Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Hvilken Blok ville du stemme på hvis det var muligt | ||||||||||||||||
|
Valget 2. febuar
|
|
John |
Lagt på d. 01/02-2014 15:49
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hvordan ville du stemme til det Thailandske valg imorgen, hvis du havde mulighed for det.
john@dansk-thai.dk
|
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 01/02-2014 16:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
på Yingluck :-) og nej, det er ikke fordi min kone siger det, og hun er fra Isaan. Men fordi Suthep vil boykotte et valg som han ved taber, selvom der ikke er valgfusk. Fordi han vil nedlægge demokrati, og fordi han bruger vold til at demonstrere. Yingluck er måske korrupt, men det er de alle. Derimod gør hun noget for den fattige del af Thailand, hvilket andre aldrig har gjort. |
|
|
natty |
Lagt på d. 01/02-2014 19:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Der mangler de to demokratiske muligheder, som er: Vil ikke stemme og vil stemme blankt. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
zapper |
Lagt på d. 01/02-2014 22:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
natty skrev: Der mangler de to demokratiske muligheder, som er: Vil ikke stemme og vil stemme blankt. De går vel ind under ved ikke. Hvordan stemmer thaierne i grunden i morgen. Skal de hjem til landsbyen for at stemme? eller kan de stemme, der hvor de nu opholder sig? |
|
|
natty |
Lagt på d. 01/02-2014 23:05
|
Nej der er sgu forskel på "ved ikke", og at stemme blankt eller ikke at ville stemme. "Ved ikke" er en passiv handling, mens de andre to, er aktive handlinger. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
natty |
Lagt på d. 01/02-2014 23:08
|
zapper skrev: Hvordan stemmer thaierne i grunden i morgen. Skal de hjem til landsbyen for at stemme? eller kan de stemme, der hvor de nu opholder sig? Var ved at spørge om det samme, men du kom mig i forkøbet Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Nahm |
Lagt på d. 02/02-2014 00:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Jeg ville stemme på Yingluck :-) , det samme gør min søde kæreste Hun er jo også allerede demokratisk valgt, og jeg håber og tror folket vælger hende igen. Mvh,
Nahm |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 02/02-2014 01:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Som det ser ud nu ville jeg stemme på Yingluck men mangler en fløj hvor hverken hun/Thaksin eller Abhisit/Suthep er representeret for var der det ville det helt klart være mit valg-vel at mærke hvis de havde en fornuftig politik. Men der er jo så mange aspekter i det her at det kan være/er svært at overskue det hele...når jeg siger nye og yngre folk ind så strider det jo der allerede imod sædvanen med at have stor respekt for de ældre osv. så det er er ikke kun politik men også selve kulturen der kan være i vejen for fremskridt og det er jo som bekendt en svær størelse at ændre på. Det er jo mange tusind års traditioner med nepotisme og koruption der skal lægges bag sig. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 02/02-2014 02:09
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
zapper skrev: natty skrev: Der mangler de to demokratiske muligheder, som er: Vil ikke stemme og vil stemme blankt. De går vel ind under ved ikke. Hvordan stemmer thaierne i grunden i morgen. Skal de hjem til landsbyen for at stemme? eller kan de stemme, der hvor de nu opholder sig? De skal hjem og stemme, Jeg snakkede med en barpige ved Nana hun ville stemme gult i dag da hun ikke bryder sig om Yingluck. Men hun bor langt væk fra Bangkok og vælger derfor at være sofavælger. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 02/02-2014 02:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Jeg har stemt ved ikke, men det er ikke fordi jeg er i tvivl om hvad jeg ville stemme, jeg vil bare ikke stemme paa nogen af de 2 muligheder. Det er ikke noedvendigt at tage hjem til landsbyen for at stemme. Thai'er som opkolder sig langt fra, hvor de er skrevet i "husbogen", kunne have ladet sig registrere for valgdeltagelse paa amphur, hvor de opholder sig. Saa kunne de sidste soendag have stemt paa valgstedet hvor de opholder sig. Det samme gaelder for vaelgere, som var bortrejst paa valgdagen. Paa grund af demonstrationerne, saa kan ovennaevnte vaelgere ogsaa stemme i dag, hvis deres valgsted var lukket i soendags og aabent i dag. Conrad Redigeret af Conrad d. 02/02-2014 02:48 |
|
|
OleH |
Lagt på d. 02/02-2014 04:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
Conrad skrev: Jeg har stemt ved ikke, men det er ikke fordi jeg er i tvivl om hvad jeg ville stemme, jeg vil bare ikke stemme paa nogen af de 2 muligheder. Det er ikke noedvendigt at tage hjem til landsbyen for at stemme. Thai'er som opkolder sig langt fra, hvor de er skrevet i "husbogen", kunne have ladet sig registrere for valgdeltagelse paa amphur, hvor de opholder sig. Saa kunne de sidste soendag have stemt paa valgstedet hvor de opholder sig. Det samme gaelder for vaelgere, som var bortrejst paa valgdagen. Paa grund af demonstrationerne, saa kan ovennaevnte vaelgere ogsaa stemme i dag, hvis deres valgsted var lukket i soendags og aabent i dag. Conrad Hvillke andre muligheder er der at stemme på ? Er der flere blokke end de to, der er nævnt her ? Det, du skriver om registrering, hvor man bor, og stemme der, er det det samme som advance voting, som jo mange steder ikke kunne holdes p.g.a. demonstrationerne ? P.S. Hvis der er flere muligheder, så var det måske bedre, at John lavede en ny afstemning, hvor de to muligheder, som natty nævnte, var inkluderet. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 02/02-2014 05:34
|
@OleH Der er 53 partier at stemme paa, man kan stemme blankt ved at laegge stemmesedlen i kassen uden at x nogen steder samt at man kan x af i "vote no" Ikke alle 53 partier er i en af de 2 blokke. Ja det er advance voting, hvis du vil snakke engelsk. Hilsen Conrad |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/02-2014 05:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Nemlig, nogle af dem kan flytte sig fra blok til blok, hvis de tilbydes nok for det - og her menes ikke kun politisk som i Danmark. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 02/02-2014 05:58
|
@Kim Ludvigsen Jo, de flytter sig paa Thai politisk maner http://www.dagens...valg-i-tal Her er lidt oplysninger om valget i Thailand Hilsen Conrad |
|
|
NFP |
Lagt på d. 02/02-2014 07:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 148 |
Der er 53 partier men hvad er deres program ? Det er der vist ikke nogen der ved kun at #15 vil fortsaette med deres daarligdomme ifoelge valgplakaterne. Engang imellem dukker der en reklame op paa fjerneren for 1 parti hvor en person proever paa at forklare indenfor et halvt minut hvorfor man skal stemme paa #47 eller #35. |
|
|
esanboy |
Lagt på d. 02/02-2014 07:28
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 74 |
Thomas72 skrev: zapper skrev: natty skrev: Der mangler de to demokratiske muligheder, som er: Vil ikke stemme og vil stemme blankt. De går vel ind under ved ikke. Hvordan stemmer thaierne i grunden i morgen. Skal de hjem til landsbyen for at stemme? eller kan de stemme, der hvor de nu opholder sig? De skal hjem og stemme, Jeg snakkede med en barpige ved Nana hun ville stemme gult i dag da hun ikke bryder sig om Yingluck. Men hun bor langt væk fra Bangkok og vælger derfor at være sofavælger. De skal kun "hjem" at stemme hvis de ikke er registeret i f.eks. Bangkok. Så siden den barpige du havde på skødet skulle hjem er det fordi hun ikke er registeret i Bangkok. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 02/02-2014 07:38
|
@esanboy De behoever ikke at tage "hjem" for at stemme, se mit indlaeg #10 Conrad |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 02/02-2014 07:49
|
Her i vores lille landsby midt paa Phuket, har mob Suthep blokeret for adgangen til valgstedet, saa min hustru maatte koere hjem igen med uforrettet sag. Men demonstranterne undskyldte for blokeringen. D. 23. ds er der valg igen, for de som ikke kunne stemme i dag, hvis der vel at maerke ikke sker yderligere udvikling i uroen her i landet. Conrad |
|
|
NFP |
Lagt på d. 02/02-2014 08:19
|
Conrad skrev: Her i vores lille landsby midt paa Phuket, har mob Suthep blokeret for adgangen til valgstedet, saa min hustru maatte koere hjem igen med uforrettet sag. Men demonstranterne undskyldte for blokeringen. D. 23. ds er der valg igen, for de som ikke kunne stemme i dag, hvis der vel at maerke ikke sker yderligere udvikling i uroen her i landet. Conrad Her i Samut Prakan var der ingen problemer med at faa afgivet stemme. Man kan undre sig lidt over Sutheps udtalelser omkring valget. Han har intet imod af folk afgiver deres stemme, men han afholder dem fra at komme til stemmeurnerne. |
|
|
NFP |
Lagt på d. 02/02-2014 09:37
|
Bjarke85 skrev: på Yingluck :-) og nej, det er ikke fordi min kone siger det, og hun er fra Isaan. Men fordi Suthep vil boykotte et valg som han ved taber, selvom der ikke er valgfusk. Fordi han vil nedlægge demokrati, og fordi han bruger vold til at demonstrere. Yingluck er måske korrupt, men det er de alle. Derimod gør hun noget for den fattige del af Thailand, hvilket andre aldrig har gjort. Nu er volden rettet mod Suthep og hans tilhaengere og ikke den anden vej rundt, selvom situationen ved Laksi i gaar kunne tyde paa det omvendte - hvor var politiet ? Mht at Yingluck er korrupt er der nok ingen tvivl, saa der er intet maaske. NAAC stritter hende sikkert ud inden alt for laenge. Laeg maerke til at det var storebror som gjorde noget for den fattige del af Thailand i sin tid. Han var nemlig smart. De fattige fik penge mellem haenderne og hvad brugte de pengene til ? Mobiltelefoner til overpris samt telefoner som var laast saa man kun kunne bruge een leverandoer (Thaksin). Den fortsatte politik med at hjaelpe de fattige har givet bagslag og det kommer Thaksin & Co. til at maerke nu. Her skal bl.a. naevnes risskandalen. Korruption i Thailand kan man ikke slippe af med og det maa man erkende. Vi er allesammen en del af det naar vi giver en betjent en 100 lap naar man bliver standset af en eller anden aarsag. Man betaler bare uden at diskutere. Og dog, konen blev engang ophidset og skaeldte betjente godt og grundigt ud og saa forsvandt han, at jeg filmede seancen har sikkert ogsaa gjort sit Med hensyn til grupper saa er der kun 2 og det er de roede og saa resten. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |