Se indlæg
 Udskriv debat
Problemer med flyskift...
lincoln1242
Jeg har i øjeblikket min kæreste på et 5 ugers besøg i DK, og det er jo dejligt! Det er hendes første besøg her.

Jeg rejste i april ud til hende, og hun rejste så sammen med mig til DK, da det var hendes første rejse ud af Thailand nogensinde. Tanken var så at hun godt kunne rejse alene hjem, med flyskift i Amsterdam. Nu havde hun jo været igennem de hektiske lufthavne. Jeg var af økonomiske årsager nødt til at bestille billetter med KLM, da den eneste direkte forbindelse som bekendt er med Thai Airways - de mente på det tidspunkt da jeg skulle bestille billetter at de skulle have 10-20.000 pr. billet. Det syntes jeg var i overkanten, og ville hellere rejse ud og 'hente' hende.

Nu er det så - 2 måneder efter jeg bestilte billetterne - gået op for hende at hun skal rejse alene tilbage. Det kom bag på hende at jeg ikke rejste med til Amsterdam. Hun har fra dag ét vidst at rejsen ikke blev med Thai Air pga. prisen, og at det blev med flyskift. Og problemet er nu at hun ikke tør rejse til Amsterdam alene, fordi hun frygter at hun ikke kan finde ud af at skifte fly og at hun ikke kan spørge om hjælp pga. hendes manglende engelskkundskaber.

Jeg har sagt at jeg hverken kan eller vil bekoste en enkeltbillet med Thai Air - så havde jeg jo bestilt sådan to til os begge. Nu er hun så nået dertil, hvor hun selv vil betale for en enkeltbillet... Af uvisse årsager er de relativt billige pt. (4.000 kr.) - men for hende svarer det til godt 2 måneders løn. Og jeg syntes jo nok hun kunne bruge de penge bedre. Og jeg er, rent ud sagt, lidt knotten over at smide en halv billet ud. Billetten via Amsterdam er non-refundable, og tilmed kommer jeg til at betale et gebyr, hvis ikke billetten bruges!

Jeg har så tænkt over en anden mulighed. F.eks. at jeg køber en returbillet til AMS og får sendt hende med det rette fly. Men jeg tænker at det ikke hjælper, fordi hun skal ud af Schengen, og derfor skal ind i et lufthavnsområde, hvor jeg ikke har adgang (fordi jeg ikke skal til BKK, men blot retur til CPH).

Jeg har lidt svært ved at se nogen nemme løsninger... andet end at hun spilder 4.000 kr. på noget, som jeg dybest h a r betalt for...

Og det rejser jo også et andet spørgsmål... hvad med næste gang hun vil til Danmark... så er jeg tvunget til at bruge 2-3 gange så meget på en billet til hende, fordi det skal være en direkte forbindelse... Og det har jeg ikke økonomi til... Sad

DeeJ
Det fleste flyselskaber har en service rettet mod børn, hvor de sørger for at få børnen gennem transit ... enten "hånd i hånd" eller med elbil.

Prøv at tage kontakt med KLM og fremlæg problemet.

http://www.klm.co...framed.htm

vh Dan

HongNam
Jeg er helt sikker på at selv om hun har dårlige engelsk kundskaber så vil der både være kundeservice skranke og sikkert også en masse andre passager der vil være venlige at vise hende i den rigtige retning ....
Et problem jeg kunne forestille mig er måske "thai mentalitet" forstået på den måde at selv om en thai ikke fatter en skid af hvad du siger står de alligevel og nikker med hovedet som om de har fået fat i det hele .....sig til hende at hvis hun ikke fatter det så må spørge en ekstra gang.
Jeg er helt sikker på at hun kan finde en venlig sjæl der vil vise hende til rette gate ellers er der informations skranke mange steder der vil vise hende der hen.

Enig med dig at det er helt godnat at bruge penge på en ny billet

zapper
lincoln1242 skrev:

... Og det har jeg ikke økonomi til... Sad

Ja det er noget af en kattepine du er havnet i. Du kan nu altid senere få hende til Danmark med Thai for omkring de 45.000 baht.

Har du i grunden stillet dig selv det spørgsmål, om du har økonomi til at have en thaikæreste? Det er altså ikke som at have en dansk kæreste, det er to forskellige kulturer, der ramler sammen.

Nu skal jeg så ikke gøre dig mere nervøs end godt er, så kan jeg fortælle dig at min kæreste er også ved at s..... blå snemænd hver gang hun skal skifte, men hun er af uransagelige årsager altid havnet det rigtige sted, på trods af mangelfuld engelsk.

dutling68
kunne du ikke skrive en lille seddel hun kan have med på både engelsk og hollandsk så kan det da ikke gå helt galt....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Robert Kronberg
dutling68 skrev:

kunne du ikke skrive en lille seddel hun kan have med på både engelsk og hollandsk så kan det da ikke gå helt galt....

Da mine børn var mindre og skulle i transit, når de skulle herud, så fik de begge en seddel, hvor der stod på engelsk, hvad de skulle og med diverse kontaktinfo. Der var også en note på dansk, så de næsten i enhver situation kunne fremvise et stykke papir.

Der har aldrig været brug for det, men det gav en ekstra tryghed for dem, mig og deres mor.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
sula
gør som andre skriver giv hende en seddel med har brugt det til familie og venner og der er altid nogen der er behjælpsomme.

Samtidigt syntes jeg det er plat hvad zapper skriver om personen der søger hjælp har økonomien til at have en thaikæreste det har intet med sagen at gøre.

Og nok heller ikke hans eller andres hovedpine hvad spøgeren har eller ikke har.

kiml
alle flyselskaber har en service som kan hjælpe folk til Gaten. kontakt KLM

handy
langt ude hvis man ikke mener man kan foretage et flyskift......fortæl hende du betaler merprisen til Thai som hun kan beholde så tror jeg hun klare den fint.....min kone hun er bare helt speciel hvis jeg skal sige det selv hun klarede et skrift i Wien men ok hun har også gået på universitetet i et par år

forsat god dag Handy

handy
handy skrev:

langt ude hvis man ikke mener man kan foretage et flyskift......fortæl hende du betaler merprisen til Thai som hun kan beholde så tror jeg hun klare den fint.....min kone hun er bare helt speciel hvis jeg skal sige det selv hun klarede et skrift i Wien men ok hun har også gået på universitetet i et par år

forsat god dag Handy

bare hun fremviser sit bordingkort til den første og bedste der har uniform på er der vel allerede hjælp at hente hun for vel også allerede sit gate nummer når hun tjekker ind på den første del af turen

var inde for at slette mit indlæg men for sent vi er alle forskellige han selv en ven da kæresten fik for øre at hendes billet var med skift det endte nu med hun ikke kom til Danmark af andre årsager....

Anonym Bruger
zapper skrev:

lincoln1242 skrev:

... Og det har jeg ikke økonomi til... Sad

Ja det er noget af en kattepine du er havnet i. Du kan nu altid senere få hende til Danmark med Thai for omkring de 45.000 baht.

Har du i grunden stillet dig selv det spørgsmål, om du har økonomi til at have en thaikæreste? Det er altså ikke som at have en dansk kæreste, det er to forskellige kulturer, der ramler sammen.

Nu skal jeg så ikke gøre dig mere nervøs end godt er, så kan jeg fortælle dig at min kæreste er også ved at s..... blå snemænd hver gang hun skal skifte, men hun er af uransagelige årsager altid havnet det rigtige sted, på trods af mangelfuld engelsk.

Det var dog en underlig måde at stille tingene op på...

Kultur og økonomi er to forskellige størrelser!!!

lincoln1242
Jeg skylder vist lige at afslutte denne tråd... Wink

Min kæreste rejste hjem i fredags, og jeg fulgte rådene og gav hende en lap papir på hhv. dansk og hollandsk med info om flynumre og afgangstidspunkter. Herefter fortalte jeg hende at hun blot skulle gå til højre efter security - så ville hun komme til 'finger A'! Og herefter var der ingen problemer; kort tid efter modtog jeg en mms med et billede af den rigtige gate. Og de 4 timers ventetid i Amsterdam gjorde nok mig mere nervøs end hende! Kort fortalt, så kom hun godt hjem uden problemer Smile

handy
min kone fik også lov til at være rejseleder da vi mellemlandede i Doha i sidste uge det gik også uden problemer bare så hun lære det ikke er noget at være nervøs for.....godt det gik fint det giver vel også lidt selvværd.....

god dag Handy

Spring til debat: