Se indlæg
 Udskriv debat
Visum til Grækenland
Frank
Er der nogen som har et godt link til eller viden om visareglerne, når en thai med tidsubegrænset opholdstilladelse i Danmark skal rejse (ferie 1-2 uger) til Grækenland?

Mukke
Må da gå ud fra at dette her en joke... For har hun visa til Danmark har hun da også visa til Grækenland, så hvad er det egentlige problem...

Det er vel da bare at sige... Kan i have en god ferie..

Asian Farmer
Schengen Visa, som et visa til Danmark er, er gyldigt visum i hele EU. Kun undtaget Bulgarien, Rumaenien og Kroatien.

Frank
Nej Mukke - det er ikke en joke. Men du og Asian Farmer har selvfølgelig ret.

Efter for et par år siden at være blevet afvist ved grænsen til Tjekkiet, da de var medlem af EU, men ikke Schengen-samarbejdet, har jeg altid gerne ville se reglerne på skrift inden afrejse. Det er ikke altid at betjentene i paskontrollen kender reglerne, hvilket jeg senest oplevede sidste år ved indrejse i Tyrkiet, hvor thailændere kan indrejse frit uden visum i op til 30 dage. Det mente pasbetjenten nemlig ikke at de kunne. Så er det rart at kunne tale med fasthed i stemmen.

Men det var ulige nemmere at finde svar ved at søge på Schengen end Grækenland, og jeg fandt et fint link her.

Frank
Asian Farmer skrev:

Schengen Visa, som et visa til Danmark er, er gyldigt visum i hele EU. Kun undtaget Bulgarien, Rumaenien og Kroatien.

Jeg tror at man til listen over undtagelser også skal lægge Storbritannien og Irland.

Asian Farmer
Frank skrev:

Asian Farmer skrev:

Jeg tror at man til listen over undtagelser også skal lægge Storbritannien og Irland.

Ja det havde jeg glemt. Men der er saa ogsaa lande udenfor EU der er Schengen medlemmer. ;-)

The following countries adhere to the Schengen Agreement and their territory is in the Schengen Area:
- Austria
- Belgium
- Czech Republic
- Denmark
- Estonia
- Finland
- France
- Germany
- Greece
- Hungary
- Iceland (not a European Union Member State)
- Italy
- Latvia
- Liechtenstein (not a European Union Member State)
- Lithuania
- Luxembourg
- Malta
- Netherlands
- Norway (not a European Union Member State)
- Poland
- Portugal
- Slovakia
- Slovenia
- Spain
- Sweden
- Swiss (not a European Union Member State)

Webmaster
Hejsa Frank,

Der gælder på flere områder andre regler for udlændinge, der bor i Danmark, end for danske statsborgere:

• For udlændinge fra Schengen-området, som skal rejse til et Schengen-land, gælder samme regler som for danske statsborgere.
  • Udlændinge fra EU kan dog ikke komme ind i et nordisk land uden at medbringe pas.
  • Udlændinge fra andre lande skal vise pas både ved indrejse i nordiske lande, Schengen-lande samt andre lande.

Her er et par officielle links.

Bemærk punkt 4. i linket:
- https://www.borge...m-pas.aspx

Og her fra EU:
- http://europa.eu/...dex_da.htm
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
roald
Til Frank
Jeg og min thaikone med thaipas har været i grækenland nok 3 gange på 10 år , når man lander i lufthavnen er der ingen paskontrol ingen der gider se pas, vi har ikke set nogen kontrol af noget som helst, tag i rolig af sted

Frank
Takker.

Spring til debat: