Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
Asian Farmer
buick skrev:

Ja men det var da trist for dig hvis du ikke forstår indlæget, måske du skulle prøve at læse det igen så.

Hvis du selv drev virksomhed eller forstod det private erhvervs liv så ville du vide at der altid er en lille procent del som bare skal brokke sig, dem slipper man aldrig for men det store flertal som er tilfredse de blander sig sjældent og lader sig heller ikke påvirke at små pip her og der ej heller de medløbere som altid skal kæfte op i et forsøg på for engang skyld at blive hørt i et eller andet.

Robert har hverken bedt mig eller betalt mig for at skrive lidt i mod strømmen af medløbere men i mine øjne er det vigtigt at skrive lidt med så al skvaderen ikke får lov at blive stående helt ensidigt

Som erhvervsdrivende så ved jeg selv om det endnu ikke er sket at jeg også en dag løber ind i en kvæulant og så vil det jo være rart hvis andre så skriver lidt fra virkeligheden i den evt. debat

Asian Farmer skrev:

buick skrev:

Hvi du er hvem du udgiver dig for (første indlæg) så kan jeg ikke se hvad formålet med dit indlæg er?? altså udover at forsøge at sige trådstarter ikke er en kværulant som hidser sig op over ingen ting og har fået dit? og hans papir sendt retur pga Robert ikke ville arbejde for jer længere.

Du har helt ret i dine betragtninger om at vi skal behandle pigerne ordentligt de fortjener ikke andet selvfølgelig pånær de ikke så få af dem der har en natur mange af os desværre kender ganske godt Sad
men hvad har det med denne sag at gøre der har på intet tidspunkt været fare for at i ikke har kunnet blive gift osv denne sag tog 29 dage? som jeg lige husker pigerne har 90 dages visum så der er-var mere end god tid til at nå det hele også selv om Robert skulle være lidt for langsom .

Og jeg kan ikke se hvad formålet er med dit indlæg.
Du himler hele tiden op som om Robert betalte dig for det.
Og glemmer alt om hvor mange mennesker der har haft en mindre sjov oplevelse med det firma.
Hvis du kan tillade dig at kalde trådstarter for kværulant, hvad kunne man så passende kalde dig og dine indlæg?
[/quote]

Du fatter da hat !!!
Uanset hvad det er du forsøger at insinuere, så har jeg nok drevet mere virksomhed end du nogensinde kommer til. Så dine mislykkede indlæg om hvor dygtig en forretningsmand Von Kronborg er, strander hjælpeløst i din manglende indsigt i mandens forretnings moral!
Og så slutter diskussionen her:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.”
r13; Mark Twain

Anonym Bruger
@Buick,

Du må have forståelse for at folk har ret til at ytre sig når de har dårlige oplevelser. Dette er et thai forum og emnet er ganske relevant. Dit forsvar af Robert er ensidigt og ensformig.

Ja, alle firmaer oplever åndsvage kunder, men sommetider har kunderne en pointe. Vi har alle oplevet dårlig og utilfredsstillende service før el. siden. Fx kostede min tidl. udlejer (en advokat fra et advokatkontor på Frederiksberg) mig flere tusind kroner pga. af en fejl fra hendes side, en fejl som jeg gjorde opmærksom på fra dag ét. Hun ignorerede fejlen, og nu sidder hun sikkert i den anden ende og synes jeg er et fjols der hele tiden ringer osv..men derfor har jeg ret til at være sur over det og ytre mig på nettet hvis det var det jeg ville.

Bjarne havde nok ikke oprettet tråden hvis alt var gået som forventet. Et eller andet må noget være gået galt. Om Bjarne overdriver el. skriver usandt om visse elementer er vel op til læseren at vurdere, ikke en helt tredje part som dig. Men igen, hvorfor skulle Bjarne bruge tid på at skrive her hvis det hele bare er tom luft?

Hvis nogen skal forsvarer sig er det Robert, men det klarer han ikke særlig godt. Og det er ikke mange indrømmelser Robert kommer med, andet end at udstille Bjarne som en hat.

I bund og grund er det en sag mellem Robert og Bjarne, men jeg synes det er fint at Bjarne deler sine oplevelser, og jeg opfordre andre til at gøre det samme, hvad end de er gode el. dårlige. For jeg er sikker på at Robert har haft mange glade kunder og også vil få det i fremtiden. Han har sikkert forhåbentligt også lært lidt af modgangen herinde mht. service og kommunikation. Han skal i hvert fald oppe sig gevaltdigt hvis jeg skal overveje at blive kunde hos ham engang. Men det virker ikke som om han bekymrer sig om det.

buick
Alene et så uintilligent svar viser tydeligt du aldrig har haft andet forhold til en virksomhed end evt som ansat
ps tak for du slutter her

Asian Farmer skrev:

buick skrev:

Ja men det var da trist for dig hvis du ikke forstår indlæget, måske du skulle prøve at læse det igen så.

Hvis du selv drev virksomhed eller forstod det private erhvervs liv så ville du vide at der altid er en lille procent del som bare skal brokke sig, dem slipper man aldrig for men det store flertal som er tilfredse de blander sig sjældent og lader sig heller ikke påvirke at små pip her og der ej heller de medløbere som altid skal kæfte op i et forsøg på for engang skyld at blive hørt i et eller andet.

Robert har hverken bedt mig eller betalt mig for at skrive lidt i mod strømmen af medløbere men i mine øjne er det vigtigt at skrive lidt med så al skvaderen ikke får lov at blive stående helt ensidigt

Som erhvervsdrivende så ved jeg selv om det endnu ikke er sket at jeg også en dag løber ind i en kvæulant og så vil det jo være rart hvis andre så skriver lidt fra virkeligheden i den evt. debat

Asian Farmer skrev:

buick skrev:

Hvi du er hvem du udgiver dig for (første indlæg) så kan jeg ikke se hvad formålet med dit indlæg er?? altså udover at forsøge at sige trådstarter ikke er en kværulant som hidser sig op over ingen ting og har fået dit? og hans papir sendt retur pga Robert ikke ville arbejde for jer længere.

Du har helt ret i dine betragtninger om at vi skal behandle pigerne ordentligt de fortjener ikke andet selvfølgelig pånær de ikke så få af dem der har en natur mange af os desværre kender ganske godt Sad
men hvad har det med denne sag at gøre der har på intet tidspunkt været fare for at i ikke har kunnet blive gift osv denne sag tog 29 dage? som jeg lige husker pigerne har 90 dages visum så der er-var mere end god tid til at nå det hele også selv om Robert skulle være lidt for langsom .

Og jeg kan ikke se hvad formålet er med dit indlæg.
Du himler hele tiden op som om Robert betalte dig for det.
Og glemmer alt om hvor mange mennesker der har haft en mindre sjov oplevelse med det firma.
Hvis du kan tillade dig at kalde trådstarter for kværulant, hvad kunne man så passende kalde dig og dine indlæg?

Du fatter da hat !!!
Uanset hvad det er du forsøger at insinuere, så har jeg nok drevet mere virksomhed end du nogensinde kommer til. Så dine mislykkede indlæg om hvor dygtig en forretningsmand Von Kronborg er, strander hjælpeløst i din manglende indsigt i mandens forretnings moral!
Og så slutter diskussionen her:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.”
r13; Mark Twain[/quote]

ho14
Hej alle.

Alle kan have en menig om det er ok at oprette en tråd i dette forum om det emne som jeg gjort.
Og alle meninger er stadig lige velkomene. Jeg kan sagtens tåle knubs.
Der er desværre adskillige som har forsøgt at fjerne fokus fra det centrale i tråden på flere måder.
Var det ikke lovligheden i at måden jeg hentede min kæreste på.
Så var det det at jeg kaldte Robert for som nogle mente er strafbart.
Eller så skulle fokus ændres til jeg bare var en brokrøv og ikke andet.
Ja der har været mange forsøg på at ændre retning på min tråd.
Men kendsgerning er at alle dem som har forsøgt at ændre fokus, intet har at gøre i denne tråd.
Hvis man kommenter i en tråd så burde det vel være i det emne som tråden omhandler.
Det er så min menig om Jer der har forsøgt flytte fokuset i tråden.

Ikke mere fra mig..

Kim Ludvigsen
Bjarne t Jensen skrev:

Der er desværre adskillige som har forsøgt at fjerne fokus fra det centrale i tråden på flere måder.
...
Så var det det at jeg kaldte Robert for som nogle mente er strafbart.

Med hensyn til ovenstående, så var det ret så relevant for det centrale i din tråd. Du beskyldte nogen for noget, som de ikke havde gjort. Du fik at vide, at den behandling, som du mente at have fået, intet havde med de beskyldninger at gøre. Og som en bonus fik du at vide, at det rent faktisk er strafbart at fremsætte den slags beskyldninger.

Hvis du mener, dette var en afsporing, så var det altså dig selv som afsporede ved at bruge den slags beskyldninger i stedet for blot at beskrive problemet.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
savarden
Hej bjarne.
Du er i din gode ret til at komme med et indlæg om dine oplevelser.
Ud fra de svar som er kommet i tråden og fra Robert selv bliver alle vist aldrig enige om denne sag.
Det må så være op til de enkelte om de vil benytte services fremadrettet.
De personer som har forsøgt at flytte fokus på denne sag skal du ikke tage notis af.. det er altid nemt at afspore en tråd med at forsøge at tilsmudse budbringeren.
God aften til dig og håber i har fået styr på alt så konerne kan komme herop.
Hav en super dag.
mvh
Savarden..

Anonym Bruger
ja denne tråd har samtidig vist hvem hr von kronbergs rygklappere er.

mrbfly
JS skrev:

@Buick,

Du må have forståelse for at folk har ret til at ytre sig når de har dårlige oplevelser. Dette er et thai forum og emnet er ganske relevant. Dit forsvar af Robert er ensidigt og ensformig.

Ja, alle firmaer oplever åndsvage kunder, men sommetider har kunderne en pointe. Vi har alle oplevet dårlig og utilfredsstillende service før el. siden. Fx kostede min tidl. udlejer (en advokat fra et advokatkontor på Frederiksberg) mig flere tusind kroner pga. af en fejl fra hendes side, en fejl som jeg gjorde opmærksom på fra dag ét. Hun ignorerede fejlen, og nu sidder hun sikkert i den anden ende og synes jeg er et fjols der hele tiden ringer osv..men derfor har jeg ret til at være sur over det og ytre mig på nettet hvis det var det jeg ville.

Bjarne havde nok ikke oprettet tråden hvis alt var gået som forventet. Et eller andet må noget være gået galt. Om Bjarne overdriver el. skriver usandt om visse elementer er vel op til læseren at vurdere, ikke en helt tredje part som dig. Men igen, hvorfor skulle Bjarne bruge tid på at skrive her hvis det hele bare er tom luft?

Hvis nogen skal forsvarer sig er det Robert, men det klarer han ikke særlig godt. Og det er ikke mange indrømmelser Robert kommer med, andet end at udstille Bjarne som en hat.

I bund og grund er det en sag mellem Robert og Bjarne, men jeg synes det er fint at Bjarne deler sine oplevelser, og jeg opfordre andre til at gøre det samme, hvad end de er gode el. dårlige. For jeg er sikker på at Robert har haft mange glade kunder og også vil få det i fremtiden. Han har sikkert forhåbentligt også lært lidt af modgangen herinde mht. service og kommunikation. Han skal i hvert fald oppe sig gevaltdigt hvis jeg skal overveje at blive kunde hos ham engang. Men det virker ikke som om han bekymrer sig om det.

Helt enig, syns at Bjarne har kørt en helt igennem okay stil uden at hidse sig for meget op, begrundelsen for indlægget er da helt reelt og nødvendigt - jeg tror jeg ville være eksploderet for lang tid siden og beskyldt for injurier og det som er værre, hvis jeg havde været Bjarne! Fuld respekt - og det er utroligt som en masse "troller" sig op og beskylder Bjarne for både det ene og det andet, misfortolker hans motiver osv osv! Da jeg oplevede noget lignende undlod jeg bevidst at smide det ud på forum fordi jeg orkede ikke at skulle udsættes for alle "trollene" som kan sende en hvilken som helst tråd ud på alle sidespor i alle retninger i stedet for at koncentrere sig om FAKTA.

Tak Bjarne samt seriøse debattører .... Og det var bare det jeg ville sige uden at nævne ham den anden med et eneste ord
- mai pen rai - tchun!

hugoboerge
Imponerende - 10 dage og over 10,200 visninger !

Gad vide om det er rekord ? Hvad siger Web ?

Endnu er der ingen af de modstridende parter som har bragt noget op sort paa hvidt i form af tekst fra en e-mail hvorved:

1. BTJ annullerer jobbet.
2. RK opsiger BTJ og bekendt/ven

Det naevnes nogen steder at man synes RK er en dygtig forretningsmand. Det er ikke indtrykket naar man har vaeret hele smoeren igennem her.

Han har stort set ikke forsvaret sig selv og som en smart/dygtig forretningsmand havde han returneret noget af honoraret hvis ikke det hele til BTJ hvis vi taler om punkt 2.

Hvis punkt 1 er tilfaeldet skal RK beholde hele honoraret ifoelge forretningsbetingelserne.

Daarlig omtale kan ogsaa vise sig at vaere god omtale men ikke i det her tilfaelde. Min mening.

buick
Til flere af jer

Ja det er jo unægtligt nemmere at føre hetz imod et firma hvis ingen nævner at der er mulighed for at det er uberettiget

men som jeg før har skrevet så er det jo tydeligt at de som skriver aldrig ville have benyttet Robert alligevel så intet tabt der og de få som så vil vælge andre bliver langt opvejet af den kendskab til robert som hetzen har givet
jeg er sikker på mange som jeg vil vælge Robert /anbefale Robert næste gang der er brug for noget
Selvfølgelig som med alle andre opgaver med en tydelig aftale om tid, pris og resultat
bestiller man en opgave (uanset hvor) uden klare aftaler så er man sku ikke for kvik

hugoboerge
buick skrev:

Til flere af jer

Ja det er jo unægtligt nemmere at føre hetz imod et firma hvis ingen nævner at der er mulighed for at det er uberettiget

men som jeg før har skrevet så er det jo tydeligt at de som skriver aldrig ville have benyttet Robert alligevel så intet tabt der og de få som så vil vælge andre bliver langt opvejet af den kendskab til robert som hetzen har givet
jeg er sikker på mange som jeg vil vælge Robert /anbefale Robert næste gang der er brug for noget
Selvfølgelig som med alle andre opgaver med en tydelig aftale om tid, pris og resultat
bestiller man en opgave (uanset hvor) uden klare aftaler så er man sku ikke for kvik

@buick - jeg mener du overser noget ret vaesentligt som endnu ikke er blevet belyst:

Endnu er der ingen af de modstridende parter som har bragt noget op sort paa hvidt i form af tekst fra en e-mail hvorved:

Der er ikke nogen af parterne som vil ud af busken omkring dette og jeg synes det er ret vaesentligt.

Jeg stoetter ikke nogen af parterne paa baggrund af ovennaevnte. Paa den anden side saa har RK vaeret ude i noget lignende stormvejr tidligere. Hvis RK var smart (jeg gentager mig selv) saa havde han lagt laag paa det her for lang tid siden. Jeg tvivler paa THB 17,200 vil oedelaegge hans firmas budget.

Bade-Dyr
Synes at trådstarten har gjort en god tjeneste så andre kan lære deraf.
Forstå skam godt den vrede der må havde været der.

Håber andre læse dette nu, eller den dag de leder efter hjælpe til deres papir arbejde.

For mig lyder prisen i sig selv meget stor (kommer jo an på hvor mange stk papir vi snakker om), og jeg forstå ikke man har valgt at betale forud.
Personlig hvis jeg havde (kunne aldrig finde på at bruge et firma) brug for hjælp, ville jeg da kun betale en mindre beløb, og når så status komme med bevis på at papir var oversæt og godkendt, så beløbet til Ambassaden, og de sidste penge når jeg havde mine papir.
Vil firmaet ikke være med til det, ville jeg finde et andet.
Der er nok at dem der ude.

Til folk der påtænke at gøre det selv, så husk, oversættelse, godkendelse (legaliserer), da disse 2 ting "Kan" gøre samme sted.
Samt ind forbi den Danske Ambassaden kan klares på samme dag for Bangkok området.
Betale Ambassaden de 40 baht ekstra og man får sin papir 3-4 dage senere med EMS i Thailand.

Der er absolut ingen grund til panik over at skal havde oversat papir og havde dem godkendt.
Og ved at gøre det selv kan jeg jo se der spares en mindre "formue".

Om folk der ude vil bruge firmaet eller ej, står dem jo fritfor.
Men tro mange gange at nogle folk gøre tingene svære end de er.
Og der er jo også dem der bare ikke gider selv, Til dem, betale dog en i Thai familien, omgangkredsen du/i har, Ingen grund til at betale et firma for det.

Altså efter min helt egen mening.

buick
Det er rigtigt men svært at sige om Robert skulle have lukket og betalt, jeg tvivler dog på det havde stoppet trådstarter i denne tråd alligevel.

i nogen sager bider man i det sure æble og betaler kunden i andre er kunden så tosset at man vælger uanset ens eget tab at aldrig give ham ret

hugoboerge skrev:

buick skrev:

Til flere af jer

@buick - jeg mener du overser noget ret vaesentligt som endnu ikke er blevet belyst:

Der er ikke nogen af parterne som vil ud af busken omkring dette og jeg synes det er ret vaesentligt.

Jeg stoetter ikke nogen af parterne paa baggrund af ovennaevnte. Paa den anden side saa har RK vaeret ude i noget lignende stormvejr tidligere. Hvis RK var smart (jeg gentager mig selv) saa havde han lagt laag paa det her for lang tid siden. Jeg tvivler paa THB 17,200 vil oedelaegge hans firmas budget.

buick
Det nemmeste og billigste er selvfølgelig som med alt at gøre det selv
men nogen gider ikke andre kan ikke og for mange er det langt dyrere for hele din forudsætning kræver jo man selv er i Thailand, løsningen med familien ville nok de færreste stole på blev udført korrekt LOL LOL

I sagen her så har trådstarter og vennen jo fået visum imod reglerne og rejst hjem med kærresten så de har ikke selv kunnet ordne papirne uden at de så ville afsløre at formålet med visum var at blive gift og ikke en turist/kærste rejse

Bade-Dyr skrev:

Synes at trådstarten har gjort en god tjeneste så andre kan lære deraf.
Forstå skam godt den vrede der må havde været der.

Håber andre læse dette nu, eller den dag de leder efter hjælpe til deres papir arbejde.

For mig lyder prisen i sig selv meget stor (kommer jo an på hvor mange stk papir vi snakker om), og jeg forstå ikke man har valgt at betale forud.
Personlig hvis jeg havde (kunne aldrig finde på at bruge et firma) brug for hjælp, ville jeg da kun betale en mindre beløb, og når så status komme med bevis på at papir var oversæt og godkendt, så beløbet til Ambassaden, og de sidste penge når jeg havde mine papir.
Vil firmaet ikke være med til det, ville jeg finde et andet.
Der er nok at dem der ude.

Til folk der påtænke at gøre det selv, så husk, oversættelse, godkendelse (legaliserer), da disse 2 ting "Kan" gøre samme sted.
Samt ind forbi den Danske Ambassaden kan klares på samme dag for Bangkok området.
Betale Ambassaden de 40 baht ekstra og man får sin papir 3-4 dage senere med EMS i Thailand.

Der er absolut ingen grund til panik over at skal havde oversat papir og havde dem godkendt.
Og ved at gøre det selv kan jeg jo se der spares en mindre "formue".

Om folk der ude vil bruge firmaet eller ej, står dem jo fritfor.
Men tro mange gange at nogle folk gøre tingene svære end de er.
Og der er jo også dem der bare ikke gider selv, Til dem, betale dog en i Thai familien, omgangkredsen du/i har, Ingen grund til at betale et firma for det.

Altså efter min helt egen mening.

hugoboerge
[quote]buick skrev:

men nogen gider ikke andre kan ikke og for mange er det langt dyrere for hele din forudsætning kræver jo man selv er i Thailand, løsningen med familien ville nok de færreste stole på blev udført korrekt LOL LOL

I sagen her så har trådstarter og vennen jo fået visum imod reglerne og rejst hjem med kærresten så de har ikke selv kunnet ordne papirne uden at de så ville afsløre at formålet med visum var at blive gift og ikke en turist/kærste rejse

[quote]

@ Buick - hvorfor starte forfra igen ? Jeg har ingen ide om traadstarter og hans ven har faaet visum imod reglerne og jeg tvivler paa at du er saa godt inde i sagerne at du kan tillade dig at komme med de kommentarer.

Det sagen drejer sig om er at Piro Consulting ved Robert Kronberg har faaet en opgave og den er der gaaet kludder i.

Men hverken RK eller BTJ kommer frem med de relevante oplysninger.

Bade-Dyr
Buick skrev:

men nogen gider ikke andre kan ikke og for mange er det langt dyrere for hele din forudsætning kræver jo man selv er i Thailand, løsningen med familien ville nok de færreste stole på blev udført korrekt

JA vi er jo alle forskellige, Men jeg stoler nu mere på Thai familien og vores Thai venener, Frem for en person / firma jeg ikke kender.
Må da være træls med en Thai Familien man ikke stole på, godt det ikke er mig.Guitar

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Buick skrev:

men nogen gider ikke andre kan ikke og for mange er det langt dyrere for hele din forudsætning kræver jo man selv er i Thailand, løsningen med familien ville nok de færreste stole på blev udført korrekt

JA vi er jo alle forskellige, Men jeg stoler nu mere på Thai familien og vores Thai venener, Frem for en person / firma jeg ikke kender.
Må da være træls med en Thai Familien man ikke stole på, godt det ikke er mig.Guitar

En gylden regel i Thailand :Stol ikke paa nogen som helst.

buick
Det kan ikke være meget erfaring du har med at bruge thaiére til at udføre opgaver så Headbanger
jeg stoler skam på de fleste men ville aldrig sætte en person på en opgave de simpelthen ikke magter at udføre korrekt eller er så lang tid om det så de sølle 29 dage er små ting i forhold tilLOL LOL

Bade-Dyr skrev:

Buick skrev:

H_Larsen
Hej

Jeg har masser af erfaring med at bruger Thaier og vi kommer ikke i nærheden af 29 dage, max en uge

buick skrev:

Det kan ikke være meget erfaring du har med at bruge thaiére til at udføre opgaver så Headbanger
jeg stoler skam på de fleste men ville aldrig sætte en person på en opgave de simpelthen ikke magter at udføre korrekt eller er så lang tid om det så de sølle 29 dage er små ting i forhold til

Gapao2000
Kunne være interessant om ikke "buick" skrev fra samme IP-adresse som Robert. Du leder igennem hele denne tråd emnet hen på Bjarnes intention med besøget i stedet for Roberts usaglige og dårlige service, som tråden handler om.

Uanset årsagerne til prisen og den langsomme service, så HAR man altså krav på en status og på, hvordan tingene står til med den service man har betalt for. Ellers må pengenen tilbagebetales.

Ellers må Robert begynde at reklamere med, at der absolut INGEN service emails gives. Firmaet er vel så lille, at der kan gives besked, når trinende i visumansøgningsprocessen skrider frem. Og det er Bjarnes kæreste vi taler om. Det er temmelig klart for os alle, der har været turen igennem, at man ønsker en status på, om man snart kan få ens kære at se i Danmark. Så pak sammen buick, du er en usaglig debatør, der åbenlyst har et andet ærinde end at diskutere emnet.

At Robert Kronberg konsekvent ikke svarer på mails kan jeg også skrive under på. Når betalingen er klikket ind på kontoen er manden stille som graven og lader sin hustru (der desværre hverken taler engelsk eller dansk) om de ubehagelige opkald. Sikke en ægtemand.

Spring til debat: