Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Livet som udlænding i Thailand » Beretninger fra brugerne
 Udskriv debat
Helle Thorning Smidt
roald
i136.photobucket.com/albums/q162/roald_2007/1000656_1409958419266353_1075614087_n.jpg

Er der nogen der kan læse Thai som kan sige hvad der står her
Redigeret af roald d. 08/04-2014 00:22

sudsakhon
Jeg vil gerne læse det for dig , men jeg kan ikke se hvad det er ;-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
sudsakhon
Den fik du heldigvis "reddet"
Der står: "Statsministeren, Danmarks førstedame, HTS og hendes regering"

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
roald
ja, havde lidt problemer at få billedet lagt på

JA alle kan jo se det er Margrethe Vestager

prasat
der står at Helle og hele hendes regering falder næste gang grundet hun har glemt støttehjul

prasat

buick
Det er så sikkert som ammen i kirken det eneste jeg beder til er at det dog snart sker

prasat skrev:

der står at Helle og hele hendes regering falder næste gang grundet hun har glemt støttehjul

prasat

Anonym Bruger
buick skrev:

Det er så sikkert som ammen i kirken det eneste jeg beder til er at det dog snart sker

Hvorfor dog det? der er da aldrig blevet ført så meget borgerlig politik som under Helle. Det er jo en af årsagerne til al uroen om hende, nemlig at der ikke føres socialdemokratisk politik.

DeeJ
Det er også så sikkert som amen i kirken, at familiesammenføring bliver strammet voldsomt op med DF som støtteparti.

Det første bliver genindførsel af de gamle regler ...
- danskeksamen ved ankomst
- kr. 120.000 (index justeret næsten 130.000) i sikkerhed
- reelt umulig at opnå permanent opholdstilladelse

Men det kan man jo være ligeglad med, hvis man allerede har sin kone i landet !!!

vh Dan

vandango
TomDK skrev:

buick skrev:

Hvorfor dog det? der er da aldrig blevet ført så meget borgerlig politik som under Helle. Det er jo en af årsagerne til al uroen om hende, nemlig at der ikke føres socialdemokratisk politik.

Enig.

Har den seneste uge så læst, at de to partiledere for Venstre og Konservative lover kæmpe skattelettelser til olie og bankvirksomheder samt topskat, for et tocifret milliard beløb.

Frem til et valg kommer der sikkert flere løfter - hvem kommer til at hænge på regningen? - de svageste i Danmark.

Ryd folketinget helt, og lad os få visionære politikere ind på borgen.

cali111
Det hjælper ikke meget med skiftende regeringer.
Det er de samme embedsmænd borgerne skal slås med i et system, som kun arbejder for systemets skyld.

http://www.aseanmctour.dk
Anonym Bruger
vandango skrev:

Enig.

Har den seneste uge så læst, at de to partiledere for Venstre og Konservative lover kæmpe skattelettelser til olie og bankvirksomheder samt topskat, for et tocifret milliard beløb.

Frem til et valg kommer der sikkert flere løfter - hvem kommer til at hænge på regningen? - de svageste i Danmark.

Ryd folketinget helt, og lad os få visionære politikere ind på borgen.

Jeg synes lidt problemet med politikkere i dag er at de er for fokuserede på meningsmålingerne her og nu i stedet for at faktisk at faktisk gå op i den ideologi som deres parti bygger på. Jeg vil betegne migselv som socialdemokrat, da jeg går ind for den samfundsmodel som vi har opbygget de sidste 50 år. Os der har noget skal hjælpe dem der ikke har noget også selvom det koster lidt ekstra på skatten. Men jeg kan ikke kende den politik regeringen fører fra socialdemokraternes ideologi.

Det er somom de forskellige partier i dag markerer sig på enkelte delområder og ellers fører stortset ens politik.

milex
Jeg vil ikke blande mig i den politiske situation.

Men viste neden-viste billeder af HTS til min kære thai-veninde.
Og fortalte om hendes placering i det danske politiske hierarki.

Veninden var ved at falde ned af stolen, tabe kæben etc.

http://www.mx.dk/...y/17094996

roald
DeeJ skriver : med DF som støtteparti. Jeg må sige som meningsmålingerne går så er DF snart DK største parti, de har overhalet socialdemokraterne

buick
jepsLOL LOL 2-3 folketingsvalg mere og vi sidder på statsministerpostenGrin

roald skrev:

DeeJ skriver : med DF som støtteparti. Jeg må sige som meningsmålingerne går så er DF snart DK største parti, de har overhalet socialdemokraterne

sony
puha sikken en fremtid at se frem til, der er ikke mere utroværdigt parti end df. citat pia k. vi rør aldrig ved efterlønnen.... hvad gjorde de dagen efter hun sagde det????
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Un-jai
Ja få nu stemt de "Blå" ind igen... og uden om DF kommer de ikke, så det bliver nok ikke så slemt og skulle de løbe fra nogle af deres løfter skulle det ikke genere mig det mindste, det er set mange gange før!!!

Det er efterhånden ligegyldigt hvilken statsminister vi har, for det er åbenbart det der ses efter, så bliver der ført politik temmelig tæt for ikke at sige hen over midten, ved rød regering gives ofte indrømmelser til de velstilledet og omvendt... Men uanset hvilken regering vi har koster det, hver gang!

Med "blå stue" som de voksne" kan jeg dog godt frygte for indvandrepolitiken.

Held og lykke med valget...

Ikke flere kommentarer om politik herfra, det vil helt sikkert ende galt... ;-)

God aften

Mvh Un-jai

Anonym Bruger
Skulle der stemmes idag, ville jeg ikke vide hvad jeg skulle stemme.

Politik, er pilråddent. Og de amatører som sidder i folketinget uden den mindste form for erhvervs erfaring, er dem som bestemmer, din og min fremtid.

HJÆLP.!.!.!

buick
Hvis du med det mener nu får bekvemmeligheds flygtninge, kriminelle og fundamentalister svære ved at komme hertil så har du da heldigvis ret
men desværre er der for mange der inde som er bange for racisme kortet til at vi endnu kan få love gældende for dem vi ikke ønske så ja det kan blive lidt svære for dansk udlandske forhold men selv om mange pev sidst og nogle få danskere blev ramt så var det bestemt prisen værd tænk bare over hvor mange snyltere vi dermed slap for

Desværre var det første S gjorde at lukke hele bundtet ind igen og give dem alle lidt ekstra penge, så skide være med at de ældre så måtte nøjes med ingen hjemmehjælp og ingen bad

Un-jai skrev:

Med "blå stue" som de voksne" kan jeg dog godt frygte for indvandrepolitiken.

Mvh Un-jai

natty
Tjah hvem skal man stemme på hvis der var valg.

Jeg har overvejet at stemme blankt, men er kommet på bedre tanker, da det i realiteten vil være en stemme på fadbamsen Lars Løkke, og ham ønsker jeg absolut ikke at se på statsministerposter igen.

Så lige nu ser det ud som et valg mellem pest eller kolera, så må man jo gøre op med sig selv hvad man foretrækker.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Anonym Bruger
buick skrev:

Hvis du med det mener nu får bekvemmeligheds flygtninge, kriminelle og fundamentalister svære ved at komme hertil så har du da heldigvis ret
men desværre er der for mange der inde som er bange for racisme kortet til at vi endnu kan få love gældende for dem vi ikke ønske så ja det kan blive lidt svære for dansk udlandske forhold men selv om mange pev sidst og nogle få danskere blev ramt så var det bestemt prisen værd tænk bare over hvor mange snyltere vi dermed slap for

Desværre var det første S gjorde at lukke hele bundtet ind igen og give dem alle lidt ekstra penge, så skide være med at de ældre så måtte nøjes med ingen hjemmehjælp og ingen bad

Nu går der vist nationen i den! Indvandringen til Danmark under VK regeringen var ikke meget anderledes end den er under S-SF-R regeringen.

Jeg formoder at det du tænker på er problemet er ikke vestlig indvandring. Der var den i 2008 15972 personer. I 4. kvt 12 - 3 kvt 13 var den 18887. Altså en stigning på 2915 personer og det er da en stigning på 18% men vi skal også huske at det tal inkluderer feks indere som for hovedpartens vedkommende kommer til for at få et arbejde og alle de danskere der ikke har kunne få deres ægtefælle ind i landet. Endeligt kom der i 2013 1700 asylansøgere fra Syrien og i 2008 var der ikke nogle store enkeltstående grupper der kom til landet.

http://www.dst.dk.../NR608.pdf
og statistik fra http://www.statis...

Spring til debat: