Se indlæg
SÅ ER DEN GAL MED BAKURI IGEN
|
|
AndersM |
Lagt på d. 23/05-2014 05:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 217 |
NEJ... jeg var ansat i firmaet i 3 1/2 år og bliver fyrret med minuters varsel og nu er det at jeg mangler min løn for den sidste måned og løn i opsigelse perioden + min bonus for det jeg har solgt
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
AndersM |
Lagt på d. 23/05-2014 06:50
|
NU ER KUNDE SIKKERHEDEN OGSÅ I FARE I BAKURI. Nu er Bakuri også begyndt at lukke deres kunders hjemmesider ned, selv om at der er betalt for et års drift og hosting. Hvad årsagen til det er mig meget uklar, med mindre det er for at stjæle penge fra kunderne, som har betalt forud. Med den måde at optræde på, giver det store problemer for de kunder der bliver lukket ned uden varsen og før deres drift perioden udløber. Pludselig er der ingen der kan finde firmaet på nettet, med deres kontakt oplysninger som eks. deres mail - telefon nummer og ikke mindst deres gamle domaine som ikke til at købe tilbage før at betalings perioden udløber og det kan kun skabe store problemer for de virksomheder som lever af kunder på nettet, der skal laves ny hjemmeside og oprettes nyt domaine da Bakuri har stjålet adgangen til siden/domainet. Så som kunde i Bakuri må man påregne at der er store muligheder for at ens hjemmeside/webshop pludselig forsvinder fra nettet. JEG MÅ PÅ DET KRAFTIGESTE ADVARE MED AT LAVE AFTALER MED ET FIRMA SOM BAKURI ELLER HVAD FIRMAET HEDDER IDAG....? NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 24/05-2014 08:04
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
AndersM skrev: NU ER KUNDE SIKKERHEDEN OGSÅ I FARE I BAKURI. Nu er Bakuri også begyndt at lukke deres kunders hjemmesider ned, selv om at der er betalt for et års drift og hosting. Hvad årsagen til det er mig meget uklar, med mindre det er for at stjæle penge fra kunderne, som har betalt forud. Med den måde at optræde på, giver det store problemer for de kunder der bliver lukket ned uden varsen og før deres drift perioden udløber. Pludselig er der ingen der kan finde firmaet på nettet, med deres kontakt oplysninger som eks. deres mail - telefon nummer og ikke mindst deres gamle domaine som ikke til at købe tilbage før at betalings perioden udløber og det kan kun skabe store problemer for de virksomheder som lever af kunder på nettet, der skal laves ny hjemmeside og oprettes nyt domaine da Bakuri har stjålet adgangen til siden/domainet. Så som kunde i Bakuri må man påregne at der er store muligheder for at ens hjemmeside/webshop pludselig forsvinder fra nettet. JEG MÅ PÅ DET KRAFTIGESTE ADVARE MED AT LAVE AFTALER MED ET FIRMA SOM BAKURI ELLER HVAD FIRMAET HEDDER IDAG....? hej AndersM, Hvordan kan du vide at bakuri kunders hjemmesider bliver lukket ned ? Jeg forstod på dig at du er blevet afskediget, så hvordan kan du med sikkerhed sige at bakuri lukker deres sider ? En anden ting er at hvis en kunde hos bakuri har købt et domæne af bakuri så er de sådan set selv ude om at de ikke har ejerskab og dermed fuld kontrol over hvad der sker med det. Det mest normale er at et firma selv ejer domænet og derefter vælget deres webhotel. At de så lejer sig ind på bakuris server, ja så kan bakuri slukke for deres løsning, og har de ikke en backup af deres shop eller hjemmeside så står de med håret i postkassen Jeg ved at de tidligere har oprættet subdomæner som de kørte SEO på og derved i princippet ejede alt seo værdi og indhold som tekster osv der var at finde på skyggesiden... Om de stadig gør det i dag har jeg ikke undersøgt. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 24/05-2014 09:32
|
Hej GAMBIT Jeg kan med 100% sikkerhed sige at Bakuri har lukket en kundes side ned, før deres aftale udløber med Bakuri. Det at jeg er blevet fyrret fra bakuri, betyder vel ikke at jeg nødvendigvis ingen info kan få om hvad der forgår i Bakuri. Det er vel sådanne at hvis man køber en ydelse i et firma og betaler forud for et års drift, så er det vel at forvente at man får det man betaler for...? DET KAN IKKE FORVENTES SOM KUNDE I BAKURI. Med den måde fyrmesteren i Bakuri føre sig frem på, når han optræder på slap line ude i samfundet, så kan alt forventes, men jeg vil da mene at en aftale med et firma, betyder at aftalerne overholdes til kontrakten udløber...? GAMBIT... Er det en normalt opførsel at tage røven på kunder, som har en kontrakt med aftale om drift for 1 år...? Selv om vi opholder os i Thailand, kan man vel godt forvente at en kontrakt bliver overholdt...? Men som det ser ud så tager fyrmesteren i Bakuri, alle kneb i brug for at berige sig selv, for fyrmesteren i Bakuri betyder det mindre om det er store eller små beløb, bare han kan berige sig på andres bekostning så er fyrmesteren glad. Det med skyggesider/seo sider som bakuri kalder det, er stadig en brugt opskrift og ja det er igen en måde at fyrmesteren, kan suge ekstra penge ud af de uheldige kunder, der laver kontrakt med et firma som Bakuri. HVEM KAN.... BAKURI KAN IKKE NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 24/05-2014 10:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Jeg nægter at tro, at man har lukket en enkelt eller nogle få hjemmesider før tid for at spare penge. Den påstand giver ikke meget mening, eftersom det normalt stort set er gratis at have en side liggende. Hvis en side er lukket, ligger der ganske givet andet bag den beslutning. Jeg kender ikke Bakuri, og jeg har ingen ide om, hvordan "fyrmesteren" er som person eller forretningsmand. Hvis diverse kommentarer om firmaet er sande, så må de også omfatte andre end fyrmesteren, fx medarbejdere, der har været der i en længere årrække. |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 24/05-2014 14:45
|
Hej Kim Det er muligt at der ligger andet til grund end penge, men faktum er at siden er væk og at der er betalt for en periode som ikke er udløbet. Det som du skriver er på mange måder rigtigt, men med den struktur der er i Bakuri, er det som et diktatur hvor der kun er 1 der bestemmer alt og skulle der være en medarbejder der kommer med en god ide så bliver den aldrig udført uden den først er blevet ændret så meget at den ikke er til at genkende. Udover er der en systemastisk udrydning af medarbejderne inden Bakuri skal udbetalt deres fortjente hjemreje ( en ordning hvor en medarbejder får en rejse til Danmark efter 1 års ansættelse ) NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/05-2014 16:24
|
Antal indlæg: 3779 |
Jeg synes altså ikke, at en konflikt mellem en medarbejder og en arbejdsgiver hører til i dette forum. Hilsen, Robert |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 24/05-2014 17:24
|
Hej Robert Det har du helt ret i, men min grund til at starte dette indlæg har været, at prøve at få belyst hvad Bakuri er for et firma. Og at advare andre om Bakuris optræden som arbejdskiver og udbyder af seo og hjemmesider, det ville sku være trist hvis vi om et 1/2 år kan læse her på siden, at der er andre der er faldet i Bakuris klør. Jeg mener ikke der noget galt i at få belyst hvad Bakuri laver..... Tværdigmod kan det være til stor hjælp for andre. NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
Papa |
Lagt på d. 24/05-2014 17:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 245 |
AndersM skrev: Jeg mener ikke der noget galt i at få belyst hvad Bakuri laver..... Tværdigmod kan det være til stor hjælp for andre. Hvis de kun er ude på at ta røven på folk, og nogle svin over for deres ansatte....... Så lad os bare få dem frem i lyset!! "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 25/05-2014 11:21
|
Skulle der sidde nogle et eller andet sted og havde noget godt at fortælle om Bakuri, så vil det berige denne tråd.
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 26/05-2014 21:27
|
Hvordan har det fungeret med skat ? Er det noget som de ansatte har betalt samt evt fået overskydende skat tilbage 1gang om året ? Eller bliver der også fusket de ansatte på sådanne områder ? Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/05-2014 00:01
|
Antal indlæg: 3779 |
GAMBIT skrev: Hvordan har det fungeret med skat ? Er det noget som de ansatte har betalt samt evt fået overskydende skat tilbage 1gang om året ? Eller bliver der også fusket de ansatte på sådanne områder ? Skat, der betales tilbage, sendes på en check, der ikke kan hæves af andre end personen selv. Hilsen, Robert |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 27/05-2014 04:19
|
Tak Robert, men nu er det vidst ved at være fastlagt at ikke alt bliver gjort efter bogen i Bakuri.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 27/05-2014 09:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Gambit Det kan godt være at det ikke går efter bogen hos Bakuri, men at de også skulle være istand til at ændre SKAT's praksis når der skal tilbagebetales skat, tvivler jeg stærkt på. Din skat er personlig, din opkrævning/tilbagebetaling sendes direkte til dig, og mon ikke de fleste af de ansatte stadig har en dansk konto? Kim
|
|
|
AndersM |
Lagt på d. 27/05-2014 10:24
|
Hej Gambit Jeg ved ikke noget om skatte indbetalingerne i Danmark, men i Thailand er alle fra dag 1 blevet trukke 7% i skat af det de har tjent og det har været for alle medarbejderne også selv om de ikke havde arbejdstilladeser. Jeg ved ikke om det er muligt at indbetale skat for en medarbejder uden arbejdstilladese, min mistanke vipper mere til at det er penge som fyrmesteren har skovlet ned i ejen lomme. NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
AndersM |
Lagt på d. 27/05-2014 10:32
|
Hej Gambit - Robert - Kro90. For at være sikker på at jeg ikke svare i øst, når der bliver spurgt i vest. Hvor er det i tænker på overskydende skat...? Er det i Danmark eller Thailand der bliver talt om...? NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 27/05-2014 10:48
|
Det er i Thailand som jeg er nysgærrig til
- Eldridge Cleaver |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 27/05-2014 10:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Kan da ikke pludselig føle mig fri for, at jeg skal konstatere at du AndersM har et problem... Problemet er vel i bund og grund, at du ikke har fået dine penge, så hvorfor ikke tage dette op med din arbejdskiver.. Hvis du ikke kan få de penge, er der vel en grund til dette, men hvorfor skal alle os blandes ind i dette.. Det næste blive vel, at Robert bliver hængt ud som en skægabe, men måske kan dette være rigtigt hehhe.. Få dig et liv og glem fortiden... Dette har mange af os gjort i mange mange år.. Håber du får dine penge og hvis du ikke gør, så fortsæt livet og lad os andre blive fri for ligegyldige ting ud i det thailandske.... |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 27/05-2014 11:22
|
Hej Gambit Jeg har aldrig modtaget noget fra skat i Thailand og slet ikke modtaget nogen form for opgørrelse overhovedet fra skat Thailand. NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 27/05-2014 11:27
|
Andersm, så ligger der nok en sum et sted og venter på at blive hævet...
- Eldridge Cleaver |
|
Spring til debat: |