tidligere traade faaet saa mange brugbare svar og nu starter han forfra igen. Hvilke ''brugbare svar'' skal jeg have i denne tråd? Der spørges jo om ingenting, hahahah. Ja, råd fik du nok af, dem behøver du nok ikke at få mere hjælp til, men hvad er pointen i din her oprettede tråd egentligt ? Mvh,
Nahm |
|
Spring til debat: |