Se indlæg
overførsel fra DK til Thailand
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 04/06-2014 10:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
Jeg har grundet mit tidligere ægteskab, en konto hos Bangkok Bank. Den har jeg siden kunnet hæve fra ved ferie derude, og min datter har også kunnet bruge kortet de gange hun har været med sin mor i Thailand, så lommepengene var reddet :-) Nu skal min datter så på ferie alene, hun er sgu' efterhånden blevet stor og behøver ikke far med mere, øv, he he, og spurgte så om hun ikke kunne overføre penge til denne konto og så få kortet med, da det unægteligt var nemmere end at skulle passe på alle de kontanter. Jeg erindrer bare at når vi skulle overføre til svigermors konto, skulle der udover swiftcode også udfyldes adressen på den filial kontoen var underlagt ?? men måske tager jeg fejl. Hverken min ex eller jeg har branch adressen, hun ved blot hvor den ligger. Noget andet er at kortet efterhånden er lettere slidt, og havde det været herhjemme skulle det nok snart skiftes, men hvordan foregår det ? der skal man vel være fysisk tilstede eller hvordan ? Er der en der kan hjælpe her ? Tror stadig der står 115000 Baht på kontoen så det burde række et stykke tid, men kunne nu alligevel godt tænke mig at kunne overføre. på forhånd tak omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/06-2014 10:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
lindegaard skrev: Jeg har grundet mit tidligere ægteskab, en konto hos Bangkok Bank. Den har jeg siden kunnet hæve fra ved ferie derude, og min datter har også kunnet bruge kortet de gange hun har været med sin mor i Thailand, så lommepengene var reddet :-) Nu skal min datter så på ferie alene, hun er sgu' efterhånden blevet stor og behøver ikke far med mere, øv, he he, og spurgte så om hun ikke kunne overføre penge til denne konto og så få kortet med, da det unægteligt var nemmere end at skulle passe på alle de kontanter. Jeg erindrer bare at når vi skulle overføre til svigermors konto, skulle der udover swiftcode også udfyldes adressen på den filial kontoen var underlagt ?? men måske tager jeg fejl. Hverken min ex eller jeg har branch adressen, hun ved blot hvor den ligger. Noget andet er at kortet efterhånden er lettere slidt, og havde det været herhjemme skulle det nok snart skiftes, men hvordan foregår det ? der skal man vel være fysisk tilstede eller hvordan ? Er der en der kan hjælpe her ? Tror stadig der står 115000 Baht på kontoen så det burde række et stykke tid, men kunne nu alligevel godt tænke mig at kunne overføre. på forhånd tak Det eneste der skal til er konto nummer og swiftkode. Adressen er ligegyldig. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 04/06-2014 11:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
der er jo også en udløbsdato på kortet du skal være opmærksom på, du kan jo også hæve på kortet i dk |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 04/06-2014 12:04
|
1viggovax skrev: der er jo også en udløbsdato på kortet du skal være opmærksom på, du kan jo også hæve på kortet i dk <nej det er blot et Thailandsk "hævekort". omne ignotum pro magnifico
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 04/06-2014 12:19
|
hugoboerge skrev: lindegaard skrev: Jeg har grundet mit tidligere ægteskab, en konto hos Bangkok Bank. Den har jeg siden kunnet hæve fra ved ferie derude, og min datter har også kunnet bruge kortet de gange hun har været med sin mor i Thailand, så lommepengene var reddet :-) Nu skal min datter så på ferie alene, hun er sgu' efterhånden blevet stor og behøver ikke far med mere, øv, he he, og spurgte så om hun ikke kunne overføre penge til denne konto og så få kortet med, da det unægteligt var nemmere end at skulle passe på alle de kontanter. Jeg erindrer bare at når vi skulle overføre til svigermors konto, skulle der udover swiftcode også udfyldes adressen på den filial kontoen var underlagt ?? men måske tager jeg fejl. Hverken min ex eller jeg har branch adressen, hun ved blot hvor den ligger. Noget andet er at kortet efterhånden er lettere slidt, og havde det været herhjemme skulle det nok snart skiftes, men hvordan foregår det ? der skal man vel være fysisk tilstede eller hvordan ? Er der en der kan hjælpe her ? Tror stadig der står 115000 Baht på kontoen så det burde række et stykke tid, men kunne nu alligevel godt tænke mig at kunne overføre. på forhånd tak Det eneste der skal til er konto nummer og swiftkode. Adressen er ligegyldig. takker, prøver det.. omne ignotum pro magnifico
|
|
John |
Lagt på d. 04/06-2014 15:13
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Det er muligt Hugoboerge har ret med hensyn til adressen, dem jeg overføre til har jeg bopæls adressen stående på i mit kreditor register. Men der skal stå noget i meddeleses feltet, det kan være hvad som helst f.eks. ferie - der skal bare stå noget, ellers kontakter banken dig eller afviser overførslen. john@dansk-thai.dk
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/06-2014 15:32
|
John skrev: Det er muligt Hugoboerge har ret med hensyn til adressen, dem jeg overføre til har jeg bopæls adressen stående på i mit kreditor register. Men der skal stå noget i meddeleses feltet, det kan være hvad som helst f.eks. ferie - der skal bare stå noget, ellers kontakter banken dig eller afviser overførslen. Hvis man overfoerer via internet eller netbank om man vil er det nok at angive kontonr. samt swiftkode. Herudover skal man saa ogsaa udfylde kontakt e-mail paa den person som udoever overfoerslen samt naevne en bopaelsadresse paa modtager. Med de lange bopaelsadresser man har i Thailand er der ikke plads nok i boksen, saa man maa noejes med navn, hus nr./ moo # samt postal code. |
|
|
milex |
Lagt på d. 04/06-2014 15:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Har aldrig angivet andet end navn på modtager, modtagers kontonr samt swift-kode. Og det virker udmærket. |
|
|
zapper |
Lagt på d. 04/06-2014 16:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
hugoboerge skrev: John skrev: Det er muligt Hugoboerge har ret med hensyn til adressen, dem jeg overføre til har jeg bopæls adressen stående på i mit kreditor register. Men der skal stå noget i meddeleses feltet, det kan være hvad som helst f.eks. ferie - der skal bare stå noget, ellers kontakter banken dig eller afviser overførslen. Hvis man overfoerer via internet eller netbank om man vil er det nok at angive kontonr. samt swiftkode. Herudover skal man saa ogsaa udfylde kontakt e-mail paa den person som udoever overfoerslen samt naevne en bopaelsadresse paa modtager. Med de lange bopaelsadresser man har i Thailand er der ikke plads nok i boksen, saa man maa noejes med navn, hus nr./ moo # samt postal code. Det er ikke nødvendigt i Kasikorn bank |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/06-2014 17:27
|
zapper skrev: hugoboerge skrev: John skrev: Det er muligt Hugoboerge har ret med hensyn til adressen, dem jeg overføre til har jeg bopæls adressen stående på i mit kreditor register. Men der skal stå noget i meddeleses feltet, det kan være hvad som helst f.eks. ferie - der skal bare stå noget, ellers kontakter banken dig eller afviser overførslen. Hvis man overfoerer via internet eller netbank om man vil er det nok at angive kontonr. samt swiftkode. Herudover skal man saa ogsaa udfylde kontakt e-mail paa den person som udoever overfoerslen samt naevne en bopaelsadresse paa modtager. Med de lange bopaelsadresser man har i Thailand er der ikke plads nok i boksen, saa man maa noejes med navn, hus nr./ moo # samt postal code. Det er ikke nødvendigt i Kasikorn bank Nu taler vi om overfoersel fra Danmark via Netbank ikke om overfoersel fra TH til DK. |
|
|
milex |
Lagt på d. 04/06-2014 18:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
milex skrev: Har aldrig angivet andet end navn på modtager, modtagers kontonr samt swift-kode. Og det virker udmærket. Ja, fra DK til TH via netbank. Angiver også et eller andet tilfældigt i meddelelses-feltet. Om det er nødvendig ved jeg ikke. |
|
|
buick |
Lagt på d. 04/06-2014 18:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
Husk nu hvis kortet udløber eller ikke virker så er der kun en vej at ejer af kontoen går i filialen hvor kontoen er oprettet medbringende id osv ellers er pengene tabt. De er meget stive med de regler og slet ikke flexible som i danmark |
|
|
zapper |
Lagt på d. 04/06-2014 21:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Ja der er de godt nok voldsom nærtagende. Din underskrift skal matche 100 %, den kopi banken har fra du oprettede kontoen. Man kommer til at underskrive indtil de er nøjagtig ens. |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 05/06-2014 03:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Vel ved Dansk bank overførelse skal Thai banken adresse også skrive ind nøjagtige foruden swift og konto nummer , Eller det sagde de til mig da jeg starte med det, og det er med på overførelse oplysning jeg skal godkende hver gang, derimod er min egen adresse der også er på hver gang ikke nødvendig at være korrekt. Taber man sit kort går man bare ind i afd af den bank man har og får et nyt kort ca 200 baht er prisen, betyder intet om det er samme afd, i samme by osv, Ved at folk der har åben deres bank i Pattaya, på tur til Bangkok der har tabt deres kort har fået et nyt uden bøvl. Har selv 2 gange nu fået nyt kort i andre afd. At en bank vel se ens pas og bankbogen er vel kun sund fornuft ved ansøgning af nyt kort ? Og gøre personlige også jeg føler mig mere sikker ang mine Bank konto. |
|
|
Richardt |
Lagt på d. 05/06-2014 23:04
|
Begynder Antal indlæg: 9 |
Jeg har lige været i Th, hvor jeg har et kort og en bankbog til en Kasikorn Bank. Da jeg tog fra Dk, kunne jeg ikke finde min bankbog, og tænkte at så ville jeg da bare få lavet en ny for et mindre beløb. Jeg skulle møde op i afd. hvor kontoen var oprettet. Her fik jeg besked på, at jeg skulle på politistationen, og have et papir på, at jeg havde anmeldt bortkomsten! Efterfølgende kunne jeg så komme tilbage og få lavet en ny bog (og netbank). Det blev for bøvlet så det fik jeg ikke gjort denne gang. Jeg må lede videre her i Dk.(bogen kan være rar at have, da den kan opdateres efter behov) |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 21/06-2014 12:10
|
nu har jeg forsøgt et par gange, og den vil sgu' hele tiden have modtager (mig selv) navn og adresse ?? altså ikke bare swift og konto nr. hmmmmmm omne ignotum pro magnifico
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 06/07-2014 11:35
|
Lige en update på tråden: fik fat i exsvoger og fik ham til at sende mig adressen, den som jeg brugte ved oprettelsen af konto'en i sin tid. Da først det var skrevet ind i modtager feltet, gik det som smurt, og pengene, alle 20K til datterens ferie med kæreste i Thailand var nu på plads. og der bliver de så...... indtil videre Datteren kom godt derud via Istanbul, med Turkish Airlines, og eftersom hun allerede havde 20000 Baht i kontanter, så hun ikke lige grund til at gå i banken lige med det første.. Da hun endelig gør det, viser det sig at kortet/kontoen er blevet spærret siden sidste tur... Jeg fik min ex svoger til at gå med hende i Banken, da der, selvom hun taler og forstår Thai til fulde, kunne være noget hun ikke tænkte på at spørge om, og hun er heller ikke myndig endnu. Det viser sig så at man jo er gået over til "chip" kort og derfor skal udstede et nyt kort, men for dette skal jeg selvfølgelig møde op personligt, "in any branch" sagde de, medbring pas + bankbog og de udsteder et nyt på stedet. Jeg kan så ved samme lejlighed få det ændret til en VISA konto, og få noget netbank indover, hvilket kunne ha' været rart så jeg kunne tilbageføre pengene eller andet.... Nå, fandt en gammel skotøjsæske med nye lommepenge, som de nu burde kunne hæve hos en god ven til mig. Ex'en ringede og spurgte til problemerne og kunne nu pludselig godt erindre at hun havde hørt om det men ikke lige havde tænkt over det da vi havde talt om at overføre penge den vej god søndag omne ignotum pro magnifico
|
Spring til debat: |