Se indlæg
 Udskriv debat
gratis sygehus ?
vandango
clydehaumann skrev:

Offentligt ansatte og deres nærmeste familie får gratis hospitalsbehandling.

Den er jeg under nu, efter at jeg er blevet gift.

Hvad for slags hospital er det?

sailor
min kone bor fast i dk men har beholdt sin forsikring i th 15000 bht omåret.den dækker også tandlæge,når hun er i th

jh
Jeg har Kasikornbank som jeg bruger når jeg er der.Sidste år blev vi tilbudt en forsikring som kunne bruges hvis man skulle på hospital,de fortalte at skete der noget med en og man skulle på hospital var det gratis.Men vi takkede pænt nej tak da jeg er forsikret.Men ellers hvordan og hvorledes forsikringen virker kan vist læses på deres hjemmeside.

clydehaumann
Vandango, nu ved jeg ikke hvordan du opholder dig i Thailand, men jeg mener at vide at du for at få glæde af din kones privilegier skal opholde dig her fast på et ægteskab visum.
Hvordan hospitalet vil være kommer lidt an på hvor din kone bor,
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
vandango
Min hustru bor i Korat. Her til sommer har hun været statsansat i 28 år.

Vi blev gift den 24 dec. sidste år, så kan jeg jo sikkert huske vores bryllupsdag. Wink

For et par år siden, fortalte min hustru mig, at jeg som hendes ægtemand, ville modtage gratis hospitalsbehandling, betalt af staten.

Jeg bor og arbejder i Danmark, tager ud 3 gange om året, og er sammen med min hustru.

Holder dog fast ved min gode rejseforsikring.

Min hustru bruger ikke gratis hospitaler, men vælger privathospitaler, hvis hun selv er syg, eller dem i familien hun mener at hun har ansvar for.

Hun har årligt et betalt lægecheck med en fridag, det gøres på privathospital betalt af staten.

For uden forstående, har alle hospitalerne en almindelig lægepraksis funktion.

Rasmus
Når man rejser i Thailand, skal man ALTID sørge for at have en eller anden form for rejseforsikring, som dækker den tid opholdet varer..! Mange forsikringsselskaber - men ikke - her én eller anden form for rejseforsikring inkluderet i husstands/indbo forsikringen, almindeligvis højst i ca. 30 dage i et ikke EU land.
Har man f.eks. et Master Card er det ikke usædvanligt, at der er en form for forsikring tilknyttet om end dækningsgraden kan være stærkt begrænset. Men det er da bare lige et se i sine forsikringspolicer, eller ringe til forsikringsselskabet / banken og få klar besked.

Alle Thaier med et Thai-ID kort, har ret til behandling på et offentligt sygehus/skadestue, med et ganske lille vederlag til følge. (som Clyde: rigtig nok beskriver) Beløbet er så lille, at det nærmest er til at grine af!
Sidst vi var i Thailand, skulle min kone absolut prøve at jage nogle katte væk fra et byggeri vi havde gang i. Med det til følge at hun gled på røven på en trappe, og fik nogle voldsomme hudafskrabninger på det ene ben. (betoneksem..!) Da skadestuen var færdig med henne, udløste det én regningen på under 100 THB.

Ugen efter, var det min tur til at besøge vores lille lokale sygehus. Jeg havde fået én dejlig ”Turistmave”, hvor jeg ikke vovede at slå en prut i bar frygt for at der skulle kom noget med ud..! (læs: chokolademælk) Efter den kvindelige læge havde undersøgt mig, udskrev hun en recept på nogle små piller som jeg skulle tage de næste par dage. Da vi kom til betalingsproceduren for min konsultation, gloede alle rådville på hinanden om hvordan de skulle takle situationen. Det endte med, at en meget venlig mand førte mig hen til en lille trækasse som var ophængt i venterummet. Her kunne jeg alt efter behag, donerer et beløb til det lokale kloster - hvilket jeg så gjorde.

Rasmus

Spring til debat: