Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
ghj
nu var jeg jo selv ude for det samme som ham der startet denne tråd, ved mig gik der bare længer tid, fra robert modtog papirerne til jeg fik dem retur gik er 6 mdr, og jeg fik dem først retur efter at have betalt flere penge til ham, jeg var også ude for at han beskyldte mig for at ringe hans kontor ned, så det er åbenbrat en normal fremgangs måde for Robert når han mangler penge, i mine øjnene er han en svinder som jeg aldrig vil anbefale til andre

MED VENLIG HILSEN

GERT HAUE
 
lung
nu har Robert jo sikkert lavet utallige opgaver hvor folk har været godt tilfreds, dem hører vi ikke om

personligt ville jeg ALDRIG bøje mig for folk som trådstarter, når han tager sådanne midler i brug.
ej heller betale 5 Baht retur...

begynder man at hænge folk ud i offenligt forum er løbet kørt, og regner man derefter at få penge retur
er man da godt nok dum.

de mere besindige skal nu nok bruge Roberts firma alligevel...


lung
 
savarden
Hej Lung.
Det er nu fint du nu tager Robert i forsvar han har vist brug for det...
Gennem hele tråden er Robert blevet bedt om at forholde sig til at tilbagebetale de penge han har modtaget hvilket han har på intet tidspunkt har ønsket at gøre til trods for han ikke har udført det arbejde han havde påtaget sig.
At trådstarter "hænger" Robert ud herinde og fortæller sin udlægning af kundeplejen i det pågældende firma finder jeg på ingen måder forkert ...
Lad os lege med tanken at du booker en mekaniker til bilreparation og du gentagne gange kan komme forbi der hvor den stadig holder i indkørslen uden der er sket noget.
Når du brokker dig over dette har du problemer med at få din bil udleveret og de penge du har betalt kan du ikke få retur.
Du vælger så at skrive til f.eks Trustpilot og fortælle om din dårlige oplevelse .. er dette forkert ?..
Er det forkert at fortælle dansk thai hvordan en sag hos Robert også kan blive behandlet ?
Robert har haft rig mulighed for at få løst denne sag hvilket han kunne have forsøgt allerede før vi fik kendskab til den...
Nu beder du os så om at have ondt af Robert, mig bekendt er det ham som nu har pengene for et arbejde han ikke har udført og en anden mand har spildt næsten 30 dage på en sag som for han var alfa omega.
Som tidligere skrevet havde jeg kendskab til andre tidligere sager hos Robert som i korte træk ligner denne til forveksling...
Hvis man ønsker at drive en forretning som har så stor betydning folks fremtid må man både have moral og etik og ikke mindst være troværdig... disse ting mener du selv Robert lever op til ?
Så nej de besindige vælger nok et andet sted efter de oplevelser der har været her i tråden.. trist desværre.
Redigeret af savarden d. 25/07-2014 20:01
 
ho14
Hej allesammen.
Nu havde jeg sådan set bestemt mig for, at lukke denne tråd fra min side af.
Men på grund af flere af de indlæg der er kommet i mellem tiden, har jeg lige et par kommentarer mere.
Hvad angår trusler, så er det alene truslen om at oprette en post i dette forum.
Hvis ikke jeg fik en status melding, på hvad situationen omkring mine papirer var.
Jeg truede desuden med at melde Robert Kronberg for bedrageri.
Hvis han bare stak pengene i lommen, uden at udføre hans arbejde.
Efter at jeg gentagne gange blev ført bag lyset, er der vel tale om milde trusler og på ingen måder grove.
Firmaet som overtog opgaven med at legaliserer vores papirer, har klaret opgaven på 10 dage.
De har løbende holdt mig underettet, hvor langt var med opgaven og jeg fik tilsendt track and trace nummeret, da de afsendte papirerne. Det kalder virkelig god service og kundepleje, noget Robert Kronberg virkelige kunne lære noget af.
Han lå i alt 33 dage på ryggen, lavede intet og gad ikke at svare.
Det er utilgivelig, for vi taler stadigvæk om papirer, der for de flestes vedkommende spiller en afgørende rolle i deres liv.
Man kan tale om takt om tone i debat, og man tale om måden man behandler hinanden på.
Jeg behandlede Robert Kronberg mere ind høfligt, lige indtil jeg opdagede han bare lå på ryggen og legede med mit min bekendes liv.
Det er som sagt, jo sket gentagene gange, at Robert behandler mennesker med foragt.
Ja jeg mener foragt, for det foragt at lege med andres menneskers liv og sådan er det!
Robert brugte mere end 3 gange så lang tid, som det pågældende firma da overtog opgaven.
Hvis vi henviser til et andet eksempel som kunne forgå. Hvis du/i handler på nettet, som så mange gør og betaler for varen, før du har den fysiksk i hånden.
Hvis du ikke modtager varen, vil du da ikke rykke for varen i har betalt for? Jo med sikkerhed.
Det er nøjagtig det samme situation der opstod med Robert Kronberg.
Hvis han havde overholdt vores fælles aftale, var det på intet tidspunkt opstået problemer.
Til ghj og sung. Jeg beklager i har haft samme dårlige erfaringer med Robert.
Men det skal ikke undre mig, at Robert endnu engang slipper afsted med den slags svineri.
Han er og bliver ved med at være en glat ål, som smyer sig uden om hvergang.
Det er han jo en sand mester i.
Tale er sølv, men tavshed er guld farvel for denne gang.
 
Frank
savarden skrev:

Hej Lung.
Det er nu fint du nu tager Robert i forsvar han har vist brug for det...
Gennem hele tråden er Robert blevet bedt om at forholde sig til at tilbagebetale de penge han har modtaget hvilket han har på intet tidspunkt har ønsket at gøre til trods for han ikke har udført det arbejde han havde påtaget sig.
At trådstarter "hænger" Robert ud herinde og fortæller sin udlægning af kundeplejen i det pågældende firma finder jeg på ingen måder forkert ...
Lad os lege med tanken at du booker en mekaniker til bilreparation og du gentagne gange kan komme forbi der hvor den stadig holder i indkørslen uden der er sket noget.
Når du brokker dig over dette har du problemer med at få din bil udleveret og de penge du har betalt kan du ikke få retur.
Du vælger så at skrive til f.eks Trustpilot og fortælle om din dårlige oplevelse .. er dette forkert ?..
Er det forkert at fortælle dansk thai hvordan en sag hos Robert også kan blive behandlet ?
Robert har haft rig mulighed for at få løst denne sag hvilket han kunne have forsøgt allerede før vi fik kendskab til den...
Nu beder du os så om at have ondt af Robert, mig bekendt er det ham som nu har pengene for et arbejde han ikke har udført og en anden mand har spildt næsten 30 dage på en sag som for han var alfa omega.
Som tidligere skrevet havde jeg kendskab til andre tidligere sager hos Robert som i korte træk ligner denne til forveksling...
Hvis man ønsker at drive en forretning som har så stor betydning folks fremtid må man både have moral og etik og ikke mindst være troværdig... disse ting mener du selv Robert lever op til ?
Så nej de besindige vælger nok et andet sted efter de oplevelser der har været her i tråden.. trist desværre.


Kan du ikke præcisere, hvor lung beder os andre om at have ondt af Robert?

Du har stadig den vildfarelse, at Robert er nødig at forklare sig på dette site. Det er han ikke, hvor meget du end synes, at det skal være sådan.

Nej det er ikke forkert at beskrive sine oplevelser hos et firma. Men det er ulovligt at kalde nogen for svindler, med mindre man kan bevise det. Og lung har fat i den lange ende, når han skriver

begynder man at hænge folk ud i offenligt forum er løbet kørt, og regner man derefter at få penge retur
er man da godt nok dum.


Jeg tror nu ikke, at Bjarne t Jensen er dum. Når jeg ser på hans aggressive, sprudlende facon, så tror jeg mere på, at patirak har været i omegnen af årsagen tidligere.
 
Frank
Bjarne t Jensen skrev:

Hej allesammen.
Nu havde jeg sådan set bestemt mig for, at lukke denne tråd fra min side af.
Men på grund af flere af de indlæg der er kommet i mellem tiden, har jeg lige et par kommentarer mere.
Hvad angår trusler, så er det alene truslen om at oprette en post i dette forum.
Hvis ikke jeg fik en status melding, på hvad situationen omkring mine papirer var.
Jeg truede desuden med at melde Robert Kronberg for bedrageri.
Hvis han bare stak pengene i lommen, uden at udføre hans arbejde.
Efter at jeg gentagne gange blev ført bag lyset, er der vel tale om milde trusler og på ingen måder grove.
Firmaet som overtog opgaven med at legaliserer vores papirer, har klaret opgaven på 10 dage.
De har løbende holdt mig underettet, hvor langt var med opgaven og jeg fik tilsendt track and trace nummeret, da de afsendte papirerne. Det kalder virkelig god service og kundepleje, noget Robert Kronberg virkelige kunne lære noget af.
Han lå i alt 33 dage på ryggen, lavede intet og gad ikke at svare.
Det er utilgivelig, for vi taler stadigvæk om papirer, der for de flestes vedkommende spiller en afgørende rolle i deres liv.
Man kan tale om takt om tone i debat, og man tale om måden man behandler hinanden på.
Jeg behandlede Robert Kronberg mere ind høfligt, lige indtil jeg opdagede han bare lå på ryggen og legede med mit min bekendes liv.
Det er som sagt, jo sket gentagene gange, at Robert behandler mennesker med foragt.
Ja jeg mener foragt, for det foragt at lege med andres menneskers liv og sådan er det!
Robert brugte mere end 3 gange så lang tid, som det pågældende firma da overtog opgaven.
Hvis vi henviser til et andet eksempel som kunne forgå. Hvis du/i handler på nettet, som så mange gør og betaler for varen, før du har den fysiksk i hånden.
Hvis du ikke modtager varen, vil du da ikke rykke for varen i har betalt for? Jo med sikkerhed.
Det er nøjagtig det samme situation der opstod med Robert Kronberg.
Hvis han havde overholdt vores fælles aftale, var det på intet tidspunkt opstået problemer.
Til ghj og sung. Jeg beklager i har haft samme dårlige erfaringer med Robert.
Men det skal ikke undre mig, at Robert endnu engang slipper afsted med den slags svineri.
Han er og bliver ved med at være en glat ål, som smyer sig uden om hvergang.
Det er han jo en sand mester i.
Tale er sølv, men tavshed er guld farvel for denne gang.


Med bare én sætnings mellemrum modsiger du dig selv vedrørende fremsatte trusler. Det er ikke særligt troværdigt!
 
savarden
Kære Frank.
Du må da gerne korrigere mig hvis du og Lung ikke syntes det er synd for Robert og forkert han angribes herind.
At du som personlig ven af Robert er en smule farvet i denne sag er der ikke noget overraskende i.
Nej hvad virkelig overraskede mig var at Robert stak penge for et arbejde han ikke havde udført i lommen og herefter mener vi ikke skal snakke mere om det ?
Havde nogen behandlet mig sådan som Bjarne er blevet var jeg også blevet vred og så kan man mene hvad man vil om han skriver sin oplevelse herinde.
På det personlige plan kan jeg godt være ked af mange nu har mistet tilliden til en dansk talende hjælp i BKK.
Spørgsmålet er om dette ikke har været undervejs længe.. ?
Det er fint vi har forskellige meninger men det kan aldrig være i orden at beholde penge for et arbejde man ikke har udført og så bare forvente at ens integritet er uberørt..
Redigeret af savarden d. 25/07-2014 20:48
 
Frank
savarden skrev:

Kære Frank.
Du må da gerne korrigere mig du og Lung ikke syntes det er synd for Robert og forkert han angribes herind.
At du som personlig ven af Robert er en smule farvet i denne sag er der ikke noget overraskende i.
Nej hvad virkelig overraskede mig var at Robert stak penge for et arbejde han ikke havde udført i lommen og herefter mener vi ikke skal snakke mere om det ?
Havde nogen behandlet mig sådan som Bjarne er blevet var jeg også blevet vred og så kan man mene hvad man vil om han skriver sin oplevelse herinde.
På det personlige plan kan jeg godt være ked af mange nu har mistet tilliden til en dansk talende hjælp i BKK.
Spørgsmålet er om dette ikke har været undervejs længe.. ?
Det er fint vi har forskellige meninger men det kan aldrig være i orden at beholde penge for et arbejde man ikke har udført og så bare forvente at ens integritet er uberørt..


Kæreste savaden

Du skriver direkte, at "Nu beder du os så om at have ondt af Robert". Det skriver lung ikke noget om! Så hvorfor fordrejer du hans indlæg og lægger ham ord i munden, som han ikke har haft?

Og hvor har du dine oplysninger om mit forhold til Robert fra? Et konkret svar ville være på sin plads. Eller er det bare tom luft?

Jeg aldrig har mødt Robert, og jeg kender ikke mere til ham privat end jeg kender til andre her på siden. Mit kendskab begrænser sig til hans indlæg på siden og hans link til sin hjemmeside. Jeg har en gang påpeget en meningsforstyrrende stavefejl på hans hjemmeside, og det er nok det tætteste jeg har været på ham.

Men jeg er fortørnet over karakteren af den hetz, som Robert har været udsat for i denne tråd.
Redigeret af Frank d. 25/07-2014 21:00
 
savarden
Kære Frank.
Du må henlede mine postulator som du ønsker.
Kan ikke lade være med at tænke på sammenfaldet af den gamle garde pludselig træder i karakter.
Dette sker sjovt nok hvor der stilles spørgsmålstegn ved en af garden´s egne folk. (klap jer selv på skulderen)
Spørg jer selv hvordan i havde reageret såfremt nogen havde behandlet jer sådan ?
At acceptere en forretningsform som der her udvises er over min forståelse.
I min optik har Robert mistet sin troværdighed og så er der vel ikke så meget mere at tilføje.
For mit vedkommende er jeg ude af denne tråd
Violin
 
Frank
savarden skrev:

Kære Frank.
Du må henlede mine postulator som du ønsker.
Kan ikke lade være med at tænke på sammenfaldet af den gamle garde pludselig træder i karakter.
Dette sker sjovt nok hvor der stilles spørgsmålstegn ved en af garden´s egne folk. (klap jer selv på skulderen)
Spørg jer selv hvordan i havde reageret såfremt nogen havde behandlet jer sådan ?
At acceptere en forretningsform som der her udvises er over min forståelse.
I min optik har Robert mistet sin troværdighed og så er der vel ikke så meget mere at tilføje.
For mit vedkommende er jeg ude af denne tråd
Violin


Jeg kan bare konstatere, at du ikke har belæg for nogen af dine påstande, idet du ellers nok ville have fremført dem.

Den gamle garde? Eller den gamle garde? Hvilken garde? Er jeg medlem af en forening, som jeg ikke kender? Jeg smiler lidt ved tanken.
 
Anjin
Savarden skriver : "I min optik har Robert mistet sin troværdighed og så er der vel ikke så meget mere at tilføje."

--------------

Jeg kunne ikke være mere enig.


Bjarne som starter tråden herinde, skriver jo først herinde efter, at Robert ikke vil/kan færdiggøre det aftalte arbejde.

Om Robert ikke kan betale pengene retur, eller ikke vil, det må stå hen i det uvisse.
Men det er særdeles dårlig stil, at beholde forud indbetalte penge, som skulle bruges til et gebyr på ambassaden. Hold da op mand hvor det er dårlig stil.

I min første tid her på DTW (2010) oplevede jeg bl.a. Robert hjælpe med svar på forskellige spørgsmål, jeg ville derfor have benyttet Robert når jeg inden så længe får brug for proff hjælp med papirer osv, men der må jeg så finde et andet firma der kan hjælpe.
 
Rasmus
Ganske interessant tråd at tygge sig igennem!

Jeg vil give ”hugoboerge” så evigt ret i sit indlæg #30 ….

citat: ”Legalisering af dokumenter er vel en standardproces, og burde være forholdsvis nemt.”


Hr. Webmasters indlæg #36 - er dog også et indlæg som lige bør skrives bag øret..! Ikke mindst blandt de stærkt kritiske indlæg her i tråden..!

Som jeg tidligere har givet udtryk for gennem årene her på Thaland-portalen, (DTW) så er Thailand et ”slaffernland” for div. lykkerider og andet godtfolk. Ikke mindst set i lyset af folks almene og latent mangel på eksakt viden ud i Thailovgivning ect. Hvilket givetvis giver et stort spillerum for omtalte lykkerider mm. som gør sig kloge ud i Thailandske forhold, hvilket ikke altid giver et særligt godt resultat efter min mening.

Søger man hjælp i forbindelse med legalisering af div. dokumenter mm.– skal man altid søge den bedste professionelle hjælp til dette, og ikke forlade sig på div. uautoriseret genveje som desværre faldbydes i stor udstrækning i Thailand. Jeg kan kun anbefale folk til at allierer sig med professionelle – det koster lidt mere, og hvad så..?

Et lille eksempel:
For 10 år siden adopteret min kone og jeg én dengang 11 årige pige fra Thailand (Læs: grundet omsorgssvigt) I løbet af ca. 3 ugers tid fik vi alle nødvendige dokumenter og adoptionstilladelser fra De Thailandske myndigheder. Sidenhen gik turen til Den Svenske Ambassade i Bangkok, (da vi er bosat i Sverige) her medbragte vi alle relevante dokumenter som alle var på Thai. En Thaifødt Ambassade funktionær kikkede alle papirerne igennem – smilede, og bad os gå ned på 3éde etage til et Advokatkontor som Ambassaden sammenarbejdede med.

Her oversatte de alle papirerne til engelsk, samtidigt med de (advokatkontoret) legaliserede papirerne på under et døgn.! Inden ugen var omme havde hun (pigen) fået én indrejsetilladelse til Sverige med henblik på permanent ophold - da hun nu engang var vores lovformlige datter.!
Jeg husker i dag ikke hvor meget vi betalte for hele herligheden, men det var bestemt langt under 10.000 THB. i 2003 priser..!

Hvor svært kan det dog være…?
(På samme måde: har man problemer med computeren i sin VW - køre man jo ikke ned til den lokale cykelsmed - man køre ned på et autoriseret VW værksted.! Das Auto Wink )

Hilsen Rasmus

PS: I dag er hun (min datter) svensk statsborger, og har her i juni måned 2014 netop færdiggjort sin uddannelse på Malmø IHM Bussnis School i handel og marketing. Samtidigt blev hun under sit sidste uddannelsesår ”headhuntet” af møbelfirmaet DUX møbler her i Malmø, hvor hun nu arbejder i deres salgsafdeling for hoteludstyr.
Redigeret af Rasmus d. 25/07-2014 21:34
 
Frank
Anjin skrev:

Savarden skriver : "I min optik har Robert mistet sin troværdighed og så er der vel ikke så meget mere at tilføje."

--------------

Jeg kunne ikke være mere enig.


Bjarne som starter tråden herinde, skriver jo først herinde efter, at Robert ikke vil/kan færdiggøre det aftalte arbejde.

Om Robert ikke kan betale pengene retur, eller ikke vil, det må stå hen i det uvisse.
Men det er særdeles dårlig stil, at beholde forud indbetalte penge, som skulle bruges til et gebyr på ambassaden. Hold da op mand hvor det er dårlig stil.

I min første tid her på DTW (2010) oplevede jeg bl.a. Robert hjælpe med svar på forskellige spørgsmål, jeg ville derfor have benyttet Robert når jeg inden så længe får brug for proff hjælp med papirer osv, men der må jeg så finde et andet firma der kan hjælpe.


Jeg anerkender fuldstændigt din ret til at have din egen mening.

Men din efterfølgende præmis om at Robert ikke kunne eller ville færdiggøre arbejdet er helt misforstået, hvilket trådstarter selv har skrevet i post #1.

Sammenlagt med dine gode oplevelser med Robert er jeg derfor forbavset over din holdning.
 
Frank
Rasmus skrev:

Ganske interessant tråd at tygge sig igennem!

Jeg vil give ”hugoboerge” så evigt ret i sit indlæg #30 ….

citat: ”Legalisering af dokumenter er vel en standardproces, og burde være forholdsvis nemt.”


Hr. Webmasters indlæg #36 - er dog også et indlæg som lige bør skrives bag øret..! Ikke mindst blandt de stærkt kritiske indlæg her i tråden..!

Som jeg tidligere har givet udtryk for gennem årene her på Thaland-portalen, (DTW) så er Thailand et ”slaffernland” for div. lykkerider og andet godtfolk. Ikke mindst set i lyset af folks almene og latent mangel på eksakt viden ud i Thailovgivning ect. Hvilket givetvis giver et stort spillerum for omtalte lykkerider mm. som gør sig kloge ud i Thailandske forhold, hvilket ikke altid giver et særligt godt resultat efter min mening.

Søger man hjælp i forbindelse med legalisering af div. dokumenter mm.– skal man altid søge den bedste professionelle hjælp til dette, og ikke forlade sig på div. uautoriseret genveje som desværre faldbydes i stor udstrækning i Thailand. Jeg kan kun anbefale folk til at allierer sig med professionelle – det koster lidt mere, og hvad så..?

Et lille eksempel:
For 10 år siden adopteret min kone og jeg én dengang 11 årige pige fra Thailand (Læs: grundet omsorgssvigt) I løbet af ca. 3 ugers tid fik vi alle nødvendige dokumenter og adoptionstilladelser fra De Thailandske myndigheder. Sidenhen gik turen til Den Svenske Ambassade i Bangkok, (da vi er bosat i Sverige) her medbragte vi alle relevante dokumenter som alle var på Thai. En Thaifødt Ambassade funktionær kikkede alle papirerne igennem – smilede, og bad os gå ned på 3éde etage til et Advokatkontor som Ambassaden sammenarbejdede med.

Her oversatte de alle papirerne til engelsk, samtidigt med de (advokatkontoret) legaliserede papirerne på under et døgn.! Inden ugen var omme havde hun (pigen) fået én indrejsetilladelse til Sverige med henblik på permanent ophold - da hun nu engang var vores lovformlige datter.!
Jeg husker i dag ikke hvor meget vi betalte for hele herligheden, men det var bestemt langt under 10.000 THB. i 2003 priser..!

Hvor svært kan det dog være…?
(På samme måde: har man problemer med computeren i sin VW - køre man jo ikke ned til den lokale cykelsmed - man køre ned på et autoriseret VW værksted.! Das Auto Wink )

Hilsen Rasmus

PS: I dag er hun (min datter) svensk statsborger, og har her i juni måned 2014 netop færdiggjort sin uddannelse på Malmø IHM Bussnis School i handel og marketing. Samtidigt blev hun under sit sidste uddannelsesår ”headhuntet” af møbelfirmaet DUX møbler her i Malmø, hvor hun nu arbejder i deres salgsafdeling for hoteludstyr.


Jo, og måske man også skulle skulle skrive sig indlæg #21, 25 og 28 bag det samme øre.
 
Robert Kronberg
Meget er sket siden 2003, herunder omkring legalisering; og ingen ambassader samarbejder med advokater, revisorer eller konsulenter.

Rasmus skrev:

Ganske interessant tråd at tygge sig igennem!

Jeg vil give ”hugoboerge” så evigt ret i sit indlæg #30 ….

citat: ”Legalisering af dokumenter er vel en standardproces, og burde være forholdsvis nemt.”


Hr. Webmasters indlæg #36 - er dog også et indlæg som lige bør skrives bag øret..! Ikke mindst blandt de stærkt kritiske indlæg her i tråden..!

Som jeg tidligere har givet udtryk for gennem årene her på Thaland-portalen, (DTW) så er Thailand et ”slaffernland” for div. lykkerider og andet godtfolk. Ikke mindst set i lyset af folks almene og latent mangel på eksakt viden ud i Thailovgivning ect. Hvilket givetvis giver et stort spillerum for omtalte lykkerider mm. som gør sig kloge ud i Thailandske forhold, hvilket ikke altid giver et særligt godt resultat efter min mening.

Søger man hjælp i forbindelse med legalisering af div. dokumenter mm.– skal man altid søge den bedste professionelle hjælp til dette, og ikke forlade sig på div. uautoriseret genveje som desværre faldbydes i stor udstrækning i Thailand. Jeg kan kun anbefale folk til at allierer sig med professionelle – det koster lidt mere, og hvad så..?

Et lille eksempel:
For 10 år siden adopteret min kone og jeg én dengang 11 årige pige fra Thailand (Læs: grundet omsorgssvigt) I løbet af ca. 3 ugers tid fik vi alle nødvendige dokumenter og adoptionstilladelser fra De Thailandske myndigheder. Sidenhen gik turen til Den Svenske Ambassade i Bangkok, (da vi er bosat i Sverige) her medbragte vi alle relevante dokumenter som alle var på Thai. En Thaifødt Ambassade funktionær kikkede alle papirerne igennem – smilede, og bad os gå ned på 3éde etage til et Advokatkontor som Ambassaden sammenarbejdede med.

Her oversatte de alle papirerne til engelsk, samtidigt med de (advokatkontoret) legaliserede papirerne på under et døgn.! Inden ugen var omme havde hun (pigen) fået én indrejsetilladelse til Sverige med henblik på permanent ophold - da hun nu engang var vores lovformlige datter.!
Jeg husker i dag ikke hvor meget vi betalte for hele herligheden, men det var bestemt langt under 10.000 THB. i 2003 priser..!

Hvor svært kan det dog være…?
(På samme måde: har man problemer med computeren i sin VW - køre man jo ikke ned til den lokale cykelsmed - man køre ned på et autoriseret VW værksted.! Das Auto Wink )

Hilsen Rasmus

PS: I dag er hun (min datter) svensk statsborger, og har her i juni måned 2014 netop færdiggjort sin uddannelse på Malmø IHM Bussnis School i handel og marketing. Samtidigt blev hun under sit sidste uddannelsesår ”headhuntet” af møbelfirmaet DUX møbler her i Malmø, hvor hun nu arbejder i deres salgsafdeling for hoteludstyr.
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Anjin
@Frank

Jeg synes det er meget svært, nok nærmest umuligt, at "dømme" omkring et sagsforløb som dette, når man ikke kender nok til det.

De involverede parter har selvsagt følelserne i klemme, hvilket er fuldt forståeligt synes jeg.

Det som jeg overhovedet ikke forstår er, at Robert ikke refunderer (som minimum) de gebyrpenge til Bjarne . Ja, jeg har læst, at du og andre mener, at Bjarne har diskvalificeret sig selv ved at skrive herinde, men det svarer jo til, at Robert så udskriver bøder , og sådan fungerer systemet altså ikke.

Det kommer for mig til at fremstå som om Robert desperat mangler pengene, eller er meget hævngerrig, og ingen af delene taler til hans fordel.

Som -stadig- ny i Thailandske forhold, så læser jeg selvsagt tråden, og ærgrer mig, netop fordi jeg tidligere har fået god hjælp herinde af Robert og sjovt nok også af dig selv Smile
Når man så efterfølgende får brug for mere proff hjælp, så ville det være naturligt, at benytte sig af den eller dem man synes man kender lidt til og som har hjulpet herinde (dvs uden beregning) .

Jeg kender hverken Bjarne eller Robert.
 
Frank
Anjin skrev:

@Frank

Jeg synes det er meget svært, nok nærmest umuligt, at "dømme" omkring et sagsforløb som dette, når man ikke kender nok til det.

De involverede parter har selvsagt følelserne i klemme, hvilket er fuldt forståeligt synes jeg.

Det som jeg overhovedet ikke forstår er, at Robert ikke refunderer (som minimum) de gebyrpenge til Bjarne . Ja, jeg har læst, at du og andre mener, at Bjarne har diskvalificeret sig selv ved at skrive herinde, men det svarer jo til, at Robert så udskriver bøder , og sådan fungerer systemet altså ikke.

Det kommer for mig til at fremstå som om Robert desperat mangler pengene, eller er meget hævngerrig, og ingen af delene taler til hans fordel.

Som -stadig- ny i Thailandske forhold, så læser jeg selvsagt tråden, og ærgrer mig, netop fordi jeg tidligere har fået god hjælp herinde af Robert og sjovt nok også af dig selv Smile
Når man så efterfølgende får brug for mere proff hjælp, så ville det være naturligt, at benytte sig af den eller dem man synes man kender lidt til og som har hjulpet herinde (dvs uden beregning) .

Jeg kender hverken Bjarne eller Robert.


Selv om du synes, at det er umuligt at dømme, så formår alligevel at gøre straks i dit forrige indlæg.

Trådstarter vælger selv at annullere sin ordre, og skriver selv, at han har indgået aftalen på betingelsen "Services are non-cancellable, and fees are not refundable".

Med Trådstarters yderligere ageren med, så ville jeg heller ikke betale så meget som en sølle satang tilbage til ham. Han ligger nu, som han har redt.
 
Robert Kronberg
Bjarne stopper ikke, så hvorfor skulle vi betale ham penge for at stoppe, når han ikke stopper?

Anjin skrev:

@Frank

Jeg synes det er meget svært, nok nærmest umuligt, at "dømme" omkring et sagsforløb som dette, når man ikke kender nok til det.

De involverede parter har selvsagt følelserne i klemme, hvilket er fuldt forståeligt synes jeg.

Det som jeg overhovedet ikke forstår er, at Robert ikke refunderer (som minimum) de gebyrpenge til Bjarne . Ja, jeg har læst, at du og andre mener, at Bjarne har diskvalificeret sig selv ved at skrive herinde, men det svarer jo til, at Robert så udskriver bøder , og sådan fungerer systemet altså ikke.

Det kommer for mig til at fremstå som om Robert desperat mangler pengene, eller er meget hævngerrig, og ingen af delene taler til hans fordel.

Som -stadig- ny i Thailandske forhold, så læser jeg selvsagt tråden, og ærgrer mig, netop fordi jeg tidligere har fået god hjælp herinde af Robert og sjovt nok også af dig selv Smile
Når man så efterfølgende får brug for mere proff hjælp, så ville det være naturligt, at benytte sig af den eller dem man synes man kender lidt til og som har hjulpet herinde (dvs uden beregning) .

Jeg kender hverken Bjarne eller Robert.
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
savarden
Robert har du komplet mistet almindelig sund fornuft ??
Bjarne stopper ikke, så hvorfor skulle vi betale ham penge for at stoppe, når han ikke stopper?

Fordi de penge ikke er dine og givet ud fra en forudsætning på du udførte et stykke arbejde.
Sad
 
Robert Kronberg
Prøv nu at læse tråden frem for at køre i ring. Vi har ikke afvist opgaven, som den var aftalt, og vi har ikke afvist den nye deadline.

savarden skrev:

Robert har du komplet mistet almindelig sund fornuft ??
Bjarne stopper ikke, så hvorfor skulle vi betale ham penge for at stoppe, når han ikke stopper?

Fordi de penge ikke er dine og givet ud fra en forudsætning på du udførte et stykke arbejde.
Sad
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: