Se indlæg
Udførelse af penge, når det er ARV
|
|
Mukke |
Lagt på d. 06/05-2014 10:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Jeg er kommet i den situation, at jeg for ikke så længe siden arvede lidt kontanter fra et familiemedlem... Størrelsen af beløbet overstiger det som man må udføre pt. Har prøvet at finde ud af, hvad der skal gøres, for jeg har ingen tilknytning til Danmark, ej heller har jeg en bank konto i Danmark, så man kan jo egentligt godt blive lidt panisk, når der bliver sagt, at der kun kan udføres 50.000.- dkr. af Danmark--- Hvad skal man gøre i en sådan situation, når man intet tilhørsforhold har til Danmark, ej heller nogen der faktisk gider hjælpe... Spørgsmål...er... Kan man i en sådan situation tage det hele ud på en..gang... Vil være glad for svar på dette, hvis noget har et sådant... Redigeret af Mukke d. 06/05-2014 11:05 |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 06/05-2014 12:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Hej Mukke, Hvor har du beloebet paa kr. 50.000,- fra? Hvis du overfoerer beloebet fra en dansk bank til din udenlanske bank, saa er der ikke en graense, den er i saa fald meget hoej. Jeg har da ihvertfald flere gange overfoert et noget stoerre beloeb fra min danske bank til min thailandske bank. Men hvis du tager pengene med ud af landet i kontanter, saa skal du give SKAT besked, hvis beloebet overskrider 10.000 Euro som er ca dkr. 75.000,-. At rejse med et stort beloeb i kontanter, kan vaere risikabelt. http://www.skat.d...Id=2041075 Saa naar det er en arv og ikke "sorte" penge, saa er der ingen grund til at blive panikslagen. Selv om du ikke laengere har et tilhoersforhold til Danmark, saa kan der vaere fornuft i at have penge i flere valutaer pga. kursrisiko og f.eks. lade noget blive i DK Hilsen Conrad |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 06/05-2014 16:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
ej heller nogen der faktisk gider hjælpe... Jo, der er skam hjælp at hente. Dødsboet har en bobestyrer eller muligvis en kurator, som du bør kontakte. Hvad der det optimale i lige din konkrete situation, afhænger af mange ting. Jeg kunne sagtens henvise til praksis vedr. dødsboskifteloven, men du ville alligevel ende med flere spørgsmål end svar. Og alligevel skulle kontakte bobestyrer. |
|
|
Druwor |
Lagt på d. 06/05-2014 18:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 208 |
Conrad skrev: Hvis du overfoerer beloebet fra en dansk bank til din udenlanske bank, saa er der ikke en graense, den er i saa fald meget hoej. For privatpersoner kan man godt overfører mere end 10.000€, det skal bare oplyses til skat og det plejer banken at gøre. Skal der overføresds mere end 10.000€ gør det af 2 gange så skal der ikke oplyses noget. Dette kan gøres same dag. Jeg har prøvet at sende 200.000DKK af 3 gange, uden at logge af netbank. Eneste problem var SCB, de ville ikke frigive pengene før de fik documentation fra min bank I Danmark p at jeg var ejer af den konto pengene kom fra, det klerede Danske Bank. Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 07/05-2014 05:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Jeg bruger ogsaa SCB i thailand og har aldrig igennem mere end 10 aar vaeret ude for at de ville have nogen som helst form for dokumentation fra mig. Jeg har flere gange overfoert mere end 10.000 Euro i et hug uden problemer, men om min danske bank - Basisbank, har indberettet noget til SKAT ved jeg ikke. Conrad |
|
|
BoPhuket |
Lagt på d. 11/05-2014 19:01
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Hvorfor flytter du ikke din arv til Nordea i Singapore eller Nordea i Luxenborg, få et visa eller Masterkort , så kan du hæve eller flytte penge som du vil. Hvis du flytter alt til Thailand er det meget besværligt at få dem ud af landet igen , hvis det er store beløb det drejer sig om. Og med de uroligheder der er nu og sandsynligvis også de kommende år, ville jeg ikke flytte penge til Thailand
Sejlads i Thailand er den bedste måde at holde ferie på, væk fra hele ræset og alligevel ikke langt fra land for at være med.
|
|
|
BoPhuket |
Lagt på d. 12/05-2014 14:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Hvis du vil have flere informationer om Nordea ofshore i Luxenborg eller i Singapore har jeg kontakt til begge managers i bankerne. Og med et Masterkort fra Nordea får du en gratis rejse og sygeforsikring hvergang du betaler en flybillet med kortet som dækker dig og din familie i op til 2 måneder, når i er på ferie i et andet land end der hvor i har jeres postaddresse.
Sejlads i Thailand er den bedste måde at holde ferie på, væk fra hele ræset og alligevel ikke langt fra land for at være med.
|
|
Spring til debat: |