Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Militær i offensiv mod Suvarnabhumi taxi mafia
|
|
mcpdk |
Lagt på d. 19/06-2014 19:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 70 |
http://www.bangko...afia-gangs [url][/url]
|
|
|
JanH |
Lagt på d. 19/06-2014 20:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 100 |
De tager fat militæret, det er godt, men også totalt vanvittigt at en såkaldt demokratisk valgt regering har ladet det hele sejle nu i flere år. Så foretrækker jeg "men of honor and balls" som Chan-ocha og Co. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 19/06-2014 21:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Enig JanH, Hvis de så lige ville tage fat i den brune mafia også ville det være fremragende. Er ved at være godt træt af når de står på lur i busken og springer ud for at fylde lommerne som en anden middelalder plyndrebande. Jeg siger ikke alle er sådan, men nogen er sgu nogle banditter med skilt og våbentilladelse |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 19/06-2014 21:18
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Mht til taxachaufførene så plejer de Ik være så slemme når man slår over i thai og er venlig. Kommer de med et pludseligt ekstra gebyr på 50 baht så gider jeg ikke engang diskutere det og stikker ham den frokost. De nu søde de Thaier |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/06-2014 23:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Ja militæret har studeret hvor de kan vinde nogle point især i udlandet. Men jeg synes nu ikke at have bemærket problemet i lufthavnen. Jeg har endnu ikke prøvet at få en taxa hvor han ikke kørte på meter eller forsøgte at få ekstra ud af det. |
|
|
JanH |
Lagt på d. 19/06-2014 23:55
|
De vinder ingen point i udlandet, tværtimod, det er da fordømmelse over hele linien. Tager man en vogn oppe fra Departure, så er der ingen problemer. Går man "kø-vejen" og betaler de 50 Baht (money for nothing) risikerer man en sur chauffør der af mafia-systemet var lovet en lang tur, men ikke fik det. Som alt andet i Thailand der handler om penge er det system råddent og infiltreret af mafiøse elementer, eller såmænd bare topfolk i AOT. Redigeret af JanH d. 20/06-2014 00:01 |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/06-2014 00:24
|
Nu tænker jeg ikke på kuppet i sig selv men på de ting de slår ned på det er ofte ting som påvirker turister Taxaer i phuket og nu Bangkok er da klart ting som skal vise udlandet at de gør noget godt for landet. Tager man en vogn oppe fra Departure, så er der ingen problemer. Går man "kø-vejen" og betaler de 50 Baht (money for nothing) risikerer man en sur chauffør der af mafia-systemet var lovet en lang tur, men ikke fik det. Som alt andet i Thailand der handler om penge er det system råddent og infiltreret af mafiøse elementer, eller såmænd bare topfolk i AOT. At betale 50 baht ekstra for en taxa betyder intet for os og diskutere det som et problem er i højeste grad forkælet. Fatter simpelthen ikke man gider "snyde" for den slags småpenge. Naturligvis håber en taxa chauffør på en god tur når han er i lufthavnen jeg tror da også en chauffør i Københavns lufthavn bliver knotten hvis du vil køres over til Hilton hotellet. Men jeg har aldrig oplevet problemer på at blive kørt til Bangkok da 15-20 gange jeg har landet i lufthavnen og skulle ind til byen. Det eneste jeg sådanset har at udsætte på systemet er at de ikke har separate steder for store og små taxaer. Det er ret besværligt at pakke 4 personer og baggage ind i en Corolla. |
|
|
JanH |
Lagt på d. 20/06-2014 00:34
|
Det har absolut intet med de 50 B at gøre, intet! Kan forstå at du ikke kender til hvordan det system egentlig virker, du risikerer langt flere kamoy-typer nede i køen, fordi det er mafia-styret og tiltrækker no-good chauffører ad h.....s til. Har du egentlig læst den artikel i BP der linkes til i indlæg #1? |
|
|
milex |
Lagt på d. 20/06-2014 01:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Tag nu toget JanH. Tager du taxi fra depature level eller tager mod tilbud fra 'taxi sir?' på arrival level, tager de måske r*ven på dig - hvis du ikke er bekendt med gældende priser Om driveren fra 'public car' er sur eller ej er vel ligegyldigt. Men du kan være sikker på det er til meter-pris + 50 baht. Og det er vel ok. |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 20/06-2014 03:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Man kan sige meget for eller imod militærstyret men der sker da noget [url]www.bangkokpost.com[/url] The head of the coup council has appointed himself in charge of tackling the insurgency and corruption in the deep South - and his three-year plan is getting good initial reviews from the region.
Redigeret af taxidriver990 d. 20/06-2014 03:46 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/06-2014 07:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
http://bangkokair.../news.html BANGKOK, 3 April 2014 (NNT)> The Express Line of the Airport Rail Link is to suspend its services temporarily from Phayathai station to Suvanabhumi, to carry out major maintenance, from April 14th onwards. The major maintenance period will continue until April 2015, servicing one train at a time and requiring 1-2 months for each train, said Airport Rail Link Co chief Executive, Peerakan Kaewwongwattana. The express services are therefore being adjusted in line with this situation. Passengers are invited to join the Airport Link at Makkasan station for the express service running from Makkasan to Suvanabhumi. The City Line, meanwhile, still provides its all-stops service from Phayathai, its terminal station, as usual. Jeg linkede til ovennaevnte i replikboksen, men maaske er linken blevet overset ? Jeg tror nok jeg vil tage en taxa ind til byen. Omvendt ville det vaere interessant at faa en rejsebeskrivelse af JanH omkring hans togtur ind til byen med bagage og det hele samt fra togterminalen inde i byen til hotel. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/06-2014 08:13
|
JanH skrev: Det har absolut intet med de 50 B at gøre, intet! Kan forstå at du ikke kender til hvordan det system egentlig virker, du risikerer langt flere kamoy-typer nede i køen, fordi det er mafia-styret og tiltrækker no-good chauffører ad h.....s til. Har du egentlig læst den artikel i BP der linkes til i indlæg #1? Jeg har læst artiklen og jeg kan bare ikke genkende de problemer den skriver om og som du åbenbart kender alt til. Jeg kender af naturlige årsager ikke til hvordan systemet styres altså udover det som jeg kan læse i artiklen. Men jeg kan kun gentage at jeg udelukkende har gode oplevelser med at tage en taxa fra lufthavnen. Hvis det er mafia styret så gør de det i min bog godt. Jeg er aldrig blevet forsøgt opkrævet store summer og har aldrig fået nogle omveje for at øge prisen. Det "værste" jeg har været ude for er at enkelte taxa chauffører har prøvet at få mig til at give lidt flere drikkepenge. hugoboerge skrev: Jeg tror nok jeg vil tage en taxa ind til byen. Omvendt ville det vaere interessant at faa en rejsebeskrivelse af JanH omkring hans togtur ind til byen med bagage og det hele samt fra togterminalen inde i byen til hotel. Jeg kan principielt godt lide at tage tog ind til byerne men stationerne i Bangkok ligger lidt langt fra hvor hotellerne ligger og så skal man alligevel have en taxa videre. Så når man sammenholder at det koster omkring 80 kr alt incl at tage en taxa til byen gider jeg simpelthen ikke tage toget. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 20/06-2014 09:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: BANGKOK, 3 April 2014 (NNT)> The Express Line of the Airport Rail Link is to suspend its services temporarily from Phayathai station to Suvanabhumi, to carry out major maintenance, from April 14th onwards. Det kan jo ikke komme som en overraskelse, når nu linjen er så tudsegammel. Selv dyrt indkøbte kvalitetselementer er jo ikke upåvirkede af tidens tand. |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 20/06-2014 10:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Det er op til en selv om man vil bruge den taxi service eller ej, og vælge man det koster det 50 baht. For de 50 baht sikker de at man kommer derhen man vil F.eks til ens hotel. Er der tvivl om hvor det er, ringe de til hotel og finde ud af det (hvis man har den info) Og sørger for at forklare chaufføren hvor han skal køre hen. Alt det for små 50 baht ekstra, og det er op til en selv om man vil bruge den service eller ej. De gange jeg har brugt dem, og hjulpet andre førsetgang rejserne hvordan de "nemt" og "billiget" kan finde deres hotel. har det altid været på taxi meter derfra. Det står jo en frit for at vælge en taxi udenom den service, så forstå ikke folk kan være sure over en service der er til gode for mange, der måske er lidt nevøs, bange, overvælde når de ankommer. Militær kunne nemt finde bedre ting at giver sig til. (synes jeg altså) |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 20/06-2014 10:58
|
Enhver taxi-chauffør kan finde ud af at ringe til et hotel og få vejledning, det er ikke en service, der følger med de 50 baht. Det er desuden ikke de 50 baht, der laves om på. Tværtimod, så udvides det gebyr til også at gælde, hvis man tager en taxi fra afgangsetagen. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 20/06-2014 10:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
bade dyr godt og klogt indlæg, en god service for 8 dk. måske der nogen der skal overveje om de har råd til at være her på ferie, ironi kan være anvendt |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 20/06-2014 11:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Enhver taxi driver kan finde ud af at ringe til et hotel, ja Og ringe til en kunde der har sovet over sig eller har "glemt" at man har bestilt vognen, eller køre den halve by rundt fordi kunden har tabt sin mobil og det uden så meget som syvtal for hjælpen Så hvorfor arbejde gratis ? Service ja tak, og den ydes i særdeleshed også indtil kunden får ejerfornemmelser, tror det gælder alle taxi drivers hvorhenne i verden man så er Forstå at nogle kunder mere end at blive kørt den korrekte vej fra A til B men så er det ud over prisen, igen ingen arbejder gratis, man får hvad man betaler for Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/06-2014 14:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: BANGKOK, 3 April 2014 (NNT)> The Express Line of the Airport Rail Link is to suspend its services temporarily from Phayathai station to Suvanabhumi, to carry out major maintenance, from April 14th onwards. Det kan jo ikke komme som en overraskelse, når nu linjen er så tudsegammel. Selv dyrt indkøbte kvalitetselementer er jo ikke upåvirkede af tidens tand. @ KimL - vi taler om en linje som er mindre end 4 aar gammel, saa "tudsegammel" kan man vel ikke sige den er. Mon ikke det var en sarkastisk bemaerkning fra din side ? Sky Train expansion fra On Nut til Bearing blev kun forsinket i 2 aar paa trods af at alle stationerne stod fuldstaendig klare til at tage passagerer. Grunden til forsinkelsen var at en embedsmand havde glemt at bestille eller soerge for at signal delen var blevet koebt ind. Han holdt sin mund fordi han snart skulle paa pension og var bange for at blive fyret og derved miste pensionen. TIT. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 20/06-2014 14:38
|
hugoboerge skrev: @ KimL - vi taler om en linje som er mindre end 4 aar gammel, saa "tudsegammel" kan man vel ikke sige den er. Mon ikke det var en sarkastisk bemaerkning fra din side ? Så absolut! hugoboerge skrev: Sky Train expansion fra On Nut til Bearing blev kun forsinket i 2 aar paa trods af at alle stationerne stod fuldstaendig klare til at tage passagerer. Grunden til forsinkelsen var at en embedsmand havde glemt at bestille eller soerge for at signal delen var blevet koebt ind. Han holdt sin mund fordi han snart skulle paa pension og var bange for at blive fyret og derved miste pensionen. TIT. Det er første gang, jeg ser en begrundelse, hvis man kan kalde det en begrundelse. Ikke at det får dem til at fremstå i et bedre lys |
|
|
milex |
Lagt på d. 20/06-2014 15:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
I får det til at lyde som om der ikke kører tog!!. Som jeg læser det, kører City-line som normalt. Express-line kører dog kun til Makkasan. Så kan ikke se det store problem. Nå - ellers kan vi hjælpe dem med nogle IC4-tog. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |