Se indlæg
på 2 hjul i Thailand
|
|
cali111 |
Lagt på d. 01/03-2014 16:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Kim Ludvigsen skrev: det er ikke meget hurtigere på en big bike. Men på de lange stræk mere behageligt. chiang mai phuket i et stræk respektEnig. Jeg var på en 5.000-kilometers tur i efteråret på min 125cc. Det er sikkert en del mere behageligt på en stor bike, især når man møder huller i vejen, men det går vel ikke så meget hurtigere på sådan en, hvis man skal køre forsvarligt. Var på en tur i stil med din: Bangkok - Pattaya - Surin - Sisaket - Udon Thani - Nong Khai - Nan - Chiang Rai - Chiang Mai. Og så Chiang Mai til Phuket i ét stræk |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/03-2014 17:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
cali111 skrev: det er ikke meget hurtigere på en big bike. Men på de lange stræk mere behageligt. chiang mai phuket i et stræk respekt En anden fordel ved en stor bike er nok, at man ikke skal stoppe så ofte for at tanke. Jeg måtte vist stoppe 10-12 gange for at tanke op. Det var egentlig ikke meningen at køre i ét stræk, men det gik meget godt, så jeg fortsatte bare. 26 timer i alt - dog med et enkelt stop i en times tid sidst på natten. Duggen satte sig på mine briller, så jeg ikke kunne se noget i mørket, så jeg måtte lige vente til det blev lyst. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 02/03-2014 00:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Kim Ludvigsen skrev: cali111 skrev: det er ikke meget hurtigere på en big bike. Men på de lange stræk mere behageligt. chiang mai phuket i et stræk respekt En anden fordel ved en stor bike er nok, at man ikke skal stoppe så ofte for at tanke. Jeg måtte vist stoppe 10-12 gange for at tanke op. Det var egentlig ikke meningen at køre i ét stræk, men det gik meget godt, så jeg fortsatte bare. 26 timer i alt - dog med et enkelt stop i en times tid sidst på natten. Duggen satte sig på mine briller, så jeg ikke kunne se noget i mørket, så jeg måtte lige vente til det blev lyst. 1500 km. godt klaret lige til en ionbutt, hvis du har gemt benzinkvitt. En anden fordel ved en stor cykel er at du kan have en passager med. Foruden det nødvendige tøj medbringer jeg også telt, sovepose, luftmadrasse, trangiakøkken, campingbord, stole og en vaskemaskine i form af en 6 liters dunk, som fyldes med vand, sæbe og tøj. Så vasker det medens jeg kører. Egentlig ikke nødvendigt i Thailand hvor overnatning og vask er billigt. Men sjovt at se folks reaktioner, når der skal pakkes sammen. Jeg har 25 l benzin i tanken og kører gerne 500 km inden næste tankning. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 02/03-2014 01:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 257 |
cali111 skrev: lung skrev: an kan sagtens køre rundt i Thailand på en mindre motorcykel. Vi kørte 7000 kmpå godt 6 uger, min kammerat kørte på en 200 cc honda phantom. Det længste stræk på en dag fra Sisaket til Pattaya ca 700km. Men da var mn ven på hondaen færdig. Vi havde på et tidspunkt følgeskab af to englændere på hver sin honda wave 125 cc. God ide med en facebookside. Jeg ved ikke hvordan man opretter sådan en.nu behøver man ikke en big bike for at køre Thailand tynd, jeg gør det selv på min yamaha spark 135cc, kørte sidste år den første længere tur, fra pattaya til chiang mai, rundt omkring pai og mae hong son og retur pattaya foruden et par ture til ko chang samt en tur til surin og si sa ket. i år har jeg været sydpå til phuket og rundt i området dernede og tilbage samt en tur til river kwai. jeg kører med gps så det er sædeles nemt at finde logi når man ikke gider køre mere.. jo en større mc er at foretrække men jeg har endnu ikke haft mod på en brugt pga. det store udbud af gråzone mcér. måske var det en ide med en facebook gruppe for folk med interesse for to hjul i Thailand... cali111 har jo feks erfaring med at få sin danske mc med til Thailand det er jo vædifuld viden at kunne trække på. og feks. når man mangler svar på hvor man kan komme over floden i Bangkok etc. lung jeg lavede lige en facebook side, den hedder Thailand på 2 hjul, og er åben for alle med int i at køre landet rundt på motorcykel, alle er velkomne til at melde sig på og komme med indlæg og informationer om emnet. |
|
|
lung |
Lagt på d. 02/03-2014 02:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
ha ha cali111, den er go med vasketøjet, hænger det så til tørre på kablerne mens du kører.. en iron but er 1000 miles på 24 timer og en bun burner, 1500 miles på 36 timer bun burner gold, 1500 miles på 24 timer jeg kørte fra phuket til pattaya 976 km. på 15 timer deraf havde jeg været i bevægelse 13,5 time ifølge gps og havde tanket 11 gange, der kan kun være 3 liter i tanken. røven var så smadret at jeg måtte rulle et håndklæde sammen, på tværs af saddlen, så jeg kunne sidde på lårene, bagdelen kunne ikke tåle at røre noget som helst... jeg havde da også kørt hver dag et stykke tid. number1kk go ide med en gruppe, men hvis den ikke er lukket er jeg ikke med, vi har set her på DTW hvordan folk kan te sig, med misbrug af billeder osv.. og er du medlem af en gruppe er der et direkte link til din egen facebookside.. en åben side vil alt for mange blande sig og kommentere uden egentlig interesse. lung |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 02/03-2014 03:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Det er da rigtig nok Lung men ALLE der poster vil vise deres Facebook side så det er der ingen forskel på - og hvis nogen er interreseret i at lave sjov og ballade...ja så gør de det jo uanset hvad...tror ikke at et medlemskab vil udelukke nogen der er ude på at lave rav i den. Administrator og admins har jo stadig samme power til at udelukke folk der ikke kan opfører sig ordentligt.Så vel egentlig ikke den store forskel. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/03-2014 03:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Vist omkring 1600 km i henhold til kilometertælleren. Jeg har aldrig oplevet at få en benzinkvittering i Thailand. Jeg er ikke på Facebook, så jeg deltager ikke i gruppen. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 02/03-2014 03:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 257 |
Yonok skrev: Det er da rigtig nok Lung men ALLE der poster vil vise deres Facebook side så det er der ingen forskel på - og hvis nogen er interreseret i at lave sjov og ballade...ja så gør de det jo uanset hvad...tror ikke at et medlemskab vil udelukke nogen der er ude på at lave rav i den. Administrator og admins har jo stadig samme power til at udelukke folk der ikke kan opfører sig ordentligt.Så vel egentlig ikke den store forskel. jeg oprettede siden fordi cali skrev at han ikke vidste hvordan han skulle gøre, og om folk så vil poste indlæg, må være op til dem selv, jeg vil prøve at holde det værste vrøvl væk fra siden men min tid er sparsom og der kan godt en dag elle to før jeg ser indlæg, men er der nogen der opfører sig dumt og troller siden vil de blive udelukket, helt klart. |
|
|
Kalasi |
Lagt på d. 02/03-2014 03:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Det er ikke nødvendigt med en bigbike, for at have pigekammeret besat. Jeg har kørt 2 pers. på Honda Dream fra Kamphaeng Phet til Phitsanulok og derfra fulgt småvejene langs Laos/Cambodia til Koh Chang. Derfra mod nord til Chiang Rai og tilbage til Kamphaeng Phet via Pai, Mae Hong Son og Um Phang. Højst 150 km. om dagen. Alene har jeg enkelte gange kørt 5-600 km. på en dag, men gør det ikke igen, for det er sgu’tte nogen fornøjelse, og jeg kører ikke for at pine mig selv. Jeg kører for at nyde tilværelsen. Kalasi |
|
|
max |
Lagt på d. 02/03-2014 03:58
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 48 |
et spørgsmål nu hvor der er nogle der kender til motorcykler hvad ved i om mærked lifan ser bare der bliver flere af dem på gaden heroppe og prisen er til at betale sig fra kikked lidt på en der hedder kp150 men holdbarheden |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 02/03-2014 04:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Max Det er jo som med biler og meget andet...hvad skal du bruge den til...hvad er behovet.Hvis det er små-ture og du er letvægter er en lifan en ganske udmærket cykel...eller som dame cykel - min kone havde en og var meget glad for den. Nu husker jeg ikke hvilke cc de har men vil nok mene at du min. skal op i en 200-250cc for at få en nogenlunde fornuftig cykel. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 02/03-2014 04:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Kalasi skrev: Det er ikke nødvendigt med en bigbike, for at have pigekammeret besat. Jeg har kørt 2 pers. på Honda Dream fra Kamphaeng Phet til Phitsanulok og derfra fulgt småvejene langs Laos/Cambodia til Koh Chang. Derfra mod nord til Chiang Rai og tilbage til Kamphaeng Phet via Pai, Mae Hong Son og Um Phang. Højst 150 km. om dagen. Alene har jeg enkelte gange kørt 5-600 km. på en dag, men gør det ikke igen, for det er sgu’tte nogen fornøjelse, og jeg kører ikke for at pine mig selv. Jeg kører for at nyde tilværelsen. Kalasi Selvfølgelig kan man have passagere med på en mindre bike. Thailænderne har ofte flere passagere med og bruger også tohjuleren som pakæsel, så de har mere med, end man kan stoppe i bagagerummet på en mindre bil. imponerende. Der er mange fordele ved en mindre motorcykel, som er nemmere at manøvrerer med i bytrafikken og på mindre veje uden asfalt. De bruger heller ikke så meget benzin og specielt honda i Thailand kan serviceres og repareres alle steder for små penge. De oplevelser man har på 2 hjul er fantastiske, uanset hvilken motorcykel man kører på. |
|
|
max |
Lagt på d. 02/03-2014 04:49
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 48 |
skal bruge den til at køre rundt her i området så det bliver jo nok ikke til mange kilometer størlsemæssigt ved jeg ikke hvor stor den skal være jeg er ikke en af de små personer 188 høj og ca110kg tung lidt for meget efter lægens ord |
|
|
OleH |
Lagt på d. 02/03-2014 06:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
cali111 skrev: Kim Ludvigsen skrev: det er ikke meget hurtigere på en big bike. Men på de lange stræk mere behageligt. chiang mai phuket i et stræk respektEnig. Jeg var på en 5.000-kilometers tur i efteråret på min 125cc. Det er sikkert en del mere behageligt på en stor bike, især når man møder huller i vejen, men det går vel ikke så meget hurtigere på sådan en, hvis man skal køre forsvarligt. Var på en tur i stil med din: Bangkok - Pattaya - Surin - Sisaket - Udon Thani - Nong Khai - Nan - Chiang Rai - Chiang Mai. Og så Chiang Mai til Phuket i ét stræk Kim Ludvigsen skrev: cali111 skrev: det er ikke meget hurtigere på en big bike. Men på de lange stræk mere behageligt. chiang mai phuket i et stræk respekt En anden fordel ved en stor bike er nok, at man ikke skal stoppe så ofte for at tanke. Jeg måtte vist stoppe 10-12 gange for at tanke op. Det var egentlig ikke meningen at køre i ét stræk, men det gik meget godt, så jeg fortsatte bare. 26 timer i alt - dog med et enkelt stop i en times tid sidst på natten. Duggen satte sig på mine briller, så jeg ikke kunne se noget i mørket, så jeg måtte lige vente til det blev lyst. Ærligt talt, så bliver jeg sgu lidt sur over at læse nogle af indlæggene i denne debat! Hvordan pokker kan man have respekt for, at Kim Ludvigsen kører så mange kilometer i et stræk ? Jeg synes, at Kim Ludvigsen fortjener kritik fremfor respekt. At køre så mange timer uden egentlig hvile er ganske enkelt uforsvarligt ! Bare fordi man er gæst i et land, hvor et flertal af befolkningen synes ligeglade med trafiksikkerhed, behøver man ikke at efterligne deres opførsel i trafikken ! ""Det var egentlig ikke meningen........, men det gik meget godt"" Det samme kan man sige om de mange trafikuheld, der sker hver dag i Thailand, - med den tilføjelse: Indtil det gik galt. Redigeret af OleH d. 02/03-2014 07:05 |
|
|
lung |
Lagt på d. 02/03-2014 07:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
OleH.. nu tror jeg nok de fleste der kører mc i Thailand selv kan vurdere hvornår det er forsvarligt og hvornår det ikke er, det er jo dog trods alt dem selv der ligger krop og førelighed til.... det fremgår jo af kims beretning at han stoppede da brillerne duggede, så mon ikke han har fået lidt hvile der.. kom nu med nogle gode mc oplevelser i stedet for foragelse.. lung Redigeret af lung d. 02/03-2014 07:27 |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/03-2014 07:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
OleH skrev: Hvordan pokker kan man have respekt for, at Kim Ludvigsen kører så mange kilometer i et stræk ? At køre så mange timer uden egentlig hvile er ganske enkelt uforsvarligt ! ""Det var egentlig ikke meningen........, men det gik meget godt"" [/b] Vi har ikke alle samme søvnbehov og døgnrytme. Og det med, at det gik meget godt, var ikke en eftertanke om, at der ikke skete uheld. Det var med tanke på, at bagdelen ikke blev øm. Jeg kører meget defensivt, når jeg kører på landevejene. Sørger altid for at tilpasse farten til forholdene ud fra en forventning om, at der midt i det næste sving kan holde en lastbil parkeret i scootersporet, eller at bilisten foran lige pludselig finder ud af, at han skal dreje til venstre. En af grundene til, at det tog så lang tid at køre turen, var, at jeg kørte meget langsomt efter mørkets frembrud ud fra en forventning om mørke, parkerede biler og køretøjer uden lys. For ikke at nævne, at det er sværere at se huller i vejen i mørke. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 02/03-2014 07:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
OleH skrev: cali111 skrev: Kim Ludvigsen skrev: det er ikke meget hurtigere på en big bike. Men på de lange stræk mere behageligt. chiang mai phuket i et stræk respektEnig. Jeg var på en 5.000-kilometers tur i efteråret på min 125cc. Det er sikkert en del mere behageligt på en stor bike, især når man møder huller i vejen, men det går vel ikke så meget hurtigere på sådan en, hvis man skal køre forsvarligt. Var på en tur i stil med din: Bangkok - Pattaya - Surin - Sisaket - Udon Thani - Nong Khai - Nan - Chiang Rai - Chiang Mai. Og så Chiang Mai til Phuket i ét stræk Kim Ludvigsen skrev: cali111 skrev: det er ikke meget hurtigere på en big bike. Men på de lange stræk mere behageligt. chiang mai phuket i et stræk respekt En anden fordel ved en stor bike er nok, at man ikke skal stoppe så ofte for at tanke. Jeg måtte vist stoppe 10-12 gange for at tanke op. Det var egentlig ikke meningen at køre i ét stræk, men det gik meget godt, så jeg fortsatte bare. 26 timer i alt - dog med et enkelt stop i en times tid sidst på natten. Duggen satte sig på mine briller, så jeg ikke kunne se noget i mørket, så jeg måtte lige vente til det blev lyst. Ærligt talt, så bliver jeg sgu lidt sur over at læse nogle af indlæggene i denne debat! Hvordan pokker kan man have respekt for, at Kim Ludvigsen kører så mange kilometer i et stræk ? Jeg synes, at Kim Ludvigsen fortjener kritik fremfor respekt. At køre så mange timer uden egentlig hvile er ganske enkelt uforsvarligt ! Bare fordi man er gæst i et land, hvor et flertal af befolkningen synes ligeglade med trafiksikkerhed, behøver man ikke at efterligne deres opførsel i trafikken ! ""Det var egentlig ikke meningen........, men det gik meget godt"" Det samme kan man sige om de mange trafikuheld, der sker hver dag i Thailand, - med den tilføjelse: Indtil det gik galt. oleh respekt for din mening. Men kører du selv på motorcykel. Hvis du kører mange timer i en bil, er der farer for at man falder i søvn. Det gør man ikke på en motorcykel. Jeg føler faktisk,at jeg efter flere timers kørsel bliver mere vågen og agtpågivende. Kører dog helst ikke efter mørkets frembrud og holder pauser efter behov. Forøvrigt synes jeg de fleste Thailændere kører udmærket især dem på 2 hjul. De er jo også med lige fra fødslen. På en nylig tur på ca 7000 km på 6 uger gennem thailand, cambodia, vietnam og Laos så jeg kun et uheld og en enkelt væltet lastbil i grøften og jeg var selv forskånet for "det var tæt på" oplevelser. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/03-2014 07:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
cali111 skrev: Hvis du kører mange timer i en bil, er der farer for at man falder i søvn. Det gør man ikke på en motorcykel. Enig, i hvert fald, når man kører i Thailand. Man er simpelthen nødt til at være ekstremt opmærksom, og det holder adrenalinen rullende. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 02/03-2014 07:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Kim Ludvigsen skrev: OleH skrev: Hvordan pokker kan man have respekt for, at Kim Ludvigsen kører så mange kilometer i et stræk ? At køre så mange timer uden egentlig hvile er ganske enkelt uforsvarligt ! ""Det var egentlig ikke meningen........, men det gik meget godt"" [/b] Vi har ikke alle samme søvnbehov og døgnrytme. Og det med, at det gik meget godt, var ikke en eftertanke om, at der ikke skete uheld. Det var med tanke på, at bagdelen ikke blev øm. Jeg kører meget defensivt, når jeg kører på landevejene. Sørger altid for at tilpasse farten til forholdene ud fra en forventning om, at der midt i det næste sving kan holde en lastbil parkeret i scootersporet, eller at bilisten foran lige pludselig finder ud af, at han skal dreje til venstre. En af grundene til, at det tog så lang tid at køre turen, var, at jeg kørte meget langsomt efter mørkets frembrud ud fra en forventning om mørke, parkerede biler og køretøjer uden lys. For ikke at nævne, at det er sværere at se huller i vejen i mørke. Man skal nok være motorcyklist for at forstå det. Det er en stor præstation på en lille motorcykel og har min fulde respekt. Lidt i lighed med bjergbestigeren der når bjergets top. Man har overskredet en barrikade og er klar til nye udfordringer. godt gået. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/03-2014 07:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Det er ikke noget, jeg har tænkt mig at gentage. Jeg skulle have været med toget Fra Chiang Mai til Bangkok og så skifte til toget sydpå. Men de var ikke færdige med sporarbejdet. Alternativet var at køre godt 200 km til en anden station, men uden sikkerhed for om/hvornår scooteren kunne komme med. Så var det nemmere at køre til Bangkok, og så tage toget derfra. Men numsen holdt, og vejret og vejen var fin, så jeg bestemte mig for at fortsætte til jeg blev træt. Og det blev så hele vejen frem. Underligt nok plejer numsen at brokke sig efter 300-400 km, så det næsten kan blive uudholdeligt at sidde på sadlen, men på denne tur begyndte den først at brokke sig lidt den sidste times tid. Redigeret af Kim Ludvigsen d. 02/03-2014 07:59 |
|
Spring til debat: |