Se indlæg
Prisen på Baht
|
|
L |
Lagt på d. 16/06-2014 14:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
hugoboerge skrev: L skrev: Nogen der kan svare på hvad kursen er idag på baht i Suvarnabhumi Airport eller et af de mange vekselsteder i BKK eller andetsteds ? forexbank her i kbh giver 5608 baht for 1000 kr. synes det lyder som et skidt tilbud men konen vil så gerne veksle sine danske penge hjemmefra inden vi rejser Du faar maaske lidt mere i lufthavnen, men ikke ret meget. Du har sikkert ikke noget aerinde paa Sukhumvit 7/1 men skal videre formoder jeg. Goer som konen siger og saa er der fred i huset. Saa kan man altid skaendes om de sidste THB 20.- som man kunne have faaet mere eller mindre i lufthavnen. Kurserne skifter hele tiden. De er ikke konstante hele dagen. God rejse. Helt rigtigt, vi hopper direkte i vores lejede bil og kører til Sukhothai. Og ja du har nok ret og jeg får fred...haha |
|
|
jh |
Lagt på d. 16/06-2014 18:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
L skrev: hugoboerge skrev: L skrev: Nogen der kan svare på hvad kursen er idag på baht i Suvarnabhumi Airport eller et af de mange vekselsteder i BKK eller andetsteds ? forexbank her i kbh giver 5608 baht for 1000 kr. synes det lyder som et skidt tilbud men konen vil så gerne veksle sine danske penge hjemmefra inden vi rejser Du faar maaske lidt mere i lufthavnen, men ikke ret meget. Du har sikkert ikke noget aerinde paa Sukhumvit 7/1 men skal videre formoder jeg. Goer som konen siger og saa er der fred i huset. Saa kan man altid skaendes om de sidste THB 20.- som man kunne have faaet mere eller mindre i lufthavnen. Kurserne skifter hele tiden. De er ikke konstante hele dagen. God rejse. Helt rigtigt, vi hopper direkte i vores lejede bil og kører til Sukhothai. Og ja du har nok ret og jeg får fred...haha Lufthavnen er den dårligste sted af alle at veksle,ligger lige link ved så du kan se hvad du kan få i de forskellige banker dernede om det er KR,EURO ELLER ANDEN MØNT. http://bankexchan...fault.aspx |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 16/06-2014 18:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
jh skrev: L skrev: hugoboerge skrev: L skrev: Nogen der kan svare på hvad kursen er idag på baht i Suvarnabhumi Airport eller et af de mange vekselsteder i BKK eller andetsteds ? forexbank her i kbh giver 5608 baht for 1000 kr. synes det lyder som et skidt tilbud men konen vil så gerne veksle sine danske penge hjemmefra inden vi rejser Du faar maaske lidt mere i lufthavnen, men ikke ret meget. Du har sikkert ikke noget aerinde paa Sukhumvit 7/1 men skal videre formoder jeg. Goer som konen siger og saa er der fred i huset. Saa kan man altid skaendes om de sidste THB 20.- som man kunne have faaet mere eller mindre i lufthavnen. Kurserne skifter hele tiden. De er ikke konstante hele dagen. God rejse. Helt rigtigt, vi hopper direkte i vores lejede bil og kører til Sukhothai. Og ja du har nok ret og jeg får fred...haha Lufthavnen er den dårligste sted af alle at veksle,ligger lige link ved så du kan se hvad du kan få i de forskellige banker dernede om det er KR,EURO ELLER ANDEN MØNT. http://bankexchan...fault.aspx Om det er rigtigt eller forkert skal jeg ikke udtale mig om, men man maa formode at de store banker som er i lufthavnen har de samme rater over hele landet. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/06-2014 19:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Om det er rigtigt eller forkert skal jeg ikke udtale mig om, men man maa formode at de store banker som er i lufthavnen har de samme rater over hele landet. Du mener ligesom McDonalds priser i lufthavne og resten af landet er de samme? Alt er typisk dyrere i lufthavne end andre steder, jeg vil blive meget overrasket, hvis det ikke også gælder valutaveksling. |
|
|
JanH |
Lagt på d. 16/06-2014 20:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 100 |
Så må vi vel hellere få hjælp andetsteds: http://www.thaivi...korn-bank/ K-Bank er OK synes jeg. |
|
|
jh |
Lagt på d. 16/06-2014 20:30
|
hugoboerge skrev: jh skrev: L skrev: hugoboerge skrev: L skrev: Nogen der kan svare på hvad kursen er idag på baht i Suvarnabhumi Airport eller et af de mange vekselsteder i BKK eller andetsteds ? forexbank her i kbh giver 5608 baht for 1000 kr. synes det lyder som et skidt tilbud men konen vil så gerne veksle sine danske penge hjemmefra inden vi rejser Du faar maaske lidt mere i lufthavnen, men ikke ret meget. Du har sikkert ikke noget aerinde paa Sukhumvit 7/1 men skal videre formoder jeg. Goer som konen siger og saa er der fred i huset. Saa kan man altid skaendes om de sidste THB 20.- som man kunne have faaet mere eller mindre i lufthavnen. Kurserne skifter hele tiden. De er ikke konstante hele dagen. God rejse. Helt rigtigt, vi hopper direkte i vores lejede bil og kører til Sukhothai. Og ja du har nok ret og jeg får fred...haha Lufthavnen er den dårligste sted af alle at veksle,ligger lige link ved så du kan se hvad du kan få i de forskellige banker dernede om det er KR,EURO ELLER ANDEN MØNT. http://bankexchan...fault.aspx Om det er rigtigt eller forkert skal jeg ikke udtale mig om, men man maa formode at de store banker som er i lufthavnen har de samme rater over hele landet. Det er ikke samme rate selv om det er samme bank.Sidste år vi rejste fra Udon Thani til Bankok/Pattaya var kursen i Udon lufthavn det jeg ville kalde langt fra hva vi veksler i Pattaya,i Bankok lufthavnen var den endnu ringere i Pattaya var den ok altså hva vi fik sidste sommer kan ikke huske kurserne nu,men det godt nok samme bank jeg så kurserne ved fra kl 13-kl 17.Kursen afhænger lidt af hvor mange turister tror jeg.Og som Kim skriver bliver man ikke foræret i nogle lufthavne. |
|
|
natty |
Lagt på d. 16/06-2014 20:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
For første gang i mange år, havde jeg lidt kontanter med i DKK som jeg vekslede i lufthavnen, og ja kursen var faktisk dårligere end inde i BKK. Jeg har ikke oplevet det før, altså forskel på kursen, men der har jeg også hævet i en ATM, derfor måske forskellen, så jeg vil ikke veksle kontanter igen i lufthavnen. Redigeret af natty d. 16/06-2014 20:44 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
jh |
Lagt på d. 16/06-2014 20:58
|
Har lige fundet de kurser fra sidse år.Udon lufthavn 5,21=1DKR.Bangkok lufthavn 5,14=1Dkr.Pattaya 5,32= 1Dkr.Og da var kursen hos kineseren 5,55=1Dkr.Så skal du veksle 20 af de store bliver der lidt mere til en Soft ice he he. |
|
|
natty |
Lagt på d. 16/06-2014 21:10
|
Hvis min hukommelse er korrekt, var forskellen for kontaktveksling for mig endnu større, 1 DKK=5,08 TBH i BKK lufthavn og omkring 5,80 i selve BKK. Skal se om jeg kan finde papirerne frem. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
L |
Lagt på d. 17/06-2014 05:34
|
Jeg ved godt at banker i lufthavn er dyrerere end vekslekontorer i pattaya og bkk. Men allerdårligste må vel være at veksle hjemme i DK ? Vi får ikke rigtig mulighed for at komme til nogen af de veksle shopper, da vi skal direkte på motorvejen nordpå til Sukhothai og vi har jo brug for kontanter undervejs. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 17/06-2014 06:31
|
http://www.scb.co...change.jsp Kurserne aendrer sig i loebet af dagen f.eks. i gaar 4 gange. |
|
|
natty |
Lagt på d. 17/06-2014 09:08
|
hugoboerge skrev: http://www.scb.co...change.jsp Kurserne aendrer sig i loebet af dagen f.eks. i gaar 4 gange. Det gør den da, men det er normalt småudsving, som ikke kan forklare forskellen i vekslekurs i lufthavnen. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
JesperK |
Lagt på d. 17/06-2014 09:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 104 |
L skrev: Jeg ved godt at banker i lufthavn er dyrerere end vekslekontorer i pattaya og bkk. Men allerdårligste må vel være at veksle hjemme i DK ? Vi får ikke rigtig mulighed for at komme til nogen af de veksle shopper, da vi skal direkte på motorvejen nordpå til Sukhothai og vi har jo brug for kontanter undervejs. Ja, vekslekontorer i Pattaya og Bkk er bestemte de bedste. Har lige vekslet her hjemme i jyske bank. Kurs: 5,725. ikke helt så dårlige. Sidste gang jeg veksle i lufthavnen var kurs ca. 200 Bath dårlige pr. 1000 Dkr. |
|
|
L |
Lagt på d. 17/06-2014 11:58
|
JesperK skrev: L skrev: Jeg ved godt at banker i lufthavn er dyrerere end vekslekontorer i pattaya og bkk. Men allerdårligste må vel være at veksle hjemme i DK ? Vi får ikke rigtig mulighed for at komme til nogen af de veksle shopper, da vi skal direkte på motorvejen nordpå til Sukhothai og vi har jo brug for kontanter undervejs. Ja, vekslekontorer i Pattaya og Bkk er bestemte de bedste. Har lige vekslet her hjemme i jyske bank. Kurs: 5,725. ikke helt så dårlige. Sidste gang jeg veksle i lufthavnen var kurs ca. 200 Bath dårlige pr. 1000 Dkr. hej Jesper mener du at kurs var 200 baht dårligere i BKK lufthavn sammenlignet med DK ? eller sammenlignet med vekselkontorer i patt og bkk ? |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 19/06-2014 09:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Er der nogen grænse for hvor mange Baht man må sende ud ad landet ? Tænker her på en bankoverførsel alt. Western Union el.lign Tænker ikke på hvor mange kontanter man må have på sig ud ad landet Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Un-jai |
Lagt på d. 19/06-2014 10:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Sidst jeg landede i BKK for ca en md siden var kursen 5,07 i BKK (Sumpen)plejer altid at tage ind til kineserne i byen, men denne gang var jeg alene så jeg ville ikke tage en taxi derind og skilte med at jeg havde penge med, så jeg besluttede at vente med at veksle til jeg var hjemme oppe nord på... I DMK (Don Muang) kunne jeg imidlertid konstatere kursen var NOGET bedre end i BKK nemlig 5,77... så selv i de to lufthavne i Bangkok er der stor forskel, den officielle kurs var på det tidspunkt 6,04 så vidt jeg husker, i PHZ fik vi vekslet til 5,85 så der er stor forskel på kurserne, men min erfaring er at er det Big money, så er det kineserne inde i Bangkok der skal handles med ;-) Mvh Un-jai Solen skinner altid, det er bare et spørgsmål om at finde et hul i skyerne
|
|
|
Chrisch |
Lagt på d. 19/06-2014 14:50
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Nu er det så jeg bliver lidt forvirret, nogen der lige kan hjælpe mig? Kurs 5,77 som jeg kan få i nordea - er det bedre end at hæve i en ATM i bkk/phuket? På forhånd tak |
|
|
JanH |
Lagt på d. 19/06-2014 14:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 100 |
Det vil jeg tro, du skal regne med gebyr på kortet, samt et gebyr på ATM i Thailand, tror det er 150-200 THB nu. Jeg ville nok tage kontanter med og veksle her: http://superricht... |
|
|
Chrisch |
Lagt på d. 19/06-2014 15:20
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
JanH> Tak, hvad er så den billigste måde at hæve flere penge på med sit VISA? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 19/06-2014 15:28
|
Maaske skulle du checke med din bank/VISA kort udsteder om diverse gebyrer. Herudover mener jeg at der ogsaa er begraensning for hvor meget man kan haeve paa kortet per dag (maaske er det Dankort ?). Men check med din bank osv. |
|
Spring til debat: |