Se indlæg
Flyt til Pattaya? Fremgangsmåde? seriøs.
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 05/02-2014 21:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 146 |
Her er R1'eren, print screen som jeg allerede tog på mit værelse ud til beach road, hvor jeg gav 800 for en nat, hvilket var min første nat i Pattaya på den tur derned, hvor jeg samme dag så benyttede lejligheden til og lede efter et andet og billigere sted. http://peecee.dk/...4/tis9.jpg Her er Hayabusa'en. http://peecee.dk/.../haya2.jpg Når du står ude på beach road og kigger i retning mod walking street, så er det gaden før hvor copenhagen bar ligger på at billedet er taget. Der ligger et sted som er engelsk ejet. Der tilbragte jeg min første måned for 8000 baht. Lige ved siden af er der et sted med nogle piger. Den ene hedder Ning og den anden hedder Nad, og stedet er ejet af en der hedder Don. Der var jeg den sidste måned, hvor der var bedre end hvor jeg tilbragte den første måned, dog til kun 6000 baht. Her er endnu et billede. http://peecee.dk/...4/haya.jpg Her er R1'eren http://peecee.dk/...aha_R6.jpg http://peecee.dk/...ha_R62.jpg Her er spisestedet som ligger mellem gade hvor Copenhagen bar ligger på, og på den gade hvor jeg selv boede i 2 måneder. http://peecee.dk/...PR0855.JPG Den Kawasaki Z1000 fik jeg dog ikke taget billede af, da jeg lejede maskinen da det var mørkt, og næste morgen ved 12 tiden dragede mod Bangkok / silom, for og hente den oplader som jeg glemte på hoteller (Hotellet hedder Nantra, som er beliggende ved Silom), men hvor jeg måtte køre forgæves, da de ikke havde fundet den endnu. Så jeg måtte tilbage den dag hvor jeg rejste hjem, og så helt undvære min bærbar under mine 60 dages ophold, og så tage hen og hente opladeren. HELDIGVIS havde de fundet den. Finder så ud af at jeg har fint med penge til og komme med tog til lufthavnen, men vidste ikke at togene ikke kørte efter 23:00. Så jeg var strandet på en station jeg var kommet hen til, hvor jeg var lidt på røven, da jeg havde forsøgt og bruge alt, uden og bruge de penge som skulle gå til lufthavnen med tog. Får HELDIGVIS 200 baht af en ansat på togstationen, hvilket var virkelig venligt af ham, da jeg ellers ville være fuckt, da jeg kun havde budget til og tage togene. Kan være jeg smider videoerne op af R6'eren og Hayabusaen hvis jeg får lyst, hvis dette endnu ikke har overbevist dig, tumpe. |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 05/02-2014 21:53
|
Her er endnu et billede af hayabusa'en som er taget hvor jeg holder inde hvor folk går, i højre side med retning mod Walking street. http://peecee.dk/...gopro2.jpg Derpå kan man også se holderen til mit gopro kamera. Her kan holderen til kameraet igen ses. http://peecee.dk/.../gopro.jpg |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 06/02-2014 08:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Et forslag til WEB: Kunne man ikke lave en tråd med navnet Jonas's utopiske drømme om velmagt og storhed? ved godt at det taget mindst 4 år før han får udstået sine læretid, men i mellemtiden kunne vi andre så gå videre med dagligdagens problemer, store som små. Uden at behøve at bekymre os om alt det umodne vås. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
Faulkner |
Lagt på d. 06/02-2014 09:04
|
Begynder Antal indlæg: 21 |
Fantast er vist hvad han er. Lad dog "drengen" leve gennem den virtuelle verden |
|
|
NFP |
Lagt på d. 06/02-2014 09:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 148 |
Jeg har svaert ved at forstaa hvordan billeder af MC (jeg har ikke gidet kigge paa dem) kan have noget at goere med at flytte til Pattaya. Som sagt Jonas22 ved ikke hvad han vil og han beskriver det ganske godt at maaske i det ojeblik han hopper ud af udgangen ved Suvarnabhumi vil han tage en beslutning. Maaske skulle han tage "platismen" i brug, hvis der ellers er deltagere her i forum som ved hvad "platisme" er. http://comicwiki....i/Platisme Platisme (flipism) er en livsfilosofi, en pseudofilosofi, hvor alle beslutninger tages ved at slå plat eller krone med en mønt! Begrebet stammer fra Carl Barks' historie Plat eller krone (Flip Decision), hvor professor Fup (Professor Batty) overtaler Anders And til at købe en bog, ifølge hvilken "livet er en munter leg, når platismen viser vej"! Efter at Anders har ladet mønten bestemme, bl.a. at han kører i modsat retning ad en ensrettet gade, stilles han for en dommer. Dommeren: ... jeg idømmer Dem altså ikke de sædvanlige 50 kroner for at have kørt i forkert retning - og heller ikke de sædvanlige 100 kroner for at have standset trafikken - Anders: Tak, hr. dommer! Dommeren: ... jeg idømmer Dem 500 kroner, fordi De bruger en mønt i stedet for at bruge Deres forstand!!! http://dansketegn...&sk=t&sd=a Det er een af de bedste Carl Barks historier om AA, men lad os komme tilbage til det en anden dag for dem som ikke ved hvem Carl Barks er. Mvh |
|
|
flyer |
Lagt på d. 06/02-2014 09:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Når nu I alle har dømt troll, hvorfor bliver I så ved med at fodre ham.......? Det lysner over Vestegnen Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
NFP |
Lagt på d. 06/02-2014 09:27
|
flyer skrev: Når nu I alle har dømt troll, hvorfor bliver I så ved med at fodre ham.......? Det lysner over Vestegnen Jeg syntes det ville vaere rart at beroere emnet "platisme" og haaber at moenten viser den rigtige vej naar han skal ud af Suvarnabhumi for ellers har han et problem. Vel problemer har han vist nok af allerede. |
|
|
jack |
Lagt på d. 06/02-2014 09:38
|
Begynder Antal indlæg: 14 |
Ja der er mange meninger :-) det har jeg selv erfaret :-) men du kan kun selv lære hvordan det er at leve herude ved at prøve. De 6 måneder kunne være en god start Jeg vil klart andbefale dig efter noget tid i Thailand at tage lidt rundt da der er mange dejlige og meget billiger steder at opholde sig end Pattaya. Så kunne du finde ud af hvor du kunne tænke at bosætte dig mere permanent. Det at finde oprigtige personer at omgive sige med er altid dejligt. Men hvor du finder dem ? ja det er jo lige det de er her du skal bare finde dem :-) Good luck Go for it |
|
|
lung |
Lagt på d. 06/02-2014 10:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
det med plat og krone tror jeg allerede jonas22 benytter sig af, hvordan kan han ellers forklare hvorfor han lejer en mc med langt over 100 heste og kører rundt i pattaya (total tæt trafik) samtidig med at han er så meget på røven at han ikke kan nå lufthavnen med egne midler... den mindste skade på en sådan mc er rasende dyr... fuldstændig hjernedødt i mit univers. lung |
|
|
NFP |
Lagt på d. 06/02-2014 10:31
|
lung skrev: det med plat og krone tror jeg allerede jonas22 benytter sig af, hvordan kan han ellers forklare hvorfor han lejer en mc med langt over 100 heste og kører rundt i pattaya (total tæt trafik) samtidig med at han er så meget på røven at han ikke kan nå lufthavnen med egne midler... den mindste skade på en sådan mc er rasende dyr... fuldstændig hjernedødt i mit univers. lung jeg tror ikke han har fundet ud af platismen overhovedet, for han ved ikke hvad det er. Nok om det. Vi skal bare ignorere ham. Jeg bliver totalt forvirret naar jeg laeser hans indlaeg. Der skal en del til for at forvirre mig. |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 06/02-2014 11:34
|
I mine links ser man screenshot af film jeg har optaget af de motorcykler som jeg har lejet, hvilket i også ville kunne se. Stadigvæk ondt i røven? ;o) Sådan bliver man vel når man bliver gammel og tvær og ingen gider en, uden betaling ;o) Mht. og være på spanden den dag jeg skulle forlade landet, er ganske simpelt hvorfor, som jeg også har skrevet før. Fordi at jeg skulle benytte mig af hver en baht jeg havde tilbage, og ikke forlade landet med 200-300 baht på lommen, når jeg lige så godt kunne få noget ud af dem. Jeg forlod hotellet i Bangkok ved Silom, hvor jeg skulle hen og hente en oplader til min bærbar, som jeg på førstedagen havde glemt. Jeg går derefter til stationen, hopper på toget og har lige akkurat penge nok til og komme til lufthavnen. Hvad jeg dog IKKE vidste var at togene ikke kørte efter 23:00, og jeg skulle være i lufthavnen inden midnat, da mit visum udløb efter midnat. Da jeg pludselig er steget ud af toget for og finde det næste tog, kommer der en ansat hen og siger at der ikke længere kører nogle toge, hvilket gør at jeg med MINE PENGE, ikke har råd til og komme til lufthavnen alligevel, fordi jeg kun havde sat penge af til og komme til lufthavnen, altså ikke til og kunne betale en TAXA. Jeg får 200 baht af en ansat på stationen og finder på mirakuløs vis en taxa der vil køre mig til lufthavnen for kun 200 baht. Jeg har kørekort til motorcykel (og tegnet forsikring hjemmefra) og kørte netop med gopro kamera (kig billederne og i vil se det) som var monteret på tanken af motorcyklen, netop for og kunne have et bevis hvis en eventuelt ulykke skulle ske, hvilket er super smart, for så har man et bevis på at man ikke havde skylden. Det kan i måske lære noget af ? ) Ved leje af disse motorcykler havde jeg naturligvis flere baht på lommen, end 3 timer før afgang til Danmark, så naturligvis var jeg ikke på røven på disse tidspunkter ;o) Redigeret af Jonas22 d. 06/02-2014 11:40 |
|
|
John |
Lagt på d. 06/02-2014 11:44
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Fuppelup43 skrev: Hej. Mit navn er Peter Kristensen - og Jeg er 26 år gammel. Jeg laver dette indlæg, fordi Jeg har 4 konkrete spørgsmål, som Jeg ønsker besvaret - og at Jeg har fået fortalt andetsteds fra, at dette er det bedste forum for Thailandskinteresserede danskere. Jeg har rejst i landet 8 gange siden 08 - Jeg kender klimaet, maden, de fleste byer omkring Jomtien og Pattaya - OG Jeg ER afklaret med, at Jeg gerne vil bo derude i nogle år. Det får mig derfor til at spørge Jer herinde : 1: Jeg får førtidspension herhjemme i Danmark pga. en grim mave-tarm operation samt en dårlig ryg. Vil Jeg kunne tage pensionen med til Thailand - og i givet fald, HVORDAN søger man herom? 2: Er der nogen herinde, der har kontakt til nogle danskere / thailændere, som har et netværk i byerne, og eventuelt kan hjælpe med at leje en lejlighed med videre? Jeg har en kontant sum, på ca. 50.000 DKK. 3: Vil Jeg få problemer med VISA osv, og hvordan er reglerne herom - kan man finde det på nettet nogle steder? 4: Jeg mener ikke, at det kan betale sig at bekoste transporten af ens danske bohave derud - er det helt forkert? Jeg ved godt, at mange mener det er overilet osv - men det er min beslutning gerne at ville flytte derud - og min danske familie ER afklaret med mine ønsker med videre - så Jeg ville blive glad for nogle seriøse svar / og inputs fra allerede bosiddende danskere i Thailand. Mvh Peter! Trådstarter har formentlig fået svar på sine spørgsmål. han har sidst været logget på 28/5-13 Tråden har taget en drejning som ingen kan være tjent med, og er derfor låst. Admin. john@dansk-thai.dk
|
|
Spring til debat: |