Se indlæg
 Udskriv debat
besøg fra thailand
kokkene
hej

vi er en familie som er gode venner med en thaifamilie

nu vil de gerne sende deres ældste datter ud i den store verden
og først til danmark for at besøge os og se danmark osv.

men hvad kræves der for at være turist i danmark fra Thailand
og hvor længe må hun være her i landet som turist

meningen er hun skal videre fra danmark til nogle slægtning i usa derefter

farao54
Man plejer at sige, at alt er muligt.. Men i dette tilfælde vil jeg med næsten stats garanti sige at i kæmper mod vindmøller...
Det er stort set umuligt at få en Thailandsk kvinde til et Schengen land uden begrundelsen om at det er for at besøge sin kæreste, ægtemand eller sin moder.
Begrundelsen er i disse tilfælde at man er bange for at hun bliver i Danmark.
Og som sagt.. Alle forsøg på at overbevise dem om det modsatte er så godt som spildte...
Men man skal aldrig sige aldrig, og der findes andre i dette forum, som har større juridisk indsigt end jeg.. Jeg udtaler mig blot på baggrund af dels egne erfaringer, samt en uendelig mængde snakke om netop dette emne her i forummet.
Held og lykke

buick
De sidste 3 år har vi haft besøg af tre veninder til min kone alle tre uden arbejde (selvstændige)
de er alle gledet lige igennem ingen spørgsmål eller krav om garantier, dokumentation osv.

lige på nær sygeforsikring, flybillet og de 40.000 Bath som det kræves de har stående på bank kontoen den dag de henter visummet.
Alle tre har været her på 90 dages visum.

Så søg i bare skriv hun er veninde til jer og kommer for at lære om Danmark og jeres hverdag
hvis hun har job så skriv det kun hvis hun har dokumentation for at arbejdsgiveren garantere hun kan få sit job tilbage når hun kommer hjem elles skriv at hun er selvstændig

Robert Kronberg
Det bliver altså mere og mere vanskeligt at få visum til en bekendt.

Men hvis hun har styr på sit visum til USA først, så vil det sikkert blive nemmere.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: