Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
gratis sygehus ?
|
|
roald |
Lagt på d. 14/02-2014 20:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
Min thaikone med thaipas skal 3 måneder til Thailand i næste måned, jeg siddder og overvejer om jeg skal lave en sygeforsikring til hende , Mit spørsmål er om en thailænder har gratis sygehus, hvis hun feks. brækker benet eller skal indlægges med dårlig mave. Jeg har gået og spurgt forskellige thai i DK, men har ikke kunne få noget klar svar |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 14/02-2014 21:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Ja det har de, det offentlige sygehus er gratis, om end det ikke er viiildt godt og luksus, så er det dog stadig okay til mindre ting, som de ting du nævner. Det er i hvertfald hvad min kone fortæller mig, hendes brors datter og hendes egen datter har været adskillige gange på sygehuset, og de har intet betalt. Det er i øvrigt noget Thaksin har fået indført for lige at blande politik ind i debatten. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 14/02-2014 21:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
Hvad nu hvis din kone kommer ud for en lidt mere alvorlig ulykke end et brækket ben - ex. en alvorlig hovedskade efter trafikulykke? Er de offentlige sygehuse også gode nok i en sådan situation? Jeg vil foretrække en rejseforsikring, som dækker behandling på et dyrere (men ikke nødvendigvis altid bedre) hospital, og som ikke mindst giver mulighed for hjemtransport til Danmark, hvis det skulle blive aktuelt. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 15/02-2014 02:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Hvorfor har du ikke en der dækker hele familien. Jeg har en til 900kr som dækker hele husstanden 60 dage i hele verden. roald skrev: Min thaikone med thaipas skal 3 måneder til Thailand i næste måned, jeg siddder og overvejer om jeg skal lave en sygeforsikring til hende , Mit spørsmål er om en thailænder har gratis sygehus, hvis hun feks. brækker benet eller skal indlægges med dårlig mave. Jeg har gået og spurgt forskellige thai i DK, men har ikke kunne få noget klar svar |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/02-2014 05:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Man betaler man et mindre beløb. Men det er meget, meget lidt. Og der er vist et stort "men": Så vidt jeg har forstået, gælder det kun behandling på ens lokale sygehus. Altså hjemme i hjemprovinsen. Er man taget til Bangkok eller Phuket for at arbejde, er behandlingen der ikke gratis. |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 15/02-2014 05:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Ganske rigtigt Kim-men de betaler ikke noget-engang da Thaksin lavede dette betalte de 50THB-og dette med ikke at betale er kun for småting..for de større uheld eller lignende så betaler de også og må have en forsikring....siger konen. Men alle hospitaler så jeg for længe siden er blevet beordret til ved alvorlige uheld at behandle folk-og lade være med at kræve pårørende osv. der kunne ledsage dem for en underskrift og garranti idet det dækker staten.Det er der afsat midler til men det har ihvertfald tidligere været et problem nogle steder. |
|
|
natty |
Lagt på d. 15/02-2014 06:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Bjarke85 skrev: Det er i øvrigt noget Thaksin har fået indført for lige at blande politik ind i debatten. Jeg har ladet mig fortælle af flere Thailændere, at det allerede var vedtaget eller foreslået af andre inden Thaksin kom til, og at det dermed er en skrøne at det er på grund af Thaksin, at det blev indført. PS. Jeg har ikke prøvet at verificere det. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
John |
Lagt på d. 15/02-2014 08:20
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Fik denne flyer på Bangkok Hospital for ca. et år siden. Om der er noget der er ændret i det forløbne år, ved jeg ikke. john@dansk-thai.dk
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/02-2014 09:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Det er der garanteret ikke. Det er patientrettigheder, det har ikke noget med prisen at gøre. Den fortæller blot, at man har ret til at blive behandlet - også udlændinge. Og som mange her sikkert har erfaret, får vi lov at betale.
|
|
|
roald |
Lagt på d. 15/02-2014 10:43
|
[quote]kiml skrev: Hvorfor har du ikke en der dækker hele familien. Jeg har en til 900kr som dækker hele husstanden 60 dage i hele verden.[quote]roald skrev: Som du selv skriver gælder den kun 60 dage ,min kone skal rejse 90 dage |
|
|
roald |
Lagt på d. 15/02-2014 18:32
|
TAK for alle svar, har også fået nogle svar på PB. Jeg vælger at sende hende afsted uden forsikring, så sparer vi også de 3000kr. som EUROPÆISKE forlanger |
|
|
kwan_nico |
Lagt på d. 15/02-2014 19:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 41 |
hvis du har en rejse forsikring via din indbosforsikring som dækker 60 dage skal du kun betale et lille beløb hvis du vil have at den skal dække i 90 dage ellers skal du prøve at høre ved Gouda de plejer at være billige i forholds til Europæiske. da jeg bor på grønland skal jeg kun give 25% ekstra men ved Europæiske skal jeg give 100%. prøv du kan altid sige Nej tak
Redigeret af kwan_nico d. 15/02-2014 20:00 |
|
|
natty |
Lagt på d. 15/02-2014 21:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Hvis man ikke har en indboforsikring med rejseforsikring, kan man også prøve dem her: http://safeaway.dk/ og www.gosafe.dk De ligger på omkring 2000 kr. for 3 måneder. Jeg har selv haft brug for gosafe i New York, og der var intet galt med deres behandling af mig, da de er ejet af Gouda. Efter min mening er det et rigtigt dumt sted at spare. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 15/02-2014 21:54
|
roald skrev: TAK for alle svar, har også fået nogle svar på PB. Jeg vælger at sende hende afsted uden forsikring, så sparer vi også de 3000kr. som EUROPÆISKE forlanger Når hun lander i Bangkok, så tager hun bare en taxa hen til et forsikringsselskab og køber en forsikring til et par tusinde baht. Meget simpelt |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 16/02-2014 04:31
|
Antal indlæg: 1145 |
Lad os nu lige skille fup og fakta ad. Offentlige hospitaler i Thailand er ikke gratis. Thailændere som ikke er dækkede af den lovpligtige sygeforsikring for folk i arbejde kan søge om et såkaldt Guldkort som giver adgang til behandling på et lokalt hospital. Kortet skal søges i hjemkommunen og kan kun bruges der. Behandlingen er stadigt ikke gratis, men dog meget billig. Privat sygeforsikring kan tegnes af alle for et år ad gangen og prisen afhænger af alder og helbredstilstand Min kone og to døtre har privatforsikring som samlet koster 60.000 B om året. Bjarke skriver at man bare kan tage en taxa hen til et forsikringsselskab efter ankomsten her til Bangkok og lave en forsikring for et par tusinde Bath. Det kan man ikke da en rejseforsikring ikke kan benyttes i det land den er udstedt i. Tegn en rejseforsikringi Danmark for din kone Det er det sikreste. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 16/02-2014 04:34
|
Min kone har sku intet guldkort men det kan godt være de officielle regler siger man skal det. Men jeg kan godt tegne en forsikring i danmark til en der skal rejse til danmark ? (har jeg gjort før til konen igennem gouda) Har Thailand regler om man ikke kan lave en forsikring i thailand til en rejse i thailand ? |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 16/02-2014 04:36
|
JA.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 16/02-2014 04:37
|
Fino, så blev jeg klogere, Tak clyde var jeg faktisk ikke klar over. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 16/02-2014 04:45
|
og behandlingen ER gratis, selvom du siger den ikke er.. Min kone har ikke betalt noget som helst de 2 gange hendes datter var på sygehuset. Men igen, der er nok forskel på de officielle regler og så hvad der rent faktisk sker på sygehusene rundt omkring i de forskellige kommuner. |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 16/02-2014 05:14
|
Bjarke du kan ikke tegne en rejseforsikring for en person i Danmark der allerede opholder sig i Danmark. Du tegnede en rejseforsikring for din kone mens hun stadigt opholdt sig i Thailand. At du købte forsikringen gennem forsikringsselskabets danske afdeling er sagen uvedkommende bortset fra at den nok er blevet dyrere Du skriver at vedkommende, efter at være landet i Bangkok, bare kan tage en taxa hen til et forsikringsselskab og tegne en forsikring der. Nej, det kan hun ikke da rejseforsikringen skal være tegnet inden hun rejser ind i Thailand. Var det andet muligt ville alle tegne deres forsikringer her da det ville være langt billigere. Nu ved jeg ikke hvor gammel din kones datter er og om alderen er grunden til at hun ikke er blevet afkrævet et mindre symbolsk beløb, men som sagt er offentlige hospitaler ikke gratis. Personer med Guldkort skal betale 30 B og personer uden må betale hvad det nu ellers koster. Guldkortet er kodet ind i ID-kortets oplysninger. Under den tidligere regering fik folk med guldkort gratis behandling. Offentligt ansatte og deres nærmeste familie får gratis hospitalsbehandling. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |