Se indlæg
 Udskriv debat
Koh chang
Pires7
Hej
Er der nogen som ved hvor lang tid det tager, at køre i bil fra lufthavnen i Bangkok til man er på sit hotel på Koh Chang. Måske i kan anbefale et godt firma , hvor vi kan bestille en privat transer til Koh Chang. Vi lander kl 12 kan vi overhovedet nå den sidste færge eller er det bedst at vente til næste dag , hvad syntes i Smile

moerk5002
Det vil tage ca 4½ time fra Bkk til færgelejet til Koh Chang. Selve sejltiden er ca 20 min og til hotellerne tager det fra 15 min til 40 min alt efter hvor langt nede på Ø'en det er....

God tur og nyd den dejlige Ø.......

maik
Der kører minibus fra Suvarnabhumi til Koh Chang kl. 14:00 (sidste afgang).
Opsamlingsstedet er gate 8 på første etage (lige ved siden af Bell).

Se:
http://www.buskoh...284-2.html
Et lille stykke nede på siden.

Endnu har jeg ikke selv prøvet denne tur, men har overvejet det flere gange.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Amagerdreng
Jeg ha indtil flere gange brugt taxi fra dette link. God service.
http://www.thaica.../index.php
Der er 3 forskellige priser - kommer helt an på hvilken bil i skal have. Men tjek den ud.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

lindy
Alt efter hvor meget ferie i har ville jeg nok råde jer til at dele den tur op i to etaper. Hvis i skal med minibus som afgår kl. 14, så skal alt bare klappe for jer m.h.t. at i lander til tiden og emigration, bagageudlevering. Tager i derimod en privat taxa, ja så kan det vel godt lade sig gøre, men en hård tur syntes jeg. Jeg har prøvet turen i minibus fra Pattaya, som egentligt ligger nærmere Koh Chang, og der tog turen altså seks timer. Det skyldtes så også chaufførens manglende stedsans, vejarbejde, regn i bjergene, og en lille udflugt til færgelejet ved Koh Samet færgen. Det kræver desuden gode nerver at ta turen i minibus, da mange af chaufførene kører som en brækket arm. Nogen af minibusserne tager turen med over med færgen, for så at sætte jer af ved jeres hotel, men langt de fleste stopper ved færgelejet hvorefter man så hanker op i sin bagage og går ombord. Vel ankommet til Koh Chang, er der så igen to muligheder, enten at i har bestilt afhentning af hotellet hvor i skal bo, og så går det som regel smertefrit, eller alternativt at i selv skal finde frem og dermed bliver nødt til at benytte en songthaew, for så kan der nemlig godt gå en rum tid før den afgår idet man venter på at den er fyldt HELT op, om nødvendigt ved at vente på den næste færge ankommer. Så ikke for at afskrække jer for Koh Chang er bestemt hele turen værd, men som jeg sagde indledningsvis, ta turen i to etaper vil være mit råd.
Smile

maik
lindy skrev:

Alt efter hvor meget ferie i har ville jeg nok råde jer til at dele den tur op i to etaper. Hvis i skal med minibus som afgår kl. 14, så skal alt bare klappe for jer m.h.t. at i lander til tiden og emigration, bagageudlevering. Tager i derimod en privat taxa, ja så kan det vel godt lade sig gøre, men en hård tur syntes jeg. Jeg har prøvet turen i minibus fra Pattaya, som egentligt ligger nærmere Koh Chang, og der tog turen altså seks timer. Det skyldtes så også chaufførens manglende stedsans, vejarbejde, regn i bjergene, og en lille udflugt til færgelejet ved Koh Samet færgen. Det kræver desuden gode nerver at ta turen i minibus, da mange af chaufførene kører som en brækket arm. Nogen af minibusserne tager turen med over med færgen, for så at sætte jer af ved jeres hotel, men langt de fleste stopper ved færgelejet hvorefter man så hanker op i sin bagage og går ombord. Vel ankommet til Koh Chang, er der så igen to muligheder, enten at i har bestilt afhentning af hotellet hvor i skal bo, og så går det som regel smertefrit, eller alternativt at i selv skal finde frem og dermed bliver nødt til at benytte en songthaew, for så kan der nemlig godt gå en rum tid før den afgår idet man venter på at den er fyldt HELT op, om nødvendigt ved at vente på den næste færge ankommer. Så ikke for at afskrække jer for Koh Chang er bestemt hele turen værd, men som jeg sagde indledningsvis, ta turen i to etaper vil være mit råd.

Jeg har flere gange taget turen fra Pattaya til Koh Chang, og det har aldrig taget mere end højst 4-5 timer.
Ud fra hvad jeg har læst på nettet, tager turen fra lufthavnen til Koh Chang normalt 5-6 timer.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
lindy
Jeg skriver kun ud fra mine egne personlige erfaringer med den ene tur jeg har taget, hvilket måske kunne hjælpe spørgeren så han ikke har urealistiske forventninger til hvornår de ankommer. Bemærk forøvrigt mine forbehold. Citat( Det skyldtes så også chaufførens manglende stedsans, vejarbejde, regn i bjergene, og en lille udflugt til færgelejet ved Koh Samet færgen.) Så der er en naturlig forklaringen på den ekstra time som min tur tog. Enhver der har rejst i Thailand ved at det ikke altid går som munken prædiker i templet, og at tidstabeller kun er vejledende. Forventer man at sidde på sit hotelværelse på Koh Chang efter fem times transport fra Suvarnabhumi, ja så er det efter min mening kun at stikke spørgeren blår i øjnene. Jeg ønskede såmænd bare at svare på et fornuftigt spørgsmål, og så er det for letkøbt at svare tilbage med en gang copy paste, og jeg bedre vide Maik.
Smile

Pires7
Tak for jeres hjælp med koh chang det er dejligt at så mange vil hjælpe Smile

rinpoche
Jeg har taget turen til Koh Chang fra BKK 3 gange.
1. gang med minibus, det var ikke rart. Alt for mange mennesker lige klods op og ned af en. Og chaufføren kørte totalt dødsforagtende.
2. gang med offentlig bus fra busstationen der ligger en lille km fra Subvarnabumi lufthavnen. Det var en fin tur til 350 baht med en lille indlagt pause undervejs for at strække ben og få en bid mad.
3. gang i lejet bil, det var også en fin tur ad gode veje og med liden trafik udenfor byerne.

Som Maik er inde på, regn med 5 til 6 timer. Det har altid passet for vores vedkommende, selvom minibussen klarede det noget hurtigere, men det var så absolut ikke behageligt.

Rigtig god tur.

Spring til debat: