Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad kan bedst betale sig?
Un-jai
Hvad kan bedst betale sig hvis man skal sende penge til fruen i Thailand?

Sende pengene via-

1, Netbank i Danske kroner

2, Netbank i Thai Baht

3, Western Union

Mvh Un-jai

Kim Ludvigsen
Generelt netbank i danske kroner, men det kan være forskelligt fra bank til bank.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Un-jai
Jeg har Nordea og de tager 50,-kr. for overførslen.

Mvh Un-jai

vandango
Jeg har tidligere leget lidt med det.

Overført i Thaibaht.

Overført I Dollars.

Overført i danske kroner.

Danske kroner var så absolut det bedste.

jens
Tja det må du selv regne på.
http://www-2.dans...7CMSValuta
Det er den kurs der hedder betaling til udlandet.
http://www.bangko...Rates.aspx
Det er den kurs der hedder TT .
Idag er kursen ca 2,5 baht (100kr)højere ved Bangkok bank end danskebank.
Normalt plejer det at være modsat, men det er jo ikke meget.
Danske bank tager 50kr i gebyr og Bangkok bank 200 baht.

birkedhoj
I hvert falde ikke Western Union.
Flyver PE med THAI altid

patirak
Det kan bedst betale sig at få hende til at sende dig penge ;-)

Papa
patirak skrev:

Det kan bedst betale sig at få hende til at sende dig penge ;-)

Rolll LOL LOL
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that." Wink

natty
birkedhoj skrev:

I hvert falde ikke Western Union.

Helt rigtigt, men det går hurtigtGrin
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

phom
Du kunne jo også bare bede en bruger fra denne her hjemmeside, som du aldrig før har set, om at tage pengene med til Thailand.

Un-jai
Nu har jeg sendt pengene gennem Nordea i dkr. så må vi hvad der kommer ud af det i den anden ende.

@Patirak, Ja det kunne være skønt hvis det gik den vej, hvem ved måske det vil ske en dag.

@Phom, Mon ikke det vil være at gamble lidt, jeg mener de 50kr som banken er givet meget godt ud.

Men mit spørgsmål gik mere på hvilken valuta der var bedst, hvis man brugte banken, hvilket jeg valgte og danske kroner.

Frank
Un-jai skrev:

Nu har jeg sendt pengene gennem Nordea i dkr. så må vi hvad der kommer ud af det i den anden ende.

@Patirak, Ja det kunne være skønt hvis det gik den vej, hvem ved måske det vil ske en dag.

@Phom, Mon ikke det vil være at gamble lidt, jeg mener de 50kr som banken er givet meget godt ud.

Men mit spørgsmål gik mere på hvilken valuta der var bedst, hvis man brugte banken, hvilket jeg valgte og danske kroner.

Det er et emne, som har været oppe mange gange, og der er flere meninger. Der er meget forskellige gebyrer danske banker i mellem og ligeledes i Thailand, ligesom den anvendte kurs har betydning.

Jeg tror, at den bedste måde at finde ud af det på, er at sende to beløb samtidigt, hvor det ene er i DKK og det andet er i THB, og så se hvad der kommer ud i den anden ende. Beløbene skal være så tilpas forskellige, at man kan se forskel.

jh
Her er noget webmaster satte ind i et andet indlæg ang pris på bath.

En bruger, som har problemer med copy and paste, har bedt mig om at poste følgende:

Dear XXXXX,

According to your enquiry about fee charge of transfering money, if you mean you would like to check fee charge of international fund transfer through online, we would like to inform you that you are unable to check the fee charge online. Therefore, we would recommend you to contact our K-Contact Center at (66) 28888 8800 press 0 press 3 in order to check the fee charge directly with our representative. Moreover, please let us give you some information about international fund transfer fee charge as follows;

- To transfer funds from overseas, the correspondent bank will charge the sender of funds; the charge rate will depend on the conditions of the correspondent bank. The beneficiary will also be charged by KASIKORNBANK on the rate of 0.25% of the transferred amount (minimum 200 baht and maximum 500 baht) Please note that, if you transfer to the account that already existing, the currency will be changed into Thai baht automatically.

- To transfer to branches outside Bangkok and vicinity, there will be additional fees, which are leased line fee of 20 baht per transaction, and 10 baht for each 10,000 baht transferred (minimum 10 baht and maximum 750 baht).

- Receiving the inward money transfer will take an hour after Kbank received the command via SWIFT from the oversea bank.

- The exact exchange rate for international wire transfers are unable to be calculated since there will be changed fees from sender's bank so the exchange rate depends on the date when cleared funds is received in beneficiary's account.

We truly apologize for inconvenient has caused to you, and thank you for the trust you have placed in our bank. Should you have any further enquiries, please do not hesitate to contact K-Contact Center at Tel. (66) 2888 8800 or email us at 24 hours a day 7 days a week.

Yours Sincerely,
Wisuda Chanrisil
K-Contact Center
Kasikornbank
Service is our heart, so you can 'Leave everything in our hands'.
KASIKORNBANK Towards Service Excellence.

*******************************************************************************************
K-Expert Website: the one-stop site for all dreams
K-Expert website serves as the ultimate source of knowledge in response to fulfilling one's dreams. The site features an array of calculation tools for DIY financial management and online consulting service. Learn more at www.askkbank.com/... *******************************************************************************************
Referring to your latest email on 03/03/2014

hey i have a question how can I look at online banking as a course and how much fee I I pay by transfer from uk. to Thailland on fprh?nd thank you my account number is XXXXX friendly greeting. XXXXX

Jeg har udskiftet de personlige oplysninger med XXXXX.

Med venlig hilsen

Webmaster
Email:
Website: www.thailand-port...

Spring til debat: