Se indlæg
 Udskriv debat
Garanti beløb FS, hvornår ?
taxidriver990
Jeg er lidt i tvivl om hvornår man bliver bedt om at stille garanti / sikkerhed for FS

På [url]www.nyidanmark.dk[/url] står der :
Den herboende ægtefælle skal først stille sikkerheden, når Udlændingestyrelsen beder om det.

Okey, lyder jo simpelt men siger jo ikke en disse om hvornår.
Er det ved aflevering af ansøgning, når De har fundet du af at De kan behandle ansøgningen eller hvornår er det ?

Et andet spørgsmål er hvilken af det to deponeringsmuligheder er at foretrække ?
Nogen der har prøvet ?
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Amagerdreng
Som nyidanmark skriver er det først når Udlændingestyrelsen beder om det altså når din ægtefælle er blevet godkendt af det Danske samfund så at sige...Pt er det 50,000 kr. (mener jeg)
Hvis du ikke har disse 50,000 kr selv at kunne sætte ind som garanti så fårdu bare ( i gåseøjne ) et stk papir fra banken på at de har oprettet en garanti...som så skal videre til nyidanmark.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

sailor
når de har godkendt ophold i dk.kommer der fra kommunen et brev om sikkerheds stillelse.iden kommune jeg er i kunne man stille sikkerhed i hus eller sikkerhed fra bank eller sætte de 50.000 ind på en konto.der blev oprettet en konto i min bank på beløbet som kommunen så har pant i.

kiml
Har en ven som efter 5 mdr i vride Maskinen, har fået brev fra US om at han nu kan få FS hvis han stiller en bank garanti på 51,000 kr.

taxidriver990
@Kiml
Var hans hustru i Danmark i de 5 måneder det tog ?
Ifølge nyidanmark, skulle max behandlingstiden være 3 måneder
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

sailor
min kone var i dk i de 3 mdr det tog for at få svar fra US.kom herop på turist visa og så sendte vi ansøgning.

TG950
når sikkerheden er stillet så er det ikke helt slut med at punge ud, når sammenføringen er bevilliget så skal der aflægges en sprog test indenfor en periode af 3 mdr. så vidt jeg er orientereret, og den kan kun afholdes i Brøndby og alt efter hvor man er bosat i DK så kan det nemt løbe op i små 5000,- eller mere.

men hvad gør man ikke for sit livs store kærlighed ;-)
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Amagerdreng
TG950 læs mere her om netop prøverne.
http://www.nyidan...022013.pdf
Og så lige dette.. KÆRLIGHED KOSTER IKKE PENGE men i Danmark masser af gå på mod........
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

Spring til debat: