Se indlæg
 Udskriv debat
Flere udlændinge sælger sex i Aarhus
Bjarke85
Lung, så vil jeg blot sige, at trods dine 30 års erfaring, så er du virkelig blind.. sådan for alvor meget blind.

Jeg har været i fattige isaan, og der er intet fedt nabohus eller fyldt med fede biler og piger med guld og pænt tøj.. i hvert fald ikke i de områder jeg er kommet.

Der har måske været et par enkelte anstændige huse, hvor der boede en farang. Men igen, det er jo hans penge og hans hus, ikke hendes. I hvert fald ikke før hun blanker ham af, sådan er alle thai kvinderne jo, ikke sandt ? heh..

Men du har da muligvis ret i, at for 30 år siden, var de ENDNU fattigere.

Men de landsbyer jeg er kommet i, inden for de sidste par år. Der har folk boet i blikskure eller gamle hullede træhuse med stråtag osv. osv.

Forfærdelige forhold sammenlignet med hvad vi kender til. Men jeg har en fornemmelse af, at efter mange år i fattige lande, bliver man blind på omgivelserne. Fordi det er sjovt nok alle dem med så mange år på bagen, der kommer med den samme fortælling, at der ikke findes fattige thaier, at økonomien blomstre og der er fede biler og guld overalt.

Jeg må sige, at man er desideret blind eller bare generelt dum, hvis det er den virkelighed man ser.

sudsakhon
Bjarke.
Det er faktisk ikke helt dumt, det Flyer skriver.

Måske skulle du prøve med lidt konstruktiv selvkritik. Det kunne f.eks. være at sætte dig ned i ro og mag og læse dine egne indlæg.

Prøv så at lægge bunker hvor du bralrer op med fordomme, overfortolkninger og generel mangel på viden.

Og krydret med dine historier om at du har indgående kenskab til voldtægter og ildspåsættelser..
Ja, det har du faktisk skrevet. Hvordan disse oplysninger så hører til her må blafre i vinden

Grunden til at du har en mening om alt, gerne uden konkret viden, skal jeg heller ikke gætte på.

Men når du hat lagt dine indlæg i bunker, og filtreret for tåbelige fordomme, er der måske en lille bunke tilbage.

Det er den, som giver mening.

Og jeg har da også set indlæg indimellem, der ikke var som en hanekylling, der spankulerede rundt og pustede sig op.
Med sin sparsomme fjerdragt og tynde ben

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Webmaster
Lad os nu komme tilbage til udgangspunktet i tråden, nemlig indholdet i trådens første indlæg. De drillerier om hvem der ved mest og mindst og hvem der er stærkest og svageste osv i den dur hører ikke rigtig til.

Husk nu venligst allesammen at gå efter bolden og ikke efter manden.

Emnet er udlændinge i Århus-området som sælger sex, ikke hvordan vi spender ben for hinanden herinde.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Bjarke85
Sudsakhon, hold dig til emnet, din gamle klamme sut.

Hvis du vil svine mig til personligt, så gør det i en privat besked.

Desuden kender jeg intet til voldtægter eller ildspåsættelser. De eneste indirekte voldtægter jeg har viden om, er hvergang i knepper jeres købekoner Wink

Skal vi fortsætte med det personlige og lade det blive grimt for forum ? Eller vil du holde din beskidte kæft, og nøjes med at svare på de ting jeg skriver, i stedet for hele tiden at blande andre ting ind i det, og hævde at jeg intet ved men du ved alting..

Webmaster
Lad os nu komme tilbage til udgangspunktet i tråden, nemlig indholdet i trådens første indlæg. De drillerier om hvem der ved mest og mindst og hvem der er stærkest og svageste osv i den dur hører ikke rigtig til.

Husk nu venligst allesammen at gå efter bolden og ikke efter manden.

Emnet er udlændinge i Århus-området som sælger sex, ikke hvordan vi spender ben for hinanden herinde.

- ADMIN -
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

lung
ajjj, men min mening er nu engang, at nogle thai tøser vil gå, endog meget langt... for at vise mere guld som andre..., der findes rigtig mange thai kvinder som er tilfreds med den lod (mand) som de har fået.. desværre findes der også rigtig mange som gerne vil overgå... jeg blev på et tidligt tidspunkt klar over dette ved diverse Thai fester.... men når de opnår dette ved at udnytte svage danske mænd står jeg af...

lung

Anjin
@Webmaster
Nu er jeg både forundret og nysgerrig. Du skriver flere gange, at mange af Thaikvinderne som arbejder i disse klinikker, de må have en arbejdstilladelse osv, altså orden i papirerne.
Jeg spørger af ren uvidenhed : kan de have en arbejdstilladelse til den type af arbejde ?(massage og sex) eller "kun" til massage ?
Jeg synes proceduren omkring besøgstilladelse er besværlig nok, så jeg forestiller mig, at arbejdstilladelse må være endnu værre, men jeg fortolker det du skriver, som om der er mange som har arbejdstilladelse her .

sudsakhon
Der er flere problemstillinger, som man skal have med i overvejelserne, når der diskuteres thailandsk prostitution i DK.

Der er lavet en række undersøgelser og kortlægninger. Hertil er også anvendt erfaringer fra opsøgende arbejde.

Den største gruppe af alle prostituerede, er thaier.

En stor del af de kvinder man møder er faktisk danske statsborgere (med thai oprindelse) og ellers med permanent opholdstilladelse.

Der er meget få med turistvisum

Der er dog lidt forskel på bemandingen i se store byer og i provinsen.

Piger (og ladyboys) som arbejder på et turistvisum vil blive interviewet for at fastslå om de kan kategoriseres som handlede. (menneskehandel)

Og her er det vigtigt at kende definitionen.

Indikationer for menneskehandel kan sagtens være til stede, selvom formålet med opholdet fra starten var tænkt som arbejde på en massageklinik. Altså at man bevidst har søgt til DK (eller EU) med det formål.

En interessant undersøgelse, er Sine Plambechs Ph.d.-afhandling om thailandske kvinder i massagemiljøet.

Plambech diskuterer mange af de dilemmaer i i debatten, og påpeger det unuancerede i kun at opfatte udenlandske kvinder i prostitution som ofre.

Hun skriver, at de thailandske kvinders evne til at træffe informerede logiske valg. ofte underkendes.

Når vi taler om rekrutteringen til disse miljøer bør KBH Kommunes undersøgelse af herboende thailandske teenagepiger også inddrages.

Der foregår en betydelig rekruttering fra disse børn, som har været med deres mødre i miljøet. Enten som ”freelance” massøse eller med i de spillegrupper, der meget ofte hænger ud i klinikkerne.
Man kan sige, at de ”opdrages” ind i miljøet.

En anden ph.d, som besæftiger sig med emnet er Marlene Spange: 'Destabilising sex work & intimacy' på Institut for Samfund og Globalisering, RUC

Her er konklusionen, at debatten omkring prostitution er voldsomt forenklet i sort/hvide synspunkter

Bjarke85
lung skrev:

ajjj, men min mening er nu engang, at nogle thai tøser vil gå, endog meget langt... for at vise mere guld som andre..., der findes rigtig mange thai kvinder som er tilfreds med den lod (mand) som de har fået.. desværre findes der også rigtig mange som gerne vil overgå... jeg blev på et tidligt tidspunkt klar over dette ved diverse Thai fester.... men når de opnår dette ved at udnytte svage danske mænd står jeg af...

lung

Jeg fryder mig hvergang en farang bliver udnyttet, fryder mig. Når man ser videoer rundt omkring, eller høre historier, så kan man ikke andet end smile lidt, og tænke sikke en idiot.

Uanset om kvinden er thai, tysker, normand eller dansker, så ville jeg og kommer aldrig til at have alt hvad jeg ejer, i nogen andens navn, eller have reserver sår jeg pludselig kun står i det tøj jeg har på, som man ser sker for mange farang.

Sorry, men hvis man er så dum, så fortjener man det sku..

Og selvfølgelig er der glubske dumme thai kvinder, ligesom der er glubske dumme danske kvinder. Men når den der fordomsfulde salve kommer fra visse personer, om at "thai kvinder/tøser" er sådan og sådan. Eller alle fordommene om ladyboys eller hvad det skulle være. Så står jeg helt af.

Jeg står også helt af, når samme personer, hævder der ikke er fattige thaier, og der er guld og grønne skove over det hele, fordi så er man et uvidende forblændet fjols. Seriøst !

Lige på det punkt, der tror jeg rent faktisk, at mine friske øjne ser langt mere objektivt på tilstanden, end mange af de såkaldte erfarne, med 30 år på bagen i landet.

Hvis du stadig ikke kan se fattigdommen og desperationen mange steder, så lad os mødes i landet i September, så skal jeg tage dig med hen til steder, hvor du ikke kan benægte at fattigdommen er udbredt og forholdene horrible !

Jeg kan da fortælle, at selvom min kones hus er nogenlunde pænt at se på, og jeg sender hende penge, og har sørget for vinduer og døre i huset. Så besørger de stadig i et hul, hvor man skal tage vand fra en tønde og hælde i for at skylle ud. Og varmt vand kan du skyde en hvid pil efter og rindene vand er der kun ude foran i det blå plastikrør med en hane.

Jeg har ingen anelse om, hvordan mange andre der bor i gamle blikskure og hullede træhytter bader, der har jeg ikke set vandforsyning overhovedet, men gætter på de kender nogen hvor de kan låne lidt vand og tage et etage-bad i ny og næ.

Men nej, fattige er de ikke, det er mig der er ung dum og uerfaren, heh...

Webmaster
Anjin skrev:

@Webmaster
Nu er jeg både forundret og nysgerrig. Du skriver flere gange, at mange af Thaikvinderne som arbejder i disse klinikker, de må have en arbejdstilladelse osv, altså orden i papirerne.
Jeg spørger af ren uvidenhed : kan de have en arbejdstilladelse til den type af arbejde ?(massage og sex) eller "kun" til massage ?
Jeg synes proceduren omkring besøgstilladelse er besværlig nok, så jeg forestiller mig, at arbejdstilladelse må være endnu værre, men jeg fortolker det du skriver, som om der er mange som har arbejdstilladelse her .

Der står lidt om det her:
- Visum eller arbejdstilladelse? (Ny i Danmark)

En udlænding, som skal arbejde i Danmark, skal normalt have fået en opholds- og arbejdstilladelse, før arbejdet påbegyndes. I visse tilfælde kan en udlænding dog udføre arbejdsrelaterede aktiviteter i Danmark under et visumbesøg, dvs. uden at have opholds- og arbejdstilladelse.

Under besøg af mindre end tre måneders varighed kan man udføre visse aktiviteter uden opholds- og arbejdstilladelse, fx modtage og give undervisning samt deltage i møder, forhandlinger, briefing, oplæring og instruktion.

Der kræves en arbejdstilladelse, hvis ansøgeren under sit besøg medvirker til at skabe et produkt eller ændre på et produkt, eller på anden måde bidrager til virksomhedens output.

En medarbejder fra en udenlandsk virksomhed, der har leveret udstyr, maskiner, et program eller lignende til en dansk virksomhed, må montere, installere eller reparere dette på et visumbesøg – dette er reguleret af montørreglen.

Det er meget vigtigt, at virksomheden og ansøgeren inden indrejsen beslutter sig for hvilket opholdsgrundlag, man vil benytte. Hvis man søger om visum, fordi man håber, at dette kan gøres hurtigere, for så senere at 'opdage', at man egentlig har behov for en arbejdstilladelse, vil man ikke som udgangspunkt kunne få forlænget sit visum ud over de 90 dage.

Derfor er det vigtigt, at det i ansøgningen detaljeret er beskrevet hvilke aktiviteter, man skal udføre i forbindelse med sit besøg. Alle dele af opgaven skal nøje beskrives. Det vil sige, at det nærmere indhold i en undervisning eller en oplæring skal beskrives ligesom det system, der skal arbejdes med, skal beskrives. Er formålet med besøget detaljeret og fyldestgørende beskrevet, fremmer det sagsbehandlingen, så Udlændingestyrelsen ikke behøver at indhente flere oplysninger til sagen.

Tror ikke man skal tolke reglerne sådan at betalte sex-ydelser fritager en for en arbejdstilladelse på et 3-måneders visumbesøg.
Med venlig hilsen

Webmaster

Webmaster
Bjarke, du blander jo 2 forskellige ting sammen. Fattige thaier i Thailand, og så thaier i Danmark med opholds- og arbejdstilladelse som hellere vil sælge sex end have et ordinært arbejde til en lavere normal dansk løn.
Med venlig hilsen

Webmaster

Bjarke85
sudsakhon skrev:

Der er flere problemstillinger, som man skal have med i overvejelserne, når der diskuteres thailandsk prostitution i DK.

Der er lavet en række undersøgelser og kortlægninger. Hertil er også anvendt erfaringer fra opsøgende arbejde.

Den største gruppe af alle prostituerede, er thaier.

En stor del af de kvinder man møder er faktisk danske statsborgere (med thai oprindelse) og ellers med permanent opholdstilladelse.

Der er meget få med turistvisum

Der er dog lidt forskel på bemandingen i se store byer og i provinsen.

Piger (og ladyboys) som arbejder på et turistvisum vil blive interviewet for at fastslå om de kan kategoriseres som handlede. (menneskehandel)

Og her er det vigtigt at kende definitionen.

Indikationer for menneskehandel kan sagtens være til stede, selvom formålet med opholdet fra starten var tænkt som arbejde på en massageklinik. Altså at man bevidst har søgt til DK (eller EU) med det formål.

En interessant undersøgelse, er Sine Plambechs Ph.d.-afhandling om thailandske kvinder i massagemiljøet.

Plambech diskuterer mange af de dilemmaer i i debatten, og påpeger det unuancerede i kun at opfatte udenlandske kvinder i prostitution som ofre.

Hun skriver, at de thailandske kvinders evne til at træffe informerede logiske valg. ofte underkendes.

Når vi taler om rekrutteringen til disse miljøer bør KBH Kommunes undersøgelse af herboende thailandske teenagepiger også inddrages.

Der foregår en betydelig rekruttering fra disse børn, som har været med deres mødre i miljøet. Enten som ”freelance” massøse eller med i de spillegrupper, der meget ofte hænger ud i klinikkerne.
Man kan sige, at de ”opdrages” ind i miljøet.

En anden ph.d, som besæftiger sig med emnet er Marlene Spange: 'Destabilising sex work & intimacy' på Institut for Samfund og Globalisering, RUC

Her er konklusionen, at debatten omkring prostitution er voldsomt forenklet i sort/hvide synspunkter

Det er meget fint med de undersøgelser Sudsakhon. Og som jeg også gav Webmaster ret i, så tror jeg da også dem der ER her, langt de fleste, er det frivilligt og gør det frivilligt, ellers ville det jo være voldtægt, og det har jeg ikke indtrykket af, er hvad der sker.

Men der hvor jeg vil hen er til roden af problemet. Nemlig hvad får dem til at vælge den vej, og hvorfor er der en meget stor sammenhæng mellem fattigdom og prostitution.

Jeg er ret overbevist om, at hvis den her fattige landsbypige fra Thailand, får valget mellem at blive luder eller få et almindeligt job til 50.000 baht om måneden, så vælger hun det almindelige job.

Og hvis jeg har ret i det, så ER det jo pga. desperation og nød, at hun prostituere sig.

Det er rigtigt nok hun selv har valgt at blive luder, men hvis der ingen andre udvej var, for at tage sig af sine børn og familie, så er det jo ikke reelt set et frivilligt valg.

Anjin
@Webmaster - ok, tak Smile

Jeg har længe undret mig over, at prostitution kan foregå så åbenlyst som det gør, men det var fordi jeg formodede, at de (når det var Thai kvinder) var her på turistvisum.Dermed måtte nogen også stå som den der inviterer og jeg synes det var ret nemt for myndighederne, at opklare disse ting og derefter udelukke de folk fremover - dem som inviterer. Men jeg er nok blot for naiv, for jeg kan godt se, de sansynligvis er her som du beskriver det.

At de arbejder med disse ting, med en ægtefælles velsignelse, det er godt nok for avanceret for mig, det vil jeg aldrig kunne forstå, men at nogle mænd accepterer det skader selvfølgelig ikke mig.

mobbe
Kan ikke lade være med at fortælle om en sjov oplevelse jeg havde for ca 7 år siden.
Jeg sad på en af de små cafeer mellem Jomien og Pattaya, pigen der serverede spurgte hvor jeg kom fra for hun skulle til DK og arbejde som massør. Spurgte hvordan hun kunne det, åbne som thaier jo er
kom hun lynhurtigt med et dokument, husker ikke om det var arbejdstill eller opholds.

Hun skulle arbejde på thaimassage på gasværsvej på vesterbro, hun svarede at det kun var massage.

3 mdr senere kørte jeg derind og hvem tog imod mig, den lille glade smilende thai med ordene I remember you.

Aftalte 1 times massage og hun var meget glad for sit job I DK, Især pengene.

Da massagen var færdig sagde hun you want more og smilede ,da jeg sagde you told me only massage.

Hun var selfølgelig glad good money and maybe I meet Farang.

Har ikke været der siden,men hun var meget sød, måske nogen her på siden kender hende.

Det var det, måske det var nemmere dengang

Bjarke85
Webmaster skrev:

Bjarke, du blander jo 2 forskellige ting sammen. Fattige thaier i Thailand, og så thaier i Danmark med opholds- og arbejdstilladelse som hellere vil sælge sex end have et ordinært arbejde til en lavere normal dansk løn.

jeg vil være så fræk at sige at 100% af dem der er her i landet og sælger sex, var også sex arbejdere i Thailand før de fandt deres farang.

De har så blot ført den profession videre i DK til bedre løn, og ægtemanden får så sin lille slave, og måske en del af kagen (eller hvis hun gør det hemmeligt, så får han ikke penge, men stadig sin lille købekone)

Men som jeg har prøvet at komme frem til længe, så er det RODEN af problemet vi skal frem til, hvorfor bliver de ludere? det gør de af fattigdom i mine øjne, ikke dovenskab og lette penge, som i dine og andre personers øjne.

grunden til jeg basere min teori om de gør det af nød og fattigdom, er at 90% af luderne i DK og vesten er fra fattige lande, og de 10% der er fra vesten, er fra de lave sociale lag.

Bjarke85
Anjin skrev:

Jeg har længe undret mig over, at prostitution kan foregå så åbenlyst som det gør, men det var fordi jeg formodede, at de (når det var Thai kvinder) var her på turistvisum.Dermed måtte nogen også stå som den der inviterer og jeg synes det var ret nemt for myndighederne, at opklare disse ting og derefter udelukke de folk fremover - dem som inviterer. Men jeg er nok blot for naiv, for jeg kan godt se, de sansynligvis er her som du beskriver det.

At de arbejder med disse ting, med en ægtefælles velsignelse, det er godt nok for avanceret for mig, det vil jeg aldrig kunne forstå, men at nogle mænd accepterer det skader selvfølgelig ikke mig.

Det er fordi der er tale om kolde og kyniske mænd, der i deres dagligdag får en lille slave til madlavning, sex og rengøring, og samtidig tjener hun fyrsteligt til dem. Der er ikke tale om kærlighed på nogen måder Smile

Webmaster
Anjin skrev:

Der er skam også mænd som ikke aner en pind om det. Ligesom der naturligvis også er thaier som ikke har papirerne i orden - det er dem vi hører om i medierne når myndigheder støder på dem og sender dem hjem.

Jeg tror jeg før har nævnt det herinde for år tilbage. Da min kone for nu mange år siden startede på dansk-skole her i København så mødte thailandske kvinder ofte op i undervisningstimerne og afbrød dansk-undervisningen for at forklarede hende og de andre thaier i klassen på thailandsk hvordan de kunne tjene nogle hurtige penge til dem selv og til at sende hjem til deres familier i Thailand som ludere på de københavnske klinikker og bordeller. De fik også forklaret hvilken historier de skulle bilde deres mænd ind om at de besøgte en thailandsk veninde fra skolen og/eller arbejder nogle timer hver dag som tjener på en thailandsk restaurant mens de i virkeligheden lå på ryggen og tjente penge.

De danske lærer forstod meget naturligt ikke en bjælde af hvad disse fremme thaier afbrød timerne med, og stod bare og smilede og grinede dumt og udstillende deres uvidenhed. Selv da de var blevet forklaret sagens rette sammenhæng gjorde de intet ved det og hvervningerne fortsatte i dansk-timerne. Min kone valgte derfor dengang at stoppe på skolen.
Med venlig hilsen

Webmaster

sudsakhon
Bjarke , naturligvis er grundproblemet fattigdom. Det er der vist heller ingen, som an vær uenige i

Enten reel eller oplevet fattigdom. Plus strukturelle problemer.

Men det er ikke hele sandheden.

Det er en bekvem forklaringsmodel, som specielt det (som jeg kalder KVINFO) segment bruger i en søsterdebat om hvorvidt prostitution skal kriminaliseres

Du kunne få eget mere nuanceret indsigt ved at læse

http://rucforsk.r...d36d).html

Bjarke85
sudsakhon skrev:

Bjarke , naturligvis er grundproblemet fattigdom. Det er der vist heller ingen, som an vær uenige i

Enten reel eller oplevet fattigdom. Plus strukturelle problemer.

Men det er ikke hele sandheden.

Det er en bekvem forklaringsmodel, som specielt det (som jeg kalder KVINFO) segment bruger i en søsterdebat om hvorvidt prostitution skal kriminaliseres

Du kunne få eget mere nuanceret indsigt ved at læse

http://rucforsk.r...d36d).html

Jeg er imod forbud af købesex. Af den simple årsag, at det så vil fortsætte ulovligt og pigerne vil få endnu værre forhold og ingen rettigheder, men være kriminelle på lige fod med bagmændene, det ville være et SKRÆK scenarie for pigerne, hvis det skete.

Papa
Bjarke85 skrev:

Webmaster skrev:

jeg vil være så fræk at sige at 100% af dem der er her i landet og sælger sex, var også sex arbejdere i Thailand før de fandt deres farang.

De har så blot ført den profession videre i DK til bedre løn, og ægtemanden får så sin lille slave, og måske en del af kagen (eller hvis hun gør det hemmeligt, så får han ikke penge, men stadig sin lille købekone)

Men som jeg har prøvet at komme frem til længe, så er det RODEN af problemet vi skal frem til, hvorfor bliver de ludere? det gør de af fattigdom i mine øjne, ikke dovenskab og lette penge, som i dine og andre personers øjne.

grunden til jeg basere min teori om de gør det af nød og fattigdom, er at 90% af luderne i DK og vesten er fra fattige lande, og de 10% der er fra vesten, er fra de lave sociale lag.

Nu er det jo ikke 100% af de damer der er her der har en farang, og så kan du jo ikke kalde dem for købekoner........ Vel Bjarke ?

Spring til debat: