Se indlæg
2 dansker i ulykke
|
|
waree |
Lagt på d. 13/07-2014 09:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 304 |
To danskere og tre japanere var i går involveret i en ulykke i Thailand. Turisterne befandt sig i en minivan, der skulle fragte dem fra Bangkok ud mod paradisøen Koh Talu, syd for Hua Hin. Udover chaufføren befandt sig også en lokal guide i vognen. På vejen mistede chaufføren herredømmet over bilen, der ramte et træ og dernæst en butik i vejsiden. Turisterne fik kvæstelser og kom på hospitalet, skriver Bangkok Post. Det er uklart, hvor alvorlige deres skader er. Chaufføren slap med knubs. Guiden var uskadt. Politiet mistænker chaufføren for at være faldet i søvn over rattet, skriver Bangkok Post. http://www.bangko...foreigners Redigeret af waree d. 13/07-2014 09:51 |
|
|
waree |
Lagt på d. 13/07-2014 09:52
|
http://www.bangko...foreigners |
|
|
Un-jai |
Lagt på d. 13/07-2014 10:02
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Det skulle ikke undre mig om det er rigtigt at chaufføren er faldet i søvn under kørslen, det er set mange gange før, samtidig med at de er trætte og irritable over det ikke går hurtigt nok, så de måske kan nå endnu en tur, penge penge... Ligger de og køre med hovedet under armen med sømmet i bund og laver et hav af vanvittige overhalinger, både inden om og uden om, mit råd er, skal man absolut køre mini van, så lej en selv, med chauffør som er hyret lige til den opgave, så er de som regel friske og veludhvilet.... Og dermed er der en markant større overlevelseschance!!! Har man mulighed for at være selvtransporterende er det nok det mest sikre i det skønne land, derefter kommer fly og tog, bus, NEJ TAK!!! Mini van NEJ TAK!!! Taxi et nødvendigt onde.... Mvh Un-jai Solen skinner altid, det er bare et spørgsmål om at finde et hul i skyerne
|
|
|
waree |
Lagt på d. 13/07-2014 10:02
|
http://www.bangko...foreigners |
|
|
vandango |
Lagt på d. 13/07-2014 12:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Tog en minivan fra Hua Hin til Pattaya. Bussen var stuvende fuld, med den store knægt af chauffør, sad der også to passagerer foran. Med drengens ræs kørsel, er jeg glad for at vi slap uskadte frem. Gør det aldrig nogensinde mere. |
|
|
jens |
Lagt på d. 13/07-2014 18:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Læg mærke til at der er gule plader på det vil sige det er en "rutebil" så den skulle slet ikke kunne køre en guidet tur med turister. Men ja han har nok lige set chancen for at lave lidt ekstra penge i fritiden,. Dem der er godkendte til at udleje bil med chauffør har hvide plader med blå tekst, sådanne har vi lejet flere gange og de har altid kørt pænt. Sætter mig aldrig mere i sådan en dødsfælde på gule plader, vi tog en for 2-3 år siden fra rayong til Bangkok og der var jeg sikker på vi ikke nåede levende frem. |
|
|
Un-jai |
Lagt på d. 13/07-2014 19:40
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Har selv været udsat for en taxichauffør der faldt i søvn imellem de to lufthavne i Bangkok, alt imens vi kørt 120Km/t, der lammede jeg ham sådan en på skallen, tog fat i rattet og skreg ham ind i øret så han den dag idag må have tinitus og beordrede ham til at stanse promte, men datteren og konen i viden sky og konen beordrede det modsatte at han bare skulle køre videre, efter den tur havde han bestemt ikke nogle problemer med at se vejen, hans øjne var store som tekopper og blinkede kun en eller to gange resten af vejen. Der er selvfølgelig stor forskel på de chauffører der køre rundt i Thailand og vi er slemme til at skærer alle over en kam, men det er ikke sjovt når først man har prøvet at blive bange for at køre med dem... Så vi kører kun med tog eller flyver når vi ikke selv kan kører ;-) Mvh Un-jai Solen skinner altid, det er bare et spørgsmål om at finde et hul i skyerne
|
|
|
lek |
Lagt på d. 14/07-2014 00:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
jens skrev: Læg mærke til at der er gule plader på det vil sige det er en "rutebil" så den skulle slet ikke kunne køre en guidet tur med turister. Men ja han har nok lige set chancen for at lave lidt ekstra penge i fritiden,. Dem der er godkendte til at udleje bil med chauffør har hvide plader med blå tekst, sådanne har vi lejet flere gange og de har altid kørt pænt. Sætter mig aldrig mere i sådan en dødsfælde på gule plader, vi tog en for 2-3 år siden fra rayong til Bangkok og der var jeg sikker på vi ikke nåede levende frem. Ja ja nok ingen tvivl om at det du beskriver kan fimde sted, men du har ikke ret i din påstand lige i dette tilfælde.... For der findes adskillige slags gule nr plader. En rutebil...... Der står der Thailand og et xx nr øverst. Minibussen i dette tilfælde er reg. som taxi..... |
|
|
jens |
Lagt på d. 14/07-2014 07:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
lek skrev: jens skrev: Læg mærke til at der er gule plader på det vil sige det er en "rutebil" så den skulle slet ikke kunne køre en guidet tur med turister. Men ja han har nok lige set chancen for at lave lidt ekstra penge i fritiden,. Dem der er godkendte til at udleje bil med chauffør har hvide plader med blå tekst, sådanne har vi lejet flere gange og de har altid kørt pænt. Sætter mig aldrig mere i sådan en dødsfælde på gule plader, vi tog en for 2-3 år siden fra rayong til Bangkok og der var jeg sikker på vi ikke nåede levende frem. Ja ja nok ingen tvivl om at det du beskriver kan fimde sted, men du har ikke ret i din påstand lige i dette tilfælde.... For der findes adskillige slags gule nr plader. En rutebil...... Der står der Thailand og et xx nr øverst. Minibussen i dette tilfælde er reg. som taxi..... Det var jeg ikke klar over, gælder det også for dem der kører rutefart f.eks. Bangkok-huahin. Med BMA mærker på. Har aldrig fået tilbudt at leje en med chauffør på gule plader. |
|
|
sank |
Lagt på d. 14/07-2014 08:23
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja da jeg tog hjem fra Pattaya i januar, Taxa gutte faldt i søvn 2 gange på motorvejen og det var om dagen så jeg beordrede ham ind til siden og tage en lur, så han sov en ½ tim. og så klarede han da resten af turen, men der blev ingen drikkepenge. |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 14/07-2014 08:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Vi har nu tit brugt mini vans fra victory monument til Pattaya, Hua Hin, Cha Am og Bang Saen uden problemer, og intet at udsætte på kørselen, Og vi vil blive ved med at bruge Mini Vans til det. På Phuket brugte vi også mini vans fra lufthavnen til hotel i Patong, Også god kørselen, samt billiget. Vi bruger også rigtige meget Bus, og på turen fra en by til en anden har vi heller intet negative at berette omkring det. MEN bybussener i Nonthaburi og Bangkok kan til tider køre som om de er med i et F1 løb. De privat chauffør jeg selv har fundet i tiden løb og dem konen har fundet siden hun har overtaget den del når vi skal afsted, har næsten kørt for stille og rolige til tider, det som vi i Jylland kalde en Søndags billist. Så dem har vi intet negative at sige omkring, Konen finder også bil+chauffør til min familie og venner hjemmefra når de er her nede på besøg, og alle melde positive tilbage. Vi prøver så vidt det er mulige ikke at køre i Taxi efter det bliver mørkt ude, Da vi har haft et par "dårlige" oplevelse der. |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 14/07-2014 09:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Har da prøvet en Taxa i Bangkok by. Her fald chafutten i søvn hver gang vi stoppede. Når så man prikkede til ham, skulle han lige have en mentol dims i næsen og så kørte vi de næste par hundrede meter, og så sov vi lidt igen.
Kim
|
|
|
lek |
Lagt på d. 14/07-2014 10:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
Det var jeg ikke klar over, gælder det også for dem der kører rutefart f.eks. Bangkok-huahin. Med BMA mærker på. Har aldrig fået tilbudt at leje en med chauffør på gule plader. Ikke spørge så meget men fandt lige lidt om emnet her. http://en.wikiped...f_Thailand |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 14/07-2014 12:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Det er ikke kun i Thailand det forekommer. Det sker skam ogsaa i Kuala Lumpur at en limousine chauffoer paa vej til lufthavnen falder i soevn. Ikke nogen sjov oplevelse. |
|
|
sank |
Lagt på d. 14/07-2014 21:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja vi har jo også overlevet meget kørern med bus, mini bus og taxi, har kørt med bus fra syd til nord og der har da været nogle spændende trip Bus 14 tim. fra Pattaya til Chain Mai men dog med 2 chauffører og der bliver drukket noget energi drik, men vi har nu ikke været udsat for uheld, men dog måtte skifte bremser mellem Chian Rai og Chain Mai så det gav et par timers pause. |
|
Spring til debat: |