Se indlæg
Young Dane robbed at knifepoint by Tuk-Tuk scammers
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/03-2014 16:01
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
A 25-year-old Dane was robbed at knifepoint by a Tuk-Tuk driver and two accomplices in a dark alleyway between Sukhumvit Soi 25 and Soi 55 in the early hours of Saturday, 1 March 2014. The Dane, identified as Morten Krogsholm, hailed a Tuk-Tuk on Sukhumvit near Sukhumvit Soi 25 and asked to be taken to the nearest BTS station around 3 am. The Tuk-Tuk driver took him speeding down a dimly-lit soi and then suddenly hit the brake, causing the unsuspecting Dane to hit his head on the metal partition on the back of the driver’s seat. Two men appeared from either side of the vehicle, with one holding a knife at Morten Krogholm’s throat and the other putting the tip of a dagger at his abdomen. Then they demanded the Dane to hand over all valuables, including about THB10,000 in cash, a mobile phone and a camera. They then threw him out of the vehicle into the ground, kicking him three or four times in the ribs. Læs nærmere på: ScandAsia.com Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 03/03-2014 16:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Kan lige tilføje at han ikke var turist men arbejder i Bangkok og det siden 5/2-14.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
maik |
Lagt på d. 03/03-2014 17:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
Ja, Bangkok er ved at blive lige så farlig som København og andre danske byer.
|
|
|
Nahm |
Lagt på d. 03/03-2014 18:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Jeg ville alligevel føle mig mere tryg i BKK, jeg har været der som turist en del gange og gået meget i Sukhumwit, cowboy, Patpong om natten, har aldrig været bange. Vil mene der er mere utrygt i Aarhus og Kbh Mvh,
Nahm |
|
|
natty |
Lagt på d. 03/03-2014 19:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Det må være en ganske traumatisk oplevelse, der er dog ting som undrer mig lidt ved artiklen, men det kan jo være journalistens skyld. "asked to be taken to the nearest BTS station around 3 am." Med mindre man bor i området eller er uden tidsfornemmelse, er det lidt underligt at ville køre til Asoke BTS kl. 3 om natten. Skytrain begynder da vist først at køre derfra ved 5:30 tiden? "And then the exact same thing happened to him (naboen) the next day. Threatened and robbed at knifepoint by a Tuk-Tuk driver and two accomplices" Det kan jo ske, men trods alt meget uheldigt. "On Monday, .......reported the crime to the Thonglor Police Station, filing his statement so he can get some compensation from his insurance company. Mon ikke de fleste ville være lidt hurtigere med at anmelde et sådant overfald. Det lange tidsrum fra natten mellem fredag/lørdag og til mandag, kan jo være ret afgørende for om politiet, kan opklare sådan en forbrydelse. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
mcpdk |
Lagt på d. 03/03-2014 21:30
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 70 |
natty skrev: Det må være en ganske traumatisk oplevelse, der er dog ting som undrer mig lidt ved artiklen, men det kan jo være journalistens skyld. "asked to be taken to the nearest BTS station around 3 am." Med mindre man bor i området eller er uden tidsfornemmelse, er det lidt underligt at ville køre til Asoke BTS kl. 3 om natten. Skytrain begynder da vist først at køre derfra ved 5:30 tiden? "And then the exact same thing happened to him (naboen) the next day. Threatened and robbed at knifepoint by a Tuk-Tuk driver and two accomplices" Det kan jo ske, men trods alt meget uheldigt. "On Monday, .......reported the crime to the Thonglor Police Station, filing his statement so he can get some compensation from his insurance company. Mon ikke de fleste ville være lidt hurtigere med at anmelde et sådant overfald. Det lange tidsrum fra natten mellem fredag/lørdag og til mandag, kan jo være ret afgørende for om politiet, kan opklare sådan en forbrydelse. Og som Amagerdreng skriver... arbejder Morten i Bangkok...! |
|
|
natty |
Lagt på d. 03/03-2014 22:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jeg forholder mig udelukkende til artiklen og netop ikke til personen, navnet eller om man/han har boet i BKK i en måned. I mine citater har jeg med vilje udeladt dem. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
Spring til debat: |